[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JudithO

Berichten: 7059
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 12:47

Haha ja mooi he? Nu trouwens regen maar vooral morgen verwachten ze sneeuw.
Hier hadden we afgelopen weekend ook 14-16 graden, maar nu hebben we lekker weer even wat frisheid. Het hoeft van mij overigens niet hoor, je wordt ook gek van alle jassen aan de kapstok. De ene dag de winterjas, die soms dezelfde dag nog gewisseld moet voor een dunnere zomervariant.

De houtbestelling blijkt toch 1 grote ellende te zijn. Ik heb hem geannuleerd, want we komen er niet uit.
Ze verwachten blijkbaar oprecht dat we het met de hand gaan uitladen. Koekoek!
Een vrachtwagen met een kraantje kon wel, maar dan mochten we nog even 1400 (EXCL BTW!) extra dokken voor het transport. Echt joh, droom lekker verder. Wat mensen bezield, het blijft je verbazen.

We gaan wel even met de maten puzzelen, dan bestellen we lekker weer bij de lokale Point P. Want die hebben wel goede service.

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 13:01

Dat is rot. Point P is wel duur, maar ze weten wel hoe je heet als je er vaker komt. Nette service en vooral altijd nemen ze de tijd om je helemaal te adviseren en alles uit te leggen. Een bezoek daar vond ik meestal lijken op een gratis workshop ;-)

JudithO

Berichten: 7059
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 13:02

Nou precies dat. Hun service is gewoon echt heel erg goed en dat is ook heel veel waard. Stellen geen vragen, doen niet moeilijk, doen gewoon hun ding en klaar.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 13:08

Hier net ook weer een aanvraag gedaan voor 1000 palen voor de weides :+

Hout is soms wat lastig ja, ben blij dat ik zelf kan lossen als het nodig is maar wat we tot nu toe besteld hebben kwamen ze gewoon brengen en is netjes met de kraan van de vrachtwagen op de plek gelegd waar ik het wilde hebben, zonder extreem hoge bezorgkosten.

JudithO

Berichten: 7059
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 13:10

Ja toch? Ik ben nog steeds gewoon sprakeloos. Hoe ze het verzonnen krijgen, geen idee.

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 13:54

Hier is bezorgen van materiaal met kraantje van hun op de vrachtwagen 76 euro voor 12 km enkele reis en dat is dan de lokale Gedimat. Kun je zelf niet voor gaan rijden. Wij zouden tig keer heen en weer moeten gaan. En hij laadt het altijd precies uit waar we willen. Grind voor de oprit bijv heeft hij beloofd te splitsen in twee rijsporen als we zover zijn. Ja ook dat grind is duurder dan van de bricomarché die komt het ook leveren trouwens, maar als je de lokale markt spekt blijven zulke handige winkels wel in de buurt zitten en ook hun expertise is altijd erg welkom. Ook rekenen zij altijd voor je uit wat je nodig hebt.

Tinka

Berichten: 3763
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 14:13

Monique1963 schreef:
Mooie plannen, maar eh sneeuw? We hebben hier regelmatig 25 graden.

Hier is ook sneeuw voorspeld voor morgen

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 14:17

Brrr, hoeft voor mij niet meer nu. Het zal wel natte sneeuw bij je zijn dan. Zal nu niet meer blijven liggen. We hebben nu wel bewolking, maar het is lekker weer, richting de 20 graden.

JudithO

Berichten: 7059
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 14:39

Natte sneeuw inderdaad, maar als het hard genoeg gaat wordt het gewoon wit. Er komt ook weer iets nachtvorst, -2 geloof ik.
20 graden, jeetje. Ik vond de 16 van afgelopen zaterdag al zo warm haha.
Van mij hoeft die sneeuw ook niet meer, maar goed dan had ik bij jou in de buurt moeten gaan wonen Mo. En ik doe het niet zo best op die enorrrrm hete zomerdagen die jullie hebben ;)

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 14:45

Nee, als je 16 graden al warm vindt, dan zit je bij ons fout. Het enige nadeel van 44 graden oid vind ik dat de leuningen van stoelen zo heet worden. En mijn laptop is dan ook te heet om aan te raken, zelfs onder de parasol. Maar het zwembad is geduldig. Niet voor mijn laptop overigens...

JudithO

Berichten: 7059
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 14:52

Hah dat is nu natuurlijk he. In de zomer is 16 wel wat frisjes. Maar hier geen ondenkbare temperatuur overigens. Wel ideaal als je wat sportievere activiteiten wilt ondernemen.
44 graden, nee bah dat hoef ik echt niet. Een zwembad is hier ook geen optie, wel pootjebaden in de beek die altijd stervenskoud zal blijven haha.
Wat die laptop betreft, het zou ideaal zijn als ze daar eens een waterdichte variant voor zouden bedenken. Maar die kost dan vast weer je volledige ribbenkast bij elkaar, ben ik bang!

