[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lukka63
Berichten: 1421
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 15:41

Tinka schreef:
[ [url=m/JMdwSg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zhh6Lk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ic6DyI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gLBpPo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aPMKKl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/G81L2f.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/M0wxq0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig weer, alleen weer die nare wind {:}


Wouhh
Prachtige foto's weer,hondjes genieten er ook van.

Tinka

Berichten: 3807
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 15:47

Lily en Coco dus niet, die hadden geen zin in wandelen.
Die mensen die vannacht in onze B&B hadden geslapen waren nog steeds super enthousiast. Ze zeggen dat ze vaker willen komen. Ze hebben een catering bedrijf richting de kust, bij Beziers. Ze komen vaak in de omgeving om inkopen te doen. Vlees, vis en kaas rechtstreeks bij de boer of fabriekje.
Jammer dat we vorig jaar zo weinig gasten hadden, mensen weten het slecht te vinden denk ik.

Prairy
Berichten: 9172
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 16:22

Waar adverteer je op?

Tinka

Berichten: 3807
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 19:04

Op natuurhuisje en airbnb, en bij de office de tourisme staan we ook.
Bookings vind ik niets, en teveel boekingsplatforms wordt ook onoverzichtelijk.

lukka63
Berichten: 1421
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 20:01

Tinka schreef:
Op natuurhuisje en airbnb, en bij de office de tourisme staan we ook.
Bookings vind ik niets, en teveel boekingsplatforms wordt ook onoverzichtelijk.


Wij hadden ons vakantie appartement op marktplaats staan daar kregen we best veel huurders van.

Prairy
Berichten: 9172
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 20:52

Ik had mijn huis op micazu en Airbnb staan, booking vond ik als verhuurder ook niks, maar als huurder is het juist mijn go to site, en vind ik Airbnb niks omdat je als huurder ook nog een dikke extra fee aan Airbnb moet betalen, terwijl ik bij booking niks extra betaal.

Tinka

Berichten: 3807
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 22:20

Ik boek zelf ook het liefst bij booking hoor, maar hoor er hele slechte verhalen over van mensen met een B&B oid.
Micazu is meer voor vakantie huizen dacht ik, wij hebben maar 1 B&B kamer, en ook geen luxe. Het is echt voor natuur liefhebbers, die van rust houden, en wandelen, mountain biken, etc. Paardrijden behoort ook tot de mogelijkheden, maar heb ik nergens bij staan.
En in de omgeving is ook genoeg te zien en te doen.

Tinka

Berichten: 3807
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 17:25

Helemaal gaar hier door de belastingaangifte, wat een gedoe weer zeg. Ik had voor gisteren een afspraak gemaakt op het belastingkantoor in Castres. Hier in het stadje zit ook 1 keer in de week iemand van de belastingdienst, maar dat is een beetje norse man en totaal niet behulpzaam. Vorig jaar gaf ie de papieren, en wat aanwijzingen en moesten we het verder zelf maar uitzoeken.
Die vrouw in Castres was heel aardig en liet ons stap voor stap zien wat te doen. Wel moesten we weer voor elke buitenlandse bankrekening een rits formulieren invullen, zelfde als vorig jaar. We hebben ons geld bij Raisin en daar dan weer 4 rekeningen. En dan nog de Nederlandse rekeningen die we nog hadden. Bij elkaar 14 stuks, 4 pagina's per rekening, een hele berg papieren dus. En daarna nog alles ingescand. Kortom de hele dag mee bezig geweest. Daarna dan nog naar die man in het dorp om alles in te leveren, scheelt weer :$ postzegels.
Net nog even bij de paarden geweest en nu lekker bijkomen. Morgen dan weer bezig houden met de huizenjacht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meidoorn, ruikt zoooo lekker

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog wat wilde orchideeën in de wei
Afbeelding

JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 18:48

Doen jullie de aangifte niet online? Hier voor het eerst online kunnen doen, dat was wel een verademing.

Prachtige foto's weer!

lukka63
Berichten: 1421
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 19:02

Voel met jullie mee, belastingaangifte, bahbah.
Prachtige foto's weer.

Sure_lee

Berichten: 10427
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 19:41

Wat een hoop werk. De oom van mijn vriend is accountant en woont in Frankrijk. Hij helpt en doet aangifte voor een aantal Nederlanders in Frankrijk en zei idd ook dat het echt een drama is. Zeker met veel rekeningen.
Fijn dat je nog wel even bij de paardjes hebt kunnen kijken.

Tinka

Berichten: 3807
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 20:06

Het is niet heel ingewikkeld hoor, vooral als je geen inkomen hebt zoals ons. Alleen veel werk en je moet goed kijken dat je geen fouten maakt bij het invullen. En alles inscannen was ook veel werk.
We wilden het online doen, maar omdat we voor die hulp naar het belasting kantoor gingen ging het op papier. En zij dacht ook dat je online niet zoveel bankrekeningen kon toevoegen. Volgend jaar maar eens kijken wat makkelijker is.

JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 07:08

Ah dat zou kunnen. Wij hebben er geen 14 ;)

Ook voor werkenden vind ik het goed te doen. Vanaf de tweede keer staat alles daarvoor al ingevuld net als in Nederland, dat scheelt een hoop. Als je in loondienst bent dan, als freelancer moet je het wel zelf doen.

Tinka

Berichten: 3807
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 11:03

Er stond bij ons ook al van alles ingevuld. Ik weet niet of die rekeningen van Raisin allemaal nog extra ingevuld moesten worden, die hebben namelijk geen IBAN nummer, alleen de rekening van Raisin zelf. Voor de zekerheid hebben we het maar wel gedaan, beter teveel dan te weinig.

Tinka

Berichten: 3807
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 21:18

Wij hebben iets raars, bij de deur rook ik een penetrante urine geur. We zagen bij de voordeur een plasje liggen en de onderkant van het vliegen gordijn was nat en stonk naar plas, bij de voordeur leek ook plas te zitten, 30 cm tegen de deur aan. Heel de bijkeuken stinkt naar de pis, echt goor. Afijn alles schoongemaakt, ik ruik het nog steeds, maar wel minder. De vraag is wie heeft dat gedaan, een wandelaar met hond, ontsnapte hond van een boer. Onze eigen hondjes kunnen niet zo hoog plassen, het zijn teefjes bovendien, en waarom zouden ze daar tegenaan plassen. Ik vind het eigenlijk meer naar kattenpis ruiken, een sproeiende kater komt wel zo hoog. We hebben hier alleen nog nooit een kat gezien, behalve dan 8 jaar geleden een dode in de grange.
Of zou een wild dier dat doen? Een vos oid.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18191
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 21:35

Waar heb je het mee schoongemaakt? Mocht je hem hebben… camera erop richten om de overtreder te zien.

Tinka

Berichten: 3807
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 21:47

Vliegen gordijn met wasmiddelsopje. Deur en vloer eerst urinegeur verwijderaar en daarna nog allesreiniger. Wil morgen nog een keer urinegeur verwijderaar sprayen. Weet wel van mijn dierenartspraktijk dat als er een oudere kater voor castratie was geweest dat ik de geur nog wel een week bleef ruiken, dat moest echt slijten. Als het weer gebeurd ga ik toch maar eens kijken hoe mijn wildcamera werkt.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18191
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 00:08

Ok, in elk geval geen chloor gebruiken maar dat wist je denk ik al.
Die urine verwijderaar helpt denk ik -hoop ik- nog het beste.
Balen dit, ik hoop dat het niet meer gebeurt.

tamary

Berichten: 29233
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 00:51

Territorium markeren doen verschillende (roof)dieren.
Als mens kan je dat doen met een strookje stof met wat ammoniak er op. Meestal eerder een duidelijk aanwezig zijn als mens signaal naar bv wolf toe, maar proberen waard als signaal ikke groter roofdier wegwezen jij.
Kwam deze "truc" tegen in een homestead serie uit amerika waar ze iets meer te stellen hebben nog/al dan wij hier. Daar komt er ook regelmatig vuurwapens afschieten bij (en als je die dingen hebt moet je er inderdaad mee oefenen) als mensenversie van territoriaal markeren. Dan blijven de roofdieren wat verder bij je huis en stallen vandaan, zonder dat je meteen alles moet afschieten. Soort samen leven, maar ik bepaal de grenzen als grootste ding.

Tinka

Berichten: 3807
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-24 13:07

Ik denk eerder dat het gewoon een hond is geweest, de geur wordt gelukkig al minder.

Monique1963

Berichten: 8698
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:25

Ik was je topic weer eens uit het oog verloren. Ja belasting is altijd een enorm gedoe. Wij ook hebben nauwelijks iets in te vullen, maar toch veel gedoe. Het is gewoon de weerstand ertegen.

En die plaslucht, kan het een wilde kat of vos zijn die dat doet? Zou zeker de cam ophangen. Het moet een dier zijn dat jullie honden kennelijk als indringers in zijn territorium ziet? Een das?

Tinka

Berichten: 3807
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-24 18:16

Het is nu voor het eerst die pislucht. Wacht eerst maar even af of het weer gebeurd. Vossen en dassen zitten hier genoeg, zie ook vaak uitwerpselen liggen.

Monique1963

Berichten: 8698
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:43

Misschien had geen dier bedacht dat het zijn territorium was, tot nu toe?

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18191
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 22:42

:)) die ineens denkt ‘verrek, krijg nou wat! Hier woont volk dat niet het mijne is!’

Monique1963

Berichten: 8698
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:04

balance schreef:
:)) die ineens denkt ‘verrek, krijg nou wat! Hier woont volk dat niet het mijne is!’


Dat dus!