[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 18:06

Ow Juud echt, sneeuw? Wij hebben ook regen en storm gehad, maar nu gewoon weer zon! Maar het ziet er heerlijk uit die sneeuwbaarden!

Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 18:08

Hier ook sneeuw, maar blijft nog niet liggen, en verder heel veel regen.
Ziet er wel mooi uit bij jullie.

Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 18:48

Toch wel sneeuw die blijft liggen hier, alleen niet lager op de berg waar wij wonen. Maar aan de overkant ligt dus wel sneeuw, heel apart gezicht.
Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 19:17

Dat is dan net zeker ff wat kouder daar. Bof jij!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 19:26

Sneeuw lekker, is het ook skibaar?

Leuke harige fotos
Laatst bijgewerkt door karuna op 23-02-24 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-24 19:45

Het is skibaar ja, maar zolang het blijft sneeuwen kan ik niet bij de pistes komen. Ja er komen lukt denk ik wel, maar thuiskomen wordt dan lastig als de weg van de doorgaande weg naar ons huis weer dichtgesneeuwd is :')

Maaaar misschien ga ik ski-jöring proberen, ook een soort van skiën :D
Eerst nog even moed verzamelen. En anders gewoon weer met de slee!

Ik vind het heerlijk en de pony's ook. Zooooveel beter dan die vreselijke regen! Het mag nog wel een tandje kouder, want het zat overdag tegen 0 aan en dus was het redelijk snotterig aan het worden. Het is ook niet echt veel, 10 cm gok ik. Het sneeuwt nu weer aardig dus hopelijk stapelt het zich wat meer op.

Mooie foto wel, Tinka. Hier is het meestal andersom, wij hebben sneeuw en beneden in het dal is het groen. Dat is ook echt een heel raar gezicht, hoe vaak je het ook ziet.

Het is wel een verademing hoor, we hebben toch zo'n rare winter! Dit is pas de 3e keer een beetje fatsoenlijke sneeuw. Zelfs de kleinere hoeveelheden hebben we nauwelijks gezien dit seizoen.
Volgens de buren wordt het volgend jaar een hele strenge winter, als gevolg van deze bijzonder warme variant. We gaan het zien!

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 20:30

Wij wachten al 10 jaar op die strenge winter die (inmiddels de vorige) buren voorspelden }:0

Hier is het gewoon koud en nat en geen vlok sneeuw aan de horizon

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-24 21:51

Haha ja, het is een gevalletje 'als je het lang genoeg blijft zeggen, wordt het vanzelf waar'!

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-24 10:10

Helaas geen sleeën of ski-jöring vandaag, er is vannacht aardig wat sneeuw bijgevallen waardoor het nu te zwaar is voor de pony's om er doorheen te komen.

Niet getreurd, ik heb gisteren een goede rit gehad met Punette waar ik weer even op kan teren :)

Nu hopen dat het niet gaat regenen morgen of maandag, zodat ik dinsdag of woensdag nog even lekker een dag kan gaan skiën.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-24 16:56

Zo vond ik Punette net. Zo diep in slaap! Haar hoofd wiebelde helemaal, ze lag heerlijk te dromen.
Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 17:13

ow lief

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 19:17

<3 ah wat ziet dat er lief uit. Hopelijk een heel leuke droom.

Best pakje sneeuw wel :oo

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 17:38

Het sneeuwt vandaag nog steeds door!

Gisteravond een schrikmomentje, Punette stond ineens met 39.7 graden koorts. Na de hele avond en nacht elke 1-2 uur checken, was ze vanochtend om 7 uur weer netjes op 38.0 graden.

Om 9 uur gisteravond hebben we nog snel een stuk tuin bij de wei getrokken, daar hooi opgehangen en een speciekuip water neergezet. Het is perfect uit de wind.

De pony's waarderen het enorm! En ik kan zo precies vanuit de woonkamer zien wanneer het hooi bijgevuld moet worden. Want nu is het echt zaak dat ze onbeperkt krijgen.

Anyhow, hier weer 3 hele tevreden pony's!
Afbeelding

Madam Punette weer bezig met haar grootste hobby ;)
Afbeelding

Afbeelding
En de jongens.

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 17:41

Stond ze te rillen dat je ontdekte dat ze koorts had? Enig idee waarvan? En lekker dat je ze vanuit huis in de gaten kunt houden.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 17:45

Ze rilde, maar ik ontdekte het toen ik brok ging voeren. Normaal komt ze hinnikend aan maar nu keek ze alleen en zette ze geen stap. Ze wilde ook niet eten. Toen zag ik dat ze stond te rillen.

