[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 17:58

Nope, geen safer idd, een grote zorg minder!
Het is een tweede huis, dus staat in principe leeg. Dus het zal afhangen van hoe snel al het papierwerk rond zal zijn. We moeten wel een deel hypotheek maar alle documenten daarvoor hebben we al voorbereid en liggen klaar. De adviseur weet precies wat we willen en zal er ook vaart achter zetten zodra we groen licht krijgen.
Wat overnemen etc weten we nog niet. Het maakt me eerlijk gezegd ook helemaal niks uit. Van mijn part laten ze alles staan, of nemen ze alles mee. Maakt me echt niet uit. Grote zooi staat er sowieso niet (wederom voordeel van tweede huis).

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:05

Aha, nou dat klinkt goed. Dan kan het volgens mij heel snel gaan! Volgens mij moet je er dan in juni in kunnen zitten! Heerlijk plannen kunnen gaan maken.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 18:54

Ik doe niet anders hahaha!
Zalig, eindelijk weer een eigen plekje...
En dan nog ergens een stukje land kopen of huren, maar goed, eerste patatje!

lizy29

Berichten: 6241
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:59

Judith wat voor maat heb je? Heb echt een enorme stapel rijbroeken liggen dus als er wat bij zit wat je past kan je die wel van me overnemen voor een zacht prijsje mocht je dat willen.

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:08


JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 21:20

Lizy, merci. Ik moet echter toch naar decathlon voor nog wat andere zaken, en misschien is de eerste les dit weekend al als we niet naar de Cantal hoeven.
Ik pb je nog even, want reserve kan nooit kwaad, ook niet voor logerende vrienden en familie.

Bedankt ook siamsmeesje, super handig!
Ik rij morgen ook wel even langs de kringloop, misschien dat ze toevallig nog een basisboek over paarden hebben.
Komt vast goed haha.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 19:23

Nou net bericht gehad van de verkopers. Bod geweigerd.
Wauw. Met de melding dat er dit weekend nog kijkers komen. Ja doei dat is een spel waar wij niet aan mee gaan doen. We hebben gezegd dat het vandaag of nooit is. Zoek maar een ander om als hefboom in te zetten.
Wij gaan binnenkort dus weer verder huizen kijken.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:38

Hey wat stom! Wat balen. Maar je hebt groot gelijk, jullie bepalen wat je budget is en wat je het waard vindt.
Niet laten opjuinen. Poot stijf houden. Inderdaad nog even verder kijken. Dit was je tweede weekend huizen, drie maal is misschien scheepsrecht. En misschien moet het zo zijn. Misschien wacht er een ander huisje op je.
Maar balen is het wel.
Morgen eerst maar eens paardrijden. Dat is vast hartstikke leuk.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 22:27

Verschrikkelijke sneeuwman(vrouw) te paard spelen hahaha.
Ik ben erg benieuwd of ik het erf af kan komen morgen, want het sneeuwt gigantisch. Panda is geen 4x4, onze niet want ze zijn er dus wel in 4x4 uitvoering :')

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:43

langlaufen? Niet vergeten af te doen als je je proefje gaat rijden.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 23:20

Helaas, het is bergop vanaf hier naar de manege dus ski's in welke vorm dan ook zijn op de heenweg althans, niet praktisch sneller dan gewoon ouderwets lopen.
We gaan het zien :D

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 21:52

Zo dat was weer een heel avontuur.
Het begon dus al met een enorme bult sneeuw. Maar, de temperatuur zat rond het vriespunt en dus was onze oprit gewoon schoon. Al verloor ik bij het wegrijden wel 1 van mijn ruitenwissers, die had blijkbaar iets teveel geleden onder het gewicht van de sneeuw. Bij het sneeuwvrij maken van de auto zag ik die dingen al omhoog schuiven toen ik de sneeuw van de voorruit verwijderde. Oh well, we moesten die dingen toch weer eens vervangen. Maar onhandig was het wel want ik kon ze dus niet meer gebruiken :')

Anyway. Wilco bleef thuis, met deze kou wilde ik het hem niet aandoen. Ik draai de eerste bocht door en hoppa, de hele weg was wit. Dus met 20-30 km/h de berg op gekropen. Doet de panda toch weer even!

Gelukkig is het welgeteld 7 minuten, nu iets langer uiteraard. Op locatie op hoop van zege de parkeerplaats op gereden, hopende dat ik er later weer weg zou kunnen komen.

Mij werd een merrie aangeboden met de naam Dora. Een slank type. Borstelen was al gezellig want constant zure blik en bijten. Ik nam het haar niet kwalijk. Mij viel op dat ze op haar rug nog gevoeliger was dan onder haar buik. Niet zo leuk. Instructie aangesproken maar die zeiden dat er niks aan de hand was. Nou ja, vooruit dan maar.

