Mooiste plekjes van Nederland

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ballard_L

Berichten: 2499
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 17:00

Oscar schreef:
Slot Loevestein (da's hier vlakbij :) ) is inderdaad leuk. Je kunt ook met de veerdienst naar Woudrichem en da's ook een mooi oud vestingstadje. Alleen Slot Loevestein en Woudrichem liggen naast elkaar en niet tegenover elkaar. Je kunt met dezelfde veerdienst wel naar de overkant (dan kom je in Gorinchem uit), ik denk dat je dit bedoelde :)


Ja dat bedoelde ik inderdaad, voor mijn gevoel is het dan tegenover elkaar, omdat je dan naar de overkant moet. Ik ben daar altijd wat gedesoriënteerd haha. Maar wel prachtig daar! Wij staan er graag met de camper :)

Westernfreak

Berichten: 5498
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 17:07

Sky_As schreef:
De Weerribben ook al een paar keer voorbij zien komen, dus die ook maar eens op het lijstje zetten

Bedankt voor het meedenken :-)


Ik weet niet of je de auto/fiets meeneemt, maar de Weerribben liggen in de achtertuin van Steenwijk. Je hebt daar meerdere campings (met vakantiehuisjes)/ overnachtingsmogelijkheden in het bos. Vanuit Steenwijk ben je ook zo in Havelte/Holtingerveld of in de Kolonie van Weldadigheid (Frederiksoord). Over het Holtingerveld (hunebedden en heideveld) lopen naast wandelroutes ook fietspaden van het fietsnetwerk.

Met de auto ben je ook in 15 à 20 minuten in Meppel of Oranjewoud bij Heerenveen. Daar heb je museum Belvédère.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 17:49

Ballard_L schreef:
Oscar schreef:
Slot Loevestein (da's hier vlakbij :) ) is inderdaad leuk. Je kunt ook met de veerdienst naar Woudrichem en da's ook een mooi oud vestingstadje. Alleen Slot Loevestein en Woudrichem liggen naast elkaar en niet tegenover elkaar. Je kunt met dezelfde veerdienst wel naar de overkant (dan kom je in Gorinchem uit), ik denk dat je dit bedoelde :)


Ja dat bedoelde ik inderdaad, voor mijn gevoel is het dan tegenover elkaar, omdat je dan naar de overkant moet. Ik ben daar altijd wat gedesoriënteerd haha. Maar wel prachtig daar! Wij staan er graag met de camper :)


Het is ook een vreemd gebied want je zit ook nog met die 'punt' waar de Maas en de Waal samen komen :))

Als je Woudrichem leuk vindt, dan vind je Heusden waarschijnlijk ook wel leuk. Ze hebben daar een nieuwe camperplek net buiten de vesting. Schijnt heel leuk te zijn!
Ik ben er zelf nog niet geweest (we hebben daar 10 jaar gewoond dus dan is het allemaal niet zo spannend) en wonen binnen fietsafstand, maar ik kan me wel voorstellen dat het leuk is.

Ballard_L

Berichten: 2499
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Mooiste plekjes van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:22

Ik vind vooral de camperplaats bij Slot Loevestein mooi, omdat hij gratis is :) die heb je niet meer zoveel in NL op een mooie plaats. Naar Heusden gaan we eens kijken! Bedankt voor de tip!

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:58

Boheme schreef:
Dordrecht en de biesbosch..


De andere kant van de Biesbosch is goed te combineren met Breda of het kleinere Geertruidenberg. De haven van Drimmelen heeft mooie nieuwe camperplaatsen, veel botenverhuurders en een gloednieuw hotel (combinatie boot en hotel zelfde eigenaar) DeBiesbosch. Veel horeca, rondvaarten en het dorp Drimmelen is onlangs uitgeroepen tot het mooiste dorp van Brabant.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37374
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 20:22

Ballard_L schreef:
Ik vind vooral de camperplaats bij Slot Loevestein mooi, omdat hij gratis is :) die heb je niet meer zoveel in NL op een mooie plaats. Naar Heusden gaan we eens kijken! Bedankt voor de tip!

Nee tegenwoordig lijkt 10/15 euro goedkoop en 15/20 euro normaal. -O-

Loevestein gestaan ook. Heb nog genoten van de koeien daar toen :D

SplashIsLief

Berichten: 33031
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Mooiste plekjes van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 20:53

Heusden is inderdaad heel leuk! En je kunt er heerlijk ijs eten :9

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Mooiste plekjes van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 21:32

Kasteel Hoensbroek!

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 21:38

De eilanden!! En de Wadden!! Super tof en moet je echt eens meemaken om te gaan wadlopen!
Je vertrekt dan vaak vanuit Harlingen bvb, ook super leuke stad met mooi centrum langs de binnenhavens met de "bruine vloot".

En de eilanden opzich, zeker buiten het toeristenseizoen om, zeker een aanrader!! Lekker rustig dan en echt genieten van de natuur.
Ikzelf van Terschelling het leukst :D (zelf bruine vloot gezeild als matroosje vele jaren terug en kwam dus veel op de eilanden haha ..)

Ook Makkum bvb langs het IJsselmeer vond ik wel mooi (al ben ik niet veel verder gekomen dan de haven en straatjes er vlak rond)

Niqui

Berichten: 2190
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mooiste plekjes van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 22:12

Vorig jaar al genoemd: Noord-Holland natuurlijk. We hebben hier alles. Prachtige stranden, duinen, bossen, mooie en gezellige steden (Haarlem/Alkmaar/Amsterdam), cultuur, pittoreske dorpjes (bijv. De Rijp, Edam, Volendam en de Zaanse Schans), Medemblik met zijn stoomtram en Kasteel Radboud, het Openluchtmuseum en Sprookjeswonderland in Enkhuizen, buitenritten maken in Schoorl en Egmond, zeilen/varen op het Uitgeester- en Alkmaardermeer. Alles onder handbereik.

x_Jeanine_x

Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Mooiste plekjes van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 19:37

Ik ben zelf dikke fan van Zeeland!

Brouwersdam, via Renesse, Burg Haamstede naar Westerschouwen fietsen :) Zierikzee een hele mooie oude stad.

Eiland zakken, stadscamping Middelburg! Middelburg, mooi fietsen en wandelen. En als je toch op de fiets zit, naar Vlissingen fietsen, en dan via de kust fiets route helemaal naar boven fietsen en dan via 'binnenland' weer terug.

Terug naar de Veluwe. De oude stoomtrein in Lieren, de veluwse avondmarkt in Beekbergen.

Love_myhorse
Berichten: 605
Geregistreerd: 30-10-08

Re: Mooiste plekjes van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 11:34

Oud Ootmarsum