Egypte 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxMariellexX
Berichten: 367
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 08:03

Bonnelover schreef:
Waar boeken jullie je uitstapjes? Willen graag duiken en naar dolfinhouse. Verdere tips ☺️ zijn welkom


Heb er denk ik overheen gelezen waar je naar toe gaat als je naar hurghada gaat kan ik dutch tour guide hurghada aanbevelen!

Vorig jaar hebben wij veel uitstapjes met hun gemaakt en het was echt geweldig! Nederlandstalige gids via WhatsApp ook alles in het Nederlands te regelen en al het personeel is echt onwijs vriendelijk en totaal niet opdringerig.

Eind juni gaan we weer naar hurghada en gaan we weer alle uitstapjes bij hun boeken

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 09:22


Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 22:23

Ik geef de huishouding altijd om de dag 2 a 3 euro per kamer ( wij huren altijd 2 kamers ) en ik neem dus altijd voor de kinderen zomerkleding mee waarvan ik weet dat het volgend seizoen te klein is en dat geef ik dan bij vertrek ook aan degene die onze kamer schoonmaakt. Ik moet dan wel even opschrijven dat ik het schenk en welk kamernummer ik heb. Ze zijn daar ook erg dankbaar voor want ze hebben het daar echt geen vetpot. Mijn koffer hou ik stevig vast op het vliegveld, die geef ik aan niemand af. Vervoer regel in bij mijn vaste vervoerder en dan weet ik ook de prijs van tevoren.

Kimmie235
Berichten: 309
Geregistreerd: 18-09-13

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:16

Als je naar Caïro wil kan ik dat voor je regelen met allerlei uitstapjes die je wenst. Mijn partner is dierenarts en we hebben een stoeterij in Caïro. We hebben personeel in dienst die voor vervoer zou kunnen zorgen. Je bent ook welkom op de stoeterij. Ik ben zelf niet altijd daar, we hebben kinderen die in Nederland naar school gaan, maar ik verwacht het er te zijn in augustus en september

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:33

Ik ben inmiddels in contact met Kimmie235.
Had al een behoorlijk compleet reisplan maar ik moet de laatste gaatjes nog dichten. Heb nog niet overal overnachtingen geregeld omdat ik over sommige aanbieders nog twijfel, of omdat ze steeds mn vragen niet beantwoorden. Dahab en Sharm zijn een ramp qua regelen als je niet het standaard domme toeristenrondje wil.
Helaas zijn dat wel de eerste plekken waar ik ga zijn, dus de vaart moet erin.

Caïro is wel al goed geregeld en daar heb ik heel veel hulp. Ik heb ook iemand die me gaat ondersteunen om naar Siwa oase en bahariya oase en white desert te gaan (uiteraard tegen teveel geld maar als ik vergelijk vragen anderen nog ruim 2 keer zo veel).
Fayoum is nog even onduidelijk maar ook daar wil ik gaan paardrijden. Beetje volgens het programma wat Ride Egypt in hun programma Fairytale Fayoum heeft zitten.
Daarna weer terug naar Caïro, en daarna richting Aswan. Daar heb ik 1 vrije dag en daarna een 4 daags programma om uiteindelijk met een Nijl cruise in Luxor aan te komen. Daar blijf ik een paar dagen, veel paardrijden ook. En dan door naar Hurghada, nog wat excursies doen en dan zit de maand erop. Ik ben zelf heel enthousiast over het programma
Zover ik nu kan peilen kan de man van Kimmie235 Fayoum voor me fixen. Dan heb ik alleen het hoofdpijndossier Sharm/Dahab nog op te lossen. Ik moet daar echt iemand hebben want als ik het zelf wil regelen loop ik tegen de Egyptische communicatiemuur aan

Abby_Snow

Berichten: 636
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:53

@dorine92

Ik heb in sharm el sheikh gewoond. Ik weet niet wat voor informatie je graag wilt maar je mag altijd een pb sturen. Ik ga 10 juni naar Caïro en naar Sharm, weet niet wanneer je gaat? Ik heb een eigen auto daar, geeft toch wel veel vrijheid.

Kimmie235
Berichten: 309
Geregistreerd: 18-09-13

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 17:11

Ha Abby, ik weet nog dat je ging werken in Egypte, Hurghada toch? Inmiddels klaar? Heb je je auto in sharm? Rijd je daarmee naar Caïro?

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 18:15

Wij zijn inmiddels onderweg naar hotel bij vliegveld Düsseldorf. Morgenochtend vliegen we naar Hurghada. Ben toch wel wat gespannen. Eerste keer buiten Europa, heb ik alles mee, wat kan ik daar aantreffen. Iedereen is ook verbaasd dat we naar Egypte gaan ipv ons vertrouwde Griekenland. Heb inmiddels voor vrijdagochtend een stadstour geboekt

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 18:57

Abby_Snow schreef:
@dorine92

Ik heb in sharm el sheikh gewoond. Ik weet niet wat voor informatie je graag wilt maar je mag altijd een pb sturen. Ik ga 10 juni naar Caïro en naar Sharm, weet niet wanneer je gaat? Ik heb een eigen auto daar, geeft toch wel veel vrijheid.

