[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinka

Berichten: 3779
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 17:13

Ik ben nog niet te mager hoor, maar het gaat ook ten koste van mijn beenspieren bv. En mijn buikvet blijft, en ik krijg rimpels, oa waar eerst mijn onderkin zat. Verder voel ik mij wel beter bij dit gewicht hoor.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:24

Ja dat is helemaal waar wat je zegt. Bij wat meer kilo's hebben de meeste vrouwen minder rimpeltjes. Daarom lijken wat vollere mensen ook altijd jonger.

Hoop dat je snel van je pijn af bent.

Tinka

Berichten: 3779
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 18:03

Klopt, en waar vet verdwijnt komen er rimpels voor in de plaats, nog niet heel erg hoor, maar valt mij wel op.

Tinka

Berichten: 3779
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-24 15:04

Vanmorgen belde de assistente van de tandarts weer af, schijnt dat de tandarts in het ziekenhuis ligt voor een operatie.
Vanmorgen naar de tandarts in Lacaune gegaan, verhaal op de vertaal app, ook dat ik niet kon eten. We konden om 13 uur terug komen. Die tandarts, een oudere man was heel aardig en hield goed rekening met mijn kokhals probleem. Hij heeft de zenuw dood gemaakt en een noodvulling geplaatst. De vulling zat te dichtbij een zenuw, vandaar dat ik zoveel pijn had.
Ben nu helemaal verdoofd nog.
We moeten nu een half uur wachten tot de apotheek open gaat, krijg ook antibiotica.

Prairy
Berichten: 9114
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:13

Wat fijn dat je nu in ieder geval geholpen bent! Hopelijk gaat het nu snel beter met de pijn.

pmarena

Berichten: 48206
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:20

Oh gelukkig kon je toch elders terecht! En wat fijn dat het een aardige man was, dat scheelt echt 100%.
Hopelijk ben je nu van de pijn af want het klonk wel als een marteling zeg :(:)

Tinka

Berichten: 3779
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-24 16:02

Ja een marteling was het zeker, hij zei dat mijn zenuw aan het afsterven was en dat dat extreem pijnlijk is.

pmarena

Berichten: 48206
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:25

Hè jasses....arme jij.... je zal dan ook weinig geslapen hebben....hopelijk kan je vannacht lekker buiten westen dan :(:)

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18155
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:59

He, gelukkig dat hij je kon helpen, beterschap :(:)

Cemlys

Berichten: 14963
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 17:04

Oh gadver, gelukkig nu geholpen, ook een keer gehad, niet normaal die pijn, ging door alle pijnstilling heen

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 17:12

Wat fijn dat je toch terecht kon. Op dat tijdstip was het vast zijn pauze. Aardig van hem! En als hij zo kundig is, zou je hem dan niet als vaste tandarts willen?

Tinka

Berichten: 3779
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-24 17:24

De assistente zei dat hij er om 13 uur zou zijn, denk wel soort en met van in zijn lunch pauze, inderdaad heel aardig. Ik vroeg wel of hij die andere kies ook wou doen, maar dat kon niet zei hij. Denk soort collegiale code, om niet elkaars patiënten af te pakken ofzo. Hij kende mijn tandarts ook goed, hadden samen op school gezeten.

Tinka

Berichten: 3779
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-24 18:55

Nog steeds kiespijn hier, maandag maar weer langs de tandarts denk ik. Vanmorgen ging het goed, geen pijn en ook geen pijnstillers genomen. Maar nadat er bij de paarden zijn geweest toch weer behoorlijk pijn, niet zo erg als vorige week.
Er is hier heel veel regen gevallen, dus alles is weer zeiknat. En ook sneeuw, maar die blijft niet liggen. Ging net nog even bij de paarden kijken, Mercy ging vanmorgen niet hooi eten, de rest wel. Ze had wel in de stal gestaan, want haar deken was nog helemaal droog. Daar lag nog heel veel hooi.
Voor de zekerheid toch net nog even gaan kijken, toen stonden ze met z'n vieren te grazen.
Afbeelding
Afbeelding
Dus niets aan de hand.
Toen viel het mij op dat er aan de overkant wel sneeuw lag, best apart gezicht, verder is alles nog groen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 19:18

Hier alleen oude Poupetje een deken op gedaan, we hadden een soort stormvlaag en regenvlaag en toen was er weer zon. Raar.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37285
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 19:28

:knuffel: kiespijn nog steeds, arme jij. Ik hoop zo dat het blijvend wordt opgelost. Zit er niet stiekem toch een ontsteking nog ergens?

Gelukkig dat Mercy wel stond te grazen uiteindelijk. Niet eten is meestal geen goed plan,

Toch wat sneeuw in de verte, ik vind het wel wat hoor. :D

Ik geloof dat bij mij vooral regen heelveel regen en wind is geweest en ik zag een paar droge dagen voorspeld

Tinka

Berichten: 3779
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 16:47

Afgelopen nacht kwam de regen met bakken uit de hemel, en daarvoor was er ook al veel regen gevallen. Dus alles is weer zeiknat. Normaal duurt het wel 2 dagen tot het water uit de rotsen komt, nu meteen al, spuit er echt uit. Ook alle bronnen en het riviertje stromen hard.
De paarden hadden natuurlijk weer een zooitje van de stal gemaakt. En zien eruit als verschrikkelijke modder monsters.

