Niet zulke drukke uitjes in de zomer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Niet zulke drukke uitjes in de zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-21 20:41

Normaal ga ik altijd buitenom schoolvakanties op vakantie of dagjes weg, maar ik zit dit jaar gebonden aan de schoolvakantie. Nu wil ik wel wat dagjes uitstapjes maken, maar wat doe je in de zomer wat niet zo druk is? We gaan in ieder geval op een doordeweekse dag naar de bioscoop en uit eten, verder houden we van attractieparken, van zwemmen in een zwembad en wandelen, maar zelfs de bossen zijn in het weekend zo druk.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 20:45

Zo lang deze pandemie nog duurt zou ik lekker naar giethoorn, Kinderdijk en Volendam gaan. Is veel mooier zonder Aziaten.
Of zijn die er alweer?

Oh, en vergeet de Keukenhof niet {:}

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-21 20:51

Giethoorn en Volendam heb ik inmiddels al vaak gezien, m'n ouders namen me daar vroeger vaak mee naartoe :')

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 08:25

verootjoo schreef:
Zo lang deze pandemie nog duurt zou ik lekker naar giethoorn, Kinderdijk en Volendam gaan. Is veel mooier zonder Aziaten.
Of zijn die er alweer?

Oh, en vergeet de Keukenhof niet {:}

Die zijn ook erg druk!

Misschien is het een idee om verschillende vvv's eens af te speuren (online) voor interessante tips?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34635
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 08:31

Orvelte? Openlucht museum?

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 08:34

Heel veel uitjes werken in ieder geval voorlopig nog met een maximum aantal toegestane gasten.
En dat aantal ligt veel lager dan normaal gesproken

Het maakt dan minder uit welke dag je gaat.
Je moet we rekening houden met reserveren.

Zwembad en pretpark zijn dus ook goed te doen.

pol013

Berichten: 8996
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Niet zulke drukke uitjes in de zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 08:51

zwemmen en bos juist een een andere plek opzoeken.
Ik lach me hier scheel om iedereen die naar hetzelfde bos gaat en dan file loopt terwijl er 5 km ook een gigantisch bos is waar het wél nog echt rustig is.

Dat zal wel op meer plekken gelden denk ik zo.

En wat ook heel veel scheelt: ga op tijd om ergens te zwemmen/wandelen/fietsen. De drukte komt pas op gang na 12 uur. Dus neem je ontbijt en een thermoskan mee en ga lekker vroeg. Dan ben je er om 14;00 wel een keer klaar mee. En ga je lekker rustig naar huis.
Daarbij is de ochtend en late avond verreweg de mooiste tijd qua licht.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:35

Eens met s ochtends vroeg, en een toevoeging van een activiteit: wadlopen :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Niet zulke drukke uitjes in de zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:44

Ootmarsum! <3

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-21 21:36

Nog tips voor strand of bos wat niet giga druk is, de geheime plekjes :')... Mag ook per pb, haha

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:42

Ik was gisteren op een studiedag van de kinderen naar Landgoed Hoenderdaell, was echt super rustig. Ik dacht door doordeweekse dag, maar personeel zei dat de weekenden ook goed meevielen doordat er een max bezoekersaantal is.

Laatst ook een item over de zaanse schans dat t daar zo rustig was, dus ik vermoed dat t op meer plekken niet heel extreem druk is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34635
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:44

Ik moet zeggen, nu er meer open is is het een stuk rustiger in de natuur. Hier in het bos wel iig :j omgeving Utrechtse Heuvelrug. Zeker op doordeweekse dagen.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-21 22:02

Leuke tip van Hoenderdeall, nog nooit geweest. Iemand nog tips voor redelijk rustig strand?

Ik vind attractieparken ook heel leuk, maar ik las bijvoorbeeld dat je bij walibi ondanks dat er misschien minder mensen zijn toegestaan je er juist nog veel langer moet wachten iets met dat je alles attracties via je telefoon moet reserveren ofzo en dat je dan een hele lange wachttijd krijgt.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 22:10

MarlindeRooz schreef:
Ootmarsum! <3

Daar was ik vorige maand op een maandag, heerlijk rustig! Wat een mooi stadje idd <3

Joltsje

Berichten: 9028
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Niet zulke drukke uitjes in de zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 22:16

de waddeneilanden.

op de boot druk. eerste dorp druk, daarna rust!
bos en strand zijn vaak goed te doen

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-21 22:18

Joltsje schreef:
de waddeneilanden.

op de boot druk. eerste dorp druk, daarna rust!
bos en strand zijn vaak goed te doen


Jammer genoeg is dat zonder overnachting niet haalbaar, ik zoek daguitjes, maar misschien wel een goede tip voor mensen die wat langer weg willen of in de buurt wonen van de boot :o

sunnysoes

Berichten: 64
Geregistreerd: 10-09-12

Re: Niet zulke drukke uitjes in de zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 22:36

Naar de Paardenkamp Soest, pannenkoeken Lage Vuursche, Soestdijk en boswandeling

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-21 22:50

Pannekoeken en boswandeling staan op het programma +:)+

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 23:03

Als je dan toch in de buurt van het pannenkoekendorp bent... :D De Eemlijn schijnt ook leuk te zijn. Uiteraard wel op een zonnige dag. :))

https://www.eemlijn.nl/

De Eemlijn vaart vanaf Amersfoort over de Eem, de ene dag naar Spakenburg en de andere dag naar Huizen (en terug). Je reserveert per traject en je kunt ook halverwege opstappen, bijvoorbeeld in Baarn. Ik ga dat echt binnenkort eens doen.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 23:07

Strand : ijmuiderslag,groot breed strand (wel even een klim om op en van strand te komen)maar richting bloemendaal lopen word het steeds rustiger

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-21 23:23

Karin schreef:
Als je dan toch in de buurt van het pannenkoekendorp bent... :D De Eemlijn schijnt ook leuk te zijn. Uiteraard wel op een zonnige dag. :))

https://www.eemlijn.nl/

De Eemlijn vaart vanaf Amersfoort over de Eem, de ene dag naar Spakenburg en de andere dag naar Huizen (en terug). Je reserveert per traject en je kunt ook halverwege opstappen, bijvoorbeeld in Baarn. Ik ga dat echt binnenkort eens doen.

Wat een leuk idee! Ik kan alleen geen fietsen vervoeren en de fiets afstanden lijken me best pittig :j je kunt misschien ook met ov terug naar daar waar je auto staat? Hij maakt geen rondje als ik het zo zie

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 23:55

Deze boot vaart heen en terug vanaf Amersfoort :j In Spakenburg blijft-ie vijf kwartier en in Huizen drie kwartier. Dan kun je even van boord als je geen fiets bij je hebt (ik ben van plan om dit ook zonder fiets te doen). In beide plaatsen is het OV niet heel handig, hoewel er vanaf Huizen wel redelijk wat bussen gaan, maar ze hebben allebei iig geen treinstation. Ik ga het puur doen om even lekker een paar uur op het water te zijn, vandaar dus wel met heel mooi weer. :))