Curaçao 2022

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 20:15

verstijnen schreef:
WinSel schreef:
Uitslag al binnen?

Nog 26 dagen wachten voor ons. Ik heb er zoveel zin in. In de omgeving wel veel corona besmettingen, dus dat vind ik echt dood eng. Ik zie een klein vast groepje mensen en daar hou ik t voor nu even bij :=

Ik denk dat jij helemaal niet meer hoeft te testen tegen die tijd. Cijfers gaan nog steeds omlaag.

Hoop het in ieder geval voor je!!


Dat hoop ik met je mee *\o/*

verstijnen
Berichten: 519
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 20:26

SuSem schreef:
verstijnen schreef:
Waar blijven jullie Susem?


Hoe bedoel je? :)

Sorry :')

Ik bedoel waar verblijven jullie? Wij vliegen komende woensdag.

verstijnen
Berichten: 519
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:12

Wat zijn eigenlijk jullie favoriete restaurants? Zit even een lijstje te maken waar ik weer allemaal naar toe wil :o :=

germie

Berichten: 26076
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:54

verstijnen schreef:
Wat zijn eigenlijk jullie favoriete restaurants? Zit even een lijstje te maken waar ik weer allemaal naar toe wil :o :=

Wil je wat lokaals en bijzonders, dan moet je op vrijdagavond naar de kokosnootavond bij Shelterrock gaan.
Zelf vond ik het op zich niet heel bijzonder, maar zo'n etentje duurt mij ook te lang. Maar het was zeker lekker. En gezellig, het restaurant zit op vrijdag geheel vol en je moet reserveren. Je moet kiezen uit vega, vlees, vis of seafood en dat wordt dan van te voren al klaargemaakt. Ze maken dat klaar in een kokosnoot op een kolenvuur. Daar suddert het dan enige uren. Dat krijg je ook allemaal te zien.
De rest van het eten is een buffet met groenten, aardappelen, pasta, fruit en ook krijg je een toetje. Kosten waren 60 gulden excl. drankjes. Je bent er wel een 2 uur mee zoet en daarna kun je nog aan karaoke doen als je zin hebt (wij zijn maar weggegaan).
Vanaf het gehele eiland komen ze naar Shelterrock, dus het is echt wel wat bijzonders.

Janine1990

Berichten: 43852
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:01

De Visserij!

En er zit een grote overdekte plaza in Willemstad vlakbij de kade. Daar kan je hele goede maaltijden krijgen die echt lokaal zijn. Geitenstoof bijvoorbeeld.

Voor de sfeer naar Niffos Hut gaan! Ook prima eten.

verstijnen
Berichten: 519
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:04

Klinkt als een belevenis Germie, haha. Volgens mij ken ik het, komt me vaag voor.

Jaa, hier ook een visserij liefhebber :j

Prairy
Berichten: 9175
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:43

Ik vond Hemingway op zondag leuk, BBQ buffet en daarna lekker Bachata/salsa dansen met een live band. Eten met je voetjes in het zand :D

En ik wil weer een keer naar plasa bieu in Willemstad.

Mijn ouders vinden de Buurvrouw altijd lekker.

Kokomo is ook leuk om te eten zo aan Zee.

Janine1990

Berichten: 43852
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:56

Plaza Bieu was het idd! Wij gingen naar de voorste, kon idd ook wel buurvrouw zijn geweest.

Fitzroy

Berichten: 25165
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 00:06

Ik heb eigenlijk overal wel lekker gegeten. Dat viel me nog op.
Karakter was ook erg lekker, de Buurvrouw vond ik zelf té Nederlands, maar wel prima.

Maar het lekkerst was nog een maaltijd bereid door de Curaçaose vrouw van de zwembadmeneer. Dat was ook zo leuk. Hij zei dat zijn vrouw op zaterdag voor mensen op het park kookte en dat je de bestelling bij hem door kon geven. Het was echt heerlijk!

verstijnen
Berichten: 519
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 00:24

Fitzroy schreef:
Ik heb eigenlijk overal wel lekker gegeten. Dat viel me nog op.
Karakter was ook erg lekker, de Buurvrouw vond ik zelf té Nederlands, maar wel prima.

Maar het lekkerst was nog een maaltijd bereid door de Curaçaose vrouw van de zwembadmeneer. Dat was ook zo leuk. Hij zei dat zijn vrouw op zaterdag voor mensen op het park kookte en dat je de bestelling bij hem door kon geven. Het was echt heerlijk!

Buurvrouw vind ik ook te Nederlands. Carpaccio en een saté, kan ik hier ook wel krijgen.

Karakter vind ik echt top! Zowel overdag als in de avond.

Curacao is goed met vis, dus meestal valt daar onze keuze ook op.

germie

Berichten: 26076
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 08:33

Nou, de gemiddelde keuken was niet heel bijzonder hoor is mijn ervaring. Ok, wij zaten dan richting Westpunt en daar is niet zo veel. Shelterrock was dan de positieve uitzondering.

