Egypte 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 07:14

Klopt zeker.
Alles is duurder.

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 08:08

Wat leuk een Egypte topic.

Wij zitten eraan te denken om in de kerstvakantie naar Egypte te gaan met een kind van 5 jaar.
Misschien dat mijn schoonvader en mijn zusje met haar 2 kinderen ook mee wil gaan.

Waarheen weten we nog niet.
Leuk kinderpark aan het strand.
Snorkelen heb ik nog niet eerder gedaan.
Duiken 1x dat was in hurhgada.

Is het handig om eigen snorkelen spullen te kopen van te voren?

Het zou ook leuk zijn als er een oud&nieuw party of zo is.
Over een paar maanden eens rond gaan kijken.

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 12:16

Ik raad je aan het snorkelmasker van de Decathlon aan te schaffen. Supergoede investering!

Mandyy

Berichten: 30491
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 12:27

Helemaal mee eens! Nog maar 1 vakantie meegehad maar zo veel plezier van.

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:07

Het wordt er allemaal niet goedkoper op, tot zover mijn idee om last minute te boeken. :')

Mandyy

Berichten: 30491
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:21

Ga je nog wel Roos?

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:34

Jawel, heb er wel echt even behoefte aan na een zwaar jaar privé. Bovendien heb ik al boeken ingeslagen. O:)

Dan maar net even wat meer geld neertellen. Alles is sowieso duurder geworden tegenwoordig, pff..

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:34

Roosch schreef:
Het wordt er allemaal niet goedkoper op, tot zover mijn idee om last minute te boeken. :')


Mwa, als ik kijk naar exact dezelfde reis last minut nu en afgelopen mei, dan is ie €100 duurder geworden. Terwijl als ik nu voor komende mei wil boeken, er dik €300 verschil in zit. Dus last minut gewoon goedkoper dan ruim op voorhand boeken.

Ik kijk bij Sunweb, geeft tenminste eerlijke prijzen weer, zonder dat je als je verder gaat klikken ineens een dubbel zo dure prijs ziet staan.

Weet niet wat je budget is? Hotel waar ik vorig jaar zat nu bij Sunweb €680 all inclusive voor 1 persoon 8 dagen inclusief vlucht.

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:35

Roosch schreef:
Jawel, heb er wel echt even behoefte aan na een zwaar jaar privé. Bovendien heb ik al boeken ingeslagen. O:)

Dan maar net even wat meer geld neertellen. Alles is sowieso duurder geworden tegenwoordig, pff..


Als je je wensen geeft, wil ik wel even snel mee zoeken?

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:41

Ik denk dat ik alles inmiddels wel heb gezien en dat ik niet goedkoper/beter kan. Het zou uitkomen op totaal met bagage en visum etc op 715 euro. Denken jullie dat het nog loont nog een aantal dagen te wachten of zal dat niets uitmaken?

De reis die ik op het oog heb is inderdaad bij sunweb! Zag wel dat ie op .be goedkoper was dan op .nl dus daar dan even boeken :))

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:47

Roosch schreef:
Ik denk dat ik alles inmiddels wel heb gezien en dat ik niet goedkoper/beter kan. Het zou uitkomen op totaal met bagage en visum etc op 715 euro. Denken jullie dat het nog loont nog een aantal dagen te wachten of zal dat niets uitmaken?

De reis die ik op het oog heb is inderdaad bij sunweb! Zag wel dat ie op .be goedkoper was dan op .nl dus daar dan even boeken :))


Tip: visum NIET via Sunweb regelen, maar rechtstreeks op de luchthaven. In ieder geval als je op Marsa Alam vliegt. Één mega rij voor het loket met vooraf gekochte visa, géén rij voor het loket om ter plekke een visum aan te schaffen. Je vult een formulier in en geeft €25 cash en krijgt dan nog wat Egyptische ponden terug ter waarde van ongeveer €2. Dus visum ter plekke kost z'n €23
Tussen echt last minut- eind januari en niet zo last minut- half februari zit bijna €100 verschil tussen bij hetzelfde hotel.

Dus als je niet vast zit aan een bepaalde datum, en een bepaald specifiek hotel, dan kan het zeker lonen nog even te wachten met boeken.

Mandyy

Berichten: 30491
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:06

Welke reis heb je nu op het oog?

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:08

Idd visum niet kopen via de touroperator.
Zag laatst prijzen van 60 euro … 8)7

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:50

Ik had het idd ook op het vliegveld gekocht en was 25 euro kwijt.

Net als vervoer. Heb nu een goede vervoerder die vele malen goedkoper is dan via een reisorganisatie en die is ook nog eens net zo veilig ( voor zover mogelijk in Egypte) .

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:46

Oja goeie van dat visum! Dat was ik helemaal vergeten van de vorige keer.

Ik heb een reisje op het oog naar three corners in Marsa Alam! Qua ander vervoer vind ik wel wat spannend zo alleen, heb je ook een tip voor Marsa Alam, Wolken?

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 17:54

Roosch schreef:
Oja goeie van dat visum! Dat was ik helemaal vergeten van de vorige keer.

Ik heb een reisje op het oog naar three corners in Marsa Alam! Qua ander vervoer vind ik wel wat spannend zo alleen, heb je ook een tip voor Marsa Alam, Wolken?


Welke? Zitten meerdere hotels van de keten Three Corners in Marsa.

