Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-24 15:00

moonsparkle schreef:
Ik hoor vanaf de dag dat een vliegvakantie begint steeds : mind your step :')

Hahaha ja mijn vakantie begint pas echt als ik op de band sta nadat je vanaf de parkeergarages Schiphol binnen stapt _O-

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 15:51

Mijn werk heeft als muziekje dat het net zo'n vakantieliedje is.

xxxmh

Berichten: 3517
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 14:26

Eindelijk keuzes kunnen maken.
In juni een weekje naar zakynthos met vriendin, alles moet nog geboekt worden dus als iemand een leuke accommodatie weet hoor ik het graag!

En in september 3 weken naar Indonesië. Een singlereis!
https://shoestring.nl/groepsreis-indone ... -indonesie

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 14:51

xxxmh schreef:
Eindelijk keuzes kunnen maken.
In juni een weekje naar zakynthos met vriendin, alles moet nog geboekt worden dus als iemand een leuke accommodatie weet hoor ik het graag!

En in september 3 weken naar Indonesië. Een singlereis!
https://shoestring.nl/groepsreis-indone ... -indonesie


Dat ziet er wel gaaf uit! Vergeet in poedersuiker Lombok niet Tangjun Aan te bezoeken, dat is echt het mooiste strand daar. En Selong Belanak is ook erg leuk. Daar kun je ook goed surfen.

Ik had vannacht een nachtmerrie. Dat we op Schiphol waren om naar de Filipijnen te gaan. Maar we waren te laat en we moesten door allerlei controles maar mijn man was zijn paspoort vergeten. En we kwamen maar niet bij de gate enzo. Ellende was het _O-
Mijn man is overigens zijn paspoort kwijt momenteel, dus vandaar dat ik erover droomde _O-

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 17:33

xxxmh schreef:
Eindelijk keuzes kunnen maken.
In juni een weekje naar zakynthos met vriendin, alles moet nog geboekt worden dus als iemand een leuke accommodatie weet hoor ik het graag!

En in september 3 weken naar Indonesië. Een singlereis!
https://shoestring.nl/groepsreis-indone ... -indonesie



Als het je aanspreekt; Castelli... Wij hebben daar ontzettend genoten!

Cambionn

Berichten: 853
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 13:03

Nou inmiddels is de vakantievoorpret hier voorbij -O- .
Want we zijn inmiddels aangekomen *\o/* !
Afbeelding

Eerst nog ff gauw langs de Thai Tuan geweest om een rode Tet ao dai te bestellen, en nu ff settelen en relaxen in ons appartement voor de komende maand. Met uizicht op de stad vanaf een 8e verdieping:
Afbeelding
Alleen zijn nu een paar uur na het landen mijn oren nogsteeds niet goed. Voelt alsof ze vol water zitten, normaal duurt dat nooit zo lang. Dus begin me daar wel beetje zorgen om te maken :( .

Esmee_RS

Berichten: 4887
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 13:50

Wij gaan dit jaar geen grote vakantie plannen (want sparen voor bruiloft, dus volgend jaar wel een huwelijksreis :D) maar we gaan in de zomer wel naar Sziget in Boedapest. Dat is een festival van 5 dagen. We overwegen om met de auto te gaan zodat we onderweg nog wat stops kunnen maken. Iemand leuke tips? :)

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 14:13

Cambionn schreef:
Nou inmiddels is de vakantievoorpret hier voorbij -O- .
Want we zijn inmiddels aangekomen *\o/* !
[ [url=m/EBNxZe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eerst nog ff gauw langs de Thai Tuan geweest om een rode Tet ao dai te bestellen, en nu ff settelen en relaxen in ons appartement voor de komende maand. Met uizicht op de stad vanaf een 8e verdieping:
[ [url=m/53w8sA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Alleen zijn nu een paar uur na het landen mijn oren nogsteeds niet goed. Voelt alsof ze vol water zitten, normaal duurt dat nooit zo lang. Dus begin me daar wel beetje zorgen om te maken :( .

*\o/*
Veel plezier :D
Die oren, geef het even de tijd. Soms heeft het wat langer nodig.

Kabayo

Berichten: 14094
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:37

Als het mag breek ik even in :D

Wij zijn januari getrouwd en we willen nog graag een huwelijksreis maken. Dit zal wel einde dit jaar zijn omdat ik nu bijna 4 maand zwanger ben. Onze baby gaat dus mee :j
Ik vroeg mij af of iemand tips heeft voor ons. Wij willen graag naar een warm (tropisch)land. Hoeft niet perse in de vakantieperiode (liever zelfs niet, rustiger en goedkoper). Ook willen we niet uren in het vliegtuig zitten. Wie heeft tips? Ik ben blanco :=

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:25

Wat vind je niet te lang vliegen? Nederlandse Antillen?

