[VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:59

Heel mooi logo!! Succes

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 12:26

Mooi logo!! Succes met starten :)

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 06:01

Dankjulliewel! :D

Omdat dit een paarden forum is deel ik vandaag mijn paarden avonturen in die geweldige land! /3 <3

1.Mount Raupehu, een nog active vulkaan op de achtergrond:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

2. Ocean Beach, wat wil je nu nog meer? :):)

Afbeelding
Afbeelding


3. En meer waterpret:
Afbeelding
Afbeelding


Inclusief stop bij de plaatselijke pub **\O/**
Afbeelding


En nog wat andere plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

HorsePassion
Berichten: 974
Geregistreerd: 21-03-20

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 07:20

Wat een mooi land om in te leven. Ik heb er een keer een rondreis gemaakt en mijn hart er aan verloren. Ik zou er graag willen wonen maar ben toch bang heimwee te krijgen naar Nederland. Maar ooit wil ik nog een keer opnieuw een rondreis maken.
Veel geluk daar.

Lightielight

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 15:18

Wat een prachtige foto's weer Lieneke!

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 15:47

Niet normaal hoor die foto's, wat een rijkdom zo'n prachtig land!

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:25

Wat een mooie foto's weer ! Echt jaloersmakend gewoon }>

Ook niet te druk op de weg zo te zien :P

Die donkere heeft nogal wat lintjes om zijn hals gekregen :D

immii_clarr

Berichten: 790
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:54

Fantastisch leven heb je daar zeg! Zelf helemaal geen reiziger en zal ook nooit zo'n stap durven wagen, maar vind het erg leuk om je te volgen.

Inderdaad het is net alsof je in mcleod zit, wat een gave plaatjes komen er voorbij zeg!

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 17:01

Wat een heerlijke foto's weer.

Leuk ook dat de weg, bij het hotel waar je voor staat, de Dartmoor road is :Y) .

Anoniem

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:01

Geweldige foto's weer <3

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:07

Waanzinnig mooi, kan geen genoeg van de foto's en verhalen krijgen.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 22:36

tjiftjaf schreef:
Wat een mooi land om in te leven. Ik heb er een keer een rondreis gemaakt en mijn hart er aan verloren. Ik zou er graag willen wonen maar ben toch bang heimwee te krijgen naar Nederland. Maar ooit wil ik nog een keer opnieuw een rondreis maken.
Veel geluk daar.

Ik snap wel wat je bedoelt. Heimwee komt ook nog wel eens om de hoek kijken. Zeker in stressvolle situaties.
En ik mis vooral het hebben van een paard. Het rijden wanneer ik wil en zin heb, nu ligt dat echt aan de vrouw waar ik voor rijdt, en meestal is dit 1x per week.


Pandora2 schreef:
Wat een mooie foto's weer ! Echt jaloersmakend gewoon }>

Ook niet te druk op de weg zo te zien :P

Die donkere heeft nogal wat lintjes om zijn hals gekregen :D

Wegen zijn hier veel rustiger! Files komen bijna niet voor. Soms worden ze veroorzaakt door weg werkzaamheden, soms door vee :Y) }:0

Die donkere is het paard van een vriendin, had hem 1-2 keer gereden en toen mee op show genomen. En we kwamen hier mee thuis (hier zijn linten dus de rozetten die je in Nederland ziet!) wij hadden toen beste stap, galop, etc en nog een aantal dingen waar we prijzen voor kregen :)


immii_clarr schreef:
Fantastisch leven heb je daar zeg! Zelf helemaal geen reiziger en zal ook nooit zo'n stap durven wagen, maar vind het erg leuk om je te volgen.

Inderdaad het is net alsof je in mcleod zit, wat een gave plaatjes komen er voorbij zeg!

Klopt! Zeker op de farm voel ik me net Tess (al gaat het nu richting Claire wb ervaring!
Ik zal morgen een nieuw verhaal plaatsen over een schaap dat in een stukje moeras vast zat.. en hoe we die er uit moesten halen (incl fotos)


Olle schreef:
Wat een heerlijke foto's weer.

Leuk ook dat de weg, bij het hotel waar je voor staat, de Dartmoor road is :Y) .


Haha ja! Klopt inderdaad! *\o/*

Bedankt voor alle leuke reacties weer.

