Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:32

Als ik hostels zoek, gebruik ik booking altijd om prijzen te vergelijken. En dan boek ik meestal via de website van het hostel zelf. Is echt vaak een stuk goedkoper. Logisch ook, wat Booking neemt een deel van de winst in beslag.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:33

Vervelend Earth! Heb je bij KLM geboekt? Daarbij was onze vlucht ook ontelbare keren gewijzigd, geannuleerd en weer ingeboekt en vervolgens was er ook geen boeking meer terug te vinden. Dit allemaal zonder bericht vanuit KLM, echt verschrikkelijk slordig... :=
Ik vind vroeg naar Schiphol altijd leuk, hoort bij de voorpret :')

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:34

En ook het rondstruinen op vliegvelden... Is het raar dat ik dat leuk vind? Lekker mensen kijken! En als kind kon ik echt uren kijken naar de vliegtuigen die aan het taxiën waren en vertrokken en aankwamen.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 17:39

Nee Airfrance, maar geboekt via supersafer. Ik wilde eerst via KLM boeken (andere vlucht) omdat ik het idee had dat KLM wel betrouwbaar zou zijn, maar wauw ik las de reviews op trustpilot en ik schrok daar wel van zeg. Ze maken er inderdaad een potje van. Dus toen toch maar via supersafer geboekt, die had nog betere reviews :') Maar Airfrance is neit heel veel beter, maar goed ik heb via Supersafer geboekt.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:02

Ik heb de skibagage nu ook geboekt. Het online formulier was vrij lastig in te vullen, dus heb het maar gewoon telefonisch gedaan.
Nu moet ik alleen nog de tickets printen, maar heb nog even de tijd en 24 uur voor vertrek aangeven dat ik gezond ben.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:57

JewEmm schreef:
En ook het rondstruinen op vliegvelden... Is het raar dat ik dat leuk vind? Lekker mensen kijken! En als kind kon ik echt uren kijken naar de vliegtuigen die aan het taxiën waren en vertrokken en aankwamen.

Soms leuk maar met een tussenstop van 6 uur ben ik er soms ook echt klaar mee :')

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 19:07

Op zich vind ik het wel even fijn om gewoon te kunnen eten op het vliegveld. En wat winkeltjes te bezoeken, maar mijn benen kappen er snel mee, dus dat is voor mij dan niet heel erg ideaal. En met snel kappen is dat ik soms maar 200 mtr kan lopen voordat ik hele zere en moeie benen krijg. Maar dan kan ik evt nog een rolstoel fixen :P

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:08

JewEmm schreef:
En ook het rondstruinen op vliegvelden... Is het raar dat ik dat leuk vind? Lekker mensen kijken! En als kind kon ik echt uren kijken naar de vliegtuigen die aan het taxiën waren en vertrokken en aankwamen.

Ik vind het ook altijd heerlijk om te struinen over vliegvelden

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:46

Ik heb pas de luxe gevlogen met TUI en dat was ook echt heel leuk. Gratis toegang tot een lounge met uitzicht op de gates. En onbeperkt eten en drinken _O- Superfijne stoelen, ideaal.

Earth, het nadeel is als je via zo’n tussenpersoon boekt, dat er veel minder mogelijk is. Als je rechtstreeks bij de maatschappij boekt, zijn ze veel eerder bereid om wat te doen voor je bij vluchtwijzigingen. Overigens had Qatar Airways nu ook aanbiedingen naar Bangkok.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:50

purny schreef:
JewEmm schreef:
En ook het rondstruinen op vliegvelden... Is het raar dat ik dat leuk vind? Lekker mensen kijken! En als kind kon ik echt uren kijken naar de vliegtuigen die aan het taxiën waren en vertrokken en aankwamen.

Ik vind het ook altijd heerlijk om te struinen over vliegvelden



Ik ook...daarom mis ik mijn internationale baantje wel.

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 22:28

Wat leuk om allemaal te lezen. Vliegen durven we niet met de Corona nog. Wij gaan van de zomer 4 weken weg als huwelijksreis en zitten nu te kijken naar Spanje met de auto en onze twee kleine kinderen. Willen luxe huizen en mooie plekken, ben benieuwd waar we op uit komen.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 22:40

eroslover schreef:
Wat leuk om allemaal te lezen. Vliegen durven we niet met de Corona nog. Wij gaan van de zomer 4 weken weg als huwelijksreis en zitten nu te kijken naar Spanje met de auto en onze twee kleine kinderen. Willen luxe huizen en mooie plekken, ben benieuwd waar we op uit komen.