Ik ben nog nooit zo lang niet op vakantie geweest als nu, nu meer dan een jaar en ik moet nog een paar maanden, ik kijk er zo enorm naar uit

Kabayo

Berichten: 14094
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:02

Nederlandse Antillen is al snel 9.5 uur vliegen zegt Google. Dat vind ik voor nu nog wat te lang, wellicht in de toekomst leuk

Hoe is een land als Portugal of Italië in de herfst? Mijn broer is in Portugal geweest met de kerst. Toen was het daar 20 graden. Wel erg mooi land maar mag van mij wel even iets warmer dat je toch met je bikini op het strand kunt liggen haha!

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:21

Als het dan echt gaat om einde van het jaar zoals december,dan is er dichtbij weinig keus, Canarische Eilanden, Kaapverdische eilanden, Gambia.

In de herfst zoals september zijn er veel meer opties, Griekse eilanden, Malta, Sicilië maar ook het vaste land van Italië, Portugal en Spanje. Ik ga vaak op roadtrip in september en op soms opeens een stormdag na is het eigenlijk altijd wel mooi weer.

Emj_23
Berichten: 1213
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 22:08

Ik zou ook ff kijken waar je jezelf prettig bij voelt mbt aanbevolen vaccinaties/risico’s en een baby. Gambia zou ik zelf skippen om die reden. Je zou naast de bovenstaande suggesties ook nog kunnen kijken naar Cyprus? Niet tropisch, wel mooi. Of gegarandeerd mooi weer, Oman of de Verenigde Arabische Emiraten? Wat vind je leuk om te doen? Natuur, strand hangen, stadjes?

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 22:23

Kabayo schreef:
Nederlandse Antillen is al snel 9.5 uur vliegen zegt Google. Dat vind ik voor nu nog wat te lang, wellicht in de toekomst leuk

Hoe is een land als Portugal of Italië in de herfst? Mijn broer is in Portugal geweest met de kerst. Toen was het daar 20 graden. Wel erg mooi land maar mag van mij wel even iets warmer dat je toch met je bikini op het strand kunt liggen haha!


Qua mooi weer; Gambia, Senegal, Kaapverdie...

Mijn ervaring met kleintjes is dat hoe kleiner ze zijn hoe makkelijker qua lange vluchten/autoreizen.

Toen mijn zoontje 8 maanden was zijn we met de auto door Scandinavië geweest, zou nu niet gaan ivm onrust (we hebben een paar dagen 10/11 uur gereden). Afgelopen jaar (toen ie ruim 1 en bijna 2 was) hebben we langer gevlogen (Zanzibar en Mexico), doordat hij wat door het vliegtuig kon wandelen was t prima te doen. Komend jaar gaan we naar Thailand.

Kabayo

Berichten: 14094
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 22:42

Ik bedoel niet in de winter hoor! In de herfst :j

WenK bedankt voor je ervaring die je deelt! Het is niet alleen de kleine maar ook mijn man heeft nog nooit gevlogen. Het lijkt ons wellicht verstandig het eerst laagdrempelig te houden. En daarnaast wat goedkoper, een korte vlucht

Ik zal je suggesties even bekijken!

Emj Gambia klinkt ook als ver weg. Inderdaad een erg goede tip wbt vaccinaties. Ik zal je suggesties ook even bekijken
Wij vinden het wel leuk om wat te ondernemen. Maar zwemmen, hottub, dagje niksen en languit liggen vinden we ook heerlijk. Lekker in winkeltjes kijken of een goede boswandeling gaat er ook wel in. Eigenlijk vinden we alles wat leuk, wat er ook kan met een kleine erbij

Wat is jullie ervaring met Portugal? Of Spanje? Mijn moeder benoemde Madeira, wel enorm mooi. Maar redelijk prijzig

Emj_23
Berichten: 1213
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 22:49

Ik ben in oktober wel eens naar Portugal geweest. Porto en Lissabon en daar tussenin. Zou zo weer gaan. Prachtige steden, mooie kust en kleine dorpjes en stadjes. Richting de Algarve zal het iets warmer zijn lijkt mij, maar ben ik nooit geweest. Barcelona heb ik wel eens in het voorjaar ( februari) gedaan. Lekker weer om door de stad te wandelen en een terras te pakken. Te koud voor het strand.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 22:54

Kabayo schreef:
Ik bedoel niet in de winter hoor! In de herfst :j

WenK bedankt voor je ervaring die je deelt! Het is niet alleen de kleine maar ook mijn man heeft nog nooit gevlogen. Het lijkt ons wellicht verstandig het eerst laagdrempelig te houden. En daarnaast wat goedkoper, een korte vlucht

Ik zal je suggesties even bekijken!