Aantal natuur foto’s:
Te mata Peak
Afbeelding


Afbeelding

Waimarama Beach
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Dit is in Taupo, door de Maori gemaakt:

Afbeelding

In Taupo zit ook een natural hotspring waar het water heel warm is.. maar de rivier waar het in uitmond is onwijs koud, maar dat weerhield me er niet van even af te koelen!

Afbeelding

Afbeelding


En dit is vlakbij mij in Waimarama, onwijs koud maar echt enorm tof om zo via het touw naar beneden te springen!

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 08:49

Oh wauw!

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 23:40

Ik heb echt al even niet meer gereageerd. Mede omdat ik zo ontzettend druk ben geweest met o.a. werk en het nog steeds opzetten van mijn bedrijf!

Maar het wordt weer eens tijd om wat te plaatsen.

Een aantal weken terug ben ik naar Bell Rock geweest en wat hadden we een goede dag gekozen. Het was een tocht van 1.5 uur maar het uitzicht was echt fantastisch. En het was zo goed als wind stil!

Het uitzicht is over de Kaweka Ranges en we konden heeeeeel in de verte zelfs de sneeuw op Mount Raupehu zien! <3 :brr:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Voor bokkers die het leuk vinden: mijn Instagram pagina met mijn producten is inmiddels online en ik kan altijd meer volgers gebruiken bij het opbouwen van mijn bereik! :j :') :o
Je kan me vinden onder equestrian.lhs

Ik hoop dat zodra mijn product foto’s zijn gemaakt ook de website online te hebben zodat de verkoop kan beginnen! *\o/*

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 00:07

:oo Jij hebt zo te zien geen last van hoogtevrees :brr:
Prachtige omgeving en foto's.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-20 07:22

senna21 schreef:
:oo Jij hebt zo te zien geen last van hoogtevrees :brr:
Prachtige omgeving en foto's.


Haha schijn bedriegt! Heb juist heel erg hoogtevrees, zoals je kan zien durfde ik ook niet helemaal tot de rand, in tegenstelling tot sommige vrienden die wel echt tot het uiterste puntje gingen! :D
Het scheelde ook dat er geen wind was!

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:23

Je bent ook echt bevoorrecht om in zo'n mooi gebied te wonen!
Prachtig..

Hoe gaat het bij jullie met alle Corona maatregelen?

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:59

Wat een geweldig mooi gebied. Je bent idd een bevoorrecht mens om daar te wonen.
Weet nog dat ik meer dan onder de indruk was van NZ na het zien van de Lord of the Rings films. Is dat bij jullie in de buurt??

nobillity

Berichten: 3827
Geregistreerd: 15-06-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:30

Wow.
Wat een ontzettend gaaf leven heb je zeg.
Ben stiekem wel een beetje jaloers.

Nieuw-Zeeland trok mij eigenlijk nooit zo erg. Maar als ik deze foto's zie denk ik wauw. Daar wil ik naartoe.

Ik heb mijn hart verloren aan Australië maar heb niet net als jou de ballen om mijn spullen te pakken en te vertrekken.

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:58

Topic naar mn hart <3
Ik zou op 28 december op Auckland vliegen, maar dat gaat door alle omstandigheden al 99% niet meer door. Ik heb een WHV en ben van plan dat jaar een workvisa te krijgen. Maar maak me redelijk zorgen over de economische gevolgen en de baankansen. Maar het doel is wonen en werken in NZ en uiteindelijk residence.
Hawkes Bay ben ik nog nooit geweest, maar het ziet er fantastisch uit! Mooie glooiende gouden heuvels. Ik kom graag langs als het weer mag om even van het McLeod leven te proeven ;).

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 15:23

Wij hebben een vakantie naar NZ geboekt voor maart en april 2021. Hopen echt dat het doorgaat! We trekken 4 weken rond met een camper, dus lekker op onszelf enz! Mijn man heeft al heel lang de droom om er naartoe te gaan en nu samen besloten om ervoor te gaan! En door jouw foto's worden we alleen maar enthousiaster!!

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 15:41

iirrssjjee schreef:
Wij hebben een vakantie naar NZ geboekt voor maart en april 2021. Hopen echt dat het doorgaat! We trekken 4 weken rond met een camper, dus lekker op onszelf enz! Mijn man heeft al heel lang de droom om er naartoe te gaan en nu samen besloten om ervoor te gaan! En door jouw foto's worden we alleen maar enthousiaster!!