Maar goed, zadel erop en naar de binnenbak. Opstappen en gaan. Nou het bleek dus een sterrenkijker die de sneeuw buiten niet zo leuk vond. Na het aandraven ging het een paar rondjes goed (wat een tempo niet normaal) bij ongeveer ronde 5 besloot ze dat de korte zijde waar ze de sneeuw buiten kon zien reden was om de kop tussen de benen te stoppen en een serie flinke bokken te produceren. De rest van de paarden, 4 stuks, reed net achter mij en bedacht ook dat het beter was eieren voor hun geld te kiezen en gingen er in galop vantussen. No harm done, iedereen is blijven zitten en we gingen door. Geen idee wat de bedoeling was, iedereen reed dwars door elkaar, logica ontbrak wat betreft voorrangsregels. Daarna werden er een aantal balken neergelegd waar we in draf overheen moesten. Om de beurt een soort parcoursje. Dat was op zich geinig, ware het niet dat dit de rest van de les was (45 minuten zonder uitstappen). Als je niet aan de beurt was werd je geacht stil te blijven staan en geloof me, met de huidige temperaturen was dat geen pretje. Ik stapte als een soort ijsklontje af.
Galop gingen we niet meer doen want de paarden waren zo schrikkerig? Na die eerste stunt is er echt niks meer gebeurd. Nou ja. De meiden waar ik mee reed zaten wel een flink stuk lager in niveau, want geen van allen kon zelf zien of ze op het goede been aan het lichtrijden waren en er was er een die bochten kleiner dan 10m niet door kon sturen.

Niet echt een succes dus. Tel daarbij op dat de paarden in stands staan maakt dat dit een eenmalige actie was.

Terug naar huis geglibberd en direct een lange hete douche genomen.
Al met al een hele ervaring dus! En het Frans, dat ging eigenlijk heel prima.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:58

Dat was inderdaad een avontuur. Ik vermoed dat de marter je ruitenwisser opgegeten heeft trouwens.

Op zich allemaal interessant dat iedereen voor zich rijdt en niet achter elkaar aanhobbelt.

Maar weet je nu of je geslaagd bent voor je galop 4? Beetje gek als je niet gegaloppeerd hebt om je galop te kunnen halen :+ :?

Had je nog een rijbroek kunnen scoren?

Hoe voelde het op een Engels zadel?

Zeiden ze nog iets over de theorie?

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 11:10

Nee, het was gewoon een les om te kijken welk niveau ik heb. Nou als dat galop 4 was, dan is dat geen enkel probleem...
Het rijden in Engels zadel ging eigenlijk verbazingwekkend goed. Al had ik nadien echt last van mijn zitbeenknobbels haha. Verwend kontje met gelseats normaal gesproken hahaha.
Theorie ook niks over gezegd. Ik vond het allemaal maar vaag en heb niet het idee dat ik met hen verder ga komen. Ze gedroegen zich ook heel awkward omdat ik niet Frans ben, hoewel ik heb aangegeven dat ik het prima begrijp maar dat spreken nog niet zo makkelijk gaat.
Ik heb van de week een rijbroek gescoord bij Decathlon. Ik moest daar sowieso nog naartoe omdat ik nog een nieuwe backpack nodig had voor het wandelen, mijn huidige is inmiddels 6 jaar oud en volledig uitgewoond, geen vorm meer in te krijgen.
Ik zal nog wel eens expliciet vragen of ik ook daadwerkelijk die galop 4 kan rijden, want dit is wel een beetje nutteloos. Lessen zijn lollig maar niet waar ik direct om gevraagd heb.

Voor jezelf rijden is absoluut niks mis mee, maar dit ging allemaal door elkaar heen, de ene in stap, de ander in draf, beide kanten op, en aan de voorrangsregels hield niemand zich. Dus het was een beetje een zooitje waarbij je regelmatig vol in de ankers moest omdat je anders een botsing kreeg. Erg bijzonder.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 11:23

JudithO schreef:
Nee, het was gewoon een les om te kijken welk niveau ik heb. Nou als dat galop 4 was, dan is dat geen enkel probleem...
Het rijden in Engels zadel ging eigenlijk verbazingwekkend goed. Al had ik nadien echt last van mijn zitbeenknobbels haha. Verwend kontje met gelseats normaal gesproken hahaha.
Theorie ook niks over gezegd. Ik vond het allemaal maar vaag en heb niet het idee dat ik met hen verder ga komen. Ze gedroegen zich ook heel awkward omdat ik niet Frans ben, hoewel ik heb aangegeven dat ik het prima begrijp maar dat spreken nog niet zo makkelijk gaat.
Ik heb van de week een rijbroek gescoord bij Decathlon. Ik moest daar sowieso nog naartoe omdat ik nog een nieuwe backpack nodig had voor het wandelen, mijn huidige is inmiddels 6 jaar oud en volledig uitgewoond, geen vorm meer in te krijgen.
Ik zal nog wel eens expliciet vragen of ik ook daadwerkelijk die galop 4 kan rijden, want dit is wel een beetje nutteloos. Lessen zijn lollig maar niet waar ik direct om gevraagd heb.

