Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 18:29

Oh wat een pech zeg! Ik snap wel dat je daar dan niet heen wilt.

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 18:57

Dank jullie wel!

TravelMe, ik las het idd. Hopelijk heb je er niet teveel last van.

Travel_me

Berichten: 1269
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 04:53

T werd wel een beetje spannend hier. Gewapende mannen die mall binnenvielen. Gelukkig is iedereen weg kunnen komen. Ik was er gelukkig niet en blijf vanaf nu ook binnen. En hou goed in de gaten wat er gebeurd. Ik zou eigenlijk morgen naar vulkaan gaan, maar voelt niet safe om in de bus te zitten. Busstation was vandaag trouwens ook gesloten.

Ben wel aan het kijken hoe nu verder. Niemand weet het en een deel vliegt morgenvroeg. Ik heb besloten nog even af te wachten en als situatie niet verbeterd, dat ik dan ook ga vliegen.
Alleen tickets zijn uiteraard nu niet te betalen. Vind dat wel echt bizar. Mensen willen weg uit een gevaarlijk gebied en dus gaan ticketprijzen omhoog. Normaal begrijp ik het als de vraag hoog is, maar in dit soort situaties vind ik dat dat eigenlijke echt niet kan

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 08:42

Travel_me schreef:
T werd wel een beetje spannend hier. Gewapende mannen die mall binnenvielen. Gelukkig is iedereen weg kunnen komen. Ik was er gelukkig niet en blijf vanaf nu ook binnen. En hou goed in de gaten wat er gebeurd. Ik zou eigenlijk morgen naar vulkaan gaan, maar voelt niet safe om in de bus te zitten. Busstation was vandaag trouwens ook gesloten.

Ben wel aan het kijken hoe nu verder. Niemand weet het en een deel vliegt morgenvroeg. Ik heb besloten nog even af te wachten en als situatie niet verbeterd, dat ik dan ook ga vliegen.
Alleen tickets zijn uiteraard nu niet te betalen. Vind dat wel echt bizar. Mensen willen weg uit een gevaarlijk gebied en dus gaan ticketprijzen omhoog. Normaal begrijp ik het als de vraag hoog is, maar in dit soort situaties vind ik dat dat eigenlijke echt niet kan

Kun je contact opnemen met Buitenlandse zaken? Misschien kunnen die je helpen

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 10:13

Dat is wel een goede inderdaad. Die kunnen je sowieso advies geven.

BeFunny

Berichten: 10816
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 11:12

Hoe gaat het nu in Ecuador?
Ik hoorde er toevallig vanmorgen over en ben even gaan kijken op internet naar wat er precies aan de hand is en vond dat toch wel heftig. Gewapende overvallen, gijzelingen echt terreur en het is denk ook niet even makkelijk opgelost denk ik zo.

Die kosten voor een ticket zouden mij nu echt niet boeien, als je weg kan zou ik zeker gaan.

Er zitten ook mensen die niet weg konden en die nog vast zitten op een vliegveld o.a Rob Kamphues.

Travel_me

Berichten: 1269
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 14:03

Buitenlandse zaken doet nog niet veel. Ze hebben t reisadvies aangepast, maar is nog steeds geel.

Ik heb een ticket geboekt voor vanmiddag naar Cartagena. Het is hier hele nacht stil geweest, maar ik wil niet vast komen te zitten hier.

Wat het vooral idd is, dat het niet zomaar is opgelost en ik denk dat echt reizen nu wel even afgelopen is. Rob Kamphues is overigens weg al las ik. KlM kon niet weg uit Guayaquil, maar is nu naar Quito. Die hebben sowieso besloten vanmiddag te kijken of ze überhaupt nog naar Guayaquil gaan.

Ik zit gelukkig in QUito, daar is het stuk rustiger, maar heel veel mensen vertrekken vandaag

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 15:50

Pff gedoe hoor, zo zie je je vakantie niet voor je. Lijkt me ook niet prettig dat je daar nu alleen bent.
Ik hoop dat je reis naar Cartagena goed verloopt.

BeFunny

Berichten: 10816
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:32

Travel_me schreef:
Buitenlandse zaken doet nog niet veel. Ze hebben t reisadvies aangepast, maar is nog steeds geel.

