Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
D_akota

Berichten: 671
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 17:04

purny schreef:
*Schopt topic eventjes de hoogte in...

Ik had besloten om mijn 40e verjaardag in NY te gaan vieren, maar helaas geen betaalbaar hotel te vinden. Ja eentje waarbij ik geen tv op de kamer heb. (Ik wil wel als ik even uit wil rusten tv kijken)
Nu vond ik wel AirBnB. Maar ik heb dit nog nooit gedaan.
Hoe zit het met de betaling als je boekt? Is dit gelijk bij het boeken of bij aankomst?
En is dit een beetje betrouwbaar?


NY is super! Maar wat is je budget dan voor een hotel? Meestal zijn er genoeg hotels te vinden op een goede locatie die betaalbaar zijn. De laptop is een goede optie. Als is het wel jammer dat de dollar zo hoog staat.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 17:13

Hier ook al een paar keer via AirBnB geboekt en dat gaat altijd goed! Even kijken of de verhuurder een ervaren persoon is, dan is er vaak niks aan de hand.

Ik heb ook al veel voorpret gehad. Wij wilden in de zomervakantie nog wel weg, maar we hadden nog niks gepland. Geen al te gekke reis was het idee, nou dat is niet helemaal gelukt :')

We wilden sowieso al een stedentripje richting Straatsburg doen, en toen dacht ik, maar alleen dat is niet zo leuk, ik wil nog meer. En toen bedacht ik om naar het 'mooiste kasteel ter wereld' te gaan volgens sommige, namelijk Neuschwanstein. Nou liggen Straatsburg en het kasteel nog al uit elkaar, maar er is zoveel moois tussenin, dat ik besloot er een trip van te maken. Mijn man wist van niks, voor hem was het een verrassing. Hij wist wel dat ik wat aan het uitzoeken was hoor :P

En ik had niet durven dromen dat het zo'n toffe reis ging worden. Wat is zuid-Duitsland mooi en wat heft het veel te bieden! Oke, we moeten nog heen, maar ik heb er nu al onwijs veel zin in, mijn man en ik vinden het sowieso fantastisch om te roadtrippen :D

Ik zal op een later moment onze reis nog even delen, maar we gaan vanaf Straatsburg een stukje noord en dan via de 500 weg, dat schijnt de mooiste route van Europa te zijn, richting het Zwarte woud. We gaan dan allemaal daar leuke dingen doen en zien en daarna slapen we in Lautenbach, dan de dag erna gaan we daar in de omgeving ook weer leuke dingen doen, koekoeksklokken enzo. :P
Dan rijden we door naar de Bodensee, daar blijven we een paar dagen om lekker te chillen aan het meer, we zitten dan 50 mter van de boulevard in Uberlingen. Daar gaan we ook nog wel wat dingen doen. Dan rijden we door naar omgeving Fussen voor het kasteel, daar zitten we 2 nachten. Gelukkig heb ik inmiddels de trip met mijn man gedeeld en die was zo slim om te kijken voor toegangskaarten voor het kasteel, en dat was maar goed ook want het was al bijna vol voor onze datum! (bouwvak). Wellicht gaan we ook nog een stukje Oostenrijk in, Garmen Partenkichen op maar dat zien we als we daar zijn.
Dan rijden we via Blaubeuren door naar de omgeving van Tubbingen, daar willen we nog naar een kasteel en grotten bezoeken, en Tubbingen zelf. We blijven slapen in Reutlingen. Daarna reizen we nog een dagje door naar Stuttgart, mijn man wil daar graag naar toe en we gaan daar het Porsche museum bezoeken.
En dan weer naar huis. We zijn 10 dagen onderweg. Stuttgart boeken we ter plekken, mochten we toch een dagje langer ergens willen blijven dan kunnen we dat er nog aan vast plakken.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 14:17

Even een schopje, hoe gaat het me alle reisplannen hier?