Ik denk toch onderkoeld, het waaide steeds heel hard in combinatie met sneeuw en ijzel. Met ppid was het op zich ook wel een kwestie van tijd voor een deken nodig zou zijn. Dus vanaf nu gaan zowel Punette als Jolly met een deken de winter door. En nu hopen dat Miracle gezond blijft!

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 17:47

Ik doe Poupette ook een deken om als het lang regent en kouder is dan 12 graden. De gevoelstemp ligt dan wel een stuk lager. En vanavond gaan ze allemaal in regenjassen, het gaat echt erg slecht weer worden.

Hopen maar dat ze zich met deken goed blijft voelen.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 18:15

Ja, ze doet het super nu. Alles weer als voorheen gelukkig. Ik hou ze nu goed in de gaten maar de deken houdt zich prima, is goed waterdicht en houdt haar goed warm.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 18:22

Arm ding. Ze heeft natuurlijk ook een tijdje liggen slapen. Hopelijk blijft ze ok. Wel slim zo even met extra toezicht

Stevig pak sneeuw hoeveel ligt er nu?

Hebben jullie trouwens voor nood stalruimte voor zieke ponys?

Bizar wel hier is het 10 graden en zowaar droog

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 19:15

We hebben nu een goede 30 cm. Het begint nu wel te dooien, het gaat nu even over in regen. Rond middernacht zou het weer sneeuw moeten worden en dat gaat morgen ook weer door.

Ik heb geen stalruimte voor zieke pony's (ja de schuilstal kan ik afsluiten maar hij is niet 100% tochtvrij), maar als het echt echt nodig is kan de buurman wel een hoekje vrijmaken. Kwestie van wat rotzooi aan de kant, hekje zetten en klaar ;)

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 19:24

30cm :? Het heet echt niet voor niets het Canada van Frankrijk. Heb je toch weer je topic naam eer aan gedaan

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 19:42

Haha nou deze winter is het wel bijzonder zacht! Geen straf, omdat we nu nog in ons tochthuis zitten. Komende winter zitten we in de geïsoleerde aanbouw, dat is beter voor een fatsoenlijke winter.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:08

Wat sneu voor Punette. Eén van de kenmerken van ppid is dat ze moeite hebben met temperatuurregulatie. Hopelijk is het dat en geen ontsteking of virus.
Vandaag voelde hier echt lenteachtig. Heerlijk!

Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:12

Wat een berg sneeuw zeg. Goed dat Punette weer is opgeknapt.
Hier is amper sneeuw gevallen, wel heeeel veel regen.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:24

Da’s inderdaad schrikken. En je weet ook niet altijd waar zo’n verhoging ineens vandaan komt hè. Zo’n hoekje bij je huis is erg makkelijk.
Ik heb een paddock vlakbij mijn achterraam. Met schuilstal.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 22:53

Ppid is een sluipmoordenaar. Elk jaar wordt het erger. Punette wordt in april 24 en je merkt elk jaar dat er meer is.
Vroegah toen we de ppid ontdekten was ze elk jaar in de herfst bevangen. Op een gegeven moment zijn we gestopt met de medicatie omdat we er geen effect van merkten. In dat jaar ontwikkelde ze een evenwichtsstoornis. Teruggezet op de prascend en haar evenwicht was weer goed. Verder zie je dat haar vacht elk jaar slechter wordt. Langer en rommeliger. Steeds langer vooral op haar benen. En ze komt slechter uit haar wintervacht. Vroeger was ze altijd de eerste, nu begint ze als laatste. Het was dus een kwestie van tijd voor iets als dit zou gebeuren. Het ging alleen heel snel. De foto die ik plaatste van dat ze lag te slapen, was echt zo onschuldig als ik het vertelde. Er was toen nog niks mis met haar, dat weet ik zeker want ik heb nog bij haar gezeten. Een paar uur later dan ineens die hoge koorts.
Ze heeft ons weer goed laten schrikken! Gelukkig hebben we altijd een deken op voorraad liggen en konden we het zo opvangen.

Jolly heeft ook ppid, maar hij verdraagt de medicatie niet en krijgt die dus ook niet meer. Hij gaat ontzettend goed. Wordt wel elk voorjaar geschoren want hij is in zijn hele leven nog nooit fatsoenlijk uit zijn wintervacht gekomen. Jolly krijgt sinds afgelopen herfst met nat weer een deken om.
Hij krijgt nu alleen nog medicatie als hij hoefbevangen is, wat gelukkig zelden nog gebeurt.

Het dooit nu ontzettend hard, echt heel smerig. Regen en de 30 cm sneeuw komt in een soort waterval van ons dak af. De aanbouw is zijn lading al kwijt, dat kwam netjes in 1x van de platen gegleden :D