Wat te doen in Londen? Zomervakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:18

ikke schreef:
Ineke2 schreef:
Ja dus zit je aan tafel tussen 19:30 en 20 uur. Prima etenstijd hoor.
Daarna douchen pyjama aan en om 22 uur lig ik op bed. Je moet immers vroeg weer op ;)

Precies!

Daarom reis ik bij voorkeur met P&O. dan start de boarding om 17.00 en zitten we rond 18.00 - 18.30 aan het diner, kunnen in alle rust uitbuiken voor we gaan slapen en we kunnen een uur later opstaan (om 6.00 gaat het restaurant open, meestal zijn wij er tegen 7.00). Om 9.00 ontschepen. Dat geeft toch net wat meer tijd voor goed eten en een betere nachtrust.

Ik ben liever vroeg in Londen zelf ipv dat de helft van de dag al om is.
Maar goed dat is ieder voor zich.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:19

purny schreef:
Ik krijg zoveel zin van dit topic om te boeken. Iets om naar uit te kijken :D
Het doet mij vooral denken aan de opluchting toen ik Londen eindelijk achter me kon laten. _O- Nu is er wonen natuurlijk ook anders dan er de toerist uithangen, maar zelfs daar kan ik tegenwoordig niet meer van genieten. Zeker omdat ik weet wat Engeland nog meer te bieden heeft. :))

Het door ikke genoemde York vind ik veel leuker. <3 Maar er gaat voor mij weinig boven Cardiff. :))

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:23

Mkango schreef:
purny schreef:
Ik krijg zoveel zin van dit topic om te boeken. Iets om naar uit te kijken :D
Het doet mij vooral denken aan de opluchting toen ik Londen eindelijk achter me kon laten. _O- Nu is er wonen natuurlijk ook anders dan er de toerist uithangen, maar zelfs daar kan ik tegenwoordig niet meer van genieten. Zeker omdat ik weet wat Engeland nog meer te bieden heeft. :))

Ik ben toen wel 1 dag geweest. Is er eigenlijk iets van een outlet in of bij Londen?
Zelf nog nooit langer geweest, maar het lijkt me steeds leuker vooral met kerstsfeer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:26

purny schreef:
Ik ben toen wel 1 dag geweest. Is er eigenlijk iets van een outlet in of bij Londen?
Zelf nog nooit langer geweest, maar het lijkt me steeds leuker vooral met kerstsfeer

Ja, in Wembley zit een Designer Outlet. :j
In de UK kun je eigenlijk nergens fout gaan met de kerstsfeer. Overal wordt flink uitgepakt met verlichting. :D

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:30

Ik vlieg altijd, maar blijkbaar ben ik een sukkel. Bedankt. Lekker complimenteus ook.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:35

Mkango schreef:
purny schreef:
Ik krijg zoveel zin van dit topic om te boeken. Iets om naar uit te kijken :D
Het doet mij vooral denken aan de opluchting toen ik Londen eindelijk achter me kon laten. _O- Nu is er wonen natuurlijk ook anders dan er de toerist uithangen, maar zelfs daar kan ik tegenwoordig niet meer van genieten. Zeker omdat ik weet wat Engeland nog meer te bieden heeft. :))

Ik kom al meer dan 20 jaar in GB; de enige keer dat ik in London geweest ben is omdat een vriend van me dwars door London wilde rijden, in plaats van de M25 te nemen.
Was een leuk tripje maar verder kreeg ik niet het gevoel dat ik terug moest.


Maar zelfs in een industriestad als Stoke-on-Trent kun je leuke ontdekkingen doen zoals een geweldige indiër in een onoogelijk pandje naast de BP https://bluetiffinonline.com/
Deze was het dichtste bij het hotelletje waar we zaten dus we hebben het de eerste avond erop gewaagd en vervolgens zijn we de andere dagen maar terug gegaan :Y)

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:38

Mkango schreef:
purny schreef:
Ik ben toen wel 1 dag geweest. Is er eigenlijk iets van een outlet in of bij Londen?
Zelf nog nooit langer geweest, maar het lijkt me steeds leuker vooral met kerstsfeer

Ja, in Wembley zit een Designer Outlet. :j
In de UK kun je eigenlijk nergens fout gaan met de kerstsfeer. Overal wordt flink uitgepakt met verlichting. :D

Die designer is wel iets :D Vind ik leuk! Zitten een aantal winkels tussen waar ik heen wil.

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:41

Nabster schreef:
Ik vlieg altijd, maar blijkbaar ben ik een sukkel. Bedankt. Lekker complimenteus ook.

Ach hier nog een sukkel...

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:41

Qua andere plaatsen vond ik Liverpool leuk en zeker Chester ook!

