VOLG: Een huis op Zanzibar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pressent

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 17:05

@Wenk wat fijn dat je het zo goed hebt gehad :) Ja de vriendelijkheid van de mensen hier ervaar ikzelf ook. Haha je zoontje heeft zo te horen dus ook een geweldige tijd gehad! Mensen gaan hier over het algemeen vrijer en enthousiaster om met kinderen is ook mijn ervaring. Mijn dochter wordt hier dan ook flink verwend met aandacht.

Zo hier dan een paar beloofde foto’s.

Afbeelding
Laat ik beginnen met mijn uitzicht als ik mijn ochtend yoga sessie doe vanuit de woonkamer. Heerlijk wakker worden.

Afbeelding
Dit is de vijver waar ik zo enthousiast over ben. De vissen doen het goed en de guppies hebben zich inmiddels vertienvoudigd dus we hebben een aantal grootte vissen en ontzettend veel guppies rondzwemmen. Doordat de begroeiing om de vijver nog niet zo hoog is hebben we wel veel alg. De vissen eten het gretig maar we moeten het wel regelmatig met de hand reduceren.

Afbeelding

Het nieuwe huis aan de achterzijde van het land. Het heeft 3 mooie slaapkamers met eigen badkamer, ieder verschillend ingericht. Een grootte woonkamer en de grootte trots is toch wel de keuken. Aan de inrichting en aankleding wordt nog gewerkt dus die volgd binnenkort.

Afbeelding

Het huis van wat dichterbij.

Afbeelding

De ruime buitenkeuken. Tijdens het regen seizoen kwamen we erachter dat de overkapping van makuti aan de voor en achterzijde toch wel echt nodig zijn, we overwegen nu alleen nog wat we met het dak boven de pizza en bbq keuken (aan de voorzijde) gaan doen.

Afbeelding

Onze pizza oven. De pizza hieruit is echt top!

Afbeelding

Een nieuw uitprobeersel van mijn man is dit aanrecht blad, ook heel blij mee. Net weer even anders.

Afbeelding

Het uitzicht vanaf de bovenetage. De tuin is al een stuk groener dan op de eerste foto’s in dit topic.

Afbeelding

En er staan nog een hoop plantjes in de “kweektuin”.

Afbeelding

Deze badkamer wilde ik ook even met jullie delen. Een ander uitprobeersel van mijn man. Hij heeft aan me gedacht met de turquoise muur, mijn lievelingskleur. De vloer met het grind tussen de tegels is nog niet helemaal optimaal maar verder ook blij met het resultaat.

Afbeelding

En 2 dagen terug eindelijk de kussens voor onze banken ontvangen. Dit heeft 2 maanden geduurd maar ze zitten nu een stuk comfortabeler, dus ze worden nu extra gewaardeerd.

Dit is een klein overzicht van de werkzaamheden die de afgelopen tijd hebben plaatsgevonden.

Anoniem

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 17:10

Prachtig! <3 Zo ontzettend tof om te zien!

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 17:25

Wauw wat een verschil, prachtige tuin en vijver ook.

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 17:28

Wauw, het is echt heel mooi aan het worden! Nadat ik in dec 2021 al op Zanzibar ben geweest ga ik eind dit jaar weer. Ik ga op Safari in Kenia en Tanzania en sluit weer af op Zanzibar. Ik ga weer naar Jambiani, dat is de vorige keer goed bevallen.

Midoy
Berichten: 53
Geregistreerd: 22-09-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 21:50

<3 Ongelooflijk mooi

beenjesshar

Berichten: 1217
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 00:56

Wauw !!

pressent

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-23 16:32

Dankjewel weer voor alle leuke reacties.

Wilde onze pups nog even met jullie delen. Ze worden al groot en gaan binnenkort naar hun nieuwe baasjes toe.


Afbeelding


Afbeelding


@Emj_23 ohh wat lekker dat je op Safari gaat, zo mooi ook! Wij hebben een paar keer korte safari’s gedaan maar zou graag nog een keer langer willen. Jambiani is inderdaad ook erg leuk om te verblijven. Wij komen hier ook regelmatig en hebben er een hoop vrienden wonen.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 16:52

Oh die koppies! Die mag je zo op het vliegtuig zetten. <3

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:14

Hele leuke puppies!

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 13:34

Hoe is het op dit moment met de verbouwing? :D

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 09:58

Wat een verschil met de eerste foto's uit het topic zeg. Ontzettend gaaf om te zien en wat is het al mooi geworden! Vind dat riet op de afdakjes altijd echt het ultieme vakantiegevoel uitstralen :D.

pressent

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 13:08

Kleine update vanuit hier..
Het is momenteel erg warm en ik ben hoog zwanger, over een week uitgerekend dus ik doe rustig aan..

We zijn momenteel aan het verhuizen naar het huis achter van de eerdere foto’s. Wij nemen de 2 onderste slaapkamers en de bovenste kamer is ons gasten verblijf. Ons huidige huisje aan de voorkant is voor de verhuur, een kennis van ons komt over 1,5 week hierheen voor een maand dus een beetje bijschilderen en dan kan ze erin.

Manlief is afgelopen maanden vooral bezig geweest met de bouw van anderen ( hij bouwt onderandere het huis voor onze buren). En in okt/ nov was ik in nl omdat ik na de bevalling waarschijnlijk een tijdje niet meer ga.

De tuin staat momenteel volop in bloei want in november heeft het goed geregend en ook in december is er nog aardig wat gevallen dit jaar.