Nou idealiter vind ik daar iemand die euros wil wisselen (tegen straatkoers), en ik zoek iemand die me van de luchthaven naar Ras Mohamed kan brengen, en de dag erna van Ras Mohamed naar Sharm. Verder zou ik t wel chill vinden om even boodschappen ofzo te doen met een iemand van daar, zodat ik leer wat normale prijzen zijn en dus niet meteen vanaf dag 1 bedonderd word. Ook weten mensen van daar het beste waar je moet zijn lijkt me.
Ook voor de bus naar Dahab is het handig om iemand daar te hebben die weet waar ik naartoe moet (welke halte) en wanneer het rijdt, en waar ik eruit moet enz
Verder wilde ik gaan paardrijden in Dahab maar ze vragen best veel geld. En dan heb ik dus geen idee hoe het programma eruit ziet, want ze hebben geen website en we komen niet verder dan you trust me, it will be very nice. Ja, dan word ik heel achterdochtig :+ Ik wil toch op zn minst weten waar ik voor betaal. Geen zin in een afgezaagd toeristenrondje op een afgeragd en/of uitgehongerd paard dus ik heb echt moeite qua communicatie

Ik vertrek komende maandag al

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:43

Mooi K..
De treinen staken in Duitsland waardoor het bij bagage afgifte heel erg druk was. En ook de security staat. Hierdoor maar 1 doorgang en elle lange rijen. Wij hebben dus, met aantal anderen, de vlucht gemist. Vlucht maatschappij doet niks voor ons. Hebben nu nieuwe tickets moeten kopen voor vanavond. Ook transfer is er dan niet. Iemand een idee wat de kosten zijn van vliegveld Hurghada naar hotel Bella Vista?

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 14:00

Ik boek alle transfers via de app welcome pick ups. Volgens mij heb je wel een creditcard nodig, maar daar staat ook meteen de prijs erbij.
Aardig ruk dat er niks geregeld wordt…

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 14:54

Jeetje dat is balen zeg! (zacht uitgedrukt)

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 15:05

ontherun schreef:
Ik boek alle transfers via de app welcome pick ups. Volgens mij heb je wel een creditcard nodig, maar daar staat ook meteen de prijs erbij.
Aardig ruk dat er niks geregeld wordt…


Dankjewel voor de tip! Gelijk via dit geregeld.

De verveling slaat al aardig toe bij me.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 15:11

Dat is balen zeg. Had je geen pakketreis? Want dan moet de touroperator toch wat regelen?

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 16:34

Fitzroy schreef:
Dat is balen zeg. Had je geen pakketreis? Want dan moet de touroperator toch wat regelen?

Ja heb een pakketreis, maar staking valt daar niet onder. Ga bij terugkomst met reisbureau kijken wat we kunnen doen.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 16:38

Heel asociaal, maar ik had niet netjes en braaf in een rij blijven wachten. Sorry voor andere mensen, maar ik was mooi de hele rij voorbij gelopen bij de baggage afgifte en bij security. Heb ik in het verleden al een paar keer moeten doen, mensen boos, maar die zie je waarschijnlijk toch nooit meer...

En waarschijnlijk hebben de meeste mensen tijd zat, dus als er dan één voor schiet, is dat vervelend, maar niet einde van de wereld.

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 17:25

mvdende schreef:
Heel asociaal, maar ik had niet netjes en braaf in een rij blijven wachten. Sorry voor andere mensen, maar ik was mooi de hele rij voorbij gelopen bij de baggage afgifte en bij security. Heb ik in het verleden al een paar keer moeten doen, mensen boos, maar die zie je waarschijnlijk toch nooit meer...

En waarschijnlijk hebben de meeste mensen tijd zat, dus als er dan één voor schiet, is dat vervelend, maar niet einde van de wereld.

Ja alleen werd er gezegd dat vliegtuig wachte. En rare die is uiteindelijk pas om 12 uur weggevlogen. Zagen we op site van vliegveld en via radar.

Abby_Snow

Berichten: 636
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 17:34

Kimmie235 schreef:
Ha Abby, ik weet nog dat je ging werken in Egypte, Hurghada toch? Inmiddels klaar? Heb je je auto in sharm? Rijd je daarmee naar Caïro?