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wat te doen in Londen? Zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:45

Het lijkt me ook geweldig om Wembley stadion te bezoeken. 90.000 mensen kunnen daarin :wow:

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:57

purny schreef:
Nabster schreef:
Ik vlieg altijd, maar blijkbaar ben ik een sukkel. Bedankt. Lekker complimenteus ook.

Ach hier nog een sukkel...

Wanneer was je voor het laatst in London?

De trein rijdt vanaf 2017 en is ergens in de loop van 2019 serieus verbetert, dat het ergens over gaat.
https://www.nsinternational.com/nl/onze ... aar-londen

Zet dat eens langs je vliegticket, inkl extra kosten en reistijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:00

ikke schreef:
Ik kom al meer dan 20 jaar in GB; de enige keer dat ik in London geweest ben is omdat een vriend van me dwars door London wilde rijden, in plaats van de M25 te nemen.
Was een leuk tripje maar verder kreeg ik niet het gevoel dat ik terug moest.


Maar zelfs in een industriestad als Stoke-on-Trent kun je leuke ontdekkingen doen zoals een geweldige indiër in een onoogelijk pandje naast de BP https://bluetiffinonline.com/
Deze was het dichtste bij het hotelletje waar we zaten dus we hebben het de eerste avond erop gewaagd en vervolgens zijn we de andere dagen maar terug gegaan :Y)
Snap ik. :') De enige keer dat ik er niet in de file gestaan heb, was toen het land net in lockdown was vorig jaar. Toen kon je er een geweer afschieten bij wijze van spreken en nog niemand raken, zo uitgestorven was het zelfs op de M25. :=

purny schreef:
Die designer is wel iets :D Vind ik leuk! Zitten een aantal winkels tussen waar ik heen wil.
Als je ook mooie, bizar dure dingen wilt zien om je er slechts aan te vergapen, dan zou ik ook even over Bond Street en Jermyn Street lopen. :j De winkel van Osprey London is bijvoorbeeld al een hele beleving (alleen niet zoals Debenhams op Oxford Street een beleving is met die halve disco op de begane grond _O- ). En Harrods en Selfridges zijn ook een vrij bizarre ervaring wat dat aangaat. :)) Theedrinken bij Fortnum & Mason... <3

O, voor de boekenliefhebbers: Hatchard's! Een boekwinkel die stamt uit de 18de eeuw. :=
Er schiet me net trouwens ook nog een leuk cafeetje te binnen in Bloomsbury: Half Cup.

Voor wat betreft vliegen vs treinen: trein is vooral een stuk relaxter en qua totale reistijd is het ongeveer net zo lang, of zelfs korter, dan vliegen. :) Én je zit dus niet vast aan die stomme bijbetalingsregelingen voor je bagage als je van plan bent om even flink te gaan shoppen. :D

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:01

@ikke: Ik ben toen met een busreis geweest. Was geen succes :')
Vrijdagnacht heen naar Calais, met de boot over en dan een dag daar zijn.

Ik hou echt niet van langer onderweg zijn als ik ook een kortere tijd onderweg kan zijn. En bovendien vind ik het heerlijk om op schiphol achter de douane te struinen.

Dus geen trein voor mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:05

purny schreef:
@ikke: Ik ben toen met een busreis geweest. Was geen succes :')
Vrijdagnacht heen naar Calais, met de boot over en dan een dag daar zijn.

Ik hou echt niet van langer onderweg zijn als ik ook een kortere tijd onderweg kan zijn. En bovendien vind ik het heerlijk om op schiphol achter de douane te struinen.

Dus geen trein voor mij
Alleen ben je dat dus niet met vliegen. :)) Ik dacht dat ook altijd, tot ik een keer ging vergelijken hoe lang het van deur tot deur duurde en dat was ongeveer gelijk vanaf Heathrow en St Pancras. Bij de trein zit je uiteraard langer in de trein dan dat je in het vliegtuig zit, waardoor je denkt dat vliegen sneller gaat, maar in de praktijk valt dat dus best wel tegen. :+ Zeker als je op Stansted, Gatwick of Luton vliegt. :=

Ik vind achter de douane struinen ook altijd wel chill, maar op een gegeven moment vloog ik zoveel dat ik wel een beetje klaar was met al die winkels. :') En ook met de loze tijd die je doorbrengt op een luchthaven met het inchecken, wachten, naar de gate, wachten, boarden, wachten, uitstappen, wachten... Bij de trein is het een kwestie van inchecken, even wachten op de trein, gaan zitten en uitstappen op de plaats van bestemming met al je bagage in de hand, eventueel met een overstap in Brussel. :P

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Wat te doen in Londen? Zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:07

Heeft iemand al London zoo genoemd??

