Egypte 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 16:08

Ik wil wel ff nog naar TTC maar man wil niet en vanaf juni vind ik het best prijzig.
Wij gaan dit jaar naar Lanzarote en dan volgend jaar willen we sparen voor 2x vakantie

Roosch

Berichten: 36666
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 16:43

x_Jeanine_x schreef:
Nog mensen die Egypte op de planning hebben deze zomer/najaar?

Toevallig zag manlief gisteren op de site van Corendon dat onze vluchttijden veranderd zijn voor september, maar plan er nog niks op. Doe ik wel laatste moment.

Ik wil eigenlijk in oktober als het financieel ff kan. Was vorige vakantie ziek en toch het gevoel dat ik niet optimaal heb kunnen genieten.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 17:56

Ik wil ook nog gaan. Maar kan momenteel nog niets plannen omdat mijn vriend nog testen moet afleggen -O-

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 18:26

Ik wil misschien in november. Maar alleen als er leuke aanbiedingen zijn.

Kimmie235
Berichten: 310
Geregistreerd: 18-09-13

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 11:19

Ik eind augustus t/m begin oktober, mochten er in die tijd liefhebbers zijn om Caïro te willen zien, paardrijden, piramides zien, kan dat altijd. Op de stoeterij is wel plek om te slapen. Ik ben er wel met de kids dus zelf wat minder flexibel, maar er is een chauffeur.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 07:04

Dorine wat onwijs gaaf zeg! Bedankt dat we door je foto’s mee kunnen genieten.

Ik ga in de winter weer een weekje die kant op is de planning

dell_1
Berichten: 1962
Geregistreerd: 17-12-02

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 07:48

Dankzij Kim en Hassan echt een fantastische dag in Caïro gehad! We waren veel te laat met iets regelen toen ik een berichtje in het topic plaatste. Maar dankzij Kim die voor vreemden wel iets wilde regelen is het gelukt. Super fijn heel de dag iemand tot je beschikking te hebben. Ik plaats geen foto’s op internet van de kinderen maar echt een aanrader. Het is een land van een beetje go with flow en wat sjaggeren noemen wij het. Dus als je daar niet tegen kunt dan is het geen aanrader maar we zien nu eigenlijk dat Egypte meer te bieden heeft dan waar wij voor gingen zee en zon en zwemmen in Hurghada. Dat wisten we wel maar daar gingen wij voor dus ook niet verder gekeken, maar zeer de moeite waard. Zelf in Caïro was lastig geweest want je wordt dan als toerist overal genaaid maar dankzij Mamdouh (werkt voor Hassan) goede deals gehad.
We hebben daarna nog heerlijk gechilled op de boerderij van Hassan die wel weg moest omdat hij druk was met werk. Maar zouden zeker weer een stop maken daar! Waar bokt al niet goed voor is ;)

Kimmie235
Berichten: 310
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 18:31

dell_1 schreef:
Dankzij Kim en Hassan echt een fantastische dag in Caïro gehad! We waren veel te laat met iets regelen toen ik een berichtje in het topic plaatste. Maar dankzij Kim die voor vreemden wel iets wilde regelen is het gelukt. Super fijn heel de dag iemand tot je beschikking te hebben. Ik plaats geen foto’s op internet van de kinderen maar echt een aanrader. Het is een land van een beetje go with flow en wat sjaggeren noemen wij het. Dus als je daar niet tegen kunt dan is het geen aanrader maar we zien nu eigenlijk dat Egypte meer te bieden heeft dan waar wij voor gingen zee en zon en zwemmen in Hurghada. Dat wisten we wel maar daar gingen wij voor dus ook niet verder gekeken, maar zeer de moeite waard. Zelf in Caïro was lastig geweest want je wordt dan als toerist overal genaaid maar dankzij Mamdouh (werkt voor Hassan) goede deals gehad.
We hebben daarna nog heerlijk gechilled op de boerderij van Hassan die wel weg moest omdat hij druk was met werk. Maar zouden zeker weer een stop maken daar! Waar bokt al niet goed voor is ;)


Fijn dat jullie zo genoten hebben. Hassan vond het ook leuk om jullie te spreken ontmoeten!!

Ja het scheelt ontzettend als je iemand om je heen hebt die meer bewust is van de Egyptische prijzen. En een privé chauffeur de hele dag en dan nog goedkoper uit dan georganiseerd *\o/*

Wees vooral welkom om nog eens te komen, we hebben een slaapplekje voor jullie, en volgens mij hebben de kids zich goed vermaakt tussen de dieren.

Veraaaaah

Berichten: 2334
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:16

Mijn plan voor een rondreis begint ook meer serieuzere vormen aan te nemen. Mijn plan is nu vliegen op Cairo en daar 4/5 dagen. Vervolgens El Fayoum. Ik twijfel alleen of ik vanuit daar verder naar het zuiden ga en eindig in Hurhaga of richting Sharm + Dahab ga.

Wat zouden jullie aanraden? Er zijn zoveel mooie plekken dat ik niet weet waar ik moet beginnen.

Moet zeggen heb ook alleen nog maar all inclusive vakanties naar Hurghada / Marsa Alam gedaan dus dit is wel andere koek!

Kimmie235
Berichten: 310
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:47

Veraaaaah schreef:
Mijn plan voor een rondreis begint ook meer serieuzere vormen aan te nemen. Mijn plan is nu vliegen op Cairo en daar 4/5 dagen. Vervolgens El Fayoum. Ik twijfel alleen of ik vanuit daar verder naar het zuiden ga en eindig in Hurhaga of richting Sharm + Dahab ga.

Wat zouden jullie aanraden? Er zijn zoveel mooie plekken dat ik niet weet waar ik moet beginnen.

Moet zeggen heb ook alleen nog maar all inclusive vakanties naar Hurghada / Marsa Alam gedaan dus dit is wel andere koek!


Dorine heeft echt een hele studie gewijd aan de mooiste plekjes. Die heeft ook echt veel gezien. Volgens mij vond ze dahab mooier dan Hurghada, maar dat weet Dorine beter te vertellen.

Dorine92
Berichten: 5332
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:23

Klopt Dahab vond ik heel mooi (Blue Lagoon enz) alleen als je niet naar het zuiden gaat mis je wel Luxor natuurlijk. Hurghada vond ik weinig aan. Sharm leuker. Het is echt een beetje om het even zou ik zeggen

mvdende

Berichten: 5698
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21 min geleden

Ja hoor, heb ik weer...... pakketreis geboekt, worden de vluchten daarvan geannuleerd. Reisorganisatie bied in eerste instantie geen passende oplossing (ipv 's morgens heen, 's middags terug, nu 's avonds heen, pas ruim na middernacht op mn hotelkamer en achterlijk vroeg in de ochtend weer opgehaald worden, dus 2 vakantiedagen kwijt) en de uiteindelijke oplossing gaat mij alsnog behoorlijk wat geld kosten! Heb hier even behoorlijk de balen van zeg! Tis allemaal al niet goedkoop te noemen, komt er nog ff een klets extra geld bovenop voor een treinticket....

Had de flixbus geboekt naar Düsseldorf, maar vlieg (als het goed gaat) nu vanaf Frankfurt. En de Flixbus doet daar ineens 14 uur!!! Over ipv 4 uur van Antwerpen naar Düsseldorf. Dus geld flixbus weg én kan een duur treinticket kopen...