Ik heb een ticket geboekt voor vanmiddag naar Cartagena. Het is hier hele nacht stil geweest, maar ik wil niet vast komen te zitten hier.

Wat het vooral idd is, dat het niet zomaar is opgelost en ik denk dat echt reizen nu wel even afgelopen is. Rob Kamphues is overigens weg al las ik. KlM kon niet weg uit Guayaquil, maar is nu naar Quito. Die hebben sowieso besloten vanmiddag te kijken of ze überhaupt nog naar Guayaquil gaan.

Ik zit gelukkig in QUito, daar is het stuk rustiger, maar heel veel mensen vertrekken vandaag


O toch weg.
Vanmorgen was hier in het nieuws of Shownieuws in de ochtend geen idee wat aan stond dat hij vast zat in Ecuador naar ik had het niet helemaal gevolgd dus opgezocht waarom en zag toen wat er aan de hand was. Wel goed dat het bij jullie iig rustig is.

Ik las dat er een noodtoestand is voor maar liefst 2 maanden met een avond klok etc. Ze verwachten nog al wat dan denk ik.

Momo94
Berichten: 1125
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:35

@Lokii

Veel plezier in lapland! Ik ga in maart van 16 tot en met 24 maart naar Inari, finland. Ook lapland dus. :D

@Fitzroy

Wat een ellende... het zit je niet mee met cruises.. Ik zou dan ook niet meer durven te boeken.

@Travel_me
ooh.. wat een ellende.. -O-





Ben zelf nog wat aan het rondkijken voor een goedkope vakantie in september. Dit jaar al een dure reis naar lapland en ik moet dit jaar een nieuwe auto. Maximaal €750 all inclusive of ulltra exclusive, dus wordt of tunesië, turkije, spanje of malta. Die heb ik voorbij zien komen en dan gewoon een keer een vakantie niks doen en lekker boekjes lezen en chillen op die billen. :')

Travel_me

Berichten: 1269
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:37

BeFunny schreef:
Travel_me schreef:
Buitenlandse zaken doet nog niet veel. Ze hebben t reisadvies aangepast, maar is nog steeds geel.

Ik heb een ticket geboekt voor vanmiddag naar Cartagena. Het is hier hele nacht stil geweest, maar ik wil niet vast komen te zitten hier.

Wat het vooral idd is, dat het niet zomaar is opgelost en ik denk dat echt reizen nu wel even afgelopen is. Rob Kamphues is overigens weg al las ik. KlM kon niet weg uit Guayaquil, maar is nu naar Quito. Die hebben sowieso besloten vanmiddag te kijken of ze überhaupt nog naar Guayaquil gaan.

Ik zit gelukkig in QUito, daar is het stuk rustiger, maar heel veel mensen vertrekken vandaag


O toch weg.
Vanmorgen was hier in het nieuws of Shownieuws in de ochtend geen idee wat aan stond dat hij vast zat in Ecuador naar ik had het niet helemaal gevolgd dus opgezocht waarom en zag toen wat er aan de hand was. Wel goed dat het bij jullie iig rustig is.

Ik las dat er een noodtoestand is voor maar liefst 2 maanden met een avond klok etc. Ze verwachten nog al wat dan denk ik.


Ja opzichte gebeurd noodtoestand hier minstens 1x per jaar. Want dan kan het leger de gevangenissen overnemen enzo. Maar je weet gewoon niet of je hier vast komt te zitten oid

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 15:31

Ik heb geboekt! 16 tot en met 22 mei naar Dubai

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 19:41

Dubai...zo iets bijzonders. Ik ben er 1x doorheen gereden en heb mijn ogen uitgekeken.

Ik heb nog niet geboekt. Ik had wel vakantie aangevraagd op mijn werk voor juni. Een beetje op de gok omdat er niemand van mijn afdeling was (iets met kerst) en ik ben nu 3 weken op cursus.
Maar goed ik kreeg te horen dat ze het nog niet goed kon keuren. Nu ben ik woensdag op mijn werk met de cursus en dan ga ik mijn collega's ff vragen wat hun plannen zijn. Normaal doe ik dat ook gewoon hoor.

Ergens vond ik het nog niet zo erg want die reis naar Afrika sluimert nog steeds door mijn hoofd :P En deze reis is pas in sept.
Dus nog steeds wat twijfel tussen indonesie en afrika.