Voor jezelf rijden is absoluut niks mis mee, maar dit ging allemaal door elkaar heen, de ene in stap, de ander in draf, beide kanten op, en aan de voorrangsregels hield niemand zich. Dus het was een beetje een zooitje waarbij je regelmatig vol in de ankers moest omdat je anders een botsing kreeg. Erg bijzonder.


Dat klinkt idd erg bijzonder. Wat raar dat je nu nog niet eens weet of je aan de galop4 voldoet. Daar moet je bij galopperen en springen volgens mij. En theorie ook niets over bekend. Bizar.

Nou ja, wel leuk dat je weer even gereden hebt en een andere manege opzoeken of zo?

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 11:37

Klopt, je moet een dressuurproefje rijden en een parcoursje springen. Maar daar hebben we dus niks van gedaan. Nog geen figuren gereden ook.
Het parcoursje over de balken vond ik wel leuk hoor, maar ik had verwacht dat na de eerste keer het zou veranderen in lage hindernissen en dat is dus niet gebeurd. Ik had wel zin in een sprongetje haha.

Ja, ik ga even kijken of ik een andere locatie kan vinden. Voordeel van dat het hier wat dikker bevolkt is, er zijn er best wel een paar. Dus ik kijk even rustig verder.

lizy29

Berichten: 6241
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 11:46

En daarom zou ik al geen galop examen kunnen doen. Ik spring niet. Krijg mijn balans niet meer voldoende om mijn paard niet in de weg te zitten. Word daardoor angstig, verstijf en kletter er vanaf. Helaas niet meer het lef van vroeger toen ik gewoon even 1,10 sprong.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 11:49

Ik hoop ook niet dat er te hoog gesprongen moet worden hoor, een halve meter is mij hoog genoeg :')

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 11:55

Wat jammer dat zowel het huis als het paardrijden wat teleurstellend is verlopen maar voor allebei is er nog ruimte voor iets beters. Ik hoop dat dat snel het geval zal zijn.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 12:11

Ja dat komt goed hoor! Over twee weken zitten we weer in de Cantal :D

Ik heb trouwens wel serieus kou gevat gisteren, alles doet zeer en ik kom vandaag de bank niet meer af, behalve om mijn theemok een refill te geven.

Poosje81
Berichten: 21206
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:13

JudithO schreef:
Ja dat komt goed hoor! Over twee weken zitten we weer in de Cantal :D

Ik heb trouwens wel serieus kou gevat gisteren, alles doet zeer en ik kom vandaag de bank niet meer af, behalve om mijn theemok een refill te geven.


Hoe ver zit je dan van Brive af?

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 12:20

Brive waar?

Poosje81
Berichten: 21206
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:05

JudithO schreef:
Brive waar?


Sorry macht der gewoonte, deze,


19100 Brive-la-Gaillarde

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 13:46

Ah die :+
Als je gewoon Brive intikt krijg je, zoals altijd in Frankrijk, ongeveer 20 opties :')

Wij zitten daar dan 2 uur vanaf.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:45

Voorrangsregels heeft de gemiddelde wedstrijd ruiter ook geen kaas van gegeten, heb gisteren op wedstrijd eens gekeken naar hoeveel ruiters er op het goede been lichtrijden, ongeveer 70% dat vind ik erg weinig op een spring wedstrijd.

Judith ik heb toen der tijd mijn Galop 7 op een manege gehaald (zonder theorie, die kreeg ik cadeau) was een vriend van een vriend die het examen deed.
Heb een paar rondjes in de binnenbak dressuur gereden en vervolgens een paar sprongetjes gemaakt. Als ik nu terug kijk was mijn houding boven een hindernis toen echt prut.

Als ik jou was zou ik bij een manege aankloppen en zeggen dat je in Nederland dressuur wedstrijden hebt gereden, je nu je Galop 4 wilt halen vanwege het paarden houden gebeuren maar geen ambities hebt om wedstrijden te rijden.

Misschien is het zelfs mogelijk dit op een western stal/manege te halen.
Want volgens mijn licentie mag ik ook western wedstrijden rijden........