Dan zou je eens kunnen kijken naar Eliza was here. Dat is net even wat exclusiever, maar wel wat op rustige plekken.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 22:52

Ik boek bijna altijd via airbnb

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:22

Earth schreef:
eroslover schreef:
Wat leuk om allemaal te lezen. Vliegen durven we niet met de Corona nog. Wij gaan van de zomer 4 weken weg als huwelijksreis en zitten nu te kijken naar Spanje met de auto en onze twee kleine kinderen. Willen luxe huizen en mooie plekken, ben benieuwd waar we op uit komen.


Dan zou je eens kunnen kijken naar Eliza was here. Dat is net even wat exclusiever, maar wel wat op rustige plekken.



Ja alleen vaak ook met vliegreis erbij en dat hebben we dan niet nodig, ook leuke dingen bij belvilla gezien. Puzzelen lekker verder

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 23:35

Oh dat hoeft volgens mij niet toch?

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:38

Bij airbnb boek je ook los dat gaat echt juist alleen om het verblijf

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 23:39

moonsparkle schreef:
Bij airbnb boek je ook los dat gaat echt juist alleen om het verblijf


Klopt, dat vind ik vooral fijn boeken als je met een grotere groep gaat. Maar als ik luxe wil dan wil ik ook faciliteiten waarbij ik niks hoef te doen, dus dan wil ik een hotel :P

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:40

Vergeet sites als Micazu en vrbo.com niet. Booking biedt trouwens ook villa’s aan.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 23:43

Fitzroy schreef:
Vergeet sites als Micazu en vrbo.com niet. Booking biedt trouwens ook villa’s aan.


Klopt ja :j

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:47

Earth schreef:
moonsparkle schreef:
Bij airbnb boek je ook los dat gaat echt juist alleen om het verblijf


Klopt, dat vind ik vooral fijn boeken als je met een grotere groep gaat. Maar als ik luxe wil dan wil ik ook faciliteiten waarbij ik niks hoef te doen, dus dan wil ik een hotel :P


Haha nou ja zo'n beetje het verschil zit in het bed opmaken en misschien geen restaurant om de hoek maar de laatste airbnb waar ik zat was met een jaquzzi, mooi uitzicht, groot terras/tuin, vrijstaand huis voor 2 dat vond ik eigenlijk meer luxe dan een hotel. Maar ergens snap ik je wel hoor en ieder zijn voorkeur natuurlijk :D

Ow wacht nu haal ik denk ik 2 bokkers door elkaar :') eroslover zocht naar een luxe huis daarop is mijn reactie eigenlijk gebaseerd

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:59

Bedankt voor de tips. Ga straks weer even kijken.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:12

Morgen vertrek ik voor werk naar Zuid-Spanje. En hoewel het werk is, heb ik haast een soort van vakantie gevoel. Heb al 2 jaar geen vliegtuig vanbinnen gezien en gisteren mn koffer met jurkjes gepakt dus ben heeelemaal in de stemming :')

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:15

O, ik ben sinds corona al 3 x op vakantie geweest met het vliegtuig :o .

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:06

Ow en topic naar mijn hart!
Ik ben echt dol op het voorpret van het boeken van mijn trips.
Ik kan uren/dagen speuren naar de beste deals aangezien ik graag lowbudget reis.
Ik geef liever mijn geld uit aan lekker eten en shoppen.

We gaan in Oktober een week naar de UK aangezien ik nog een voucher heb van de overtocht en deze nu al 3x heb moeten verschuiven.

Het hotel heb ik vorig jaar september al geboekt voor £350 incl ontbijt.
Dit is voor 2 personen voor 7 nachten.

Ik ben nu vooral op zoek naar leuke dagtrips en ik ga zo wie zo 1 dag naar Londen.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:28

wat een leuk topic, ook ik hou erg van het [plannen en voorbereiden van vakantie. heerlijk dat het weer kan, we gaan eind juli 3 weken naar mexico