Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 22:45

Als iemand nog in de zomervakantie voor max 1 week een oppas zoekt. Een heel net lief huisgenootje met ervaring met veel soorten dieren zou er zeker voor open staan. Liefst in omgeving van natuur / wandelgebieden.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 22:49

Eloya schreef:
Als iemand nog in de zomervakantie voor max 1 week een oppas zoekt. Een heel net lief huisgenootje met ervaring met veel soorten dieren zou er zeker voor open staan. Liefst in omgeving van natuur / wandelgebieden.

Misschien heb ik wel wat. Zoek eigenlijk iemand voor 2 weken, maar dit valt natuurlijk op te delen. Voor 2 leuke katten in Apeldoorn.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 23:19

Ik stuur je even pb :)

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 19:46

Hi, ik zoek heel last minute iemand die op ons huis en twee pony's (+ twee poezen en 4 kippen) wilt passen volgende week in omgeving Roosendaal. Is er hier toevallig iemand die dat wil en kan? :)

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 22:47

Hier remt het vakantie nemen altijd ook af. 2 pony’s die ‘s nachts binnen staan en er ‘s ochtends weer uit moeten. 2 katten en een moestuin zorgt er altijd voor dat ik denk laat maar …
Maar misschien heeft iemand in de toekomst of herfstvakantie interesse om te wonen zonder directe buren en gelegen aan een onverhard pad. Zou ideaal zijn een goede verzorger en dan lekker een weekje weg kunnen.

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:46

Precies, het is inderdaad fijn als je een betrouwbare verzorger hebt in huis! Ik vind het zelf lastig om iemand van verderop te vragen, die moet dan steeds speciaal heen en weer, want net wat je zegt, die van mij gaan ook naar binnen 's nachts.

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:08

Je kunt ook een oppas inhuren via paardenoppasservice of een andere organisatie. Voor paarden en voor andere huisdieren... Prijs is afhankelijk van hoeveel uur werk de oppas heeft.

Ik ben zo'n oppas :-)

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:36

Ik zou in september of oktober met man en twee kleine kinderen best een weekje op een huis willen passen. We kunnen geen binnendieren aan vanwege allergieën, maar hebben ervaring met buitendieren (konijnen, cavia's etc) en met paarden.

We hebben vooral een huisje nodig met drie slaapkamers. Iemand nog oppas nodig?

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 10:11

Wat een leuk topic!

Voor nu.heb ik zelf niks te bieden. Woon nog bij m'n ouders (iets met achtelijke huizen prijzen en singel)

Een keertje oppassen bij iemand met dieren altijd leuk! Of het nou een klein huisje in de buurt is, kan ik als nog naar werk toe. Of echt voor vakantie wat verder buiten af.

magicunicorn

Berichten: 177
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 10:42

- Bokker: Magicunicorn
- Waar: Dordrecht
- Hoeveel m2: Huis rijwoning, 190m2, maar 130m2 woonbaar + stadstuin 30m2
- Aantal personen: 2 - 4 (1x tweepersoonsbed + eventueel 1 persoonluchtbed in 2 andere kamers
- Huisdieren/moeten deze verzorgt worden?: geen

Dit is leuk:
- De biesbosch ligt om de hoek (km of 5 fietsen) daar kan je wandelen, varen en suppen
- Op loopafstand van station (2min)
- Op loopafstand centrum (5 min)
- Kleine prive stadstuin op het Noorden, maar daardoor met warm weer lekker koel. BBQ aanwezig. Hele rustige /stille buren.
- Hond of kat mag mee, maar niet boven. Zelf mand / bakken / kattebak meenemen.
- Parkeerplek vaak voor de deur
- binnen 30min in breda of rotterdam (zowel auto als trein)

Dit is niet leuk:
- een krakkemikkige fiets, als je wilt fietsen....eigen fiets mee
- Betaald parkeren, maar kan eventueel iets met bezoekersvergunning regelen


- Datum: Vanaf 11 juli tot eind augustus
- Zoekt: Hoeft niet te ruilen.

juliedo24

Berichten: 991
Geregistreerd: 15-04-12
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:11

