Inreisbeperking VS, vliegticket?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Inreisbeperking VS, vliegticket?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 21:50

Hoi allemaal,

een jaar geleden hebben mijn man en ik een reis naar Florida geboekt. We hebben particulier een huis gehuurd en via Delta een vlucht geboekt. Ik was helemaal blij want het was een directe vlucht.

Onlangs kreeg ik een email dat de vlucht een overstap heeft gekregen, maar dat is niet het grootste probleem. Er geldt natuurlijk in de VS een inreisverbod voor uit NL.

Ik kom er gewoon niet uit op de website van Delta. Heeft er iemand ervaring met het terugkrijgen van geld wanneer er ineens een inreisverbod geldt? De vliegtickets zijn 4000 euro bij elkaar en ik heb dit liever retour ipv een voucher....

Anoniem

Re: Inreisbeperking VS, vliegticket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:04

Ik zou gewoon direct contact opnemen met Delta, dan heb je meteen het juiste antwoord. :)

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Inreisbeperking VS, vliegticket?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 22:27

Heb ik geprobeerd. Maar moest een email sturen maar nog niks gehoord. Gaan maandag weer bellen.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Inreisbeperking VS, vliegticket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:44

Met de huidige restricties, zeker naar de USA, is de enigste die je hier concreet advies over kan geven je airline. Ik zou dan dus ook op hun informatie vertrouwen.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Inreisbeperking VS, vliegticket?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 22:48

Ik had alleen de hoop dat bv. iemand op bokt ook eerder te maken heeft gehad met een vliegticket waar een inreisbeperking geldt voor dat land.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Inreisbeperking VS, vliegticket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:49

Ik heb een voucher aangevraagd. Voor wanneer had je je reis geboekt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:51

Ja, maar niet met Delta. :D
Ik denk dat je je wel moet voorbereiden op een lange adem, maar de precieze details kan echt alleen Delta je vertellen. Mijn ouders zijn na dik een half jaar nog steeds aan het steggelen met AirFrance en ik heb ook zeker een half jaar moeten wachten op een refund van RyanAir, die me constant toch een voucher probeerden aan te smeren.

Heb je al geprobeerd om ze via Facebook te benaderen? Soms wil dat helpen, maar ik denk dat het nu nog steeds gewoon bovengemiddeld druk is bij customer service.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-12-20 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:52

Mkango schreef:
Ja, maar niet met Delta. :D
Ik denk dat je je wel moet voorbereiden op een lange adem, maar de precieze details kan echt alleen Delta je vertellen. Mijn ouders zijn na dik een half jaar nog steeds aan het steggelen met AirFrance en ik heb ook zeker een half jaar moeten wachten op een refund van RyanAir, die me constant toch een voucher probeerden aan te smeren.

Toevallig gister een refund aangevraagd bij KLM. Benieuwd hoelang dit gaat duren

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Inreisbeperking VS, vliegticket?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 23:23

Was dit ook allemaal met een inreisbeperking? Vlucht is dus (nog) niet geannuleerd. We gaan in april 2021 in principe op reis.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Inreisbeperking VS, vliegticket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:35

Dan zou ik het nog even afwachten. Als het land in april nog op oranje staat kun je annuleren.
Er kan in die tijd best veel veranderen, ze zijn begonnen met vaccineren. Dat is in principe een vooruitgang.

Ik hoorde 4 weken van te voren dat mijn reis was gecanceld(hotel). Toen heb ik een voucher aangevraagd maar gister mijn refund.

Ik ben hierdoor niet in mijn eigen kosten gaan zitten, volledige reis terug gekregen

Leo

Berichten: 50128
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 00:00

Wij hadden een vlucht op Vancouver in september. Deze is een week of 2 vooraf geannuleerd, terwijl wij natuurlijk al veel eerder wisten dat het inreisverbod nog van kracht was. Zolang de vlucht nog op het schema staat, kun je geen refund krijgen, maar ze worden echt pas kort van tevoren gecanceld. Bij ons werd het bedrag overigens keurig terug gestort, toen we aangaven geen voucher te willen ontvangen.
Afwachten dus, het enige wat je kunt doen.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 00:15

Leo schreef:
Wij hadden een vlucht op Vancouver in september. Deze is een week of 2 vooraf geannuleerd, terwijl wij natuurlijk al veel eerder wisten dat het inreisverbod nog van kracht was. Zolang de vlucht nog op het schema staat, kun je geen refund krijgen, maar ze worden echt pas kort van tevoren gecanceld. Bij ons werd het bedrag overigens keurig terug gestort, toen we aangaven geen voucher te willen ontvangen.
Afwachten dus, het enige wat je kunt doen.


Jammer van jullie reis! Was dit ook met Delta? Optie van geld retour staat namelijk nergens in de policy. Alleen een voucher. Vraag me af of de EU regelgeving wel geldt omdat het geen EU bedrijf is vamdaar

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Inreisbeperking VS, vliegticket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 00:19

Mijn man zou begin juli naar de VS vliegen met KLM. Toen was er ook een inreisbeperking. Hij moest een formulier invullen op de website van de KLM en na een heel aantal weken werd t terugbetaald. (3 maand na de oorspronkelijke vlucht)

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 00:34

Wij zouden dit jaar op 13 april vliegen met KLM, maar dat ging natuurlijk niet door want de grenzen zaten dicht. De tickets zijn terugbetaald. Moesten er wat moeite voor doen want ze wilden ons eerst afwimpelen met een voucher. Voucher had sowieso geen zin want het was een zakelijke reis voor een evenement dat niet door is gegaan, dat hielp wel in de onderhandelingen.