Emigreren, maar waar naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 18:11

chantalboes schreef:
Ik zie nergens Italië staan, is die al afgevallen of nog niet opgekomen. Daarnaast kan je altijd nog meer naar het oosten kijken, Hongarije/Polen enz harstikke mooi en sommige delen zijn lang niet zo 'achtergebleven' als wordt gedacht.


Ik weet het niet zeker maar in Polen en Hongarije is het qua weer volgens mij niet veel beter? :o

Mijn voorkeur gaat trouwens tot nu toe het meest uit naar Italië :D denk dat je de grove voorkeur ook een beetje maakt op wat je misschien al hebt gezien of hebt gehoord

Brainless

Berichten: 29740
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 19:15

chantalboes schreef:
Ik zie nergens Italië staan, is die al afgevallen of nog niet opgekomen. Daarnaast kan je altijd nog meer naar het oosten kijken, Hongarije/Polen enz harstikke mooi en sommige delen zijn lang niet zo 'achtergebleven' als wordt gedacht.

Hongarije en Polen kennen echte winters en TS wilt geen sneeuw en het liefst niet kouder dan 0 graden.

Ik zou heel graag naar Hongarije gaan en hoop daar toch ooit een huisje te hebben om met pensioen te gaan.

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 19:21

Hongarije zijn we geweest, maar eerlijk gezegd vond ik de natuur daar niet bijzonder anders dan in NL of BE. De prijzen zijn wel leuker, dat klopt. Maar het was het niet voor ons. Ik vind de taal ook niet mooi, niet dat Portugees overigens beter is want dat klinkt ook redelijk Oostbloks :P

Italië, geen idee eigenlijk, voor mijn gevoel is dat te ver weg :') ze hebben er wel veel lekkerder eten als in Frankrijk vind ik persoonlijk :P Ik heb er op zich niets tegen, ben er 2x op vakantie geweest en vind het wel een mooi land.

Zijn er regio's die niet zo populair (dus prijzig), maar wel mooi zijn? Gaat ons vooral om de natuur.

Ik heb het vooral in de winter liever iets warmer inderdaad... Al heeft dat dan vaak wel weer als nadeel dat de zomers ook heter en vooral droger zijn. En dat is weer lastig voor de plannen voor een voedselbos.

Noord Frankrijk is prachtig, maar inderdaad te koud :)
Laatst bijgewerkt door Prairy op 27-03-21 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Escada

Berichten: 3847
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 19:21

Leuk om te volgen! Wij zijn sinds een maand ook serieus bezig om meer informatie op te vragen over emigreren naar Spanje en daar een B&b, buitenritten en lunchroom te starten :j De taal beheersen is wel een pre als je gaat emigreren dus als je echt bereid bent om Portugees te gaan leren dan zou ik daarvoor gaan :)

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 20:02

Klinkt wel als veel werk Escada :o of worden het niet zoveel BB kamers? En heb je al een keer waar in Spanje?

Sizzle

Berichten: 35692
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 20:04

Een van mijn collega‘s woont in Portugal en heeft daar een B&B. Dat heeft hij wel mooi verdeeld zo, zijn droom leven en een Zwitsers part-Time salaris als back-up :D

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 20:09

Ja dat is ons plan ook, mijn man blijft part time voornamelijk online zijn werk doen de eerste paar jaar, en ik ga een beetje boer spelen en misschien huisjes verhuren :+

B&B klinkt leuk maar is volgens mij echt veel werk, té veel werk voor mij in ieder geval haha

Sizzle

Berichten: 35692
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 20:24

Ik moet er niet aan denken zo‘n B&B, niets voor mij

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 20:50

Wat leuk dat je wil gaan emigreren!

Ik ben zelf in januari 2020 verhuisd naar Oeganda, om daar voor tenminste 2 jaar te blijven. Of dat echt onder emigreren valt is discutabel. Ik ben omwille van corona ook weer ´geremigreerd´ in augustus 2020.

Ik heb een volgtopic, staat in mijn onderschrift. Niet helemaal vergelijkbaar met je wensen, maar wel met de mogelijk bijbehorende struggles en oplossingen.

Emigreren is ontzettend leuk en leerzaam! Maar onderschat niet wat er allemaal bij komt kijken, dingen zijn niet geregeld zoals we gewend zijn. Er zullen zich regelmatig onverwachte complicaties voordoen. Het vergt veel doorzettingsvermogen.

Máár, als je het echt ziet zitten en een rock solid plan hebt moet je het doen! Het is een bijzondere ervaring die je veel kan brengen!

Ik volg! :j

Escada

Berichten: 3847
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 21:01

Jaa lijkt mij juist fantastisch een B&b :D Ik ben zo'n opgeruimde muts en vind schoonmaken fantastisch. En mijn vriend is chefkok dus een perfecte combi voor een B&b toch :')
Wij willen emigreren naar Zuid Spanje, is nog een groot oppervlakte wat we in ons hoofd hebben maar hebben ook geen haast met iets vinden :j

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 21:15

droomt mee.....
ook hier mijn ultieme droom.
alleen is er een man die er minder enthousiast over is, maar die het ook niet voor 400% uitsluit....
Oorspronkelijk was mijn droom Canada, maar dat is zoooo ver dat ik hem nooit zooo ver krijg....
dus nu ligt hier ook zuid-frankrijk op de plank.
regio enzo heb ik al helemaal in mijn hoofd, we wonen bijna op de franse grens, kindjes gaan nu al in het frans naar school, en zelf spreken we de taal ook relatief goed.(niet perfect, maar er is weinig wat ik bv niet kan volgen, meer dat er dan nog foutjes in de antwoorden sluipen), dus de weg ligt zo open....

maar hier moet dan alleen de man nog mee....