Ja ik ben erachter gekomen dat Hurghada niet mijn ding is. Ik woon veel liever in sharm. Maar dit is vrij persoonlijk er zijn mensen die sharm leuker vinden en sommige hurghada haha. Mijn man en ik hebben inderdaad een auto (mijn man is Egyptenaar) we rijden altijd van sharm naar Caïro en weer terug. Is ongeveer met een beetje mazzel 7/8 uur. Is ook maar net vanaf waar je begint in Caïro natuurlijk, Caïro is groot.

@dorine92, misschien bedenk ik me nog iemand die je kan helpen. Als er iets is terwijl je daar bent, ik heb wel vriendinnen in sharm wonen.

@bonnelover dat is wel echt vervelend, ik zou na je vakantie daar nog wel even een keer achteraan gaan. Bewijs van de staking heb je vast wel (internet artikel oid) en altijd foto’s maken van de rijen.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 17:39

Bonnelover schreef:
mvdende schreef:
Heel asociaal, maar ik had niet netjes en braaf in een rij blijven wachten. Sorry voor andere mensen, maar ik was mooi de hele rij voorbij gelopen bij de baggage afgifte en bij security. Heb ik in het verleden al een paar keer moeten doen, mensen boos, maar die zie je waarschijnlijk toch nooit meer...

En waarschijnlijk hebben de meeste mensen tijd zat, dus als er dan één voor schiet, is dat vervelend, maar niet einde van de wereld.

Ja alleen werd er gezegd dat vliegtuig wachte. En rare die is uiteindelijk pas om 12 uur weggevlogen. Zagen we op site van vliegveld en via radar.


Vliegtuigen en wachten..... ja, héél soms, maar meestal niet. Ik vertrouw daar dan ook nooit op. Beter asociaal en wél optijd, dan een hele vakantie in het water zien vallen door "er wordt gewacht"

Dat het vliegtuig uiteindelijk pas om 12 uur opgestegen is, is vermoedelijk doordat er wel eventjes gewacht is, waardoor het zogenaamde "slot" verlopen is. Vervolgens moet het vliegtuig wachten tot er een nieuw slot vrij komt. Komt er z'n slot vrij, dan moet het toestel direct kunnen vertrekken, dus blijft z'n vliegtuig klaar voor vertrek staan wachten.

Waardoor het voor mensen lijkt alsof ze de vlucht nog makkelijk hadden kunnen halen, maar het vliegtuig staat op dat moment letterlijk in de startblokken, dus nieuwe passagiers aan boord is dan geen optie.

Héél wrang voor mensen die die vlucht dus net gemist hebben.

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 17:42

Dat het wrang is zeker, helemaal omdat het me nu ruim €500,- extra kost. En een halve dag vakantie

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 17:50

Bonnelover schreef:
Dat het wrang is zeker, helemaal omdat het me nu ruim €500,- extra kost. En een halve dag vakantie


Yep. Mijn vliegvakanties zijn meestal in totaal maar €500-600 dus ik kan het op z'n moment echt vergeten.

Ik neem het risico niet meer en zorg dat ik minimaal 4 -6 uur voor vertrek op het vliegveld ben, zeker als ik vanaf een Duits vliegveld vlieg en daar met de trein naar toe reis.

En in het verleden dus al een aantal keer met "sorry, gonna miss my flight" de rij doorgevlogen. Dàt wordt niet in dank afgenomen, maar op z'n moment geef ik daar ff niets om. En ik zal echt niet de enigste zijn die wel eens een vlucht dreigde te missen en daardoor de rij geskipt heeft.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 19:32

Heb je dat ook al eens op een Duits vliegveld gedaan? Want ik werd rücksichtslos teruggestuurd door security. Die Duitsers zijn niet zo makkelijk.

Bonnelover, wat balen, zeg. Was de staking onaangekondigd? Anders had je misschien eerder wat kunnen regelen.

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 19:34

Ah wat balen zeg, 500 euro zomaar door de plee :oo

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 20:35

Fitzroy schreef:
Heb je dat ook al eens op een Duits vliegveld gedaan? Want ik werd rücksichtslos teruggestuurd door security. Die Duitsers zijn niet zo makkelijk.

Bonnelover, wat balen, zeg. Was de staking onaangekondigd? Anders had je misschien eerder wat kunnen regelen.


Nee, wél Spanje, Eindhoven en ik geloof Sydney 2x. (Die rij voor de security in Sydney zit "verstopt" , je denkt dat je zo door kan lopen en ineens sta je in een wachtruimte die niet misstaat in de Efteling. En een ezel... juist, ezel Marieke stoot zich wél 2x aan dezelfde wachtrij)

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 17:45

Vandaag voor de 4e keer met een boot mee geweest om te duiken/snorkelen. Geniet enorm van de rode zee! Echt net of je in een aquarium zwemt. Wat ik wel heel lastig vind is shoppen. Vindt ze erg opdringerig. Even een winkel in om te kijken lukt niet. Alleen bij de supermarkt geen last van.