Ik zou er op rekenen dat het niet doorgaat of dat je verplicht twee weken in managed isolation moet ($3000 pp). Ik wil niet te negatief klinken, maar het vooruitzicht dat de grenzen snel opengaan voor non-residents is niet positief.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 16:40

Wat heerlijk dat je een bestaan hebt kunnen opbouwen in Nieuw Zeeland. Volgens mij één van de mooiste landen ter wereld en een groot voordeel dat het een eiland is wat ver van overal weg ligt zodat het makkelijker z'n authenticiteit kan bewaren.
Ik was er in 2003 en heb er heel goede herinneringen aan. Het McLeods Daughters gevoel herken ik zelf ook, maar dan vooral van een reis naar Australie waar ik 'n jackeroo/jilleroo experience heb gedaan.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-20 19:48

Olle schreef:
Je bent ook echt bevoorrecht om in zo'n mooi gebied te wonen!
Prachtig..

Hoe gaat het bij jullie met alle Corona maatregelen?


Ik besef me ook elke dag hoe erg ik in mijn handjes mag knijpen om hier te mogen zijn. Soms vind ik het wel lastig wanneer ik denk aan mijn carrière, ik werk nu in een cafeetje ipv iets te doen waar ik voor gestudeerd heb. Maar het leven na werk is het echt 100% waard.

Corona is hier trouwens weer bijna weg. We hadden een cluster in Auckland maar daar zit ik gelukkig ongeveer 8 uur vandaan. Nu mag alles weer doorgaan incl. feestjes!


truus1957 schreef:
Wat een geweldig mooi gebied. Je bent idd een bevoorrecht mens om daar te wonen.
Weet nog dat ik meer dan onder de indruk was van NZ na het zien van de Lord of the Rings films. Is dat bij jullie in de buurt??

Helaas is dat in het zuider eiland, maar sommige delen hier op de farm lijken er verdacht veel op! :P


nobillity schreef:
Wow.
Wat een ontzettend gaaf leven heb je zeg.
Ben stiekem wel een beetje jaloers.

Nieuw-Zeeland trok mij eigenlijk nooit zo erg. Maar als ik deze foto's zie denk ik wauw. Daar wil ik naartoe.

Ik heb mijn hart verloren aan Australië maar heb niet net als jou de ballen om mijn spullen te pakken en te vertrekken.

Snap ik hoor, Australie en NZ zijn niet te vergelijken. Ik wil heeeel graag nog eens daar heen maar denk dat dat nog wel even kan duren voor het weer mogelijk is!


chantalboes schreef:
Topic naar mn hart <3
Ik zou op 28 december op Auckland vliegen, maar dat gaat door alle omstandigheden al 99% niet meer door. Ik heb een WHV en ben van plan dat jaar een workvisa te krijgen. Maar maak me redelijk zorgen over de economische gevolgen en de baankansen. Maar het doel is wonen en werken in NZ en uiteindelijk residence.
Hawkes Bay ben ik nog nooit geweest, maar het ziet er fantastisch uit! Mooie glooiende gouden heuvels. Ik kom graag langs als het weer mag om even van het McLeod leven te proeven ;).

Ik denk ook dat eind dit jaar de grenzen nog dicht blijven. Vooralsnog mag je ook geen nieuwe WHV aanvragen :(:) en een work visa is echt onmogelijk momenteel. Ik ga nu voor een partner visa en een vriendin van mij die ook voor work visa kwam gaat straks een student visa doen omdat een work visa er echt niet in zit helaas.
Ik hoop dat ze je tzt een nieuw visum laten aanvragen. En je bent meer dan welkom om langs te komen in Hawkes Bay!

iirrssjjee schreef:
Wij hebben een vakantie naar NZ geboekt voor maart en april 2021. Hopen echt dat het doorgaat! We trekken 4 weken rond met een camper, dus lekker op onszelf enz! Mijn man heeft al heel lang de droom om er naartoe te gaan en nu samen besloten om ervoor te gaan! En door jouw foto's worden we alleen maar enthousiaster!!

Net zoals bovenstaande reactie, ik denk echt dat je rekening moet houden met dichte grenzen. Ik hoop dat er snel een vaccin komt maar ik weet zeker dat de grenzen voorlopig dicht blijven zolang dat er niet is.


Bedankt voor alle leuke reacties allemaal! <3

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:40

We houden het ook zeker in ons achterhoofd! Maar we blijven hoop houden! Hebben bij een reisbureau geboekt en hebben zwart-op-wit staan dat we geld terugkrijgen mocht het niet door kunnen gaan of mochten we in quarantaine moeten ter plekke enz.