Canada 2021 met baby/dreumes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hindy
Berichten: 49
Geregistreerd: 04-06-18

Canada 2021 met baby/dreumes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 16:07

Hallo bokkers!

Al langere tijd hebben mijn man en ik de wens om voor een periode van 3 weken naar Canada te gaan.

We hebben dit in gedachten voor september 2021. Wat ik lees is dit de beste reis periode qua temperatuur en het spotten van dieren.

In juli dit jaar verwachten we ons 1e kindje en deze gaat dan volgend jaar uiteraard mee naar Canada! Hebben jullie tips voor een mooie rondreis, die ook met een baby/ dreumes goed te doen is?
Ik zie voornamelijk reizen naar West-Canada voorbij komen.

Wat verwachten we van deze reis:
- Natuur
- Rust
- Mogelijkheid tot spotten van verschillende dieren

Adviseren jullie om een camper te huren en rond te reizen, of beter een auto en naar hotels/ranches? Zit hier nog veel prijsverschil tussen?
Wat mij enigzins tegenstaat aan een camper is dat deze relatief makkelijk te overvallen is, als we op pad zijn. Anderzijds krijg je er ook veel vrijheid voor terug..

Wat zou jullie advies zijn qua reisroute, wat echt niet overslaan? Flinke berg wandelingen zullen er voor ons niet in zitten, maar we zijn wel actief ingesteld en gaan er graag op uit!

Het budget dat we in gedachten hebben, in totaal, is rond de 6000/7000 euro. Is dit haalbaar volgens jullie?

En zouden jullie alles zelf boeken, of beter via een reisbureau?
We zijn 2x eerder op een verre reis van 3 weken gegaan, naar zuid Afrika en Costa Rica, beide keren zelf de reis samengesteld en vervolgens via een reisbureau geboekt.

Het algemene Canada topic heb ik gezien! Maar aangezien we met zo'n jong kindje op reis gaan verwacht ik dat we ons reis daar toch meer op moeten aanpassen. Wat we uiteraard geen enkel probleem vinden :)

Ik kijk uit naar jullie reacties! *\o/*

Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:15

Wij gaan, vooralsnog, in september. Qua budget zit je goed. Wij komen daar ook op uit. Of je via een reisbureau wilt boeken is eigen voorkeur. Wij doen het wel. Hebben in Maleisie een ongeluk gehad, en God wat was ik blij met ons reisbureau! Ik heb in paniek het reisbureau gebeld en ze namen alles uit handen. We hoefden helemaal niks te regelen, zij deden alles voor ons. Van nieuwe taxi tot aan nieuwe vlucht (opeens kon een rechtstreekse vlucht wel!) tot aan nieuwe route met nieuw hotels, andere data’s, etc.. anders moesten we dat nog zelf doen terwijl mijn vriend twee gebroken duimen had en we continue naar de politiebureaus en ziekenhuis moesten voor aangifte. Dat heeft heel veel stress gescheeld. Maar goed, je betaalt er ook voor! Nu naar Canada zag ik dat het zo’n €1000 goedkoper is wanneer we het zelf zouden doen.....
Wij doen een auto i.p.v. caravan, omdat we liever een vast bed hebben en geen zin hebben om continue alles in te pakken als we ook maar even weg zouden willen :D met een auto voelen wij ons wat mobieler, maar dat is natuurlijk persoonlijk! Wij zouden de west kust trouwens doen en hebben daar eventueel nog wel een route van liggen inclusief hotels. Geef maar een gil/pb ;)
Met reizen met kinderen hebben we trouwens geen ervaring.

atilla

Berichten: 651
Geregistreerd: 06-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:18

Ik heb alles zelf geboekt. Maar je schrijft dat september de beste periode is voor dieren spotten, dit is niet waar. Met name beren zitten begin van de zomer nog lager in de bergen, en trekken gedurende de zomer omhoog als het voedsel opraakt. Ik heb eind augustus 1 beer gezien. Mijn collega in juni heeft er in de 40 gezien.
Laatst bijgewerkt door atilla op 01-04-20 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Berichten: 39851
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Canada 2021 met baby/dreumes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:31

Kennissen van mij hebben dit jaren geleden gedaan. Met 3 kindjes onder de 4. En dan voor 2 maanden een camper gehuurd.

Dit lijkt me prettiger reizen met zo'n uk dan van hotel naar hotel omdat je dan minder gebonden bent aan inchecktijden en afstanden.

Die kennissen hebben in ieder geval een fantastische tijd gehad.

Hindy
Berichten: 49
Geregistreerd: 04-06-18

Re: Canada 2021 met baby/dreumes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 19:11

Bedankt voor jullie reacties!
Autumn, heftige ervaring zeg.. Dat is inderdaad 1 van de redenen dat een reisbureau mijn voorkeur heeft. Maarja het scheelt wel in de kosten, lastige keuze vind ik!
Als je de route nog makkelijk kan vinden vind ik het zeker leuk om inspiratie op te doen :j

Atilla: Dat september de beste periode is had ik gelezen op verschillende websites, vandaar dat ik daar vanuit ging. Juli en augustus is voor ons helaas niet haalbaar, dus het zou begin juni of september worden. Ik lees wel dat september dan warmer/ aangenamer is?

