Egypte 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 07:54

Ach wat onwijs zuur dat je je vlucht hebt gemist.
Ik heb ooit gedacht dat ik m gemist had en toen was ik al wanhopig ( Sydney ook) maar toen bleek hij er nog te zijn en met hard rennen mochten we nog wel mee. De koffer zou later komen maar bij aankomst lag hij toch op de band. Kan me je gevoel goed voorstellen. Hopelijk kan je toch genieten van je vakantie

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 23:42

Hier heerlijk aan het genieten. Ben nu in Sharm. Fantastisch mooie kerk bezocht vandaag, en uiteraard de moskeeën ook.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sharm gaat prima. Ik ging net kumquats en dadels kopen en toen deed de verkoper de prijs zelf maar even door de helft bij de kassa omdat deze domme buitenlander niet onderhandelde :p

Ik ga morgen naar Dahab. Ben nog niet lastiggevallen of afgezet. Luchthaven ging ook vlekkeloos.

Ras Mohamed was ook fantastisch.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Echt tot nu toe valt het me alles mee. Ik moet wel zeggen dat ik me heel netjes kleed. Rok tot op de voeten en blouse of vestje met lange mouwen.
Afbeelding
Ik denk wel dat dat helpt

Had trouwens ook nog een lange tussenlanding op Istanbul dus ben daar ook nog de luchthaven af geweest en heb wat dingen bezocht. Altijd leuk zo'n stedentripje inclusief
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 20:59

Ik zit inmiddels in Dahab. Ben net terug van weer een nachtje kamperen.
Afbeelding

Heb het steeds geweldig naar mn zin. Morgen of overmorgen avond neem ik een nachtbus richting Caïro

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De kamelen hebben hier nogal aparte eetgewoonten. Stuk karton gaat er prima in :')
Afbeelding

Inmiddels ook al bijna getrouwd :+
Afbeelding

Roosch

Berichten: 36659
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 21:04

Dat ziet er geweldig uit!

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 21:15

Wat een mooie reis maak je.

Roosch

Berichten: 36659
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 21:23

Ik heb mezelf eigenlijk voorgenomen om in oktober echt op een last minute te gaan azen. Als in vandaag boeken morgen weg.

Heb toch niet helemaal kunnen genieten van m'n afgelopen reis naar Egypte en als het even kan doe ik het eind van het jaar gewoon nog eens. :j

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 21:31

Haha, Roosch, het is mij ook goed bevallen en ik wil ook op een last minute wachten voor november. Maar ik ken mezelf. Ik ga vermoedelijk dan toch al eerder boeken.

Prachtige plaatjes, Dorine. Je ziet er zeker decent uit.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 23:44

Zover ik weet is last minute helemaal niet goedkoper dus waarom daarop wachten? Het goedkoopst is nog altijd zelf een ticket boeken en een hotel regelen zover ik weet

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 06:41

Dorine92 schreef:
Zover ik weet is last minute helemaal niet goedkoper dus waarom daarop wachten? Het goedkoopst is nog altijd zelf een ticket boeken en een hotel regelen zover ik weet


Last minut is weldegelijk goedkoper!

Ik heb nu al 2 jaar op rij een last minut geboekt, voor een prijs die ik daarna nooit meer ben tegen gekomen, óók niet als ik een half jaar vooruit keek.

En nee, voor landen zoals Egypte en Turkije zijn pakketreizen goedkoper.

Ik zat bijvoorbeeld voor €600 een week all in in Marsa Alam, terwijl een los vliegticket alleen al €400 retour kost en zelfs alleen hotel direct op eigen site was al méér dan €600 voor één week. Dus dan ben je met een goede last minut echt goedkoper uit.

Turkije afgelopen jaar hetzelfde verhaal. Goed verschillende websites af zoeken en niet te kieskeurig zijn. Uiteindelijk mooi hotel met waterpark voor €515 all in.

