Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 18:42

Mijn man reist graag budget en ik ben er ook echt goed in inmiddels om prachtige maar heel betaalbare plekken te vinden.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 18:52

Ja het is niet zo dat we het niet kunnen veroorloven, maar het loont gewoon om het zelf te zoeken. Je gaat mij echt niet vertellen dat ik voor ditzelfde geld een pakketreis kan krijgen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 18:55

Nee klopt hoor! Pakketprijzen zijn vaak wel scherp geprijsd te vinden maar zelf kun je er echt altijd onder is mijn ervaring tot nu toe.

Ik heb ook veel budget om te reizen maar wil wel zo vaak mogelijk weg dus liever budget haha. Zonder mijn man reis ik wel wat duurder meestal.

Na twee jaar Corona zit er ook lekker veel geld in het reispotje haha.

Ik heb hierdoor wel meer moeite met korte trips. Die zijn in verhouding vaak zo duur!

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 18:59

Nou, wij hebben een keer geboekt in Griekenland waar 3 weken goedkoper was dan 2 weken :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:06

Zalig!

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:08

Mijn wintersport zou los boeken goedkoper zijn, maar dan moet je wel exact hetzelfde kunnen boeken. En dat kon dus niet. Ik kon bijvoorbeeld geen vlucht meer terug vinden. Of geen hotel. Dus er bleef nu niets over.
Maar normaal boek ik een ticket en een los hotel. Dat zou ik in 2020 ook doen (had al geboekt zelfs) voor Bali. Ik heb een afspraak met het hotel dat als het ooit weer kan dat ik dan voor hetzelfde geld er alsnog mag komen. Ik ben benieuwd of ze zich er dan ook aan houden. Want we zitten straks op meer dan 2 jaar.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 19:20

Balenciaga schreef:
Nou, wij hebben een keer geboekt in Griekenland waar 3 weken goedkoper was dan 2 weken :')

Dat is ook weer zoiets ':') Net zoals ik laatst een goedkopere vlucht vond die van Dusseldorf - Amsterdam - Bangkok ging en 200 euro goedkoper was dan wanneer je vanaf Amsterdam vloog :')

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:22

germie schreef:
Ik ben ook van het vroeg boeken normaal gesproken en dan de voorpret. Maar dat is ons afgenomen helaas. Nu heb ik wegens een lastminute amper voorpret en moet alles regelen. Dat is echt heel anders. ;)

Maar alles is duur geworden, echt duur.

Ik boek normaal gesproken een pakket reis naar New York en dan verblijf ik in een hostel omdat dat enigzins betaalbaar is als je alleen gaat.
Hostel is eruit bij tui en dejong intra

Als ik dus ga moet ik alles los gaan boeken of langer sparen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:22

Ik boek normaal alles zelf vind dat juist de hele fun.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:51

Normaal gesproken boek ik ook alles zelf. Maar dat is me nu echt te onzeker.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:57

Ja dat is bij mij nu ook. Heb prijs aangevraagd voor Madagaskar nu.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 20:04

poes schreef:
Ja dat is bij mij nu ook. Heb prijs aangevraagd voor Madagaskar nu.

Je weet dat daar momenteel en Cat4 orkaan overheen raast? Dus ik zou even kijken hoe de schade is straks.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:05

Ik wissel vaak af tussen goedkope roadtrips en vliegvakanties.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:18

Earth schreef:
poes schreef:
Ja dat is bij mij nu ook. Heb prijs aangevraagd voor Madagaskar nu.

Je weet dat daar momenteel en Cat4 orkaan overheen raast? Dus ik zou even kijken hoe de schade is straks.


Ik vroeg me al waar de offerte bleef :')

Ok ik kijk dus echt geen nieuws e. Hopelijk geen te erge schade en gewonden!

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 20:20

Haha ik had al zo'n vermoeden :') Nu is Madagaskar groot maar de orkaan ook, dus ik weet niet of het hele eiland er schade van gaat hebben of dat het mee gaat vallen.

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:03

Earth schreef:
Ik ben benieuwd hoe je het gaat hebben op Kaapverdië. Stond ook op mn lijstje, maar ik vind het een beetje een net niet plek en inderdaad niet warm genoeg :+

]

Ik sta open voor suggesties. We zijn nog niet ervaren reizigers dus willen vooral graag ontdekken. Van Kaapverdië leek het me voor een week leuk, omdat het dichtbij qua vliegen is en 25 graden.
We kunnen er duiken, quad rijden, tussen haaien lopen.. dat heeft allemaal wel onze voorkeur.