Emj Gambia klinkt ook als ver weg. Inderdaad een erg goede tip wbt vaccinaties. Ik zal je suggesties ook even bekijken
Wij vinden het wel leuk om wat te ondernemen. Maar zwemmen, hottub, dagje niksen en languit liggen vinden we ook heerlijk. Lekker in winkeltjes kijken of een goede boswandeling gaat er ook wel in. Eigenlijk vinden we alles wat leuk, wat er ook kan met een kleine erbij

Wat is jullie ervaring met Portugal? Of Spanje? Mijn moeder benoemde Madeira, wel enorm mooi. Maar redelijk prijzig


Ik had een hele reactie getypt, maar die is ineens weg...

Anyway... Als je denkt aan september is Zakynthos een aanrader (Nefis travel voor excursies), na half september neemt het daar hard af begreep ik.

Esmee_RS

Berichten: 4887
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 22:55

Portugal is verrassend leuk :)

Ik ben afgelopen weekend in Portimão geweest en zit nu in Estoril. En het is hier met 20 graden en zon echt warm :') Veel mensen op het strand in bikini ook. Herfst is echt top hier hoor :D

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 00:41

Je moet er in oktober rekening mee houden dat het weer in Europa een stuk wisselvalliger kan zijn. Wij zijn ook eens in oktober in Portugal gweest en toen was het gewoon koud :=
Dus als je echt tropisch zoekt in Oktober dan moet je wel wat verder. Ik zou dan kiezen voor de Canarische eilanden. Daar is het weer een stuk zekerder in die tijd. En het is een goede plek voor een eerste vakantie. Ik zou dan kiezen voor Lanzarote of Tenerife, gezien dat de meest veelzijdige eilanden zijn waar je ook nog wel genoeg kunt zien op het eiland.
Je kunt daar kiezen voor All incl, maar ook voor hotels met restaurant. Ik zou normaal pleiten voor dat 2e, maar aangezien je met een kindje bent zou All in ook wel fijn zijn.

Bijvoorbeeld: https://www.tui.nl/h10-conquistador-50919456/
https://www.tui.nl/best-tenerife-50952114/
https://www.tui.nl/riu-paraiso-lanzarot ... o-en-video

Oh en deze is perfect, hier heb je kinderoppas!! Dan kun je zelfs lekker rustig uit eten gaan een avondje! <3 https://www.tui.nl/adrian-hoteles-roca- ... o-en-video

Mandyy

Berichten: 30512
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 08:04

Ik was vorig jaar eind september/begin oktober in Portugal en hebben toen heerlijk weer gehad (Algarve).

We gaan over een paar weken naar Curacao. :):)

Kabayo

Berichten: 14094
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 12:32

Mandy was het lekker warm, of toch wel frisjes toen?
Veel plezier met de voorpret naar curaçao!

Earth oh brr dat klinkt niet fijn. Het hoeft echt niet snikheet te zijn (30gr+) maar rond 25 is wellicht toch wel fijn :j
Dankje voor de tips! Ik zal even naar deze plaatsen kijken. Normaal ga ik naar Zweden, Engeland en ben laatst naar Canada gegaan. Maar geen verstand van warme plekken :+ Dus weet niet zo goed waar en wat ik moet zoeken
Geweldig die links!! Dankjewel! Die van Tenerife spreekt mij wel aan, ook qua prijs :=

Esmee klinkt erg goed! Dankje voor je ervaring

WenK Dankje, ik zal er naar kijken :j

Mandyy

Berichten: 30512
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 20:14

We hebben bijna geen enkele keer een vestje of trui nodig gehad. Soms alleen laat in de avond.

Ik bekijk altijd vooraf klimaatinfo en zonkalender. Daar kun je per maand bekijken wat gebruikelijk is in een bepaalde periode.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 20:22

Ik heb ook lekker nog een klein weekje Ierland geboekt in mei, meidenuitje met mijn zus en een vriendin. 4 nachten Killarney en 2 Cork. Zo leuk heb ook al een arrangement geboekt voor tijdens de paardenraces, plekjes aan een grote vip tafel met diner, leuk tussen de Ieren.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 21:29

Mandyy schreef:
We hebben bijna geen enkele keer een vestje of trui nodig gehad. Soms alleen laat in de avond.

Ik bekijk altijd vooraf klimaatinfo en zonkalender. Daar kun je per maand bekijken wat gebruikelijk is in een bepaalde periode.


Ja dat is het ook wel een beetje, het kan in oktober de hele maand 25+ graden zijn, maar het kan ook 18 graden en windkracht 5 zijn. Het weer is gewoon veel wisselvalliger zijn in die periode.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 22:42

Tenerife is fijn, kan je ook nog wat activiteiten doen.