Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 15:30

purny schreef:
Balenciaga schreef:
Wat toevallig! Wij willen misschien in juli naar Polen :D

Welke stad?

We zitten te denken aan een rondreis met de auto.
Maar, Noorwegen zou eventueel ook nog een optie zijn, mocht dat allemaal lukken qua tijd. :o

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 15:35

Ik ben trouwens ook van het maanden er naartoe leven en uitzoeken :D

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-22 19:47

Stomme vliegticketprijzen ook. Vorige week stond er echt een goede deal op, met 1 stop naar Ko Samui. Maar die is nu ineens niet beschikbaar. Ja de terugweg wel, maar heen niet. Stom.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 20:14

Ja het is echt geen doen met vluchten volgen nu… vlucht naar Zuid-Afrika ging van 500 (duur!) naar 900 naar afgeschaft terug naar 500…

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-22 20:19

Ja dat wordt elke dag maar even kijken en dan boeken zodra de juiste prijs weer voorbij komt.
Ik zit te kijken voor Koh Tao, maar dat zijn zoveel mooie hotels en resorts dat ik niet weet wat ik moet kiezen :') Ga je voor aan zee, of juist voor een prachtig uitzicht? Ga je voor het drukke deel of iets buitenaf? Ik vind het lastig, meestal is het niet zo moeilijk :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 20:21

Blijf je de hele reis op 1 plek?

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-22 21:45

We gaan eerst een week naar Koh Samui, dan een paar dagen Koh Tao in 1 hotel en dan nog een of twee nachten terug op Koh samui. Even kijken hoe dat uitkomt.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:02

Fitzroy schreef:
Ik boek daarom nu alleen nog pakketreizen. Als er dan wat verandert of je moet het land uit, dan regelt de reisorganisatie dat. Dat is wel een prettig gevoel. En ik heb een annuleringsverzekering die het dekt als je voor vertrek positief test.


Ik wil vanwege corona #$%^&* ook pakket boeken.
Normaal boekte ik alleen een vlucht en de rest zocht ik zelf uit.

Maar nu ben ik naar pakketreizen aan het kijken voor egypte. Ik wil graag weer een poging doen mijn duikbrevet te halen en wil dat daar wel doen. Maar als single betaal je zo 200 euro meer voor een pakketreis -O- en ik heb geen avonturlijke vriendinnen die mee willen die zitten liever thuis als huismus.
IK mik op een last minute in maart. En van de zomer zie ik wel weer zal wel griekenland worden denk ik :')

Maar het liefst ga ik 3 a 4 weken naar de VS of eind van het jaar weer richting Azie (backpacken).

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:59

Earth schreef:
We gaan eerst een week naar Koh Samui, dan een paar dagen Koh Tao in 1 hotel en dan nog een of twee nachten terug op Koh samui. Even kijken hoe dat uitkomt.



Ok dus weinig plaatsen. Wat vind je zelf belangrijker? Makkelijk ergens heen kunnen wandelen, het uitzicht, de luxe ter plaatse, het uitzicht?

Edit: bij djoser betaal je niet extra als er nog alleenstaanden meereizen. Maar dan deel je wel altijd of roulerend een kamer. Roulerend zou ik prima vinden.

jojoleinee

Berichten: 2662
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:44

Polen is tof! Daar heb ik in 2020 een rondreis gemaakt.

Indonesie hebben wij laten gaan. Contact gehad met het reisbureau en die geven aan dat Indonesië nog geen toeristen binnen laat.. wij gaan nu eind februari naar Oostenrijk! Iets wat we ook héél graag wilden maar je moet kiezen.. de keuze werd voor ons gemaakt.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:30

Ik ben ook van het vroeg boeken normaal gesproken en dan de voorpret. Maar dat is ons afgenomen helaas. Nu heb ik wegens een lastminute amper voorpret en moet alles regelen. Dat is echt heel anders. ;)

Maar alles is duur geworden, echt duur.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:55

Ik twijfel nu toch om het los te boeken.
Ik zie dat egypte helemaal groen is op de kaart. Ik heb een goedkoop ticket gevonden en ook kwa accomodaties is er genoeg keus.

Wat is wijsheid. :? :?

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 22:42

Ik boek ook los hoor. Wel met flexibel ticket.

Wij zijn er helemaal uit qua locaties, heel blij met de keuze. Ik heb wel heel booking uitgespeeld en ik was er wel flauw van maar toch wel blij dat ik dat heb gedaan. :P
Maar ik zit nu tickets te bekijken. Had ik maar meteen geboekt toen :+ Want toen kon ik met 1 stop op Koh Samui vliegen. Nu is het sowieso twee stops, of ik betaal 1000 euro per ticket :+
En ik vind het zo flauw dat als ik de tickets los boek, dus van Amsterdam naar Bangkok en van Bangkok naar Koh samui, dat ik dan echt veel goedkoper uit ben :Y) Maar om dat nou helemaal los te gaan boeen vind ik misschien iets teveel van het goeie :+

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:44

Hoe doen jullie dat met een reisverzekering nu?

Bij een pakketreis zit vaak repatriering in maar zijn er ook losse verzekeringen die dat dekken. En wat als je negatief test op bestemming en je moet in quarantaine.