Ik woon in Zürich in de stad en heb geen dieren, maar wel een heleboel planten waarvan sommige wel specifiek verzorgd worden. Wij zijn mid juli tot begin augustus niet thuis en ik zou graag ons appartement aanbieden, maar weet nog niet of mijn vriend dat ook ziet zitten, hij is wat voorzichtiger/wantrouwiger met zijn spullen. Ik zat er daarom aan te denken een borg te vragen en vantevoren even te skypen zodat je weet wie er zit.. eventueel met zelf opgesteld contractje dat wij diegene dan dat geld verschuldigd zijn zodra wij terug zijn en alles in orde is. Is dat een redelijk idee of denken jullie dat mensen dat niet willen/dat dat legaal niet deugt?
Ik overleg in ieder geval even met mijn vriend en als die het ziet zitten kom ik later met meer informatie over ons appartmentje in Zwitserland :)

edit: typo's
Laatst bijgewerkt door juliedo24 op 17-06-22 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:18

Ik vind dat wel interessant klinken! Je mag mij wel pmen :) Ik heb ervaring met planten!
Laatst bijgewerkt door Mand op 17-06-22 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Wpaard

Berichten: 473
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:20

Mocht er iemand op één van de Nederlandse eilanden zitten ( texel/ameland/Terschelling o.i.d) die een weekend/midweek/week willen ruilen ergens eind juli?
Ik zou graag eens daarheen willen met de kinderen.
Wij wonen in Onnen in groningen. Eengezinswoning met 4 slaapkamers waarvan 3 te gebruiken is als slaapkamer. Een hele mooie omgeving in de natuur met 2 katten, 1 hond en 1 cavia. Je kan hier urenlang wandelen, stad Groningen is bereikbaar met ov en anders je eigen auto ben je er binnen 20min.

zonnetje1903

Berichten: 470
Geregistreerd: 11-07-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:10

Mag ik ook alleen iets aanbieden? :)

Appartement nabij het centrum van Amersfoort. 80 m2 met hele grote tuin waar de hele dag zon is.
1 slaapkamer met 2persoonsbed en ledikant en 1 kamer met een peuter/kleuterbed.
Aan de rand van het centrum, 2 grote parken om de hoek. Op fietsafstand van de Utrechtse heuvelrug en de dierentuin.
Eventueel een bakfiets en 2 (ietwat gammele) fietsen met zitjes te gebruiken. Gratis parkeren :)

Ik heb 2 katten die 2x per dag eten mogen hebben en snachts buiten zijn.

Wij zijn van 27 juli-12 aug weg

Mocht iemand het leuk vinden even in een andere omgeving te zijn...be welcome!

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:02

Ik heb een extra week vrij ivm regels bij mijn nieuwe baan. Ik heb de mogelijkheid om van 30/31 juli tot 5/6 aug wel tijd om bij iemand eventueel op te passen op de paarden/ honden/ andere dieren.

Heb een hoog verantwoordelijkheidsgevoel en pas ook regelmatig op de alpaca's (+/- 100), kippen en honden van mijn oom.

Liefst in Gelderland zodat ik nog op en neer kan voor mijn eigen paard :o

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:20

Nu niet meer te regelen denk ik, we gaan al 2/7 weg, maar op zich zou het mss een idee kunnen zijn voor in de toekomst.
Regio: centraal België (Aalst-Dendermonde), 20 km van Brussel
Wat: woning op platteland, 170 m2 (4 slaapkamers, douchekamer, badkamer, ruime living met aansluitend open keuken), grote tuin, huis niet helemaal afgewerkt maar wel helemaal functioneel (dus afwerking plafonds, vensterbanken, tuin nog niet klaar)
4 pony's, kippen, konijnen
Ook wel de vraag wat met de persoonlijke dingen/spullen, op zich niet direct nood aan oppas voor de dieren, er komt iemand dagelijks

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:37

Ik ga me hier -voorzichtig- melden.

Ik ga over ongeveer een week op vakantie, met mijn nieuw gekochte oudere camper.


Als dat goed bevalt zijn de plannen nogal -euh- alternatief.
Ik zou dan graag een halfjaar tot een jaar reizend willen wonen.

Kan ik mijn woning ruilen zoals waar dit topic over gaat?
Nee.

Maar ik kan mogelijk wél mijn woning op iemands erf plaatsen ;)
Bijvoorbeeld wanneer er op paarden, geiten, schapen, katten gepast moet worden.

Honden ligt iets lastiger, omdat mijn eigen hond(je) met mij meereist.
Die gedraagt zich overigens prima richting allerlei diersoorten.

Wie weet interresant voor mensen hier die graag met een gerust gevoel op vakantie willen.

Kosten voor de dierenoppas zijn dan relatief laag (komen we ongetwijfeld uit) en ik heb leuke afwisselende plekken om te staan, als ik dat af en toe bij bokkers doe.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:39

Stoer plan wel +:)+ ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen met/zonder vast woonadres. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:45

Femke_Tweety schreef:
Ik ga me hier -voorzichtig- melden.