Eisen
April minstens 24 graden
Tot 7 uur vliegen
€1000 euro p.p. (7 dagen ongeveer)
Liefst all inclusive. En dat is meer omdat we dan eventueel ook avondje cocktails kunnen doen als er weinig te doen is. Tenzij het hotel weer gunstig geprijsd is

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 22:27

Ik zou de andere kant op gaan, naar Zanzibar. Dat eiland is groener en heeft meer te beleven op 1 eiland. Want Kaapverdië heeft bijvoorbeeld supermooie groene eilanden, maar dat heeft dan weer geen stranden of resorts. Zanzibar heeft een beetje van alles. :) En het is daar een stuk warmer, en de zee ook. De zee bij Kaapv is vaak ook wat onrustiger, want je zit aan de Atlantische oceaan :P

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 22:37

Ik zie alleen dat april wel regenseizoen is daar :=

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:43

Earth schreef:
Ik zie alleen dat april wel regenseizoen is daar :=

oliebol! Ik werd net helemaal enthousiast.
Nu lijkt het wel qua activiteiten wat "minder"

Kaapverdië:
Haaien
Walvis (als je gelukt hebt)
Quad
Zoute meer

Staan nu op de planning. We hebben pas een vakantie samen gedaan, campeervakantie Frankrijk 2 weken. (Goudargues). En we merkten na 1.5 week wel dat we meer wilden ontdekken. Toen hadden we de auto mee. Wat rondlopen, zwemmen, cocktail bij de bar, grotten bezoeken, camargue gebied, stad bezoeken. Dat vonden we leuk. Nu gaan we maar een week vandaar voorkeur alle inclusive met een aantal activiteiten. Maar we zijn dus nog reis dummies dus een tropische iets is al hele ontdekking op zich.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 23:03

Zanzibar heb je ook kans op haaien, zelfs op de walvishaai, die is daar echt common. Dat is wel leip. Op zich is regenseizoen ook nog niet altijd erg, want buiten de buien om is het dan nog wel prima weer. En het is dan heel mooi groen :P

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:16

Earth schreef:
Zanzibar heb je ook kans op haaien, zelfs op de walvishaai, die is daar echt common. Dat is wel leip. Op zich is regenseizoen ook nog niet altijd erg, want buiten de buien om is het dan nog wel prima weer. En het is dan heel mooi groen :P

Zanzibar wordt dan eentje voor andere keer buiten regenseizoen. Dat vind ik namelijk echt zonde. Senegal heb ik nu ook opgezocht en Oman.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 00:03

Elin_ schreef:
Earth schreef:
Zanzibar heb je ook kans op haaien, zelfs op de walvishaai, die is daar echt common. Dat is wel leip. Op zich is regenseizoen ook nog niet altijd erg, want buiten de buien om is het dan nog wel prima weer. En het is dan heel mooi groen :P

Zanzibar wordt dan eentje voor andere keer buiten regenseizoen. Dat vind ik namelijk echt zonde. Senegal heb ik nu ook opgezocht en Oman.


Snap ik, al denk ik dat het uiteindelijk net zo lekker is op Zanzibar in het regenseizoen dan kp Kaapv buiten het regenseizoen :Y)
Ik zou trouwens wel je eis van all inclusive laten varen. Ik zie dat dat niet zo gebruikelijk is op het eiland. Ik zou dan kiezen voor een hotel die ook een restaurant heeft, dan heb je veel meer keuze en dan kun je er altijd voor kiezen om daar te eten. Dat is vaak niet echt duurder dan All in.
Bijvoorbeeld zoiets. http://www.booking.com/Share-i3qQcN
Zit dan een restraurant bij, maar ook dingen er omheen te doen. Je kunt hier ook alle maaltijden kiezen, maar dat zou ik niet doen. Want persoonlijk is het juist ook leuk om elke avond uit eten te gaan. Als je dan een avond geen zin hebt kan je ook in het hotel eten. :)
Of deze, is ook mooi :D
http://www.booking.com/Share-ubMK7H

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 00:17

Ja ik gok..ga morgen op onderzoek nog uit dat Zanzibar volgend jaar wordt. De uitjes (safari e.d.) zijn een stuk duurder en deze vakantie kwam er beetje tussen naast onze eigen dus we zitten dan alsnog met €1200 p.p incl uitjes te denken.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:40

Senegal kun je heel leuk all in doen naar het schijnt. Ik gaat het concept all in dus zelf geen weinig ervaring mee.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 17:20

Nou, wij hebben geboekt. Helaas toch wel duurdere vlucht dan ik zou willen, maar het is niet anders. Ook is onze vlucht meteen dezelfde nacht na het boeken al gewijzigd, super :') -O-
We hadden twee overstap op de heenweg, dat vond ik niet zo erg want het was maar 1,5 uur op Parijs(JDG). Maar nu is onze vlucht naar Parijs met 3 uur vervroegd, waardoor we dus 4,5 uur op Parijs zitten te koekeloeren. Superstom! En onze heenreis zou eerst ideaal om 14 uur beginnen. Dus 11 uur aanwezig, 9 uur van huis. Maar nu is dat dus een stuk minder ideaal -O- Echt balen. Ik kan nog wel omboeken zie ik, maar voordat ze weer gaan lopen schuiven wacht ik nog even af.

Ik heb overigens beide hotels rechtstreeks geboekt. Dat was echt zoveel voordeliger dan via Booking en ook zij bieden flexibele data. Dus dat is wel fijn.