Zo zit een collega van mij nu in quarantaine in bangkok en ik heb bgrepen dat hij dat zelf mag betalen -O-
Zit je dan 10 dagen in een hotel -O-

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:48

Cowgirl schreef:
Hoe doen jullie dat met een reisverzekering nu?

Bij een pakketreis zit vaak repatriering in maar zijn er ook losse verzekeringen die dat dekken. En wat als je negatief test op bestemming en je moet in quarantaine.

Zo zit een collega van mij nu in quarantaine in bangkok en ik heb bgrepen dat hij dat zelf mag betalen -O-
Zit je dan 10 dagen in een hotel -O-

Ja dat is volgens mij ook niet te verzekeren dus een reeël risico van reizen op dit moment.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 00:41

Onze huidige verzekering dekt inmiddels ook niets meer van Corona dacht ik. Verder een top verzekering want we hebben ons geld er al lang uit.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 09:37

IK heb ziektekosten meevergoed in mijn reisverzekering, dus voor zover ik weet is daardoor een langer verblijf ook verzekerd. Ook met corona. Gewoon unive.
Maar ook daar heb ik wel mindere ervaringen mee. Nu Duitsland ineens Janssen en een booster niet meer accepteert vinden zij dat geen reden tot annuleren, terwijl er in de regels staat dat je kunt annuleren als je wegens medische redenen geen vaccinaties kunt krijgen die het land verplicht stelt. En daar is hier natuurlijk wel sprake van. Want die 3e prik mag in Nederland niet en mag nergens binnen 3 maanden na de 2e. Dus zeker wel medische redenen, maar dat noemen zij dan weer 'voorziene verandering van regels'. Ik weet niet wat er aan voorzien is, want het is je niet aan de who/ema afspraken houden.

Maar verder is gewoon alles los boeken geen probleem meer.

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 10:13

Ik heb mijn plannen zo ongeveer gewijzigd in valencia voor in mei

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:37

oh ik kom meepraten. Wij hebben de planning om in april naar kaapverdie all inclusive te gaan. Ik wilde een weekje (8 dagen) en in ieder geval zomerse kleding aankunnen (20 graden is me te koud). Volgens google is het er gemiddeld 24 graden eind april. Gezien een weekje wilde ik niet te ver hoeven vliegen (7 uur max). Dus het werd Egypte of dit.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 14:42

Ik ben benieuwd hoe je het gaat hebben op Kaapverdië. Stond ook op mn lijstje, maar ik vind het een beetje een net niet plek en inderdaad niet warm genoeg :+

De tickets worden steeds gunstiger, dus ik zie het weer positief in :D

Gekke vraag, maar ik kan dus eigenlijk niet slapen in het vliegtuig, maar dat wil ik wel heel graag. Kan ik naar de huisarts om een slaappil te vragen? Dat gaat me zoveel extra comfort geven als dat kan :=

Dit is trouwens onze eerste hotel op Koh Samui.
http://www.booking.com/Share-zIEuZn

Sea dance.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit vond ik doorslaggevend, een zee die direct de diepte in gaat, waar het er naar uit ziet dat er wat rif langs loopt.
Afbeelding

Hotel op Koh Tao


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:08

Dat ziet er echt waanzinnig uit Earth!

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 15:17

Balenciaga schreef:
Dat ziet er echt waanzinnig uit Earth!

Dat vind ik nou ook. :D :Y)
Ik heb echt uren op booking en googlemaps gezeten, ik ben er denk ik 50 a 60 uur mee bezig geweest. Op het laatst was ik er wel flauw van, ook omdat heel veel resorts op Koh Samui op elkaar lijken :+ Maar het heeft uiteindelijk geloond, want ik heb plekken gevonden waar we allebei superblij mee zijn. Beide hotels bieden gratis annuleren aan als we rechtstreeks via hun boeken, en met het hotel op Koh Samui hebben we nu al heel leuk contact gehad. Dus het gevoel is gewoon goed. Voor mij is dat zo belangrijk, i moet kippenvel krijgen van een locatie, het gevoel hebben dat ik niet meer verder hoef te zoeken. Dan weet ik dat het goed is. Misschien overdreven, maar ik wil qua locatie niks aan het toeval over laten :P Geen gehorige kamers, goed eten, een behulpzame crew, rustige omgeving, mooie natuur etc. Dan klopt het allemaal.
We zijn nu €2500.- ongeveer kwijt voor de vakantie van 15 dagen incl vliegticket, met echt mooie plekken.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:26

Gelijk heb je. Het is een hoop geld, en als je dan wat meer een garantie kan krijgen dat je op een fijne plek terecht komt betaalt die moeite zich wel uit :j

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 18:15

Pp of voor jullie beide?
Ik ben ook zo met slaapplekken :j

Germie: ziekte zit in onze verzekering maar vorig jaar hebben ze Corona er wel expliciet uitgegooid bij veel maatschappijen. Zou het ook eens moeten nakijken bij de onze.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 18:22

Dit is voor ons beide :j Onze huwelijksreis was ook relatief goedkoop en we zijn een keer naar Korfu geweest voor €370.- voor een week met z'n 2en. :') Dat was echt de goedkoopste reis die ik heb kunnen regelen haha :P