10 dagen naar Bali, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-04-06

10 dagen naar Bali, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 13:48

Hoi!

Ik hoor jullie al denken dat is veeeel te kort, jullie zullen vast gelijk hebben en het liefst zou ik 6 weken gaan maar dat kan helaas niet. :+

Mijn zus en ik hebben al heel lang een droom en dat is een keer naar Bali, helaas hebben wij nooit samen vakantie en nu zijn we opeens in januari/februari volgend jaar samen 2 weken vrij! Dit gaat wss nooit weer gebeuren dus eigenlijk willen we onze droom waar maken en op reis gaan naar Bali!

Ik besef mij dat je van de 10 dagen maar een dag of 6 a 7 gaat overhouden om dingen te gaan zien/doen maar het is dit of helemaal nooit naar Bali.

Wij willen om die redenen dus ook eigenlijk 1 hotel boeken en van daaruit enkele excursies gaan doen. Maar wat is de place to be voor een hotel waarbij je ook gemakkelijk excursies kan boeken? En is het wijsheid om in Bali voor een all-inclusive hotel te gaan of moet je juist genieten van de lokale restaurantjes? Welke hotels zijn enorme aanraders? We zoeken toch wel een luxe hotel het liefst aan het strand.

Ja, het is het ons zeker waard om voor maar 10 dagen zo'n lange vlucht te maken. :)

Hopelijk hebben jullie tips voor ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:59

Ik heb in meerdere hotels gezeten, ideaal. In oa Ubud, Seminyak en Denpasar.

Het is maar net waar je van houdt. Er zijn super toeristische plekken, dure plekken en het achterland.

Ik had voor uitstapjes een privechaufffeur, is aan te raden, want het openbaar vervoer is niet heel fijn.

Vlieg met een fijne maatschappij, ik vloog met Emirates, super!

6 dagen is idd wel extreem kort.
Vliegen kost 17 uren zonder wachttijden.

future_vet
Berichten: 2622
Geregistreerd: 01-05-10

Re: 10 dagen naar Bali, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:21

Hoewel Bali niet groot is, is het erg druk op de wegen waardoor je vaak stil staat en je dus vrij lang doet over 10km

Ik zat 4 jaar geleden in het Art’otel in Sanur en vanuit daar overal naar toe gegaan.
Wil je meer toeristisch dan zou je meer in seminyak moeten zitten of in Ubud.

Wordt vooral lid van de fb groepen van NL in Bali want daar staan veel tips in.
Privé chauffeur is ook wel een aanrader maar wij maakt gebruik van blue bird (soort uber maar dan goedkoper en via een app bestel je ze dus). Pas wel op want er zijn taxi’s die er erg op lijken en waarbij je veel meer betaald.

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: 10 dagen naar Bali, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:49

Bali is fantastisch!
Als ik jullie was zou ik een hotel boeken in Ubub. Dat is vrij centraal gelegen en vanuit daar zijn de reistijden voor de excursies goed te doen.

Michelle_

Berichten: 3189
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:53

Privé chauffeur is echt aan te raden.
Wij zijn in 2014 en 2018 geweest en hadden Dewa Puja als gids, spreekt perfect Nederlands heeft veel humor en weet zowat alles van het eiland.

De eerste keer hadden wij all inclusive, tweede keer alleen ontbijt.
Wij vonden alleen ontbijt het fijnst, omdat we eigenlijk de gehele dag op stap waren en je kan overal goedkoop eten in Bali.

Duiken is erg mooi daar, en wild water raften was leuk.
Wij zijn ook gaan parasailen en hebben verschillende markten en tempels bezocht.
Sochtends vroeg zijn we naar het noorden van het eiland gereden waar je dolfijnen in de zee kan zien zwemmen.

De eerste keer waren we er ook 10 dagen en is zeker leuk en de moeite waard !
Heel veel plezier alvast.

Anoniem

Re: 10 dagen naar Bali, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:03

Met tripadvisor kun je daar hele leuke en lekkere restaurantjes vinden, op soms prachtige locaties! En het is niet duur.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: 10 dagen naar Bali, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:25

Voor mij is het al een paar jaar geleden maar ik verbleef in sanur. Toeristisch maar niet zo erg als poedersuiker, ubud en seminyak. Ik had een hotel aan de rand waar ook nog wat authentieke restaurantjes zaten ipv de op toeristen gerichte westerse keuken. Boek je uitstapjes niet via het hotel, er zijn zat betrouwbare bureaus waar de locals ten minste er nog iets op verdienen (en beter voor je eigen portemonnee).

Qua verzorging, soms zijn all inclusive pakketreizen goedkoper dan boeken met ontbijt. Zo was ik 2 weken all inclusive goedkoper uit dan 10 losse nachten logies. Ik ben 5 dagen naar sumatra gegaan maar dus toch voor all inclusive gegaan. Voordeel was dat ik een deel van mijn bagage in het hotel kon laten dus voor de vlucht enkel handbagage. Uitstapjes gaan sowieso tijd kosten, de wegen zijn slecht en druk.