Curaçao 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blue_flower
Berichten: 1931
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:03

Wij hebben in Morena Resort gezeten. Niet in de drukte maar wel op loop afstand (wel stijler stukje) van strand en restaurants.
Wij hebben toen een pakket geboekt en vlogen met TUI. We vonden de vlucht toen niet heel prettig, een tijd later met KLM naar Aruba gevlogen en dat veel fijner ervaren.

Ik weet natuurlijk niet wat voor reis types jullie zijn (avontuur, luxe, eenvoud etcetc). Maar ik betaal tegenwoordig liever wat extra voor klm. Dan kun je alleen minder vaak een pakket boeken.
Ik verwacht Corendon in dezelfde lijn als TUI.
Blijf als je met een auto rond kan rijden weg van All-inclusive maar zoek leuke restaurantjes op. Als je een auto huurt even goed kijken naar de regels. Zo mag je nooit je auto verplaatsen na een botsing. Waardoor soms het hele eiland vast staat, voordat er politie bij is.

venga

Berichten: 1748
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:44

verstijnen schreef:
venga schreef:
Ik weet dat het een ouder topic is :j maar geef het toch een schopje. Mijn man en ik willen graag dit voorjaar een ruime week naar Curacao gaan, en ik vind in dit topic veel tips.

Nu zijn wij geen echte reizigers, en ik vraag me af hoe jullie de reis hebben geboekt. Alles zelf uitgezocht? Via een reisorganisatie? Of een reisbureau? Scheelt het allemaal veel in prijs?

Geen stress!
Curacao is een eiland waar je prima heen kunt gaan zonder dat je veel ervaring hebt met reizen. Ook auto rijden is daar prima te doen. Mocht je nog specifieke tips willen, je mag altijd een PB sturen


Gefeliciteerd met je verjaardag, verstijnen!

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 23:39

Losse tickets en een Airbnb op BlueBay the Shore.
Eigenaren was een fantastisch Nederlands stel en we hebben zo genoten afgelopen jaar ook weer <3

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 14:15

Prairy schreef:
Vliegen deden wij met Tui maar Corendon schijnt nu ook koter vrije secties te hebben in hun vliegtuigen, daar zou ik met liefde wat extra voor betalen.

Corendon heeft ook directe vluchten. Ik heb gisteren geboekt voor 15 dagen. :):)

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 14:19

A_nouk schreef:
Losse tickets en een Airbnb op BlueBay the Shore.
Eigenaren was een fantastisch Nederlands stel en we hebben zo genoten afgelopen jaar ook weer <3


Is dat wel zo goedkoop dan?
Want ik heb daarvoor gekeken voor Bonaire (vorige week teruggekomen), maar een pakketreis was een stuk goedkoper.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 14:42

Prairy schreef:
Ze spreken er Nederlands, alles gaat er trager en een auto huren is een prima idee.

Wij regelen gewoon alles zelf, vind ik net zo makkelijk.

Wij huurden een auto via drive and dive. Met een Picanto kun je prima rond op het eiland, zelfs mijn 2m lange man.

Mijn voormalige villa op Fontein wordt verhuurd, daar kan ik je gegevens voor geven als je wil. Is met zwembad op een beveiligde park, beetje midden op het eiland, in de buurt van de wat rustigere stranden, wat verder van Willemstad af.

Vliegen deden wij met Tui maar Corendon schijnt nu ook koter vrije secties te hebben in hun vliegtuigen, daar zou ik met liefde wat extra voor betalen.


Heb je het verkocht?

Prairy
Berichten: 9075
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 15:21

Zonnetje81 schreef:
Prairy schreef:
Ze spreken er Nederlands, alles gaat er trager en een auto huren is een prima idee.

Wij regelen gewoon alles zelf, vind ik net zo makkelijk.

Wij huurden een auto via drive and dive. Met een Picanto kun je prima rond op het eiland, zelfs mijn 2m lange man.

Mijn voormalige villa op Fontein wordt verhuurd, daar kan ik je gegevens voor geven als je wil. Is met zwembad op een beveiligde park, beetje midden op het eiland, in de buurt van de wat rustigere stranden, wat verder van Willemstad af.

Vliegen deden wij met Tui maar Corendon schijnt nu ook koter vrije secties te hebben in hun vliegtuigen, daar zou ik met liefde wat extra voor betalen.


Heb je het verkocht?

Jep :)

Verhuren blijkt niks voor mij te zijn :=

Veel plezier alvast Mandyy *\o/*

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 16:18

Janine1990 schreef:
Is dat wel zo goedkoop dan?
Want ik heb daarvoor gekeken voor Bonaire (vorige week teruggekomen), maar een pakketreis was een stuk goedkoper.

Ik heb er ook kort voor gekeken voor Curacao maar had ook niet het idee dat ik daar goed mee weg kwam.

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 16:36

Prairy schreef:
Ze spreken er Nederlands, alles gaat er trager en een auto huren is een prima idee.