Ik ga over ongeveer een week op vakantie, met mijn nieuw gekochte oudere camper.


Als dat goed bevalt zijn de plannen nogal -euh- alternatief.
Ik zou dan graag een halfjaar tot een jaar reizend willen wonen.

Kan ik mijn woning ruilen zoals waar dit topic over gaat?
Nee.

Maar ik kan mogelijk wél mijn woning op iemands erf plaatsen ;)
Bijvoorbeeld wanneer er op paarden, geiten, schapen, katten gepast moet worden.

Honden ligt iets lastiger, omdat mijn eigen hond(je) met mij meereist.
Die gedraagt zich overigens prima richting allerlei diersoorten.

Wie weet interresant voor mensen hier die graag met een gerust gevoel op vakantie willen.

Kosten voor de dierenoppas zijn dan relatief laag (komen we ongetwijfeld uit) en ik heb leuke afwisselende plekken om te staan, als ik dat af en toe bij bokkers doe.


Moest je regio Hasselt (België) aandoen geef zeker een gil :)

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:45

karuna schreef:
Stoer plan wel +:)+ ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen met/zonder vast woonadres. :j


Ik ook :')

Regelen van verzekering is alleen al een uitdaging.
Maar heb inmiddels toestemming van verzekering (camper verzekeren op briefadres is niet per se makkelijk, en ik wil mezelf niet branden aan onverzekerd rondrijden zeg maar)


Maar eerst eens zien of hond en ik de vakantie überhaupt leuk vinden, reizend.

Zo ja gaat dit dus doorgezet worden.
(Mijn huidige plek gaat dan gewoon de verhuur in)

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:47

Zo wat een tof idee inderdaad!!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:48

Ga je er nog een topic over maken? Mij zou het wel liggen en mijn nu nog rondstappende fikje is gek op rondreizen. En een stuk goedkoper ook nog. Verzekering meestal idd maximaal 3 of 4 maanden weet ik.

Mocht je hier in de regio een plekje zoeken op een parkeerplaats naast huis. :D

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:50

karuna schreef:
Ga je er nog een topic over maken? Mij zou het wel liggen en mijn nu nog rondstappende fikje is gek op rondreizen. En een stuk goedkoper ook nog. Verzekering meestal idd maximaal 3 of 4 maanden weet ik.

Mocht je hier in de regio een plekje zoeken op een parkeerplaats naast huis. :D



Misschien inderdaad wel een topic uiteindelijk.
Eerst vakantie doorkomen, en als het definitief is soort blogtopic ofzo.
Zit er sowieso aan te denken om wat verhalen te gaan opschrijven als ik het echt ga doen.
Levert ongetwijfeld allerlei bizarre vreemde grappige situaties op.

Desireeeee
Berichten: 234
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:55

Femke_Tweety schreef:
karuna schreef:
Ga je er nog een topic over maken? Mij zou het wel liggen en mijn nu nog rondstappende fikje is gek op rondreizen. En een stuk goedkoper ook nog. Verzekering meestal idd maximaal 3 of 4 maanden weet ik.

Mocht je hier in de regio een plekje zoeken op een parkeerplaats naast huis. :D



Misschien inderdaad wel een topic uiteindelijk.
Eerst vakantie doorkomen, en als het definitief is soort blogtopic ofzo.
Zit er sowieso aan te denken om wat verhalen te gaan opschrijven als ik het echt ga doen.
Levert ongetwijfeld allerlei bizarre vreemde grappige situaties op.

Wat leuk en gaaf!! :D

Mocht je tegen die tijd nog iemand zoeken die een woning wilt huren omgeving Utrecht, dan mag je mij in gedachten houden :') Wij zijn namelijk nog op zoek naar een woning t/m oktober 2023 (ongeveer, of in overleg). Startdatum kan nu zijn, of over een aantal maanden.

Verder heb ik helaas niks aan te bieden, maar volg ik het topic trouw nog even om te kijken of ik hier iemand een plezier kan doen deze zomer door op het huis/de dieren te passen.

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:51

Dan toch even berichtje hier voor wie weet. Geen eigen woningruilaanbod. Maar ik ben 25 tm 29 juli vrij en zou het wel lekker vinden om er even tussenuit te zijn in een andere omgeving. Hoeft geen rust/ groenomgeving achteraf oid te zijn.

Zorg voor evt huisdieren is prima (maar geen boerin-ambitie ;-))