(auto)vakantie september? Tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

(auto)vakantie september? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-21 10:36

Wie oh wie heeft er goede tips voor een (auto)vakantie in september? :D

Uiteraard is dit alleen wanneer het kan, we zullen t.z.t. pas daadwerkelijk gaan boeken, maar ik hou van vakantie-voorpret :))

We wilden afgelopen jaar richting Zweden gaan, maar dat ging uiteraard niet door. Dat is nog steeds een mogelijkheid, echter gaan we liever naar een iets warmere plaats.

Belangrijk detail; we hebben een appartement in Oostenrijk, bij voorkeur zouden we hier gebruik van willen maken als tussenstop. Heen- en/of terugweg maakt niet uit.

Periode is laatste twee weken september, het hoeft er niet kneiterwarm te zijn, maar de kans op een aangename temperatuur zou fijn zijn :))

Wat betreft het soort vakantie; wij zijn totaal niet van het op onze kont zitten. :D We houden van een actieve vakantie, afgewisseld met soms een middagje luieren. Kunst en cultuur vinden we ook leuk ter afwisseling.

Brand los!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:56

De planning hier was (al drie jaar ahum maar ivm weer, tijd en covid nog steeds mislukt) is via duitsland, door oostenrijk (motorevenement op de italiaanse grens daar)naar italie daar via de noordkant (venetie?) doorsteken naar de franse provence. En of via de alpen (2,5 week) of via middenlandse zee, andorra en de westkust terug naar nederland (4weken). Idee was toen bus en motor. Maar met camper auto enz kan ook.

Wel al eens gedaan was een tour de france. Beginnen in west frankrijk de kust en dan helemaal rond, met eem kleine doorsteek via andorra, via de alpen weer omhoog terug,

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8309
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: (auto)vakantie september? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:24

Wij zijn afgelopen jaar in begin oktober naar Zweden geweest en dat kan ik alleen maar mega aanraden. Het is inderdaad wat koeler en een trui is praktisch mee te nemen, even als een regenjas. Maar het was ongelooflijk fijn daar in de herfst.
Veel huisjes waren prima te boeken via airb&b omdat het buiten het seizoen was dat Zweden zelf op vakantie gaan. Enige jammere was dat buiten musea niet meer bezet waren. Dat wil zeggen dat je er nog rond kon lopen en naar binnen kon maar in het hoogseizoen zouden er ook gidsen zijn en was er meer interactie. Dat hadden we dan niet.

Maar het grootste pluspunt: aan het eind van de zomer zijn er minder vieze vlieg steek beesten in de bossen. Maar op 1 plek hebben we last gehad van hertenluis omdat er waarschijnlijk gewoon herten in de buurt waren.

Maar de herfst kleuren waren ook gigantisch mooi <3
Dit jaar gaan we waarschijnlijk niet vanwege de pup die nog niet zo ver kan wandelen maar het jaar er op sil ik zeker terug!

Afbeelding

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: (auto)vakantie september? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:22

ohh je moet echt Zweden meemaken in alle seizoenen <3

Maar anders is Italie erg mooi?

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:28

Ik ben in deze periode eerder op vakantie geweest naar Kroatiƫ, Dolomieten en Toscane. Aangenaam weer met overdag een graad of 25, 's nachts afhankelijk van de hoogte rond het vriespunt. Qua natuur vind ik die periode in de Dolomieten bijna niet te overtreffen, qua cultuur vind je wellicht iets meer in Toscane en Kroatiƫ. Ik ga laatste week augustus / 1e 2 weken september een roadtrip Duitsland / Oostenrijk / Dolomieten / Duitsland maken, nu al zin in :j

Nikass

Berichten: 16704
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:31

Ik ben lang geleden in Boedapest geweest en wil nog altijd graag eens terug <3