Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cocktailtime
Berichten: 1028
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: tegelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:47

fokfanaat schreef:
Iemand hier ervaring in Indonesië, ik ga in november 5 weken backpacken met mijn dochter. Ik wil iig graag naar Flores, een duikcursus, orang oetangs kijken en slapen op een vulkaan.


Ik heb gebackpackt in sumatra, java en bali

jojoleinee

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:31

Ik ook Sumatra, Java, Bali/Gili! Wat wil je weten?

Petrichor

Berichten: 10558
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:47

cocktailtime schreef:
Beide goede hotels petrichor.
Heb deze hotels beide gezocht tijdens mijn studiereizen van het reisbureau!

Oeh wel even goed om te weten dat ze beide goed zijn! Weet jij dan toevallig ook of het klopt dat ik beter een week (of 2) voor vertrek kan boeken ivm de kosten? Als ik nu namelijk kijk naar Best Jacaranda kost hij rond de 950 pp voor de datum dat ik weg wil. Maar als ik nu boek voor volgende week dan kost me dan 300 euro pp minder. Is dat meer omdat januari een minder populaire maand is of omdat het vlak voor vertrek is? :)

Petrichor

Berichten: 10558
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:49

moonsparkle schreef:
Die tweede ziet er wel wat massaler uit, daar ben ik niet zo van maar dat is natuurijk persoonlijk :D bij beide zou ik trouwens op dit moment graag willen zijn :') als de zon maar schijnt

Wat grappig dat je dat zegt, Los Hibiscos is namelijk echt een klein hotelletje waar je zelfs binnen een week wat opbouwt met de mensen die er werken. :D

Maar net wat jij zegt ik wil overal wel heen als er maar zon is. :')

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 19:10

Petrichor schreef:
moonsparkle schreef:
Die tweede ziet er wel wat massaler uit, daar ben ik niet zo van maar dat is natuurijk persoonlijk :D bij beide zou ik trouwens op dit moment graag willen zijn :') als de zon maar schijnt

Wat grappig dat je dat zegt, Los Hibiscos is namelijk echt een klein hotelletje waar je zelfs binnen een week wat opbouwt met de mensen die er werken. :D

Maar net wat jij zegt ik wil overal wel heen als er maar zon is. :')



Ik bedoelde die andere :+

cocktailtime
Berichten: 1028
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: tegelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 19:13

Petrichor schreef:
cocktailtime schreef:
Beide goede hotels petrichor.
Heb deze hotels beide gezocht tijdens mijn studiereizen van het reisbureau!

Oeh wel even goed om te weten dat ze beide goed zijn! Weet jij dan toevallig ook of het klopt dat ik beter een week (of 2) voor vertrek kan boeken ivm de kosten? Als ik nu namelijk kijk naar Best Jacaranda kost hij rond de 950 pp voor de datum dat ik weg wil. Maar als ik nu boek voor volgende week dan kost me dan 300 euro pp minder. Is dat meer omdat januari een minder populaire maand is of omdat het vlak voor vertrek is? :)


Een last minute is altijd 6 tot 8 weken vtv boekbaar. Dat het nu bijv 300 euro goedkoper is betekend niet dat dit altijd zo is. Vaak is dat afhankelijk hoe vol de vlucht zit (welke boekingsklasse je dan zit) ik heb altijd in een reisbureau gewerkt, nu niet meer maar vaak werd er gezegd reisbureau is veel duurder.
Maar dit is echt niet zo, ik heb vaak genoeg gezinnen geboekt die 800 euro goedkoper uit waren. Ze zien veel meer namelijk dan dat jij op de websites kan vinden zoals prijsvrij/tui/corendon en noem maar op.
Heb je de duitse prijzen al vergeleken? Je kan ook duitse prijzen hebben met vertrek vanaf eindhoven of amsterdam bijvoorbeeld.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 20:09

Wat een heerlijk topic om te lezen!

Vorig jaar helemaal zelf een mooie route door Scandinavië uitgezocht (wel gebaseerd op een bestaande rondreis) en dat beviel top. Voor dit jaar hadden we iets soortgelijks in de planning voor Kroatië en Slovenië, maar helaas heeft ons zoontje besloten dat autorijden voor baby's is. Dus nu gaan we vliegen naar Zanzibar en parkeren we onze ideeën voor Kroatië/Slovenië even.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 15:33

@ Earth, Australië trekt mij zelf ook minder, ben er destijds met mijn ex naartoe verhuisd vanuit NZ omdat de lonen daar beter waren. Zou er wel nog eens naartoe willen om rond te reizen! NZ daarentegen is mijn absoluut favoriete land ter wereld. <3

@ Moonsparkle, we zullen zowel locaties doen die ik al bezocht heb als locaties die ik nog niet gezien heb. Ik was destijds een skere student met weinig budget dus heb ook veel activiteiten moeten overslaan die ik graag gedaan had, gelukkig nu een volwassen-mensen-zonder-kinderen-budget en kunnen we lekker alles doen waar we zin in hebben!

@ DiantaM, helemaal met je eens!

@ Spikkelfire, wat tof! Je route klinkt echt top!

Petrichor

Berichten: 10558
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 17:01

Wij zijn vandaag naar TUI geweest en hebben geboekt!

Niet wat we hadden gedacht want we gaan naar Santiago park 4, niet all inclusief en ook op een totaal andere plek Maar vast niet minder leuk haha. :D De mevrouw van het reisbureau hoorde ons verhaal aan en dacht dat dit super goed bij ons zou passen. Nu weet ik van mijn schoonouders die daar al heel vaak zijn geweest dat het super goed moet zijn. :D

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 23:26

Is er hier iemand die op reis/vakantie is geweest naar een mooi regenwoud? Dat lijkt me ook wel mooi en zou ik misschien nog wel willen maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen?
Wie is er wel eens geweest, wat zijn tips, hoeveel geld ben je ongeveer kwijt, hoeveel dagen moet je er minimaal voor uittrekken?

