Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:22

Earth schreef:
E4D ander idee, maar ik ben helemaal fan van Porto. Ik ben er al lang geleden geweest maar ik vond die stad echt prachtig.
Moonsparkle hahaha alleen daarom al zou ik mijn man niet laten boeken _O-


Dit is voor mij ook echt uit m'n comfort zone stappen, haha. Ik ben heel nieuwsgierig.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 14:04

Ik ga nu zitten voor vrienden, die willen volgend jaar hun huwelijksreis naar Bali, maar ze zijn nooit verder geweest dan all inclusive in Europa dus wordt voor mij een leuke uitdaging :)

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 21:37

Was echt heel leuk, mn vrienden zijn wel heel enthousiast en hebben echt leuke keuzes gemaakt. Had het echt goed uitgewerkt voor ze en ze waren helemaal enthousiast. Ze gaan dus naar Bali en naar de Komodo eilanden. Wij hadden onze huwelijksreis naar Lombok en Komodo, dus dat is wel leuk. En ze trouwen op dezelfde plek als wij deden :')

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 09:20

Ik hoor heel vaak over Bali en het ziet er ook mooi uit, maar is het niet ongeveer jaarrond druk met toeristen? Misschien is dat helemaal niet zo hoor maar ik ben wel benieuwd, als het niet zo is lijkt het me namelijk ook wel een prachtige bestemming.

Ik heb globaal een route gemaakt voor Noorwegen, afstanden van 2 tot 5 uur rijden volgens Google maps. We vinden het zonde om super grote afstanden te rijden als er zoveel moois is op niet zo'n verre afstand. Ik twijfel wel of we van te voren campings zouden moeten boeken, normaal gaan we altijd buitenom het hoogseizoen en boek ik niks. Het liefst willen we nergens aan vast zitten maar vanwege het weer leek het ons handig toch in het hoogseizoen te gaan, ik heb geen idee hoe druk het dan kan zijn.


Afbeelding

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-22 14:58

Leuk, Noorwegen, ik ben benieuwd! Wij zijn helemaal bovenin geweest in de Lofoten, maar dat hebben we met het vliegtuig gedaan :P

Bali is idd wel toeristisch, daarom zijn wij toen naar Lombok gegaan. Maar dat is lang niet zo mooi in het binnenland als Bali. Al was het evengoed heel gaaf hoor! De stranden zijn op Lombok wel mooier en veel rustiger.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 19:03

Leuk topic dit! Ik kom mij ook melden!

Onze planning is anderhalf jaar geleden begonnen en dit jaar is het eindelijk zo ver: in november vertrekken wij voor 8 weken naar Nieuw-Zeeland! Ik heb er zelf gewoond in 2015-2017, en kan niet wachten om terug te gaan en mijn vriend alle prachtige plekken daar te laten zien.

Ik heb onze route zelf uitgetekend enkele weken terug. We beginnen in Auckland, doen een ronde Bay of Islands om vervolgens richting het zuiden te gaan. Op het zuidereiland maken we een stop in Kaikoura om vervolgens tegen de klok in het eiland rond te gaan. We droppen de campervan weer in Christchurch en vliegen vanaf daar terug naar Auckland.
Afbeelding
Afbeelding

Deze maand gaan we de vliegtickets boeken en de campervan reserveren, dan kan de voorpret pas echt beginnen!

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-23 19:04

Leuk hoor, klinkt als een mooie vakantie. Ik zou willen dat Australië en NZ me trokken, maar dat doet het absoluut niet :') Terwijl ik er wel familie heb wonen :')

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 19:09

Heel gaaf! Ga je dan ook naar plekken waar je al geweest bent of vooral nieuwe plekken?

