Tips gezocht! Met eigen pony voor het eerst naar zee (Z-Lim)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8195
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Tips gezocht! Met eigen pony voor het eerst naar zee (Z-Lim)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 21:40

Goed om te weten Stelvio, dat verwachtte ik inderdaad al! Hoe lang rijden jullie erover? En lassen jullie pauzes in? Halen jullie bij eventuele pauzes de paarden dan ook van de trailer af of juist niet?

Stelvio
Berichten: 823
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Tips gezocht! Met eigen pony voor het eerst naar zee (Z-Lim)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:53

Zal zo'n 3 uur rijden zijn, we halen onze paarden onderweg nooit van de trailer. Wanneer we stoppen om te tanken/plassen krijgen ze een paar worteltjes, uiteraard hebben ze gevulde hooinetten voor onderweg.
Zorg wel dat je met een veilige, goed onderhouden combinatie op pad gaat.

Nala

Berichten: 8195
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Tips gezocht! Met eigen pony voor het eerst naar zee (Z-Lim)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 21:56

Het zal of 100% gehuurd zijn (dus een soort taxi die met auto en trailer of zo'n paardenwagen haar naar zee rijdt), of auto en trailer gehuurd (dus dan ga ik ervanuit dat het goed zit), of alleen de trailer gehuurd. Dat is nog niet zeker.

8nnemiek

Berichten: 43430
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Tips gezocht! Met eigen pony voor het eerst naar zee (Z-Lim)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 22:00

Ik zou inderdaad rekenen op ongeveer 3 uur rijden.
Vanuit Echt doen we er ongeveer 2 uur en een kwartier over als we overal 100 rijden, dus als je met de trailer iets rustiger rijdt en van iets zuidelijker komt zul je zo’n 3 uur nodig hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41706
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Tips gezocht! Met eigen pony voor het eerst naar zee (Z-Lim)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 22:02

Kennissen van mij uit Monchengladbach rijden in ca 3,5 uur met trailer naar Nieuwvliet. Zij rijden wel standaard 80 km/h.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Tips gezocht! Met eigen pony voor het eerst naar zee (Z-Lim)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 22:51

Ik zou vooral nog even goed kijken voor het seizoen, inderdaad, de stranden zijn in het hoogseizoen alleen voor 10uur en na 18uur met paard te betreden, maar hou ook rekening met hoog/laag water, op dit moment is er van Vlissingen tot domburg géén strand als het hoogwater is (er mocht dit jaar geen zand opgespoten worden, vandaar) dit staat wel gepland voor aankomend voorjaar, maar zeker met de paal hoofden blijft er met hoogwater alsnog weinig strand over.

Nala

Berichten: 8195
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 22:52

Dimphyl schreef:
Ik zou vooral nog even goed kijken voor het seizoen, inderdaad, de stranden zijn in het hoogseizoen alleen voor 10uur en na 18uur met paard te betreden, maar hou ook rekening met hoog/laag water, op dit moment is er van Vlissingen tot domburg géén strand als het hoogwater is (er mocht dit jaar geen zand opgespoten worden, vandaar) dit staat wel gepland voor aankomend voorjaar, maar zeker met de paal hoofden blijft er met hoogwater alsnog weinig strand over.


Daar zal ik inderdaad nog eens even heen moeten kijken, bedankt voor de tips!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41706
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Tips gezocht! Met eigen pony voor het eerst naar zee (Z-Lim)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 23:02

Nieuwvliet/Groede is wel te doen, dat is vorig jaar opgespoten.

Maar alsnog is het goed te kijken wat de waterstanden zijn. Mooiste is rond volle of nieuwe maan, dan is t springtij.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Tips gezocht! Met eigen pony voor het eerst naar zee (Z-Lim)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 23:33

kwa stalling en verblijf kan ik je ride by the sea aanraden. is wel 15-20 min stappen naar het strand.

ook het troenkhof is een enorm fijne plaats. kan huisje bijhuren voor jezelf. staat ook op het terrein zelf. via de buitenbak kan je het ruiterpad oprijden en ben je in kleine 10 min op het strand. hele fijne paardenmensen. waar veel mogelijk is.