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 23:29

Staat hier nog op het lijstje, oeran oetangs kijken in Sumatra. Maar verder dan dat ben ik nog niet echt gekomen _O-

jojoleinee

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 09:42

Eergisteren heb ik onze route naar Schotland afgemaakt *\%/*. Goedkeuring van mijn vriend is ook al binnen :'). Volgende stap is een camper huren, selectie is al gemaakt. Daarna een treinticket kopen en dan zijn we vrijwel klaar!
Dit is wel pas voor de zomervakantie..

Tussendoor gaan we in april nog een weekendje weg met mijn familie. Het huisje heb ik ook uitgezocht (met kat op schoot). Mijn moeder noemt ons al reisbureau Joleine&Lola :')

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 09:45

jojoleinee schreef:
Eergisteren heb ik onze route naar Schotland afgemaakt *\%/*. Goedkeuring van mijn vriend is ook al binnen :'). Volgende stap is een camper huren, selectie is al gemaakt. Daarna een treinticket kopen en dan zijn we vrijwel klaar!
Dit is wel pas voor de zomervakantie..

Tussendoor gaan we in april nog een weekendje weg met mijn familie. Het huisje heb ik ook uitgezocht (met kat op schoot). Mijn moeder noemt ons al reisbureau Joleine&Lola :')


Wat leuk! Schotland staat hier ook hoog op de lijst. Waar gaan jullie allemaal naartoe?

Petrichor

Berichten: 10558
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:11

E4D schreef:
Is er hier iemand die op reis/vakantie is geweest naar een mooi regenwoud? Dat lijkt me ook wel mooi en zou ik misschien nog wel willen maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen?
Wie is er wel eens geweest, wat zijn tips, hoeveel geld ben je ongeveer kwijt, hoeveel dagen moet je er minimaal voor uittrekken?


Ooh dat lijkt mij ook heel gaaf, denk alleen dat ik mijn vriend niet mee ga krijgen. :+

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:12

Als ik de prijzen zie die men rekent dan is de pret een beetje voor mij over..

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 12:19

Leuk Joleine, fijn dat je vriend ook goedkeuring heeft gegeven :D :P
Mijn man was de warmte in Thailand zo zat dat ie sindsdien aan het zeuren is dat ie naar Schotland wil. Dus elke keer als ik een mooie plek zie of benoem, zegt ie alleen maar 'Schotland' en gaat ie weer verder met zn ding :') _O- Dus voordat we weer naar een tropische plek gaan, zal ik eerst een keer naar Schotland moeten :')

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:22

ik denk dat hij na een week regen in schotland wel weer naar Thailand wil!

Petrichor

Berichten: 10558
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:23

purny schreef:
Als ik de prijzen zie die men rekent dan is de pret een beetje voor mij over..

Nou ik vind de prijzen ook erg hoog hoor. De vrouw van TUI had het over mooie aanbiedingen maar toen ik de prijzen hoorde dacht ik een paar jaar geleden zat ik daar all inclusive voor en nu alleen op basis van logies. :+

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:36

zelf regelen kan ook veel schelen, ik ben net naar Indonesië geweest en heb alle mooie dingen gedaan, was 700 euro per week kwijt.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:44

fokfanaat schreef:
zelf regelen kan ook veel schelen, ik ben net naar Indonesië geweest en heb alle mooie dingen gedaan, was 700 euro per week kwijt.

Denk dat ik idd daar maar eens naar ga kijken

Petrichor

Berichten: 10558
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 13:09

fokfanaat schreef:
zelf regelen kan ook veel schelen, ik ben net naar Indonesië geweest en heb alle mooie dingen gedaan, was 700 euro per week kwijt.

Heb ik naar gekeken maar dan was ik veel duurder uit. Omdat de vlucht schijnbaar los veel duurder is dan als je een pakketreis boekt ofzo. Maar goed ik ga dan dit jaar naar Tenerife dat zal vast heel anders zijn dan als je buiten Europa gaat.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 13:12

ja als je 2 weken in 1 hotel zit is dit vast ook anders, maar ga je een rondreis doen is zelf regelen wel voordeliger meestal

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 13:28

fokfanaat schreef:
ik denk dat hij na een week regen in schotland wel weer naar Thailand wil!


Dat hoop ik ook :') Ik ben gewoon een tropisch eilandenmens, kan ik niks aan doen _O-

jojoleinee

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 16:54

Earth schreef:
Leuk Joleine, fijn dat je vriend ook goedkeuring heeft gegeven :D :P
Mijn man was de warmte in Thailand zo zat dat ie sindsdien aan het zeuren is dat ie naar Schotland wil. Dus elke keer als ik een mooie plek zie of benoem, zegt ie alleen maar 'Schotland' en gaat ie weer verder met zn ding :') _O- Dus voordat we weer naar een tropische plek gaan, zal ik eerst een keer naar Schotland moeten :')


Hahaha mijn vriend wil niet naar Noorwegen (wat ik wel heel graag wil), omdat het daar te koud is :'). Schotland wil hij wel graag ook heen :'). Hopelijk valt het hem niet tegen.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 17:15

Ja ik wil dus heel graag naar Noorwegen.
Kunnen wij niet samen naar Noorwegen en onze partners naar Schotland? :') _O-