Onze reis komt steeds dichterbij. Merk dat ik er ook wel wat zenuwachtig voor ben hoor, ben nu al 2 jaar serieus aan het plannen en het is bijna zover! Wel heel veel zin in natuurlijk. De eerste accommodaties, campings en activiteiten zijn ook al geboekt. Dat geeft wel wat rust gelukkig.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:41

Hier nog 7 weken wachten voor de Marokko reis. En ik krijg er steeds meer zin in.
Zaterdag ga ik de reisvaccinaties halen.
Nog een paar dingetjes halen en ik ben er klaar voor

paddington

Berichten: 2471
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 19:58

Ik moet nog 2 weken wachten en dan weer heerlijk naar de UK.

Na een hele nare periode ben ik hier echt hard aan toe.

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 22:13

paddington schreef:
Ik moet nog 2 weken wachten en dan weer heerlijk naar de UK.

Na een hele nare periode ben ik hier echt hard aan toe.

Goed vooruitzicht :j waar ga je naar toe?

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 22:16

Wij zijn alweer een week terug uit de UK…. heb nu alweer heimwee :')

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 22:19

Galja schreef:
Wij zijn alweer een week terug uit de UK…. heb nu alweer heimwee :')

Engelse auto gaan rijden dan heb je altijd een reden om over te steken }>

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 22:22

We hebben ooit een landrover gehad… die kostte op den duur zoveel dat we niet meer op vakantie konden :') :+

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 23:11

Galja schreef:
We hebben ooit een landrover gehad… die kostte op den duur zoveel dat we niet meer op vakantie konden :') :+

In GB zijn onderdelen best wat goedkoper :)* dat overvaren zelfs de moeite loont.
Maar enige zelfwerkzaamheid is wel wenselijk :j kwam onlangs iemand achter toen z'n auto niet meer linksaf wilde :oo

paddington

Berichten: 2471
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 03:44

ikke schreef:
paddington schreef:
Ik moet nog 2 weken wachten en dan weer heerlijk naar de UK.

Na een hele nare periode ben ik hier echt hard aan toe.

Goed vooruitzicht :j waar ga je naar toe?


Wij blijven dit keer in Harwich hangen.
Door mijn gezondheid wou/kan ik niet uren meer autorijden dus relax de boot op in Hoek van Holland en in Harwich langs het strand een stacaravan gehuurd.

Vanuit Harwich kunnen we nog alle kanten op met de dagtripjes.


Mijn ouders hadden ook ooit een Land Rover gehad een 108 V8 en mijn vader haalde alleen maar zijn onderdelen uit de UK.
Van komplete motoren, chasis etc.

Hij was een Land Rover die hard en wij noemde de auto altijd Big spender.

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 16:36

Frans-Polynesië was geweldig! Nu alweer stiekem oriënteren op volgend jaar. We denken nu aan de Filipijnen voor eind 2024.

Iedereen die nog gaat binnenkort, veel plezier!

jojoleinee

Berichten: 2667
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 17:47

Ik had geen idee, maar Frans-Polynesië ziet er prachtig uit!

Wij zijn ook voor volgend jaar alweer aan het oriënteren. Het zal meteen onze "huwelijksreis" zijn. Onze shortlist is nu Chili/Peru en Madagaskar. Iemand ervaring met een van deze landen (of allebei)? Tips? Aanbevelingen?

D_akota

Berichten: 671
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 18:03

Peru is geweldig! Dit was een rondreis via shoestring. Vooral machu picchu was geweldig!! Ik heb een dagtocht er naar toe gedaan. De andere 2 landen ben ik nog nooit geweest.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 18:19

Ik heb een groepsreis Madagascar gedaan met Sawadee en ik vond het geweldig.
Als ik het geld had zou ik zo weer gaan.
Prachtige natuur, veel half apen en ander wild gezien, daarvoor ging ik metname, ik was daarvoor net gestopt bij mijn baan als dierverzorger van halfapen...

Steefz

Berichten: 2082
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 18:28

Queijo schreef:
Frans-Polynesië was geweldig! Nu alweer stiekem oriënteren op volgend jaar. We denken nu aan de Filipijnen voor eind 2024.

