Daktent: wie, wat waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 18:27

NadjaNadja schreef:
Mijn vriend en ik hebben afgesproken dat 19 maart 'daktentendag' gaat worden en dat we dan showrooms bij langsgaan om te oriënteren! We willen in ieder geval naar daktent.nl in Baarn, maar ik ben benieuwd of jullie misschien nog andere fijne showrooms weten? :D

Een paar jaar geleden heb ik een aantal daktenten gezien bij De Wit in Schijndel en heb gehoord dat er in Winterswijk ook een grote campeerwinkel zit. Dan ben je alleen wel heel Nederland door aan het reizen :=

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6671
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Daktent: wie, wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 18:29

De Wit in Schijndel is wel echt een beetje te ver vanuit Friesland... Maar als we toch al naar Baarn gaan, zijn we toch al in het midden van Nederland en dan kan een uitstapje naar Winterswijk er ook nog wel bij. Die kwam ik ook net tegen op internet inderdaad. Ik zag dat in Arnhem OceanCross zit, iemand daar ervaring mee?

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Daktent: wie, wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 18:58

Wij hebben toen in Winterswijk en Arnhem gekeken maar wij zijn voor een van marktplaats gegaan. Arnhem waren ze heel vriendelijk, in Winterswijk is een giga winkel dus dat is al leuk om alleen rond te kijken.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6671
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-22 21:03

Inmiddels hebben we een aantal verschillende daktenten bekeken en tot nu toe zijn we eigenlijk het meest enthousiast over de Dare To Be Different 140L Deluxe. Daar hangt echter ook een behoorlijk prijskaartje aan...

We zijn nog niet bij OceanCross geweest en willen daar waarschijnlijk dinsdag nog langsgaan, dan zijn we in de buurt. Vanaf de site lijkt de Gobi 140 interessant en die is een stuk goedkoper dan de Dare To Be Different.

We twijfelen overigens ook over een ondertent. Hebben jullie die wel/niet? En waarom?

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Daktent: wie, wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 13:16

Wij hebben geen ondertent, wel een luifel van Femke. Heel makkelijk op te zetten, en met de zijkanten eventueel ook redelijk af te sluiten.
Ondertent was voor ons niet zo zinvol, zou dan maar een klein beetje extra ruimte opleveren. Onder de luifel kunnen we zitten als het regent, onze hond sliep er ook. Die weigerde in de auto te slapen...
Wij hadden hem achter de auto staan, als je van het trapje afkwam kon je onder de daktent staan. En dan door naar onder de luifel. Dus zelfs als het regende konden wij droog heen en weer.

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 06:14

Komt ook nog even binnenvallen :+
Wij hebben inmiddels al een jaar of 4-5 een daktent. Lag nooit in de planning, maar hij zat bij de auto die we kochten. Hij lijkt op het eerste gezicht het meeste op de Gobi die je noemde, TS. Wij hebben er een annex (ondertent) bij en gebruiken die ook regelmatig. Incl annex kost het ons ongeveer 20 minuten vanaf auto parkeren tot aan zitten met een drankje. Dan staat de annex rondom met schroefpennen vast en zijn tafel, stoelen, luifel etc ook allemaal opgezet (ik heb het een keer gefilmd, daarom weet ik het :') ).

Het enige wat bij ons niet kan, is het dak openritsen. Ik heb dat nooit gemist omdat er verder aan alle kanten 'ramen' zitten die open kunnen met overal horren voor.
Ik vind de annex heel fijn om je even te kunnen omkleden etc. Zonder de annex eraan, sta ik toch altijd een beetje te hannesen naast de auto. En het is makkelijk om 's nachts je tafel/stoelen in te kunnen zetten zodat ze niet gejat worden en droog blijven (dauw/regen) zonder dat je alles steeds terug in de auto moet proppen.

Wij vinden het vooral een 'leuk ding' en hebben er tijdens een aantal 4WD vakanties veel plezier van gehad. Het model wat wij hebben is goed bestand tegen flinke wind en regen. Wij zetten wel altijd 2 stevige lijnen eraan met veren en schroefpennen in de grond als we de annex niet opzetten.

Nadeel vinden wij dat als je staat, je staat. Je kunt dan niet meer even met de auto weg. 2 dagen op 1 plek wordt heel snel minder aantrekkelijk. Wij hebben hem inmiddels om die reden ook op een offroad trailer gezet. Overigens is dit een nadeel van een daktent in het algemeen, niet van dit model hoor!

