[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 19:33

Jawel hoor, zit nog gewoon melk in, je hoort haar ook slurpen.
We hebben net narcissen geplukt, groeien hier in het wild.
Afbeelding

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 21:20

Haha die Rory, ze wordt toch al 2? Geluksvogel dat ze nog steeds mag drinken.

Die narcissen, hier is plukken verboden... Maar waarschijnlijk omdat we hier in een Nationaal park zitten.
Zo mooi al die wilde bloemen!

Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 21:29

In mei wordt ze 2 inderdaad, af en toe echt nog een baby.
De narcissen die we geplukt hebben stonden allemaal op eigen terrein. In de boomgaard en strook naast de wei.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 21:32

Ah ja, ideaal! Niemand die daarover gaat klagen :D
Wij hebben ze in het weiland staan.

Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 23:02

Wij hebben er ook een hoop in de tuin staan, maar die laat ik lekker staan, erg mooi. Die we nu hebben geplukt stonden op plekken waar we toch nooit komen, die zie je dus niet. Staan dan beter in een vaas.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 23:11

Gelijk heb je! En ze ruiken heerlijk.

Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-24 20:04

Gisteren naar Albi geweest, lunchen bij de All you can eat. Die is toch wel de beste van de omgeving. Daarna naar de foire van Albi, was wel leuk. En tot slot nog boodschappen gedaan en op de terugweg langs de Emmaus. Leuke marmeren tafel gescoord.
Vandaag hooi halen in Murasson, weer genoten van het prachtige uitzicht onderweg, echt bergachtig. Al het hooi is nu binnen gelukkig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gek gebouwtje boven op een rots, wij vragen het ons af waar het voor is.

Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8644
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 20:22

Leuke tafel gescoord! Geinig.

Het nieuwe traject dat jullie in gaan met eventueel een ander huis, ga je dat ook laten volgen door ik vertrek?

Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-24 20:23

Neeee nooit meer ik vertrek. Vind dat we zo genaaid zijn, zetten gewoon een heel verkeerd beeld van ons neer, enkel en alleen voor de kijkcijfers.

Monique1963

Berichten: 8644
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 20:26

Tinka schreef:
Neeee nooit meer ik vertrek. Vind dat we zo genaaid zijn, zetten gewoon een heel verkeerd beeld van ons neer, enkel en alleen voor de kijkcijfers.


Ja da's jammer inderdaad. Maar je tafel is supergaaf!

Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-24 20:36

Ja, we waren bang dat hij niet in de auto pastte, de kringloop medewerker was zo aardig om mee te helpen passen. Hij was 30 euro, op brocante markten vragen ze zo 50 euro.

Prairy
Berichten: 9076
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 20:38

Is het geen duiventil dat gebouwtje?

Leuke tafel! En nog steeds prachtig uitzicht.

Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-24 20:43

Ik dacht ook misschien een duiventil ja. Ernaast is wel een begraafplaats

Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-24 15:31

Het is nog steeds lekker weer. Gisteren ochtend wat motregen, maar verder droog en zonnig. Heerlijk dat alles bij de paarden ook droog is nu, vrijwel geen blubber meer. De paarden eten amper nog hooi, gras groeit ook lekker nu.
Ik zag net een gigantisch grote vogel in de lucht, kon het natuurlijk weer niet goed zien, maar denk een gier. Had wel een doorsnede van 2,5 meter.

Afbeelding

Milko is druk aan het bosmaaieren, ik scharrel een beetje rond in huis, vanwege onze vakantie volgende week.
Ook wat naar huizen kijken. Heel irritant, de meeste makelaars reageren niet via de mail. En denk je een leuk huis gevonden te hebben, ligt het aan een drukke weg, of buren vlakbij.
We kunnen toch nog niets kopen, maar wil toch vast wat huizen bekijken.

Nog wat foto's van de paarden, had ze weer lekker geborsteld (waarna Pathos weer ging rollen).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De hondjes

Afbeelding

Afbeelding

En er staan veel bloemen in bloei

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:53

Prachtig die bloemen hier ook lente.
Je kunt huizen vaak opzoeken met googlemaps/streetview dat geeft mooie weergave hoe het ligt.
Heb je oppas voor de dieren?

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:08

Tinka schreef:
Ik zag net een gigantisch grote vogel in de lucht, kon het natuurlijk weer niet goed zien, maar denk een gier. Had wel een doorsnede van 2,5 meter.


Mooi, bij ons zien we nog wel eens een Rode Wauw rondcirkelen

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pjotrg op 19-03-24 16:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Monique1963

Berichten: 8644
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:09

lukka63 schreef:
Prachtig die bloemen hier ook lente.
Je kunt huizen vaak opzoeken met googlemaps/streetview dat geeft mooie weergave hoe het ligt.
Heb je oppas voor de dieren?


