Alleen op vakantie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 17:25

Ik ga deze zomer op single reis naar Elba. Heb wel een xxl bungalow tent met een normaal bed voor mezelf. Hierdoor geen last van snurkende mensen om mij heen :')
Ik ben heel benieuwd. Er is een zwembad en het strand is op loopafstand. Er stopt ook een bus vlakbij de camping. Wellicht dat ik nog een auto ga huren, maar daar ben ik nog niet uit.

Hevonen

Berichten: 5625
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:45

Ben als kind een paar keer op Elba geweest. Verlang er nog altijd naar terug. Prachtig eiland. Heel veel plezier!

Qimm

Berichten: 15166
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:14

Elba is tof!

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 23:20

Vorige week ben ik voor het eerst alleen op vakantie geweest!

Ben een paar dagen met de auto naar Frankrijk geweest (Metz - Nancy - Colmar - Straatsburg) Was een last-minute idee, had even zin om er tussen uit te gaan.

Het is mij heel erg goed bevallen, vooral de vrijheid om zelf te kunnen kiezen wat ik ging doen. Heerlijk :o


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op naar IJsland over 35 dagen! *\o/*

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 23:27

Veel plezier alvast!!! Dit najaar wil ik ook weer, weet allen nog niet waarheen.

Anoniem

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 23:41

Heerlijk! <3 En veel plezier in IJsland!

Ik vertrek morgen naar Nepal, maar niet helemáál solo, want het is een georganiseerde trektocht door de Himalayas (vlucht e.d. wel zelf moeten regelen). :D Ik hoop later dit jaar ook nog op reis te gaan, maar dat hangt een beetje af van m'n werk etc.

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 06:25

Wat gaaf Mkango :wow: :D Goede reis!

Roosjenat, wat een leuke foto's uit Frankrijk! En veel plezier in IJsland, staat hier ook nog op het wensenlijstje <3

Zelf heb ik een reis geboekt naar Albanië, in juli! Een single groepsreis, dus niet helemaal alleen dit keer haha. Wel veel zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 06:50

Daihyo schreef:
Ik ben 2x alleen naar Griekenland geweest. Heerlijk!
Wat ik wel prettig vond was dat er een reisorganisatie achter zat, met hostess of reisleiding in de buurt. Daarom heb ik gekozen voor Sunweb. En gelukkig, want de 1e vakantie op Zakynthos brak ik op dag 2 mijn voet. Zij hebben alle zorgen uit handen genomen. Contact met de zorgverzekeraar, vervoer naar het ziekenhuis, fit to fly verklaring van de arts, zelfs mijn thuiscontact kon contact met ze opnemen met vragen. Overigens waren de mensen in het hotel ook super behulpzaam. Ik mocht zelfs nog mee met een dagtocht per bus. Tas werd gedragen, foto's werden gemaakt, rolstoel geduwd. Ik voelde me enorm bezwaard, maar ze deden zo hun best om me toch nog een beetje van de vakantie te laten genieten. Super lief, super tof en ik ben nog nooit zo relaxt en uitgerust thuisgekomen dan van die vakantie!

De 2e vakantie alleen, deze keer naar Lesbos, heb ik ook bij Sunweb geboekt. Daar gelukkig geen problemen gehad.

Bij beiden heb ik een aantal leuke excursies kunnen boeken (jeepsafari, dagtocht, boottocht) voor een leuke prijs en verder ben je er niet aan gebonden en kun je je eigen ding doen.
Ik zou het zo weer doen :j


Dat is wel een goede hoor. Om even te kijken wat je kunt doen in noodgevallen en of er een reisorganisatie is voor dat soort dingen.

Ik heb een jaar alleen rond getrokken in Australië. Is wel 10 jaar geleden :D (bizar :oo ). De tweede dag dat ik in Australië was overleed mijn stiefvader, in Nederland, onverwachts. En ik had toen ook een organisatie die me heeft geholpen alles te regelen. Uiteraard was het vliegveldpersoneel, hotelpersoneel en het personeel van de verzekering ook heel welwillend gezien de situatie.... Maar was toch blij dat er ook een overkoepelende reis organisatie was waar ik ook bij terecht kon.

Dat even qua huishoudelijke dingen :D Verder is het heerlijk! Vooral als je af en toe gewoon een tour met mensen doet, heel gezellig.
Ben nu helemaal gesetteld en met een vriend enzo, maar het alleen reizen mis ik nog wel eens :D

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 08:09

Maar een goede reisverzekering helpt je toch ook met zulke dingen?

baudyh

Berichten: 4284
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 11:24

Klinkt heerlijk roosjenat. Bijna naar IJsland. Daar is het vast mooi.