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 23:35

Troenkhof inderdaad! Hele fijne plek en je slaapt zowat naast je paard. Vrijwel alles is mogelijk: wil je op stal, prima. Wil je 24 uur in de wei? Ook prima! Vlak bij het strand en bij een leuk ruiterpad. Eigenaresse is zelf een ervaren ruiter dus ze wilt misschien wel met je mee voor je eerste strandrit. Staat onder andere op paard en bed!
Laatst bijgewerkt door Devic op 10-09-20 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 23:38

_San87_ schreef:
Nieuwvliet/Groede is wel te doen, dat is vorig jaar opgespoten.

Maar alsnog is het goed te kijken wat de waterstanden zijn. Mooiste is rond volle of nieuwe maan, dan is t springtij.


Springtij is juist helemaal niet fijn! Veel meer water en dus een veel kleiner strand. Ik vond het gebied zwarte polder en het Zwin vond ik mooi om te rijden maar hoorde wel dat je er in drijfzand terecht kan komen en dat er al verschillende paarden vast hadden gezeten. Ik heb het zelf niet gezien maar ik vind het wel een eng idee

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41706
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 23:58

Devic schreef:
_San87_ schreef:
Nieuwvliet/Groede is wel te doen, dat is vorig jaar opgespoten.

Maar alsnog is het goed te kijken wat de waterstanden zijn. Mooiste is rond volle of nieuwe maan, dan is t springtij.


Springtij is juist helemaal niet fijn! Veel meer water en dus een veel kleiner strand. Ik vond het gebied zwarte polder en het Zwin vond ik mooi om te rijden maar hoorde wel dat je er in drijfzand terecht kan komen en dat er al verschillende paarden vast hadden gezeten. Ik heb het zelf niet gezien maar ik vind het wel een eng idee

Echt wel, springtij is geweldig. Met laag water heb je een enorm strand. Heerlijk. Met hoog water moet je sowieso niet gaan rijden, nauwelijks plek dan.

Drijfzand komt er voor, ja, voornamelijk bij de slufter die de zwarte polder uit loopt. Bij laag water ook tussen de palen tegenover Groede aan zee. Maar dat geldt voor ieder strand, er kan altijd drijfzand voorkomen. Goed kijken waar je rijdt/hebt gereden en je paard vertrouwen. Als ie ergens niet door wil, niet doen. Kom je wel in t drijfzand, meteen naar t droge rijden. Niet afwachten. Voorkomen dat je in drijfzand terecht komt kun je niet, je ziet t niet namelijk.

Nala

Berichten: 8195
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Tips gezocht! Met eigen pony voor het eerst naar zee (Z-Lim)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 16:08

Opeens zit er een beetje een sneltrein vaart in. Mijn vriend zei spontaan "goh, als het toch nu beter is qua toegestane tijden op het strand, waarom dan niet tijdens onze vakantie in oktober?" Zogezegd zo gedaan, zijn we nu op zoek naar een plek van de 5-9 oktober.

Maandag avond is een stalgenootje op stal die iedere maandag met haar paard met de trailer naar een training rijdt, en zal ik de kans krijgen om te zien hoe Nala reageert op trailerladen. Mocht ze dat meteen ontspannen doen (wat ik eigenlijk ondertussen wel verwacht) dan zullen we wat gaan oefenen met de trailer, en dan in oktober naar Zeeland! *\%/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41706
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:49

Zou nu alvast gaan kijken naar overnachtingsplaatsen. Oktober is sowieso in Zeeuws-Vlaanderen hoogseizoen.

Wel ontzettend leuk dat je droom al zo snel uit kan komen :D! Succes met oefenen!