[FOTO] Luxemburg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

[FOTO] Luxemburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 16:22

Hallo allemaal,

Aangezien ik van 10 tot 16 oktober op vakantie geweest naar Luxemburg, vond ik het wel leuk om een aantal foto's te laten zien van die week. Iedere dag heb ik prachtige/indrukwekkende dingen gezien en ook op de foto gezet. Hieronder een klein overzicht met wat ik heb gezien/gedaan die week :)

Helaas is de kwaliteit erg naar beneden gegaan door het in een collage te zetten en te uploaden op bokt.

Dag 1
Huel Lee/Hohllay, Schiessentümpel waterval & Kasteel van Beaufort
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dag 2
Kasteel Vianden
Afbeelding


Dag 3
Amerikaanse begraafplaats & Duitse begraafplaats. De Amerikaanse begraafplaats telt iets meer dan 5.000 graven. Op deze begraafplaats zijn er 2 soldaten met een 'Medal of Honor'. De Duitse begraafplaats heeft ook meer dan 5.000 graven. Hier liggen 10.900 soldaten begraven. Het is enorm indrukwekkend om daar te lopen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dag 4
Deze dag ben ik van Berdorf naar Echternach gelopen. Onderweg kwam ik Nederlanders tegen en diegene heeft foto van mij gemaakt bij het uitzicht over Echternach. Die dag heb ik ruim 20KM gelopen.
Afbeelding
Afbeelding

Dag 5
Deze dag ben ik naar Clervaux gereden. Hier stond een prachtige kerk, daarna ben ik naar boven gelopen naar een prachtige Abdij. Helaas was de weg afgesloten en kon ik eigenlijk alleen maar dit gedeelte fotograferen + de muur die eromheen staat.
Afbeelding

Dag 6
De laatste dag heb ik een trail van bijna 11KM gelopen. Deze trail ging vooral door het bos en had meerdere vlakke stukken. Het was jammer dat er veel voertuigen waren geweest en dat ze op die dag ook nog bezig waren met bomen kappen. Ondanks dat, is het wel een prachtige omgeving. Bij deze trail kwam ik uit bij de Kalktufbron. Hier stroomt kristalhelder kalkhoudend water over een richel naar beneden toe.
Afbeelding
Afbeelding


Ik hoop dat dit topic goed staat

Boterbloem90

Berichten: 558
Geregistreerd: 28-08-16

Re: [FOTO] Luxemburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:49

Wat een mooie foto's! :D
Ziet er uit als een paar fijne dagen.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: [FOTO] Luxemburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 17:22

Je bent echt alle kanten op gegaan! Wat was je uitvalsbasis? Wij zitten 10km ten oosten van Wiltz in het noorden.
Ik kom al dertig jaar in Luxemburg en blijf het een geweldig mooi land vinden. En er blijft zoveel te zien! De kastelen ken ik, maar in het Müllerthal zijn er nog een paar grotten en spelonken die nog op mijn lijstje staan. Zeker in deze tijd is het prachtig wandelen met al die herfstkleuren en paddenstoelen, je moet alleen een beetje opletten dst je geen jachtgebied inloopt, want die is ook weer in volle gang.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 19:40

@Boterbloem, dankjewel! Waren zeker fijne dagen!

@Dorus, Ik had niet echt een uitvalbasis eigenlijk. Had op internet meerdere plekken opgezocht waar ik heen wilde gaan, lijstje gemaakt met wat ik echt graag wilde zien en de routes om te wandelen ter plekke besloten. Had een eigen auto bij mij dus kon zelf bepalen wat ik kon doen.
Müllerthal heb je ook meerdere trails om te lopen. Denk dat je nu geen jachtgebied in kunt lopen als je de bordjes volgt met de route. Ik heb route E10 gelopen (Berdorf - Echternach) en W7 (begonnen bij de Schiessentümpel waterval in de buurt). Dan loop je echt op een pad waar je geen jachtgebied in kunt (voor zover ik het nu heb gezien) :) Wilde zelf eventueel ook nog een route lopen bij de Perekop, maar toen was m'n weekje helaas alweer voorbij. Staan nog steeds routes op m'n lijstje, wie weet voor volgend jaar :D

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 22:50

In de regio waar wij zitten wordt er ook gejaagd in gebieden waar wandelroutes doorheen lopen. Bij ons weet ik het vaak omdat ze het vanuit de camping veelal communiceren en ik heb ook bordjes aan begin van paden gezien, maar als je dan al halverwege je route bent dan heb je daar weinig aan.
Maar je zal toch wel ergens overnacht hebben? Daar doelde ik op ;) Luxemburg is niet groot, maar je bent al snel een uur kwijt om hemelsbreed 25km te overbruggen.
Laatst bijgewerkt door Dorus op 18-10-20 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [FOTO] Luxemburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 22:53

Wauw wat een leuke tocht heb je gedaan.
Die kastelen ga ik wel onthouden hoor, mijn vriend ziet graag kastelen en ga zeker eens voorstellen een keer naar luxemburg te gaan een weekendje ofzo :)

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [FOTO] Luxemburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 07:35

@Dorus, Oh zo op die manier! Voor nu niks gehoord over de jacht gebieden. Ja ik heb overnacht in Berdorf, had een Hotel. Vanaf daar naar Luxemburg stad en Clervaux was het ongeveer een uurtje rijden met de auto

@Art, de kastelen zijn prachtig. Ik ben alleen in het kasteel van Vianden geweest, dat was ook mooi om te zien