Paar foto's voor het idee:

Nog op de auto, met de annex eraan:
Afbeelding

Op de trailer, zonder de annex (dit was op doorreis):
Afbeelding

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6671
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-22 17:13

<3
Afbeelding

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Daktent: wie, wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 19:09

Oooeeeh veel plezier <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37267
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Daktent: wie, wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 19:26

Ah leuk

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Daktent: wie, wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 06:21

Leuk!! Bevalt hij goed?

Anoniem

Re: Daktent: wie, wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 10:01

Heerlijk :D

Dat is het modelletje waar wij ook naar keken.
Nu een huis gekocht :') . Slaapt toch wat lekkerder. Dus vrees voorlopig geen budget voor een daktent :D

Maar hoor nog steeds graag hoe hij bevalt :D

Brittneyx

Berichten: 1843
Geregistreerd: 03-08-11

Re: Daktent: wie, wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 21:50

Ik volg ook even! Wij zijn ook op zoek naar een daktent. Heeft hier iemand ervaring met de campwerk adventure? Deze spreekt ons het meeste aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 14:30

Jaaaa... *\o/*

We hebben er 1.

Het lag helemaal niet meer in de planning, maar kwamen exact het modelletje dat we het liefste wilde (James baroud evasion) voor de helft van de prijs op marktplaats tegen. Heb hem er in 2 jaar nog nooit op zien staan, en heb al 2 jaar een zoekalert opstaan.
Dus dan maar een beetje minder verbouwen in ons huis :o

Heeft wel duidelijke gebruikssporen, maar dat maakt voor ons niet uit! Onze Kampeer / hondenauto wint sowieso geen schoonheidsprijs meer. Hier in de wasstraat :D


Afbeelding


Omdat het onverwachts was hebben we alleen nog geen plan er mee :D
Grootste uitdaging zijn onze honden. De ene is ultra braaf, de andere gaat niet samen met andere honden, dus een hondencamping is geen optie. We hebben 1x op het terrein bij een boer gekampeerd waar geen andere mensen waren en de honden gewoon los konden <3 Dat was helemaal het einde voor onze doggies - vooral omdat ze dus niet zovaak loskunnen - . Hoop meer van dat soort plekken te ontdekken. Of in belgië, waar je op een parking mag overnachten, vlakbij een rustig bos/losloopgebied. Dat zou ook top zijn.

Verder altijd een dingetje met de warmte (auto heeft geen airco) . Dus met warm weer en de honden wordt hem sowieso niet. Of we moeten een 2e accu en/of airco in laten bouwen. Dat is wel een dure investering en weet niet zo goed hoe lang de auto het nog volhoudt. Gelukkig kunnen we wel makkelijk oppas voor ze regelen. Maar ben in mijn hoofd eigenlijk toch altijd bezig om het kamperen hond-proof te maken met onze onbetrouwbare herder, en qua hitte.

Als jullie daar iets op weten :j Ben ook heel benieuwd naar jullie daktentplannen en ervaringen voor meer inspiratie :D *\o/*

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6671
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Daktent: wie, wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-22 15:12

Wij zijn op dit moment met de daktent opweg naar Luxemburg! :D We hebben tot en met volgende week zaterdag en willen waarschijnlijk ook nog naar midden-Duitsland. We hebben verder niks geboekt, dus we gaan het zien. We hebben pas 1 nachtje in de daktent geslapen, dus ik ben heel benieuwd hoe het is nu we een week gaan :j Laatst nog naar de kampeerhal geweest in Roden, waar we nog wat leuke dingetjes hebben gescoord. Ik zal later wel even een foto plaatsen als alles staat!

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 20:45

Menino schreef:
Jaaaa... *\o/*

We hebben er 1.

Het lag helemaal niet meer in de planning, maar kwamen exact het modelletje dat we het liefste wilde (James baroud evasion) voor de helft van de prijs op marktplaats tegen. Heb hem er in 2 jaar nog nooit op zien staan, en heb al 2 jaar een zoekalert opstaan.
Dus dan maar een beetje minder verbouwen in ons huis :o

Heeft wel duidelijke gebruikssporen, maar dat maakt voor ons niet uit! Onze Kampeer / hondenauto wint sowieso geen schoonheidsprijs meer. Hier in de wasstraat :D


[ [url=m/rvdioZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Omdat het onverwachts was hebben we alleen nog geen plan er mee :D
Grootste uitdaging zijn onze honden. De ene is ultra braaf, de andere gaat niet samen met andere honden, dus een hondencamping is geen optie. We hebben 1x op het terrein bij een boer gekampeerd waar geen andere mensen waren en de honden gewoon los konden <3 Dat was helemaal het einde voor onze doggies - vooral omdat ze dus niet zovaak loskunnen - . Hoop meer van dat soort plekken te ontdekken. Of in belgië, waar je op een parking mag overnachten, vlakbij een rustig bos/losloopgebied. Dat zou ook top zijn.