Prairy
Berichten: 9087
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 20:39

Ik vind max 33 nog wel te doen, maar helaas hebben wij ook al een paar keer 40+ gehad, leuk zon microklimaat. Komende zomer ook een zwembad hier.

Ik vind zelf tussen 10-27 graden dikke prima. Onder nul vind ik niet leuk, maar heel heet hoeft van mij ook niet. Heel vochtig overigens ook niet. Curaçao kon je tussen 630-10 wat doen, daarna was het gewoon te heet tot een uur of 18.

JudithO

Berichten: 7059
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 08:45

Goedemorgen!
Afbeelding
Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 08:53

Ik zou mijn zwempak aantrekken als ik jou was ;-)

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 11:21

Haha winter is coming !
Met kerstverlichting en al in die boom zie ik :D

1400 euries is wel veel ja. Komen die gasten met een gouden truck ofzo :=

Wanneer komen de ponietjes ?

Tinka

Berichten: 3763
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 11:44

Wel mooi en apart sneeuw half april.
Hier zijn er wat vlokjes gevallen, maar het blijft niet liggen.

JudithO

Berichten: 7059
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 12:42

Haha die kerstverlichting is de reflectie van de lamp in de woonkamer :D
De pony's komen hier op 24 april aan. Ik ga volgende week vrijdag op pad.

Monique, je bent welkom voor een late nieuwjaarsduik in de beek!

Tinka, hier dooit het nu ook flink met het zonnetje wat regelmatig doorkomt. Tegelijk blijft het wel sneeuwen, zachtjes aan. Het is dus nog wel aardig wit hier.

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 13:31

Ohh lekker Monique even een frisse schoonspoel beurt... Volgens mensen kan dat reinigend werken op je karma... misschien dan je ongelukjes van je afspoelen... Alleen niet uitglijden, heb je er straks nog blauwe plekken bij.. :+

Wauw wat een sneeuw nog. Wat een verschil in weer zeg, de een zit in Frankrijk en de paarden komen in de schaduw staan vanwege de warmte, de ander zit in de sneeuw.

Hebben jullie nog iets gehoord over jullie kippenhok? Is het slaafje nog in actie geweest? Als er straks zo'n bult hout de berg op gaat zal hij vast ook wel even komen checken denk ik zo...

JudithO

Berichten: 7059
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 15:02

Nee geen actie meer geweest. Behalve de buurman die elke cm kwam inspecteren haha. En hij kwam nog een stapel schroeven brengen omdat we tekort kwamen.

Het slaafje mag van mij komen checken wat hij wil. Er zit een gat in ons dak, dat moet toch gerepareerd worden. Van het dak van de aanbouw gaan we wel melding maken, maar wat ze daarmee doen moeten ze zelf weten. Op mijn mail over het kippenhok heb ik ook nooit meer reactie gehad.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:29

Oh reflectie van binnen dus. Ik was al aan 't zoeken naar lantaarnpalen ergens halverwege de berg :')

Nog een paar nachtjes slapen en dan de ponies, leuk ! :):)

JudithO

Berichten: 7059
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 19:18

Haha die zul je daar niet gaan vinden, er loopt daar nog niet eens een wandelpad :D

Ja volgende week vrijdag ga ik op pad! Echt enorm veel zin in. Ook enorm spannend wel hoor, zo'n eind rijden. Het komt vast goed, ik heb eigenlijk alles nu wel voor elkaar. Behalve de exportkeuring dan. Die is voor Punette en Miracle al aangevraagd, voor Jolly kan dat zondag pas omdat ze voor hem als enige zonder stamboom een weersvoorspelling moeten hebben. Als bewijs dat het niet warmer wordt dan 30 graden onderweg. Voor stamboekpony's hoeft dat niet. Logisch he? EU wetgeving.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:31

Huh ? Què ? :')
Dat hele EU-ding is echt een farce hoor :x

Ga je ze zelf halen ? Als je door België tuft en er moest ooit een probleem zijn, gewoon roepen hoor dan kom ik je helpen. Tel nr kan per pb als je wil :D

JudithO

Berichten: 7059
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 13:12

Ja, ik ga ze zelf halen.
Waar ergens zit je in BE? Ik hoop dat ik niemand aan hulp nodig ga hebben :D

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:38

Ik zit in het midden van het land, dus alle uithoeken kan ik ongeveer binnen het uur zijn en Noord-Frankrijk iets langer :D

Hopelijk heb je geen hulp nodig inderdaad, maar just in case. Het leven zit vol verrassingen :')

JudithO

Berichten: 7059
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 14:48

Hou op, liever deze reis geen verrassingen! Normaal kan ik dat wel handelen, maar met pony's achterin en een gehuurd voertuig... Nah, liever niet :')