Wij regelen gewoon alles zelf, vind ik net zo makkelijk.

Wij huurden een auto via drive and dive. Met een Picanto kun je prima rond op het eiland, zelfs mijn 2m lange man.

Mijn voormalige villa op Fontein wordt verhuurd, daar kan ik je gegevens voor geven als je wil. Is met zwembad op een beveiligde park, beetje midden op het eiland, in de buurt van de wat rustigere stranden, wat verder van Willemstad af.

Vliegen deden wij met Tui maar Corendon schijnt nu ook koter vrije secties te hebben in hun vliegtuigen, daar zou ik met liefde wat extra voor betalen.

Klopt de adults only sectie zit voorin het vliegtuig , was erg prettig uit eigen ervaring .

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 20:33

Pakketreizen zijn goedkoper, maar ik heb weleens Aruba en Curacao gecombineerd met losse tickets en verblijven. Die combinatie was niet (voordelig) te verkrijgen.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:24

Dat dacht ik al... Moet dit jaar nog naar Curacao, dus ik hoopte op een goede tip/trick hiermee :P

Iemand al gereisd met Byjune? Is van Corendon geloof ik?

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 16:24

Klopt- niet mee gereisd maar ziet er erg leuk uit

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 13:55

Ik lees op het internet dat je niet overal digitaal kan betalen dus wij willen graag een bedrag contant pinnen op de luchthaven als we geland zijn. Is dat nodig en hoeveel raden jullie dan aan voor 11 dagen. Bedoeling is wel dat we zo veel mogelijk met creditcard gaan betalen dus het is meer handgeld voor fooien en voor achter de hand als er niet digitaal betaald kan worden.

Blue_flower
Berichten: 1931
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 14:15

Lestria schreef:
Ik lees op het internet dat je niet overal digitaal kan betalen dus wij willen graag een bedrag contant pinnen op de luchthaven als we geland zijn. Is dat nodig en hoeveel raden jullie dan aan voor 11 dagen. Bedoeling is wel dat we zo veel mogelijk met creditcard gaan betalen dus het is meer handgeld voor fooien en voor achter de hand als er niet digitaal betaald kan worden.


Er zijn gewoon pinautomaten op het eiland. Dus neem mee wat jij voor 3/4 dagen nodig denkt te hebben en pin daarna eventueel bij. Kost je iets extra's maar ik zou naar Curaçao niet met al te veel cash gaan.

Ga je dagelijks naar het strand en moet je bedjes huren? Reken dan tussen de 10-20 ervoor. Wil je trouwens gulden of dollar?

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 15:15

We hebben eigenlijk bijna nergens niet kunnen pinnen. Zou niet te veel meenemen inderdaad.

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 17:32

Wij hebben overal gepind idd- scheelde welke automaat er gebruikt werd- soms moest t in dollars en soms in naf

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 14:21

Ik heb daar ook altijd alles gepind, meestal met applepay (via telefoon) betaald. En dat is al een jaar of 5 geleden zelfs. En er zijn ook gewoon geldautomaten als je cash nodig hebt. Zou inderdaad niet teveel cash meenemen.

Prairy
Berichten: 9075
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 15:05

Betaal zoveel mogelijk gewoon met je pinpas en wat je daar contant pint en betaalt, doe dat in guldens. Dollars is een stuk duurder.

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 19:27

Let wel op, als je een V-pay pas hebt (ipv Maestro) kun je niet met guldens betalen, ze rekenen het dan om naar dollars. Apple Pay werkt dan ook niet

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 19:35

Flowq schreef:
Let wel op, als je een V-pay pas hebt (ipv Maestro) kun je niet met guldens betalen, ze rekenen het dan om naar dollars. Apple Pay werkt dan ook niet


Ook dat is per apparaat anders- en als je met v pay kan betalen in naf- moet t boven de 100 in 2 x want dan is 100 de max om t even makkelijk te houden :')

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 13:21

Nou zeker gezien het filmpje dat ik laatst heb gezien. Rare beroving achter Mambo Beach. :\

Ik ging gisteren even voor de grap een boeking bij Corendon starten, maar je krijgt daar helemaal geen optie voor een comfort klasse in het vliegtuig? Ze schrijven dat hun airbus sowieso ruimer is, maar hoe ruim is dat? Iemand al ervaring?

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 13:39

Na boeking kun je gewenste stoelen reserveren.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 13:50

Mandyy schreef:
Na boeking kun je gewenste stoelen reserveren.


Maar is er een andere klasse dan economy?

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 14:22

Ik zal van de week eens inloggen en voor je checken.
Het viel mij bij het boeken idd ook op dat je daar die opties niet krijgt.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 14:28

Corendon heeft om precies te zijn 16 stoelen met extra beenruimte. Ik heb dat nagevraagd bij ze, omdat het adults only gedeelte mij erg aansprak. Dus dat is heel weinig en een grote gok als je reserveert.
Ik denk dat ik dan toch liever comfort bij TUI vlieg met de kans op kinderen.