Fjorden Noorwegen half september, tips en adviezen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joykel

Berichten: 336
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Limburg

Fjorden Noorwegen half september, tips en adviezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 13:02

Na een rondreis van twee weken door Zweden vorig jaar staat dit jaar Noorwegen op de planning.
Met de camper, twee weken vanaf Göteborg in Zweden, vertrek 13 september
De grove planning is de eerste dagen veel kilometers maken en dan richting Atlantic Road, trollstigen, Gerianger, Loen, Lom, Sognedalfjord, Flam, Hardangerviddar park en dan via Geilo terug.

In Zweden hebben we erg veel geluk gehad met het weer vorig jaar, maar 1 dag beetje regen.

Temperaturen maken ons niks uit, wandelen kan in elk weer :j
Maar ik ben bang voor de enorme hoeveelheden regen die daar voorspeld worden, weet iemand wat te verwachten?
is de route te doen (we houden van rijden maar ook van wandelen en gewoon genieten van de omgeving en rust. we hoeven geen vastliggende planning, willen kunnen doen wat we willen dus leggen geen campings ofzo vast.

Heeft iemand tips, adviezen?

noordje

Berichten: 2209
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Fjorden Noorwegen half september, tips en adviezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 14:02

Niets te zeggen over het weer.
Noren zeggen altijd : er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding :D
Zonder gekheid, de buien kunnen zo lokaal zijn. Pas nog meegemaakt.
Wij waren op stap aan de ene kant van de Mjøsa, een enkele drup regen gehad, terwijl thuis (andere kant) echt noodweer is geweest.

Ik vind alles leuk in Noorwegen (daarom woon ik er ook :o )
We zijn pas in Loen geweest, heerlijk gewandeld, de Briksdal gletsjer (weer) bezocht.
Nu ga ik eind deze maand naar Eikesdalen (niet ver bij Åndalsnes vandaan), schijnt ook prachtig te zijn.
Bij Geiranger heb je een gave wandeling die heet Skageflå, eerst met de boot het fjord over en op de terugweg wordt je ergens langs de kant gedropt om dan terug te wandelen.

Ik kan nog wel even doorgaan :D
Maar de vraag is wat voor een tips/adviezen je zoekt