Maar verder waren het vooral hamburgers met broodjes die niet eens warm gemaakt waren en zo uit de diepvries kwamen, simpele salades, ijs wat gewoon bolletjes uit de goedkoopste bak uit de supermarkt was, enz.

Prairy
Berichten: 9175
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 09:11

Ik ga me in april ook richten op de truki pan's, bij Grote berg stond er eentje met BBQ eten, dat was ook lekker. Dus kijken of ik er daar meer van kan vinden. Ze gaan alleen zo laat open en mijn buikje houdt ook op Curaçao nog van Nederlandse eet tijden, dus om 18u begint er al wat te knorren :')

Fitzroy

Berichten: 25165
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:26

Wij zaten ook halverwege het eiland maar ik heb echt prima gegeten. Ben je bv bij Blue View geweest? Ik had daar uitstekende lemon pepper chicken.

Fitzroy

Berichten: 25165
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:44

@Prairy, bedoel jij Grote Berg patat? Ik vond dat zo’n leuke naam voor een tent _O-

Anoniem

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:45

Ik vond Tinto op jan thiel erg lekker :j

Prairy
Berichten: 9175
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:32

Fitzroy schreef:
@Prairy, bedoel jij Grote Berg patat? Ik vond dat zo’n leuke naam voor een tent _O-

Nee die is weg volgens mij. Was een andere, jonge lokale gasten.

En ik snap nu pas de doordenker, heeft maar een paar jaar geduurd :x

Fitzroy

Berichten: 25165
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:48

Nee, die staat er nog. Maar niet meer bij Grote Berg maar een stuk verderop richting Tera Cora.

Zonnetje81
Berichten: 18698
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:37

Die frietkar heb ik ook gezien toen we naar westpunt gingen.

germie

Berichten: 26076
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:43

Die frietkar staat er gewoon hoor, tenminste in december nog wel. Zijn we niet geweest. We hebben wel bij Tera Cora ergens wat gegeten waar volgens mij nooit toeristen komen. De 'kok' was een man die echt gelovig was met een enorm kruis om de nek. Hij zat wat te drinken met locals en heeft ons overigens perfect bediend en heerlijk gekookt. Ik heb daar leguaan gegeten en als ijsje hadden we een zelfgemaakt iets met melk en een smaakje. Zag er niet uit, maar was heel lekker. En niet duur. Op google maps kan ik vast wel terugvinden waar dat was en wat de naam was.

Janine1990

Berichten: 43852
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 15:13

Janine1990 schreef:
Plaza Bieu was het idd! Wij gingen naar de voorste, kon idd ook wel buurvrouw zijn geweest.


Correct, we waren bij Zus...

Dat hele Nederlandse trouwens is toch niet gek :') je bent gewoon in het Koninkrijk der Nederlanden. De afgelopen 500 jaar hadden de Nederlanders er voor het grootste gedeelte te zeggen. Dat doet ook wat met een cultuur. En ze kennen de doorsnee toerist waarschijnlijk goed genoeg om te weten wat ze aan moeten bieden :D

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 17:47

Ik schrijf de restaurantjes allemaal op!

Wij hebben vanmiddag weer gezellige voorpret gehad *\o/* En heb nog leuke zomerjurkjes gekocht. Ben er nu wel echt klaar voor **\O/**

Hoop stiekem zo dat het testen er af gaat, maar durf er niet helemaal op te hopen haha

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-22 20:37

Hebben jullie ervaring met Dolphin Academy? Wij twijfelen enorm, of t diervriendelijk is etc. Lijkt me super leuk maar alleen als het voor het dier ook leuk is....

verstijnen
Berichten: 519
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 21:06

Ongeveer 10 jaar terug, heb ik gezwommen met dolfijnen op Curaçao. Ik vond het een hele ervaring, heel bijzonder. Ook de verhalen die ze vertellen voordat je het water in gaat vond ik interessant. Ik had toen niet het idee dat de dieren het daar slecht hebben.

Met de kennis van nu weet ik niet of ik het weer zou doen. Het blijven toch wilde dieren die je opsluit. Toen dacht ik daar niet over na, maar met de kennis van nu, zou ik er niet meer voor kiezen.

Maar als het jou/jullie geweldig lijkt, moet je het doen. Je kan ook kiezen om er mee te zwemmen op open water.

Zonnetje81
Berichten: 18698
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 21:31

WinSel schreef:
Hebben jullie ervaring met Dolphin Academy? Wij twijfelen enorm, of t diervriendelijk is etc. Lijkt me super leuk maar alleen als het voor het dier ook leuk is....


Ja ik vond het top. Ze gaan ook mee op open zee. Ze worden dan gewoon uitgelaten en het is echt natuurlijk nagebootst. Geen dolfinarium.

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 21:31