Mkango wow Nepal, veel plezier

Ik zorg altijd voor een goede reis en annuleringsverzekeringen. Wel belangrijk vind ik.

Ik moet nog 133 dgn geduld hebben voor mijn vakantie naar Griekenland

_kimm

Berichten: 1791
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 11:57

Iemand ervaring met een interrail richting Scandinavië in je eentje?

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 21:06

Heel veel plezier Mkango! Gaaf hoor <3

Albanië is ook leuk Moirin! Via waar heb jij de singlereis geboekt?

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 23:20

En toen zat mijn tweede vakantie alleen er al weer op!

Wat is IJsland een prachtig land zeg <3 Heb echt genoten, wat een rust. Heel veel leuke dingen gedaan zoals: paardrijden, walvissen gespot, gezwommen en hele mooie watervallen, geisers en vulkanen gezien. <3

Ook was dit mijn eerste keer ooit alleen vliegen, ging eingelijk best goed ondanks dat ik enorme vliegangst heb. Was zeker voor herhaling vatbaar :D


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 00:04

IJsland is echt prachtig. Waar heb je paardgereden? Is het niet te toeristisch geworden zoals ze zeggen?

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 08:12

poes schreef:
IJsland is echt prachtig. Waar heb je paardgereden? Is het niet te toeristisch geworden zoals ze zeggen?



Net iets buiten Reykjavik (bij Ishestar). Waren super vriendelijke mensen! Ook de rit was erg geslaagd, een hele mooie omgeving om in te rijden.


Qua toeristen viel het mij mee. Bij de bekenste bezienswaardigheden stonden wel heel veel toeristen (en touringcars) maar het was niet zo dat je hutje mutje stond. Het is daar zo groot dat je ruimte zat hebt.

Als je meer het binnenland in gaat kom je niet veel toeristen meer tegen (in iedergeval niet de massa's)

Kort samengevat: ondanks dat je wel echt toeristische plekken hebt viel het mij mee qua drukte. Je hoeft echt niet hutje mutje te staan.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 08:30

Fijn om te horen! Ishestar is idd goed. Ik was er in 2005 en toen was het nog echt ‘onbekend’.

ikke

Berichten: 37569
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:42

roosjenat schreef:
En toen zat mijn tweede vakantie alleen er al weer op!

Wat is IJsland een prachtig land zeg <3 Heb echt genoten, wat een rust. Heel veel leuke dingen gedaan zoals: paardrijden, walvissen gespot, gezwommen en hele mooie watervallen, geisers en vulkanen gezien. <3

Ook was dit mijn eerste keer ooit alleen vliegen, ging eingelijk best goed ondanks dat ik enorme vliegangst heb. Was zeker voor herhaling vatbaar :D


[ [url=m/pM6eTs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gsLgTO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OEeg9o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je kunt ook met de boot naar IJsland :j :D maar dat is ook niet altijd praktisch.

Altijd goed als je vliegangst toch minder erg is als de drang om er heen te gaan.
Goed gedaan, blijkbaar ook erg genoten dus top bezig! +:)+

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:21

ikke schreef:
roosjenat schreef:
En toen zat mijn tweede vakantie alleen er al weer op!

Wat is IJsland een prachtig land zeg <3 Heb echt genoten, wat een rust. Heel veel leuke dingen gedaan zoals: paardrijden, walvissen gespot, gezwommen en hele mooie watervallen, geisers en vulkanen gezien. <3

Ook was dit mijn eerste keer ooit alleen vliegen, ging eingelijk best goed ondanks dat ik enorme vliegangst heb. Was zeker voor herhaling vatbaar :D


[ [url=m/pM6eTs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gsLgTO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OEeg9o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je kunt ook met de boot naar IJsland :j :D maar dat is ook niet altijd praktisch.

Altijd goed als je vliegangst toch minder erg is als de drang om er heen te gaan.
Goed gedaan, blijkbaar ook erg genoten dus top bezig! +:)+



Haha dat kan inderdaad ook maar wel wat minder praktisch. Heb 7 jaar lang niet gevlogen door de vliegangst. In maart dit jaar voor het eerst weer geprobeerd naar Praag (iets meer dan een uurtje vliegen) en dat ging opzich ook wel redelijk.

Ik moet het gewoon blijven doen om de angst onder controle te houden. Maar ben stiekem heel trots op mijzelf dat ik het na 7 jaar toch maar weer gedaan heb, en zelfs alweer 2x! :o

Volgende vlucht wordt september naar Dubai (6,5 uur) maar dat is met Emirates dus wel weer een hele gave ervaring. Blijf het wel spannend vinden hoor!