Afbeelding

De stal voor

Afbeelding

En na

Afbeelding

Afbeelding

Waterval onderaan pad naar de wei

Afbeelding

Riviertje, bij de ruïne

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wilde sneeuwklokjes bij de ruïne

Afbeelding

Afbeelding

En tenslotte nog stukje tuin

Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 17:43

ow die oude auto staat nog steeds bij de ruïne! Daar was ik zo verliefd op. Het hele ding ook de ruïne, zo leuk!

Hier hadden ze enorme regen voorspeld dus ik dekens op bij Poupette, vannacht ze zelfs binnengehouden, maar nix ernstigs. Misschien heeft het geregend maar ik geloof het niet eens. Het waait wel enorm, maar superzonnig.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37285
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 17:49

Die hoosregen was hier ook. Wat een nattigheid. Een voordeel van de zompige zuigklei. Hij spit gemakkelijk

Lekkere modderbeestjes.
Die auto is zo gaaf daar. Past ook goed in dat stukje

De beekjes zien er heftig uit

Tinka

Berichten: 3779
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 23:00

Die auto wordt helaas gebruikt als een dumplaats van oude banden.
Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:03

Ja dat kennen we maar al te goed. Het is ook belachelijk dat je in Fr je oude banden niet kunt inleveren, tenzij je het door de garage laat doen.

Tinka

Berichten: 3779
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 12:18

Nog steeds heb ik kiespijn, zucht.
Woensdag was ik weer naar de tandarts geweest. Hij heeft een wortelkanaal behandeling gedaan, maar kon maar 3 van de 4 wortels doen. Ik heb een hele sterke kokhals reflex, al zo lang ik mij kan herinneren. Hij stuurde mij door naar de tandheelkundige faculteit van de universiteit van Toulouse. Ik had de assistente gevraagd voor mij te bellen, handig, want hoe moet ik dat uitleggen in het Frans. Toen zei ze dat ik meteen kon vertrekken voor een afspraak om 16.30 uur. Dus wij snel in de auto gestapt, had nog niet geluncht ook. En op naar Toulouse, was hartstikke druk daar. Nog net op tijd daar, bleek dat ze een afspraak op de spoed gemaakt had. Na een uur wachten eindelijk aan de beurt. Ze zeiden wel 10 keer dat het geen spoed was, zucht, ik weet ook niet wat de assistente had gezegd. Alles bekeken, heb dus links boven die kies waar die wortelkanaal behandeling afgemaakt moet worden, en rechts boven die gebroken vulling. Eerst 2 studenten, toen kwam de baas erbij. Tja, daar zou ik natuurlijk ook gaan kokhalzen. Voorstel was dan een behandeling onder volledige narcose. Daarvoor is een wachtlijst tot oktober. En tot die tijd pijnstillers. En nog een antibiotica kuur voor nu.
Afijn krijg ik alleen voor 4 dagen paracetamol mee. Woensdag avond had ik al het gevoel dat er een vrachtwagen over mijn hoofd is gereden en gisteren avond ook weer. Kan weer alleen vloeibaar voedsel eten en kies zelf doet mega zeer, en alles eromheen ook. Slapen kan ik ook niet.
Heb nu een afspraak bij de dokter om te vragen voor sterkere pijnstillers.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 12:22

O mèn wat rot allemaal! Als je niet zo'n pijn had gehad, had je wel even hier koffie kunnen komen drinken, we zitten een half uur van Toulouse. En jemig, tot oktober wachten en pijnstillers, dat is wel heel erg lang. Je kunt toch niet meer dan een half jaar met pijn lopen in je mond!

Is laten trekken en een plaatje of zo nog een optie?

Tinka

Berichten: 3779
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 12:27

Misschien dat we nog in Nederland ergens terecht kunnen. Maar alles onder narcose laten doen lijkt mij wel erg prettig. Als er iemand uitvalt kan ik mogelijk eerder terecht.
Ik heb nu al bijna een jaar pijn trouwens, maar niet zo erg als nu. Dat is pas na die nieuwe vulling gekomen. Gepruts van die 1e tandom er zomaar een vulling in te stoppen.
Ik heb wel maar de dekking voor de tandarts opgehoogd van mijn mutuelle.

pmarena

Berichten: 48206
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 13:11

Jeetje wat een gedoe zeg! En met zo'n kokhalsreflex wordt het vaak alleen maar erger naarmate die eenmaal vaker geactiveerd wordt... ik heb dat als ze bij de tandarts foto's moeten maken en je dan zo'n plaatje vast moet klemmen aan de binnenkant van je tanden, dat je er op moet bijten. Dat komt te ver naar achteren / het is te hoog gewoon.

Met het kindermaatje lukt het me wel (net). Maar niet als ze tòch weer eerst met die normale willen proberen want dan is die reflex al flink geactiveerd en moet ik me inmiddels met die kinderversie ook enorm verbijten om niet over mijn nek te gaan.

Als je dan ook nog niet gegeten had zal het misschien wel nòg lastiger worden....

Wat idioot zeg dat het dan nog tot oktober zou moeten duren, dat is toch geen doen?? :(:)

Tinka

Berichten: 3779
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 13:51

Zo'n plaatje in mijn mond voor een foto is bij mij nog nooit gelukt. Ik heb wel het idee dat het kokhalzen in de loop van de jaren erger is geworden.
Ik heb nu wel tramadol van de huisarts gekregen gelukkig.