Ik zou wel eens naar Australië willen, het stond eerst op de planning maar ging destijds helaas niet door een sindsdien staat het idee op een laag pitje.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 21:01

Ik ben ook weer hard aan het nadenken waar we in maart en mei heen gaan. Afgelopen jaar zijn we in Mallorca, Turkije, Noorwegen, Luxemburg en Malta geweest.
Wat doen we het liefste: of met de auto of een plek waar je goed kan rijden met een huurauto, natuur, strand voor een keertje maar geen strandvakantie, activiteiten in de natuur zoals klimmen, wandelen, kanoën, lekker eten. We zijn niet echt cultuur mensen. Geen stadsmensen. Liefst in een airBNB of huisje evt met zwembad en top uitzicht. Kom maar op met jullie suggesties.

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 21:04

Madeira misschien? Ik vond het een van de mooiste bestemmingen waar ik geweest ben. Hoge kliffen, watervallen, strand, bergen, je kunt er dus prachtige hikes maken.

Of het noorden van Tenerife, daar is het mooi groen, gave uitzichten zowel bos als kliffen aan de zee. Veel mensen gaan naar het zuiden maar dat is erg toeristisch maar het noorden is zo mooi. Daarnaast heb je op Tenerife ook een vulkaangebied met gekke rotsformaties.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 21:18

Madeira zijn we twee jaar geleden geweest. Is inderdaad wel iets wat ik in het voorjaar nog wel weer eens zou willen doen ( in November geweest)
Tenerife hebben we nog niet gehad. Wel gran Canaria en Palma.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-23 21:30

Als ik jouw eisen hoor dan moet ik meteen aan de Azoren denken! Dan is eilandhoppen wel het beste, maar dan nog kun je daar echt van alels doen. Aanvliegen is ook een stuk interessanter geworden qua aansluiting dus dat maakt het ook interessant.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:32

Azoren. Daar ben ik nog niet geweest. Bedankt voor de tip. Ik ga het bekijken

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-23 22:43

Staat nog echt op mijn lijstje. Ziet er zo mooi uit daar en het feit dat het zo midden op zee is, vind ik gewoon gaaf :D
Lijkt me een heerlijke reis met zoveel verschillende gezichten. Erg leuk lijkt me dat.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 00:13

SpikkelFire schreef:
Sevilla is erg leuk! Paar jaar geleden in december geweest, het was wel maar 15 graden ongeveer. Maar soms kwam de zon door en dan kun je wel zonder jas op het terras zitten. Mooie stad :j


Bedankt voor je reactie! Sevilla blijft in dat geval zeker op het lijstje staan. Ik verwacht ook nog geen strand temperaturen maar hoop wel dat het daar iets sneller warm zal zijn dan hier. :j

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 00:14

Earth schreef:
E4D ander idee, maar ik ben helemaal fan van Porto. Ik ben er al lang geleden geweest maar ik vond die stad echt prachtig.
Moonsparkle hahaha alleen daarom al zou ik mijn man niet laten boeken _O-


Porto lijkt me ook een hele leuke, mooie bestemming maar wil ik waarschijnlijk voor een andere keer bewaren. Zou ik misschien nog wel eens willen combineren met Lissabon. <3

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:34

__Sannne schreef:
Leuk topic dit! Ik kom mij ook melden!

Onze planning is anderhalf jaar geleden begonnen en dit jaar is het eindelijk zo ver: in november vertrekken wij voor 8 weken naar Nieuw-Zeeland! Ik heb er zelf gewoond in 2015-2017, en kan niet wachten om terug te gaan en mijn vriend alle prachtige plekken daar te laten zien.

Ik heb onze route zelf uitgetekend enkele weken terug. We beginnen in Auckland, doen een ronde Bay of Islands om vervolgens richting het zuiden te gaan. Op het zuidereiland maken we een stop in Kaikoura om vervolgens tegen de klok in het eiland rond te gaan. We droppen de campervan weer in Christchurch en vliegen vanaf daar terug naar Auckland.
[ [url=m/33KKJJ.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sZjxCS.png]Afbeelding[/url] ]

Deze maand gaan we de vliegtickets boeken en de campervan reserveren, dan kan de voorpret pas echt beginnen!


Gaaf! Nieuw Zeeland en Australië staan hoog op mijn lijstje. Mooier dan nieuw Zeeland wordt het volgens mij niet .