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 21:16

Haha ja Escada dan is dat een hele goede combi. Als ik nou naast jou kom wonen, kom jij dan bij mij schoonmaken? :P

Escada

Berichten: 3847
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 21:19

Prairy schreef:
Haha ja Escada dan is dat een hele goede combi. Als ik nou naast jou kom wonen, kom jij dan bij mij schoonmaken? :P


Haha ja hoor :')

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 09:57


Anoniem

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 10:09

Ik kom ook mee dromen :D

Lijkt me zo geweldig om te emigreren, of een tijdje in het buitenland te wonen, of op vakantie te gaan..

Hopelijk kan het allemaal snel weer.

Zweden heeft mijn voorkeur maar Frankrijk/Italië lijkt me ook echt heerlijk.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 10:13

Ik denk ook wel stel het mislukt, Nederland loopt niet weg en in mijn branche is eigenlijk altijd wel werk. Dan heb je misschien geen koophuis meer maar er is altijd een mogelijkheid om terug te vallen. Beter een keer proberen dan nooit proberen en leven met spijt.

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 10:52

tengeltje11 schreef:


Iets boven budget en het huis is me wat te groot, maar wel een mooie omgeving!

En inderdaad, terug naar Nederland kan altijd nog. Daar maak ik me ook echt geen zorgen om. Wat dat betreft zijn mijn man en ik ook echt super flexibel qua huis, het hoeft ook helemaal niet groot te zijn, ligging is veel belangrijker. We kennen elkaar nu bijna 7 jaar, en ik ben 5x verhuisd in die tijd :+

Sizzle

Berichten: 35692
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 10:55

tengeltje11 schreef:


Dat klinkt mij als een fantasieprijs voor die regio.
Kan me vergissen natuurlijk, maar de verzekeringswaarde van dat huis lijkt me zo op de eerste blik zeer laag en dan betaal je een flinke grondprijs voor grasland.

Ik zou sowieso altijd lokaal kijken. Op het moment dat je op internationale sites gaat kijken zijn dat bijna altijd fantasieprijzen.

Voor hypotheken moet je je sowieso goed laten informeren. Hoeveel eigen geld je moet inbrengen bijv.
Wij waren ook nogal teleurgestwld toen we erachter kwamen dat de banken hier alleen een hypotheek geven voor de geschatte daadwerkelijke waarde. Dus als de prijs hoger is ivm veel gevraagde omgeving dan moet je dat bedrag er zelf nog bovenop leggen, soms kan dat rustig een ton zijn.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 11:07

Ik wil juist een klein huis, woon nu op 115m2 met zijn 2en en dat vind ik al groot, maar ik wil wel veel land, niet te ver van een toeristisch gebied en een bijgebouw of mogelijkheden om bijgebouwen te maken

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 11:10

Ja wij ook. Wij hebben nu 120m2 maar met 80 redden we het ook prima. Logeerkamer is ook niet nodig als je één of meer huisjes hebt staan, kunnen gasten gewoon lekker hun ding doen en dan zitten ze ook niet de hele tijd in ons huis :+

Sizzle

Berichten: 35692
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 11:11

Op het moment dat je veel wilt kunnen bouwen (meerdere gebouwen) is het vaak al erg ingewikkeld om te vinden. omdat bouwland in niet onbereikbare gebieden altijd veel gevraagd is, dat wordt meestal opgekocht door mensen die het opdelen voor meerdere projekten.
Gras en bos is goedkoop, geschikt en aangesloten bouwland is overal in verhouding duur, behalve als je ook tevreden bent met een septische tank en een grondwater bron (dus off-grid).

noordje

Berichten: 2208
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 11:39

Wij wonen in Noorwegen en dat is natuurlijk totaal niet wat je zoekt. Die winters staan ons ook steeds meer tegen en daarom denken we eraan om over een jaar of wat richting zuiden te verkassen.
Dan denken we dus aan (Zuid)Frankrijk waar je geen of hele milde winters hebt.
Het is vooral mijn man die de winters zat is. Ik daarintegen heb eindelijk mijn droomstek gevonden :D
Dus dat is even een dingetje....
Wij zouden dan graag een plek willen hebben waar we een gite of een of andere accomodatie zouden kunnen verhuren en dan ook proberen zoveel mogelijk zelfvoorzienend te zijn.

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 11:40

Dat is wel lastig dan ja, als je niet op één lijn zit!

Wij gaan ook voor zoveel mogelijk zelfvoorzienend inderdaad.

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 11:41

We zijn overigens nu onderweg naar huis met ons nieuwe onderzoekhulpstuk. Wel nog een klein beetje opknappen _O-


Afbeelding

Getup

Berichten: 8278
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 07:45

Altijd leuk om te lezen, maar je moet echt wel n soort van doordacht plan hebben en de taal spreken.

Ik zou in Frankrijk gaan zitten, omdat ik de taal spreek en altijd al een charmant klein manoir zou willen kopen.