Iedereen die nog gaat binnenkort, veel plezier!


Echt mijn droombestemming <3
Heb je een (kort) verslag voor ons? :D

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 19:32

Jaaa ik wil ook een verslag <3 Is ook mijn droombestemming. Was het nou veel duurder dan een gemiddelde reis?

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 20:54

Je bent heul lang onderweg :D We zijn van Schiphol naar San Francisco gevlogen (rijden zelf eerst ook nog 2u met de auto naar Schiphol). In SF een overnachting gedaan en de volgende middag door naar Tahiti.

We hadden 2 nachten op Tahiti. Dit is het enige eiland met een internationale luchthaven. De eerste avond kwamen we laat aan dus eten en slapen, we hadden daar een pension. Volgende dag met een gids het hele eiland rondgegaan. Je hebt het ook gewoon in 1 dag gezien. Het is een vulkanisch eiland en de stranden hebben zwart zand. Dag erna vlogen we door naar Mo’orea, daar hadden we 5 nachten. Had van ons ook iets korter mogen zijn. We hadden daar een aparthotel en huurauto. Mooie natuur maar wederom klein dus je hebt het echt in een paar dagen gezien. We hebben daar een walvisexcursie gedaan en 3 bultruggen gezien <3 Een Amerikaanse bioloog was onze gids en hij onderzoekt daar al meer dan 35 jaar deze dieren. Ook veel spinner dolfijnen gezien. Verder nog een snorkelexcursie gedaan, snorkelen bij koraal en gezwommen met pijlstaartroggen en blacktip reefsharks, superleuk!

Na Mo’orea vlogen we door naar Taha’a daar zaten we in een megaluxe resort in een overwater bungalow (2 nachten). We hebben daar gewoon gerelaxt en niets ondernomen.

Als laatste vlogen we door naar Bora Bora, dit is het eiland waar het ons om te doen was. Echt adembenemend mooi :oo Heel FP is prachtig maar de lagunes in BB zijn wel echt next level. We zaten daar ook in een luxe resort in een overwater bungalow. Wederom een snorkelexcursie gedaan naar koraal en haaien. Ook hebben we voor de eerste keer gedoken, echt supertof! Verder genoten van de bungalow en de locatie.

De terugweg was 34u reizen.

Het is echt enorm duur daar, dat is natuurlijk op de meeste eilanden wel. Ik weet niet meer wat alles kost in de supermarkt maar heb onthouden dat een zak chips €7 was :wow:

De vluchten tussen de eilanden zijn echt heel chill, sommige vluchten waren 15 min andere 45 min. Zijn maar kleine vliegtuigen, geen controle op vliegveld oid dus gaat allemaal snel. Het is meer alsof je met de bus gaat. De mensen zijn vriendelijk, sfeer is relaxt. Temperatuur was zo’n 25-28 graden (winter nu daar).

16 dagen heeft 25k gekost. Volgend jaar even een goedkopere vakantie :=

Mo’orea
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tahiti
Afbeelding

Mo’orea
Afbeelding

Taha’a
Afbeelding

Bora Bora
Afbeelding
Afbeelding

Ohja we willen wel terug, sowieso Bora Bora en dan nog een ander eiland aandoen, wss Tikehau.
Laatst bijgewerkt door Queijo op 03-09-23 20:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 20:55

jojoleinee schreef:
Ik had geen idee, maar Frans-Polynesië ziet er prachtig uit!

Wij zijn ook voor volgend jaar alweer aan het oriënteren. Het zal meteen onze "huwelijksreis" zijn. Onze shortlist is nu Chili/Peru en Madagaskar. Iemand ervaring met een van deze landen (of allebei)? Tips? Aanbevelingen?


Madagaskar kun je evt ook combineren met Mauritius :)

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 21:08

Ik word dus he-le-maal lijp van die azuurblauwe wateren he, wat prachtig <3
Het klinkt idd wel als een dure vakantie maar die resorts boven het water kosten ook wel aardig wat natuurlijk. Maar wat een prachtige reis zeg, als wij toch een geld genoeg hadden...