Afbeelding
We hebben er een hoop bloeiende papaya bomen bij gekregen.

Afbeelding
Katoen van onze katoenplant.

Afbeelding
Bloeiende tuin van de toekomstige buren die wij hebben aangelegd.

Afbeelding
Een bezoeker die ver van huis is in onze tuin..

Afbeelding
Dochterlief houdt alles in de gate hier.

Afbeelding
Kleine hondjes worden groot, en deze jongen al helemaal.. Hij is al groter dan zijn moeder en nog niet uitgegroeid..

Afbeelding
Ook de katten hebben het nog steeds naar hun zin hier..

Afbeelding
Typisch ontbijtje in zanzibar.

Afbeelding
Nieuwe meubels, ze worden hier aan huis gebouwd.

Afbeelding
En ik met mijn zwangere buikje..

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 13:37

wat een mooie update!! prachtige tuinen hebben jullie. succes met je laatste zwangerschapsloodjes, en een hopelijk een gemakkelijke bevalling gewenst.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 15:13

Poh wat is het mooi bij jullie zeg! Echt gaaf om te zien. Heel veel succes met de verhuizing, leuk dat jullie huidige huis dan ook al snel een verblijver krijgt!

pressent

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 18:23

Ja we doen ons best om de tuin groen te houden. Dat betekend dat we alles ‘s ochtends en ‘s avonds water moeten geven.. Een aardig klusje..

Ja het is zeker fijn dat het huis gelijk in gebruik wordt genomen en dat ze ook wat langer blijft. Het andere huis hebben we wel al een aantal x voor 1 a 2 nachten verhuurd maar dat is met schoonmaken enz gewoon minder praktisch.

Prairy
Berichten: 9079
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:24

Wat leuk dat katoen :) Ontbijt ziet er ook goed uit!

Is er geen druppel irritatie systeem te krijgen? Samen met een tijdklok of watergeefcomputer werkt het echt fijn. Hadden wij bij ons huis op Curaçao ook, en in Nederland ga ik dat in ons voedselbos en moestuin ook doen. Planten krijgen regelmatig water en het scheelt ook veel watergeven, maar ook verdamping omdat ze heel gericht krijgen.

Het huis op Curaçao mis ik zeker niet, maar de mogelijkheid om tropische vruchten te telen wel...

Verhuren voor een nacht of 2 nachten is inderdaad veel werk.

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 20:35

Wow wat is de tuin prachtig zo!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 21:16

Wat een fijne update. Leuk om te zien dat alles goed gaat en groeit en bloeit. Inclusief jijzelf en je gezin.

pressent

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 14:28

Prairy schreef:
Wat leuk dat katoen :) Ontbijt ziet er ook goed uit!

Is er geen druppel irritatie systeem te krijgen? Samen met een tijdklok of watergeefcomputer werkt het echt fijn. Hadden wij bij ons huis op Curaçao ook, en in Nederland ga ik dat in ons voedselbos en moestuin ook doen. Planten krijgen regelmatig water en het scheelt ook veel watergeven, maar ook verdamping omdat ze heel gericht krijgen.

Het huis op Curaçao mis ik zeker niet, maar de mogelijkheid om tropische vruchten te telen wel...

Verhuren voor een nacht of 2 nachten is inderdaad veel werk.


Bedankt voor de tip idd, hiervoor hebben we in Tanzania zelf gewoond en hadden we een grootte farm met druppel systeem. Momenteel is dat hier nog niet helemaal rendabel voor ons maar wellicht in de toekomst. Ja. het verse eten en vooral fruit is zeker een plus van het leven hier.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 21:04

Prachtig hoor dit alles en wat een mooie vijver, wauw.

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 23:29

Fijn om te zien dat het goed gaat! Tuin ziet er goed uit!

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 02:37

Leuk om weer van jullie te horen. Een gelukkig en gezond 2024 gewenst.

pressent

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-24 07:45

Onze lieve dochter is op 2 januari geboren en doet het hartstikke goed. We zijn na de geboorte een paar weekjes bij mijn schoonmoeder geweest om bij te komen en wat hulp te krijgen met de kleine. Maandag gaan we weer naar huis.

Onze kennis is zit nu 1,5 week in ons oude huisje en heeft het naar haar zin hier. Ik heb haar gekoppeld aan een goede vriendin die vlak bij ons een naai atelier heeft waar ze jonge meiden schoolt zodat die later voor zichzelf kunnen beginnen. Hier helpt ze met het creatieve, sociale skills van de meiden en lesjes Engels. Een heel mooi initiatief.

Volg haar hier:
https://www.instagram.com/bwecodeo_kisi ... FuZmRxcA==

Daarnaast heeft ze ook een kleinschalige kinderopvang waar onze oudste vanaf februari naar toe gaat. Ik denk zelf dat ze het daar ontzettend naar haar zin gaat hebben. Ben benieuwd.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 09:36

Gefeliciteerd met de kleine. Veel geluk voor jullie samen.

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 09:56

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie 2e kindje. Wat fijn om te horen dat het goed gaat! Ik ga het initiatief van je kennis volgen, heb op Zanzibar toen ook bij een mevrouw in het dorp wat zelfgemaakte tassen en stofjes gekocht. Zo leuk, haar (klein)kinderen waren nieuwsgierig mee aan het kijken of en wat ik nu ging kopen. Goede manier voor vrouwen om skills te ontwikkelen waar ze zelf wat aan hebben en een extra geld te kunnen verdienen.