Al in oktober begonnen met zoeken naar iets vergelijkbaars voor komend voorjaar, maar absoluut niets kunnen vinden wat op het hotel van afgelopen jaar lijkt voor een vergelijkbare prijs.

Natuurlijk is er inflatie, maar Fayrouz Plaza voor onder de €800 ben ik niet meer tegen gekomen, terwijl ik er nog geen €600 voor betaald heb in 2022. En méér dan 20% inflatie geloof ik niet in.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 08:39

mvdende schreef:
Dorine92 schreef:
Zover ik weet is last minute helemaal niet goedkoper dus waarom daarop wachten? Het goedkoopst is nog altijd zelf een ticket boeken en een hotel regelen zover ik weet


Last minut is weldegelijk goedkoper!

Ik heb nu al 2 jaar op rij een last minut geboekt, voor een prijs die ik daarna nooit meer ben tegen gekomen, óók niet als ik een half jaar vooruit keek.

En nee, voor landen zoals Egypte en Turkije zijn pakketreizen goedkoper.

Ik zat bijvoorbeeld voor €600 een week all in in Marsa Alam, terwijl een los vliegticket alleen al €400 retour kost en zelfs alleen hotel direct op eigen site was al méér dan €600 voor één week. Dus dan ben je met een goede last minut echt goedkoper uit.

Turkije afgelopen jaar hetzelfde verhaal. Goed verschillende websites af zoeken en niet te kieskeurig zijn. Uiteindelijk mooi hotel met waterpark voor €515 all in.

Al in oktober begonnen met zoeken naar iets vergelijkbaars voor komend voorjaar, maar absoluut niets kunnen vinden wat op het hotel van afgelopen jaar lijkt voor een vergelijkbare prijs.

Natuurlijk is er inflatie, maar Fayrouz Plaza voor onder de €800 ben ik niet meer tegen gekomen, terwijl ik er nog geen €600 voor betaald heb in 2022. En méér dan 20% inflatie geloof ik niet in.

Misschien als je per se all inclusive in een specifiek resort wilt slapen (maar all inclusive is sowieso al duurder aangezien je voor 2 euro al prima kunt avondeten hier) maar ik ben voor 213 euro retour gevlogen en slapen kan hier makkelijk onder de 10 euro per nacht. Ik zit hier steeds tussen de 4 en 30 euro per nacht. Afwisselend op resorts, in een appartement, kamperen, eten wel of niet inclusief.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 09:17

Dorine92 schreef:
mvdende schreef:


Last minut is weldegelijk goedkoper!

Ik heb nu al 2 jaar op rij een last minut geboekt, voor een prijs die ik daarna nooit meer ben tegen gekomen, óók niet als ik een half jaar vooruit keek.

En nee, voor landen zoals Egypte en Turkije zijn pakketreizen goedkoper.

Ik zat bijvoorbeeld voor €600 een week all in in Marsa Alam, terwijl een los vliegticket alleen al €400 retour kost en zelfs alleen hotel direct op eigen site was al méér dan €600 voor één week. Dus dan ben je met een goede last minut echt goedkoper uit.

Turkije afgelopen jaar hetzelfde verhaal. Goed verschillende websites af zoeken en niet te kieskeurig zijn. Uiteindelijk mooi hotel met waterpark voor €515 all in.

Al in oktober begonnen met zoeken naar iets vergelijkbaars voor komend voorjaar, maar absoluut niets kunnen vinden wat op het hotel van afgelopen jaar lijkt voor een vergelijkbare prijs.

Natuurlijk is er inflatie, maar Fayrouz Plaza voor onder de €800 ben ik niet meer tegen gekomen, terwijl ik er nog geen €600 voor betaald heb in 2022. En méér dan 20% inflatie geloof ik niet in.

Misschien als je per se all inclusive in een specifiek resort wilt slapen (maar all inclusive is sowieso al duurder aangezien je voor 2 euro al prima kunt avondeten hier) maar ik ben voor 213 euro retour gevlogen en slapen kan hier makkelijk onder de 10 euro per nacht. Ik zit hier steeds tussen de 4 en 30 euro per nacht. Afwisselend op resorts, in een appartement, kamperen, eten wel of niet inclusief.