Ik ben in Fayrouz geweest en dat beviel prima! Eigen huisrif vanaf het strand dus véél te snorkelen, goede strandbedjes en lopend naar Marsa Mubarak/ turtle Bay om daar te snorkelen met schildpadden en als je mazzel hebt de zeekoe. (Ik had geen mazzel helaas)

Fayrouz ligt op 10 minuten van Port Ghalib, taxibusje vanuit het hotel kost €3 per retour. Vliegveld ook op 10 minuten, dus geen ellenlange transfers.

De andere Three corners hotels liggen meer echt in Marsa Alam, en hebben naar mijn weten minder/ geen rif "voor de deur" wél weer meer glijbanen enz.

Vervoer en simkaart had ik geloof ik bij Stevens Taxi. Uiteindelijk niet echt goedkoper dan de transfer via Sunweb, die rekende €30 geloof ik. Ik betaalde iets van €25 voor de retour.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 20-01-23 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 17:58

De zeekoe heb ik tijdens mijn vorige Egyptereis mogen zien :))

Fayrouz ziet er ook wel goed uit. Ik had Equinox in gedachten, die is 85 euro goedkoper dan Fayrouz. Nog even een nachtje over slapen denk ik.

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:04

Roosch schreef:
De zeekoe heb ik tijdens mijn vorige Egyptereis mogen zien :))

Fayrouz ziet er ook wel goed uit. Ik had Equinox in gedachten, die is 85 euro goedkoper dan Fayrouz. Nog even een nachtje over slapen denk ik.


Klopt, Equinox is goedkoper dan Fayrouz. Maar ligt er helemaal aan wat je terplekke wil gaan doen. Ik ging hoofdzakelijk voor het snorkelen ( alleen vanwege 22:00 aankomst de 1e dag niet en één middag aan het zwembad gelegen ipv strand. De rest van de dagen minimaal 1 a 2 uur gesnorkeld)

Hierdoor heb ik maar één boottocht gedaan (en die viel vies tegen met wat je zag ter vergelijking met wat er te zien viel direct vanuit het hotel) en was dus geen extra geld kwijt aan excursies. Zit je in Equinox en wil je snorkelen, zal je waarschijnlijk iedere keer met een boot mee moeten.

Maar ga je hoofdzakelijk voor een relax luier vakantie en hoeft snorkelen niet zo, dan zal Equinox prima zijn.

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:11

Je hebt daar echt valide punten waardoor ik eigenlijk heel erg neig om toch voor Fayrouz te gaan! Fijn zo die ervaringen uitwisselen want dat zie je vooraf dus niet zo als je boekt. Dank voor de tip!

Ik ga vooral voor de ontspanning maar ook grotendeels voor het snorkelen. Ik heb verder ook weinig wensen behalve dat ik een beetje fijne vluchttijden wil, liefst ook een fitnessmogelijkheid in het hotel. Dat is bij beide het geval!

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:41

Net toch maar geboekt! *\o/*
Het is toch flink wat duurder dan wat ik had gehoopt maar in verhouding natuurlijk helemaal zo duur nog niet. Ben voor 750 klaar.

Ik ben blij met de tip hierboven, zo fijn dit forum af en toe. *\o/*

Mandyy

Berichten: 30491
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 20:17

Veel foto's maken hoor Roos!

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:59

Gaaf Roosch mijn collega is daar ook geweest en het is daar ook goed bevallen.

Abby_Snow

Berichten: 636
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 12:09

Als het goed is hoef je helemaal geen visum te betalen/hebben als je minder dan 14 dagen verblijft. Dit weet ik 100% zeker bij Sharm el Sheikh. Zolang je in Sharm el sheikh verblijft en niet naar Cairo of andere plaatsen wilt reizen hoef je dus geen visum te betalen. Je krijgt dan ook niet een visum stempel in je paspoort maar een andere stempel. Wil je wel naar andere plaatsen dan kan je het beste wel een visum direct bij het vliegveld kopen. Je kan dit altijd ook nog even gewoon vragen bij het vliegveld in Marsa Alam of Hurghada.
Dacht misschien een handige tip! Kan je 25 dollar besparen :P

Ik ga 9 februari weer heen *\o/*

Aranel
Berichten: 20201
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 20:21

Wij zijn nu in Hurghada, het valt me allemaal wel een beetje tegen.. zoveel vervallen bouwputten en het koraal is al haar kleur verloren -O-
Ik herinner het me zo anders van mijn trip van 13 jaar geleden.

Wij zijn afgezet op het vliegveld trouwens wat beter visum dus let goed op wat je betaald.

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 09:39

Abby_Snow schreef:
Als het goed is hoef je helemaal geen visum te betalen/hebben als je minder dan 14 dagen verblijft. Dit weet ik 100% zeker bij Sharm el Sheikh. Zolang je in Sharm el sheikh verblijft en niet naar Cairo of andere plaatsen wilt reizen hoef je dus geen visum te betalen. Je krijgt dan ook niet een visum stempel in je paspoort maar een andere stempel. Wil je wel naar andere plaatsen dan kan je het beste wel een visum direct bij het vliegveld kopen. Je kan dit altijd ook nog even gewoon vragen bij het vliegveld in Marsa Alam of Hurghada.
Dacht misschien een handige tip! Kan je 25 dollar besparen :P

Ik ga 9 februari weer heen *\o/*


Apart. Vliegende op Hurghada heb je altijd een visum nodig en daarna controleren nog 4 verschillende overheidsmeneren of je wel daadwerkelijk een visum in je paspoort hebt. Dit staat ook op alle officiele sites.


Helaas geen vervoerstip in Marsa Alam, ik ben een vaste El Gouna fan ;)

Ik vond Hurghada 6 jaar geleden echt al heel vies toen we er doorheen reden op weg naar ons resort.