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:14

Ja die zijn duur idd, maar na verschillende vakanties zijn wij er wel achter dat we graag luxe zitten. We kunnen echt enorm genieten van zo’n luxe kamer en uitzicht. Er zijn ook airbnbs, als je de hele vakantie die neemt als overnachting ben je natuurlijk een stuk goedkoper uit. Maar eten en drinken is echt enorm duur. Je bent makkelijk €350 kwijt voor avondeten en eerlijk is eerlijk het eten viel vaak tegen. Je betaald voor een 1 ster maar daar kwam het zeker niet bij in de buurt :')

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 21:17

Oh wauw dat is wel heel duur zeg := Mja alles moet van ver komen natuurlijk :=

Wat is dat toch met mijn brein, ik zie dat turquoise water en ik MOET daar dan ook heen ofzo. Ik word helemaal lijp dus als ik dat zie. Dus ik weet nu al dat we volgend jaar ergens op vakantie gaan waar het water zo mooi is haha :')
Denk wel Europa, dan wordt t mogelijk zuid-Italië of Kroatië :)

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:25

Alles is idd geïmporteerd en het ligt echt afgelegen. Nieuw-Zeeland is het dichtste bij maar dat is nog een aantal uur vliegen. FP zelf is ook zo groot als Europa, bizar he.

Ja maar dít water zo heb ik nog nergens anders gezien tot nu toe haha. Maargoed er zijn natuurlijk nog 100 andere mooie plekken op de wereld <3

We hebben best nog leuke bestemmingen op ons lijstje en soms weet je niet wat je als eerste moet kiezen. Echt een firstworld problem 8)7

In de winter;
Mauritius
Malediven (willen we niet meteen na FP, eten is er wel beter)
Dubai
Filipijnen (staat nu op 1) (walvishaaien)

Zomer;
Seychellen
NYC - Bahama’s combi

Iemand hier tips voor?

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:25

Earth schreef:
Oh wauw dat is wel heel duur zeg := Mja alles moet van ver komen natuurlijk :=

Wat is dat toch met mijn brein, ik zie dat turquoise water en ik MOET daar dan ook heen ofzo. Ik word helemaal lijp dus als ik dat zie. Dus ik weet nu al dat we volgend jaar ergens op vakantie gaan waar het water zo mooi is haha :')
Denk wel Europa, dan wordt t mogelijk zuid-Italië of Kroatië :)


Ik kan Slovenië dan ook echt aan raden. Daar is het ook prachtig. Zowel aan de kust als bv in het Triglav National Park, de Soĉa rivier prachtig gekleurd water.
Ik heb van deze vakantie helaas geen foto's zonder de kinderen erop. Zal er later eens wat zoeken van vorig jaar...

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 21:32

Ja Slovenië ligt aan datzelfde water natuurlijk :D
Zelf heb ik het meeste met Italië maar dat is wel wat duurder waarschijnlijk... Maar goed, maar eens kijken waar we belanden.

Queijo, kennissen van mij reizen ook de hele wereld over en die vonden de Filipijnen echt het mooiste. Ook omdat ze daar idd met walvishaaien daar hebben gezwommen(gedoken). Staat hier ook hoog op de lijst maar het is zo'n tyfuseind vliegen ook _O- En helaas even geen budget voor dit soort verre reizen, huilen dat je ineens moet inbinden als je gewend bent dit soort verre reizen te maken :=

Malediven kun je ook mooi combineren met een Sri Lanka rondreis, daar kun je nog luipaarden in ht wild zien. Alleen is het nu even onrustig in SL dus ik zou daar nog even mee wachten.
Seychellen is ook heel gaaf, staat hier ook op de lijst maar als je daar heengaat heb je het reizen wel uitgespeeld zeg ik altijd omdat het zo mooi is :') MAar dat gaat voor jullie niet perse op denk ik haha.