Verder altijd een dingetje met de warmte (auto heeft geen airco) . Dus met warm weer en de honden wordt hem sowieso niet. Of we moeten een 2e accu en/of airco in laten bouwen. Dat is wel een dure investering en weet niet zo goed hoe lang de auto het nog volhoudt. Gelukkig kunnen we wel makkelijk oppas voor ze regelen. Maar ben in mijn hoofd eigenlijk toch altijd bezig om het kamperen hond-proof te maken met onze onbetrouwbare herder, en qua hitte.

Als jullie daar iets op weten :j Ben ook heel benieuwd naar jullie daktentplannen en ervaringen voor meer inspiratie :D *\o/*


Wildkamperen in Schotland of Scandinavië? Dan kan je zorgen dat je alleen staat.

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Daktent: wie, wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 20:55

Gefeliciteerd! Heel veel plezier ervan :D

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Daktent: wie, wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 22:00

Ik zie dit nu pas :oo wij hebben de ikamper xcover, wel een softtop maar zonder zo’n onhandige hoes en een bed van 2 bij 2,40. Super! Vorig jaar gekocht, in Baarn, als vervanging van een puptentje en ik vind het heerlijk om niet meer op de grond te prutsen.

Met tipi + kachel voor een koude avond
Afbeelding

Met bbq

Afbeelding


Deze zomer in zuidelijk Afrika met een hilux + eezy awn (sp?) op pad, dat zal even wennen zijn.

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 05:05

Gefeliciteerd Menino!! Leuk dat jullie er nu toch eentje hebben weten te scoren!!
Geen tips qua kamperen met de hond, maar veel plezier alvast op jullie eerste trip!!

Ben benieuwd naar een foto Nadja!! Veel plezier!!

Leuke set-up Lielle!! Zonder hoes eroverheen, blijft alles wel droog bij een flinke bui dan?

Wij zijn momenteel aan het kamperen maar niet met de daktent. Die mag in juli weer mee als we naar een festival gaan wat zich ‘the most remote music festival in the world’ noemt.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Daktent: wie, wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 08:01

Op de eerste foto zie je een zwarte rand is onderaan het opengeklapte deel. Als de tent dicht is, valt die over de twee delen heen en kun je hem dichtritsen.

Afbeelding

Ik ga straks die van jullie beter bekijken

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Daktent: wie, wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 09:36

Ah, nou zie ik het. Dat is wel makkelijk ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 12:24

Hoe gaat het hier met de daktenters?

Wij hebben de onze al een poosje op onze busje zitten, maar door de verbouwing van ons huis geen tijd gehad om te reizen.

We hebben nu weer tijd, dus willen graag op avontuur. Niet het beste jaargetijde :brr: . Heel benieuwd of jullie nog avonturen hebben beleefd :)) ?

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 04:54

Wij zijn in juli weggeweest met de camper trailer met daktent. Roadtrip van een week naar de Big Red Bash in Birdsville, “the most remote music festival in the world”
De nachten waren wel erg koud (0-5 graden) en ondanks dat we overdag schitterend weer hadden, geloof ik niet dat winter kamperen aan mij besteed is :')

Onderweg in Quilpie
Afbeelding

Op het festivalterrein net buiten Birdsville
Afbeelding

Volgende uitstapje met de daktent waarschijnlijk met oud en nieuw. Moet alleen nog bedenken waarheen.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 13:41

Wij hebben vier weken zuidelijk afrika met daktent gedaan, fantastisch!

Eigen daktent is dit jaar ook veel gebruikt, wel vooral voor korte trips in nederland. Maar helemaal top!

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:11

stof eraf :-)

wij gaan dit jaar richting Schotland met daktent, erg veel zin, alleen hopen dat de midges meevallen. Jullie nog plannen?

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6671
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Daktent: wie, wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 12:09

Leuk Lielle! Hebben jullie dingen gepland of op de bonnefooi?
Wij zijn een paar weken terug naar Schotland geweest met de daktent, we hebben echt genoten! :j Verder hebben we onze daktent nog 2x 2 weken verhuurd deze zomer. Zelf gaan we in september nog 3 weken, zoals het nu lijkt naar de Balkan (i.i.g. Bosnië en Herzegovina en Montenegro).