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:19

__Sannne schreef:
Leuk topic dit! Ik kom mij ook melden!

Onze planning is anderhalf jaar geleden begonnen en dit jaar is het eindelijk zo ver: in november vertrekken wij voor 8 weken naar Nieuw-Zeeland! Ik heb er zelf gewoond in 2015-2017, en kan niet wachten om terug te gaan en mijn vriend alle prachtige plekken daar te laten zien.

Ik heb onze route zelf uitgetekend enkele weken terug. We beginnen in Auckland, doen een ronde Bay of Islands om vervolgens richting het zuiden te gaan. Op het zuidereiland maken we een stop in Kaikoura om vervolgens tegen de klok in het eiland rond te gaan. We droppen de campervan weer in Christchurch en vliegen vanaf daar terug naar Auckland.
[ [url=m/33KKJJ.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sZjxCS.png]Afbeelding[/url] ]

Deze maand gaan we de vliegtickets boeken en de campervan reserveren, dan kan de voorpret pas echt beginnen!


Mooie plannen!

Mijn vriend en ik willen in november 5 weken naar Australië. Hij is er een half jaar geweest 10 jaar geleden en ik heb er in totaal 2,5 jaar gewoond en gewerkt. Dus nu willen we samen terug. Was nog even een puzzel over de route, een combinatie van herinneringen ophalen en nieuwe dingen zien voor beiden. :+

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:25

En wat is het plan qua route?

Petrichor

Berichten: 10558
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:26

Ik ga mij even opnieuw melden! Vorig jaar totaal geen vakantie voorpret gehad ivm heel veel corona gedoe en een reis naar Mexico, 0.0 voorpret en een boel gestress.

Dit jaar willen we in februari naar Tenerife, daar gaan we bijna elk jaar heen maar ivm met corona zijn we daar al een paar jaar niet geweest. We hebben nog niks geboekt want we weten pas een week dat we in februari toch een weekje Tenerife willen doen. We hebben op internet al een hotel (eigenlijk 2) uitgezocht maar we zien nu dat als je een week van te voor boekt dat het echt een paar honderd euro scheelt, dus we wachten nog even met boeken. Maar jeetje ik heb toch alwel voorpret nu! :D
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 02-01-23 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:27

moonsparkle schreef:
En wat is het plan qua route?


Amsterdam - Singapore: 2 nachten
Singapore - Cairns
Van Cairns gaan we met de auto naar beneden en naar alle mooie stops in ongeveer 2 weken. Eindbestemming is Gold Coast, waar een vriend van mijn vriend woont en daar een paar dagen kunnen blijven.
Dan vliegen we voor een week naar Melbourne en daarna nog een week naar Perth (daar wilde mn vriend graag heen). Vanaf Perth via Singapore weer naar huis. :)

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:31

Tenerife is heerlijk in de winter! Welke hotels hebben jullie in gedachten?

@spikkelfire klinkt als een gaaf plan! Grappig is dat 5 weken lang klinkt maar dan toch zo voorbij is haha

Petrichor

Berichten: 10558
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:39

moonsparkle schreef:
Tenerife is heerlijk in de winter! Welke hotels hebben jullie in gedachten?

@spikkelfire klinkt als een gaaf plan! Grappig is dat 5 weken lang klinkt maar dan toch zo voorbij is haha

Best Jacaranda en Los Hibiscos.

Los Hibiscos ben ik al 2 keer eerder geweest en is echt een super goed hotel met een mooie ligging. Aan de ene kant is dat natuurlijk een goede redenen om terug te gaan, aan de andere kant is een keer een ander hotel natuurlijk weer eens iets nieuws. En eerlijk is eerlijk ik vind Best Jacaranda er wel heel erg mooi uit zien!

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:07

Die tweede ziet er wel wat massaler uit, daar ben ik niet zo van maar dat is natuurijk persoonlijk :D bij beide zou ik trouwens op dit moment graag willen zijn :') als de zon maar schijnt

cocktailtime
Berichten: 1028
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: tegelen

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:47

Beide goede hotels petrichor.
Heb deze hotels beide gezocht tijdens mijn studiereizen van het reisbureau!