Dat valt tegen in Frankrijk want omdat er meerdere makelaars op een huis kunnen zitten, wordt het adres vanwege mogelijk nog meer concurrentie niet gegeven in de advertenties. Meestal wordt alleen het dorp waar het bij hoort gegeven. En die dorpen hebben meestal een grondoppervlak van een stad in NL. Ik ben toevallig voor een Nederlander een huurhuis aan het zoeken met grond. En we hadden een advertentie gevonden en hij dacht dat hij het huis op google maps gevonden had. Neuh. Het lag heel ergens anders en daar kwam ik achter door in het dorp te vragen. Ben wezen kijken, maar hij was te laat, het is al weg. Huizen staan maar een paar weken te koop tegenwoordig. Als ze langer staan, dan is er iets mee.

En ja, klopt helemaal Odette, zo lastig makelaars en vrijgelegen. Makelaars verdienen het erg makkelijk en veel lopen niet zo hard. En vrijgelegen blijft goed zoeken. Kom je nog lunchen?

En het is denk ik ook een gier. Geen wouw die heeft een gevorkte staart.

Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-24 16:37

Ja we komen zeker lunchen. Even nog afspreken met onze oppas welke dag we vertrekken.
Klopt inderdaad dat je het niet op kan zoeken, vaak klopt de plaats ook helemaal niet waar het ligt. Bij ons huis hadden ze een plaats 40 minuten verderop gezegd.
De vogel kan ook een arend zijn, maar ik vind hem wel erg groot kwa vleugel wijdte. Er komen hier regelmatig gieren, die zijn dan in groepen en wat kleiner. Maar er zijn ook grotere gieren. Heel interessant, geleerd tijdens 2 bezoekjes aan het gierenhuis/museum.
Ik vind het zo'n machtige beesten, daar zitten er ook megaveel.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:50

Mooie lenteplaatjes! Welke bloem is dat, die paarse bloemenwaterval uit de rotsen? Die zie je in Frankrijk regelmatig en ik vind hem zo vreselijk mooi!

Wat leuk dat jullie vast huizen gaan kijken. Inderdaad mega lastig om de locatie van tevoren te kunnen vinden. Ons huis was ook geadverteerd op 30 min afstand van waar het eigenlijk ligt.
Sowieso is bijna alles in Frankrijk aan een weg gelegen. Bovenop een weg ook vaak.
Sommige makelaars willen na het ondertekenen van een document wel een kadastrale kaart geven, dat deden wij destijds vaak om zo toch de ligging een beetje te kunnen bepalen. Want de buren 10 m naast het huis, of recht van overpad, hadden wij geen zin in en dan is het ver rijden voor een teleurstelling.

Een gier zou heel goed kunnen ja! Die hele grote zitten hier ook veel.
Een rode wouw is het inderdaad niet vanwege missende gevorkte staart. De rode wouw wordt bij ons bijna net zo vaak gespot als een koolmees :D

Monique1963

Berichten: 8644
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 17:02

lol wij hebben meer wouwen als koolmezen echt

Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-24 17:30

Bij 1 makelaar moest ik eerst bellen, toen kreeg ik de precieze locatie. En van een andere kreeg ik luchtfoto's.
Aan een weg ligt een huis vaak. Maar een departementale is natuurlijk veel drukker dan een klein bestemmingsverkeer weggetje. Ons huidige huis ligt aan een klein doodlopend weggetje. Die loopt zelfs midden door ons terrein. Daar komen echt alleen mensen die bij ons moeten zijn, en jagers dan.
Afbeelding
Afbeelding
Milko op het dak, dat durf ik dus echt niet. Veel te slecht evenwicht, ik wiebel al als ik naar de lucht kijk bijvoorbeeld.

Monique1963

Berichten: 8644
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 17:32

Grappig met de maan op de achtergrond!

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 17:45

Tinka schreef:
Bij 1 makelaar moest ik eerst bellen, toen kreeg ik de precieze locatie. En van een andere kreeg ik luchtfoto's.
Aan een weg ligt een huis vaak. Maar een departementale is natuurlijk veel drukker dan een klein bestemmingsverkeer weggetje. Ons huidige huis ligt aan een klein doodlopend weggetje. Die loopt zelfs midden door ons terrein. Daar komen echt alleen mensen die bij ons moeten zijn, en jagers dan.
[ [url=m/5wSv0G.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZWClxi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Milko op het dak, dat durf ik dus echt niet. Veel te slecht evenwicht, ik wiebel al als ik naar de lucht kijk bijvoorbeeld.


Omg
Wat is tie aan het doen!

Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-24 18:56

JudithO schreef:
Mooie lenteplaatjes! Welke bloem is dat, die paarse bloemenwaterval uit de rotsen? Die zie je in Frankrijk regelmatig en ik vind hem zo vreselijk mooi!

Obsidentify zegt Aubrieta
Het is geen wilde plant, denk ooit geplant door de vorige eigenaar, hij vermenigvuldigt zich veel, je ziet ze hier ook veel. In de zomer gaat ie helemaal dood en in het voorjaar komt ie dan weer tot leven. Ik vind het ook erg mooi staan.
Milko wou zo'n loodflap terug leggen, die vond ie op de grond alleen er was nergens iets weg, dus voor niets het dak op gegaan.

Monique1963

Berichten: 8644
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:59

heet dat in het nederlands niet campanula's?