€213 retour was vast niet naar Marsa Alam? Dat is een klein vliegveld en rete duur om op te vliegen.

Als ik naar Egypte ga, ga ik voor een relax en snorkel vakantie en wil ik inderdaad persé all inclusive. Gewoon om even een weekje geen geldstress te hebben en te kunnen eten en drinken (cocktails) wat ik wil. Ik ga er niet heen om te backpacken zoals jij.

En Roosch volgens mij óók niet, die zoekt hetzelfde: all in relax vakantie.

En dan is een goede lastminut echt voordeliger.

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 09:24

Dorine92 wat een toffe reis maak je. Leuke foto’s. Vooral blijven plaatsen.

Roos gelijk heb je dat je als het kan nog een keer gaat! :j

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 09:26

Ik zat ook last minutes nog te zoeken omdat ik even de zon wilde maar dan vlieg je bv vanaf Brussel en land je in Keulen ofzo.
Ben maar afgehaakt.

Roosch

Berichten: 36659
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 09:44

Scheelt me een hoop typen, mdvdende! :))

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:39

mvdende schreef:
€213 retour was vast niet naar Marsa Alam? Dat is een klein vliegveld en rete duur om op te vliegen.

Als ik naar Egypte ga, ga ik voor een relax en snorkel vakantie en wil ik inderdaad persé all inclusive. Gewoon om even een weekje geen geldstress te hebben en te kunnen eten en drinken (cocktails) wat ik wil. Ik ga er niet heen om te backpacken zoals jij.

En Roosch volgens mij óók niet, die zoekt hetzelfde: all in relax vakantie.

En dan is een goede lastminut echt voordeliger.

Nee klopt maar je bent er zo vanaf Hurghada
Ja dan vinden wij idd echt heel iets anders leuk. Ik ben ook aan het relaxen maar wil meer afwisseling

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 22:35

Dorine92 schreef:
mvdende schreef:
€213 retour was vast niet naar Marsa Alam? Dat is een klein vliegveld en rete duur om op te vliegen.

Als ik naar Egypte ga, ga ik voor een relax en snorkel vakantie en wil ik inderdaad persé all inclusive. Gewoon om even een weekje geen geldstress te hebben en te kunnen eten en drinken (cocktails) wat ik wil. Ik ga er niet heen om te backpacken zoals jij.

En Roosch volgens mij óók niet, die zoekt hetzelfde: all in relax vakantie.

En dan is een goede lastminut echt voordeliger.

Nee klopt maar je bent er zo vanaf Hurghada
Ja dan vinden wij idd echt heel iets anders leuk. Ik ben ook aan het relaxen maar wil meer afwisseling


Hurghada ook naar gekeken en óók geen goedkope vluchten gevonden.

Eind 2022 was mijn plan om een soort van te doen wat jij nu doet in Egypte.

Vliegen op Cairo/ Hurghada en dan met een dagtocht/ meerdaagse tochten de piramides te bekijken en dan afsluiten met een weekje all in resort. Uiteindelijk te duur en werd het all in Turkije.

Ik ben juist wel van het backpacken, wat jij nu doet, heb ik 10 jaar geleden een half jaar lang gedaan door Australië en Nieuw Zeeland.

Maar ik heb ontdekt dat eens per jaar een weekje luieren (en in Egypte enkele uren per dag snorkelen) óók erg lekker kan zijn!

dell_1
Berichten: 1962
Geregistreerd: 17-12-02

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 22:47

Hi iemand tips nog voor goede tour van de piramides bij gizeh in mei vak? Willen een tour zodat het goed geregeld is. Wij hadden wat gevonden maar dat zat vol. Willen vanuit hurghada op en neer vliegen.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:07

mvdende schreef:
Dorine92 schreef:
Nee klopt maar je bent er zo vanaf Hurghada
Ja dan vinden wij idd echt heel iets anders leuk. Ik ben ook aan het relaxen maar wil meer afwisseling


Hurghada ook naar gekeken en óók geen goedkope vluchten gevonden.