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 10:53

Cowgirl schreef:
Dubai...zo iets bijzonders. Ik ben er 1x doorheen gereden en heb mijn ogen uitgekeken.


Ik heb even wat foto's zitten bekijken van Jumeirah Beach en sodeknootjes zeg... wat prachtig.
Ik wil zeker in de zee gaan zwemmen of op zijn minst met mijn poezelige voetjes in het heldere zeewater staan :D
Ik kan me aan de ene kant ook nog niet voorstellen dat ik naar Dubai ga....

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-24 12:15

Als ik dat strand zie krijg ik juist de kriebels van de drukte en de gebouwen op de achtergrond _O- maar ieder zijn ding natuurlijk :P
Ohhh ik heb zoveel zin in onze vakantie. Ik ben al heerlijk bikini's aan het shoppen <3 Dus ik zit vol in de voorpret haha. :P

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Mag ik al beginnen met inpakken?

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 12:17

Heel gaaf! Earth. Dat trekt mij ook meer dan dubai

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 12:28

Mogelijk ga ik ook naar Dubai, dit vanwege een jubileum. Alleen ik heb ook mijn twijfels. De drukte, zoveel gebouwen. Al dat luxe is dat echt leuk je er zo aan te vergapen? Dan nog een keer al mijn medicijnen. Ik slik veel medicijnen en een aantal staan op de druglijst (opiaten vanwege sterke pijnstillers) daar. Het is niet helemaal duidelijk of het dan wel mag na bv goedkeuring ambassade.
Ik vind het moeilijk in te schatten of ik het ook leuk vind Dubai.

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 12:50

Je zou de ambassade kunnen bellen maar volgens mij moet je alleen langs de rechtbank voor een stempel?
En ik zou gewoon gaan als je de kans hebt. Het leven bestaat voor een deel uit gokken.
Als je bij alles twijfelt of je het wel leuk zal vinden dan kun je beter gewoon thuis blijven dan weet je zeker dat je het leuk vind.
Wie weet vind je het wel hartstikke leuk en mooi

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 15:51

Ja ik moet ook zeggen dat hoe meer ik over Dubai lees en zie, mijn interesse wel aangewakkerd wordt. Inderdaad pas als je er bent weet je het :)
Die boulevard lijkt wel ook mooi te zien en de fonteinen schijnen ook prachtig te zijn.
Ben wel heel benieuwd hoe jij het gaat ervaren Purny, vermoedelijk zal ik dan in het najaar gaan.
Oke via de rechtbank heb ik meer gelezen mbt de medicijnen. Hopelijk dat dat niet in de weg staat

Travel_me

Berichten: 1269
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 20:35

Earth schreef:
Als ik dat strand zie krijg ik juist de kriebels van de drukte en de gebouwen op de achtergrond _O- maar ieder zijn ding natuurlijk :P
Ohhh ik heb zoveel zin in onze vakantie. Ik ben al heerlijk bikini's aan het shoppen <3 Dus ik zit vol in de voorpret haha. :P

[ [url=m/yaTgNG.webp]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aAxNa5.webp]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/nWxFT9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mag ik al beginnen met inpakken?


Oh heerlijk die stranden! Dat trekt mij ook meer dan hutjemutje liggen in Dubai (been there, done that).

Ik zit nu dus onverwacht in Colombia en zit midden In de jungle. Overal vogelgeluiden en als het goed is zitten hier ook apen enzo :)

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 20:35

Heel gaaf! Kan je ook echt uren naar kijken, spelende aapjes.

Travel_me

Berichten: 1269
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 20:46

Jaaa in Amazone hadden ze doodshoofdaapjes te schattig

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 21:00

Afbeelding
Deze aapjes kwamen we in Marokko tegen.

Ik ben alvast begonnen met de lijst, ik heb 5 hele dagen ter invulling

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 13:41

Gelukkig ben je veilig aangekomen op je volgende bestemming Travel_me! Geen straf om in de jungle te zitten.

Heerlijke plaatjes Earth!! De Filipijnen gaan ook bij ons op de lijst

Wij hebben onze vliegtickets geboekt naar Yogyakarta, dus de pret en planning kan nu echt gaan beginnen *\o/*

Travel_me

Berichten: 1269
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 19:50

Heerlijk! Yogyakarta is echt leuke plek!