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:38

Ik lees even mee!

Ik wil in september/oktober en misschien december (kort) op vakantie.

Zou graag een keer alleen op vakantie willen. Ben er alleen nog niet uit wat ik wil.
Of ik ga voor een all in vakantie. Lekker zonnen en beetje mee doen met animatie enzo.
Of ik wil echt een actieve vakantie.
Voor actieve vakantie denk ik dan wel met een single of groepsreis mee. Toch beetje aanspraak en wat meer veiligheid bij een lange hike.

Voor de zon vakantie kijk ik alleen tegen het alleen avondeten en het in de avond alleen zijn op. Ik hou niet van bars/uitgaan. Overdag vermaak ik mezelf prima.

Elin_

Berichten: 9639
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:50

Ik weet niet of men het leuk vindt of een storende factor in dit topic, maar ik heb , ooit, een topic opgestart voor mensen die alleen op vakantie "moeten" en eventueel wel samen willen. Past geloof ik ook wel in dit topic? :)

[BEU] Reismaatje gezocht en aangeboden (verzameltopic)

ikke

Berichten: 37569
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 18:12

kosseh schreef:
Ik lees even mee!

Ik wil in september/oktober en misschien december (kort) op vakantie.

Zou graag een keer alleen op vakantie willen. Ben er alleen nog niet uit wat ik wil.
Of ik ga voor een all in vakantie. Lekker zonnen en beetje mee doen met animatie enzo.
Of ik wil echt een actieve vakantie.
Voor actieve vakantie denk ik dan wel met een single of groepsreis mee. Toch beetje aanspraak en wat meer veiligheid bij een lange hike.

Voor de zon vakantie kijk ik alleen tegen het alleen avondeten en het in de avond alleen zijn op. Ik hou niet van bars/uitgaan. Overdag vermaak ik mezelf prima.

Tegenvraag: wat maakt dat jij je overdag wel vermaakt maar dat in de avond niet ziet zitten?

In het kader van serieuze wandelingen; kennis van me serveert zichzelf altijd een drie-gangen-menu; tot 3000mtr......

fransje23

Berichten: 15358
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 18:49

IJsland lijkt mij ook prachtig!


Telt een weekend weg ook mee als vakantie? :=

Ben nu, voor de tweede keer dit jaar, alleen (nou ja met het paard) een weekend weg.

Wilde eigenlijk lang op vakantie maar vanwege drukte op het werk heb ik dat uitgesteld tot het najaar.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 18:53

Als je in een hostel slaapt vind je vaak wel gezelschap voor hikes. In de avond lees ik een boek. Alleen eten vind ik juist prettig maar een all in wil ik dan weer niet heen.

Ik wil in oktober alleen naar kruger. Lekker auto huren, boodschappen doen en dan 2,5 week kruger in.

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 00:38

Ikke: Overdag kan ik altijd wel wat verzinnen. Zwemmen, zonnen of een stuk wandelen.
Savonds is er geen zon en zwembad meestal gesloten. Op m'n kamer zitten en filmpjes kijken vind in dan zonde, want dat kan ook thuis.
Al kan ik wel naar een hotel met sportschooltje, dan kan ik nog lekker savonds sporten of stuk hardlopen op een loopband.
Eten zelf koken zou dan nog wel kunnen, dat is prima alleen. Maar uiteten vind ik dan toch lastig.


poes schreef:
Als je in een hostel slaapt vind je vaak wel gezelschap voor hikes. In de avond lees ik een boek. Alleen eten vind ik juist prettig maar een all in wil ik dan weer niet heen.


Grappig. Ik vind alleen eten zo saai.

All-in vind ik juist leuk als ze animatie hebben. Lekker mee doen met vollybal, boogschieten, luchtbuks, basketbal, waterpolo. Lekker de hele dag bezig zijn, maar wel op een relexde manier. Tussen door beetje zonnen en zwemmen.
Met de activiteiten toch een beetje aanspraak hebben, maar wel kort genoeg voor als het toch niet helemaal bevalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 06:47

Kosseh: waarom zou je gaan hardlopen op een loopband en niet buiten? ;) Ik verveel me zelden ‘s avonds: of ik ben moe en lig vroeg op bed, of ik struin nog lekker lang rond.

Wbt het alleen uit eten gaan: ik neem vaak een boek mee of lees wat op m’n telefoon, of als tussenoplossing: koop wat street food en ga ergens op een bankje zitten eten, kun je ook een beetje mensen kijken. :)