Eind 2022 was mijn plan om een soort van te doen wat jij nu doet in Egypte.

Vliegen op Cairo/ Hurghada en dan met een dagtocht/ meerdaagse tochten de piramides te bekijken en dan afsluiten met een weekje all in resort. Uiteindelijk te duur en werd het all in Turkije.

Ik ben juist wel van het backpacken, wat jij nu doet, heb ik 10 jaar geleden een half jaar lang gedaan door Australië en Nieuw Zeeland.

Maar ik heb ontdekt dat eens per jaar een weekje luieren (en in Egypte enkele uren per dag snorkelen) óók erg lekker kan zijn!


Das gek, ik heb de wereld aan vluchten gevonden voor 85 euro enz, rechtstreeks.
Ik ben ook nog steeds wel wat aan het luieren hoor, maar echt de hele dag niksen kan ik niet, dat vind ik zonde als ik op een plek ben waar zo veel te zien is

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:29

Hier nog steeds in Dahab. Twijfelde om naar Alexandrië te gaan gisteravond maar toen ik eenmaal op het paard zat dacht, ik wil dit morgen weer
Water is hier ook weer geweldig blauw <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 17:41

Jij maakt echt een mooie reis!!
Leuk paardje overigens. Grappig dat knalgele hoofdstel

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 17:52

Ja heel fijn dier. Heb vandaag weer op haar gereden. Foto's post ik later wel even. Ik vertrek vannacht naar Caïro, de bedoeling is dat ik morgenochtend aankom

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 09:55

Hierbij de fotos van het paardrijden van eergisteren. Gister ben ik in Caïro aangekomen. Was een heel drama om daar te komen, ik ben tot 2 keer toe bijna door de politie teruggestuurd naar Sharm, waarvan 1 keer echt bijna. Na anderhalf uur geschreeuw en ellende door de man van het checkpoint, 100 keer bellen naar manager, en ik die op het geniale idee kwam om duidelijk te maken dat ik er sowieso langs moest omdat mijn terugvlucht vanaf Hurghada is, kwam ik uiteindelijk langs het checkpoint. Ik ben na aankomst in Caïro eerst naar het museum geweest. Fotos post ik later. Nu ben ik in Caïro bij de man van Kimmie235 op de stoeterij. Helemaal geweldig allemaal nog steeds
Vandaag ga ik de moskeeën bezoeken en een kasteel en hopelijk ook nog een museum, en morgen ga ik met het personeel van de man van Kimmie paardrijden bij de piramides. Oh en gister ben ik op aanraden van Kimmie en haar man naar Khan al Khalili geweest. Helemaal geweldig. Die fotos post ik ook allemaal later nog. Moet ze nog uitzoeken maar heb amper tijd om te slapen dus dat komt nog
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:26

Wat een prachtige foto’s! Gelukkig dat je toch in Caïro bent. Ben benieuwd naar meer.

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:38

Mooie foto’s weer, ben benieuwd naar de volgende. En ook weer geweldige plannen voor de komende dagen. Ik snap dat dit niet een vakantie is voor iedereen, maar ziet er tof uit.
Wat is eigenlijk de reden van dat gedoe om Caïro in te komen?

Mijn zwager was jaren geleden, ik denk rond 1998 met zijn tienerkinderen naar Caïro, had daar een kennis wonen. Kan me nog herinneren dat hij totaal overdonderd was in Caïro, de grootte, de drukte, het lawaai en stof. Heel fascinerend

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 12:14

Dorine wat een gave reis maak je!
Wij zijn sinds een paar dagen in El Gouna. Voor een totaal andere reis; relaxen met z’n drietjes (dochter van ruim 2,5).