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wat te doen in Londen? Zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:08

@mkango: Het is 4 uur en 13 minuten met de trein vanaf Amsterdam. Als jij het sneller dan een uurtje vliegen kan vinden ben ik blij.
Zoiezo moet ik dan nog naar Amsterdam wat mij ook al een uur reizen kost.

Duss het is in mijn geval niet sneller dan het vliegtuig.

Anoniem

Re: Wat te doen in Londen? Zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:13

Ik vloogmeestal vanaf Zestienhoven, half uur van te voren aanwezig. Uurtje vliegen naar city, en dan half uurtje naar hotel bij Russell Square. Daar wint de trein hetnietvan :P (woonde ook 15 min van zestienhoven).

Al ging ik ook vaak met de trein :j maar ben wel eens gestrand in Brussel op de terugweg omdat door sneeuw mn treinen steeds niet gingen heen én terug. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:15

purny schreef:
@mkango: Het is 4 uur en 13 minuten met de trein vanaf Amsterdam. Als jij het sneller dan een uurtje vliegen kan vinden ben ik blij.
Zoiezo moet ik dan nog naar Amsterdam wat mij ook al een uur reizen kost.

Duss het is in mijn geval niet sneller dan het vliegtuig.
Je kunt ook via Rotterdam gaan, dan pak je in België pas de Eurostar. Dan is het vanaf Den Haag 4 uur en 13 minuten, én sta je dus meteen midden in Londen. ;)

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wat te doen in Londen? Zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:16

Ieder zijn ding toch... de een vind de trein goed en de ander het vliegtuig. Iedereen tevreden en allebei de sectoren hebben wat te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:19

purny schreef:
Ieder zijn ding toch... de een vind de trein goed en de ander het vliegtuig. Iedereen tevreden en allebei de sectoren hebben wat te doen
Zeker, ik probeer je ook niet over te halen om per se met de trein te gaan hoor. :)) Alleen wilde ik laten zien dat vliegen niet per se sneller is, en waarom ikzelf inmiddels liever voor de trein ga dan het vliegtuig, maar dat moet ieder voor zich weten idd. :) Als ik minder zou vliegen, zou ik dat wss ook niet erg vinden, maar op een gegeven moment kwam die hele handel en dat constante gezeul met m'n bagage echt m'n neus uit. _O- Ik woonde toen ook op 20 minuten lopen van St Pancras, dus dat was ideaal!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wat te doen in Londen? Zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:50

Dat is een beetje ons ding tegen vliegen ook. Alles bij elkaar opgeteld en de beperking met bagage ben je echt niet veel sneller. Ja, het vliegen zelf is snel, maar de tijd er voor en na niet.

Maar inderdaad, ieder zijn ding :-)

De P&O Ijmuiden-Newcastle ken ik verder niet. Als wij naar de UK gaan dan moeten we meestal niet zo noordelijk zijn, dus heeft Newcastle voor ons geen zin.

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 00:02

Voor mij is het een hele omweg om naar Amsterdam te gaan om de trien of het vliegtuig te pakken. Het kost ook nog eens 20 euro met het ov om er te komen. En 1,5 uur.

En heel erg bedankt iedereen voor alle tips ik ga ze allemaal uitzoeken en op een rijtje zetten :D

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 00:08

Als je van harry potter houdt: Warner Bros studio's :D :D :D :D

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 00:24

Apple schreef:
Dat is een beetje ons ding tegen vliegen ook. Alles bij elkaar opgeteld en de beperking met bagage ben je echt niet veel sneller. Ja, het vliegen zelf is snel, maar de tijd er voor en na niet.

Maar inderdaad, ieder zijn ding :-)

De P&O Ijmuiden-Newcastle ken ik verder niet. Als wij naar de UK gaan dan moeten we meestal niet zo noordelijk zijn, dus heeft Newcastle voor ons geen zin.

Ehm, P&O is Rotterdam - Hull
DFDS is IJmuiden - Newcastle :D

DFDS had nog weleens leuke aanbiedingen. vijf dagen voor 500 euro met z'n tweeën, overtocht (inkl auto) en hotel half pension.
Vorig jaar nog gedaan. Is wel raar: ga je weg, niet zoveel aan de hand. Kom je terug NL op slot :oo

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 00:28

Er is normaal gezien zo ontzettend veel in londen dat de moeite waard is dat het niet in een post of zelfs een heel topic zou passen. Ik denk dat de meeste grote dingen wel genoemd zijn. Als paardenliefhebber zou je naast de bekendste dingen ook kunnen kijken naar bijvoorbeeld de Household Cavelry.

Wat betreft creditcard, die is inderdaad tegenwoordeig niet meer noodzekelijk om te hebben in de UK, maar er zijn nog steeds wel een verrassend aantal plekken waar onze europese debitcards niet werken. Gelukkig steeds minder, maar als je een creditcard hebt kan het geen kwaad om deze als backup mee te nemen.