Iris: Klinkt super! En dat een camper handig is met kleine kinderen denk ik inderdaad ook, scheelt ook een hoop gezeul met spullen.. Maar het risico van inbraak is groter denk ik. Blijf het lastig vinden :+

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Canada 2021 met baby/dreumes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:27

Wij zouden dit jaar,juni, naar Canada gaan. Maar ik denk vanwege de corona dat het niet door gaat. Wij zouden een maand gaan en hebben een camper gehuurd. 2 jaar geleden 2,5mnd gecamperd door Australie en dat is super bevallen. Nu gaan we met een 1,5jr oude zoontje. Wij hebben de tickets en camper geboekt via wrc reizen, je betaald eenmalig 50 euro en zij regelen alles en je bent sgr verzekerd.

Lange wandelingen kunnen best, wij hebben een rugdrager. Kleine man is met 4 mnd meegeweest naar curacao en met 11mnd naar Ijsland. Het is hoe je je zelf insteld. Wij hebben een deryan travelcotje, weegt 2 kg en die nemen we gewoon mee. Kan fungeren als slaaptentje maar ook als speeltentje.

Met een camper ben je heel vrij, je kan je eigen route bepalen en zelf bepalen hoelang je ergens blijft.
Wij zijn nu voor 2 tickets KLM en camper 4200 euro kwijt. Maar wij boeken dit altijd een jaar van te voren, dan heb je vaak 4wkn huren en 3 betalen ed.

Bij vragen PB gerust.

Hindy
Berichten: 49
Geregistreerd: 04-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 09:11

Alenthe05 schreef:
Wij zouden dit jaar,juni, naar Canada gaan. Maar ik denk vanwege de corona dat het niet door gaat. Wij zouden een maand gaan en hebben een camper gehuurd. 2 jaar geleden 2,5mnd gecamperd door Australie en dat is super bevallen. Nu gaan we met een 1,5jr oude zoontje. Wij hebben de tickets en camper geboekt via wrc reizen, je betaald eenmalig 50 euro en zij regelen alles en je bent sgr verzekerd.

Lange wandelingen kunnen best, wij hebben een rugdrager. Kleine man is met 4 mnd meegeweest naar curacao en met 11mnd naar Ijsland. Het is hoe je je zelf insteld. Wij hebben een deryan travelcotje, weegt 2 kg en die nemen we gewoon mee. Kan fungeren als slaaptentje maar ook als speeltentje.

Met een camper ben je heel vrij, je kan je eigen route bepalen en zelf bepalen hoelang je ergens blijft.
Wij zijn nu voor 2 tickets KLM en camper 4200 euro kwijt. Maar wij boeken dit altijd een jaar van te voren, dan heb je vaak 4wkn huren en 3 betalen ed.

Bij vragen PB gerust.


Wat ontzettend zuur als het niet door gaat.. Wel logisch nu, maar zeker met zo'n verre reis zit je daar niet op te wachten!
Bedankt voor de naam van WRC, ik ga er direct even naar kijken.

Wij kopen ook een drager, maar het is toch best wat gewicht wat je mee loopt te zeulen met 15 maanden. In de eerste maanden lijkt mij dat een stuk makkelijker. Vandaar dat we wel willen/gaan wandelen maar misschien niet super lang om het wat comfortabel te houden. Goede tip zo'n travelcotje!

Hadden jullie ook geboekt naar West-Canada? Wij willen inderdaad ook ruim van tevoren boeken, bij voorkeur al zodra deze crisis wat voorbij is en de reisbureaus weer makkelijk toegankelijker zijn. Dan laten we hun ook even meedenken.


Algemeen: Zijn er ook bokkers die gekozen hebben voor een andere locatie dan West-Canada en waarom juist wel/niet?

Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:12

Hindy schreef:
Bedankt voor jullie reacties!
Autumn, heftige ervaring zeg.. Dat is inderdaad 1 van de redenen dat een reisbureau mijn voorkeur heeft. Maarja het scheelt wel in de kosten, lastige keuze vind ik!
Als je de route nog makkelijk kan vinden vind ik het zeker leuk om inspiratie op te doen :j

Atilla: Dat september de beste periode is had ik gelezen op verschillende websites, vandaar dat ik daar vanuit ging. Juli en augustus is voor ons helaas niet haalbaar, dus het zou begin juni of september worden. Ik lees wel dat september dan warmer/ aangenamer is?

Iris: Klinkt super! En dat een camper handig is met kleine kinderen denk ik inderdaad ook, scheelt ook een hoop gezeul met spullen.. Maar het risico van inbraak is groter denk ik. Blijf het lastig vinden :+


Heftige ervaring was het zeker, maar mede door het reisbureau was alles super goed geregeld en kijk ik er niet vervelend op terug. Als je via PB je mailadres stuurt stuur ik mijn route even door :)

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Canada 2021 met baby/dreumes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:33

Ik ben zowel in West-Canada als in het meer oostelijk deel geweest (Ontario, Quebeck die kant op). Ik zou 100% zeker naar het Westen gaan. Zulke prachtige natuur! Kans op wildlife is daar ook veel groter.

Camper lijkt me best praktisch met een kleintje. Let wel even goed op hoe je een baby kunt vervoeren in een camper qua stoeltje en hoe dat qua slapen moet.

Lijkt me wel een pittige vlucht met een 1 jaar oud kind. Is natuurlijk geheel afhankelijk van het kind hoe dat gaat, maar dat zou ik wel even afwachten denk ik. Dat had ik met onze zoon bijvoorbeeld echt niet hoeven proberen.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Canada 2021 met baby/dreumes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 13:13

Het zal per kind verschillen hoe het met die leeftijd gaat worden.

Denk dat een camper wel heel fijn reizen is met er kleintje erbij. Bedenk dat je rond die leeftijd vaak nog met 2 lange slaapjes zit en je dus relatief veel in de buurt van het bedje door brengt. Dan is het heel fijn om gewoon voor je camper te kunnen zitten!

Ik zou dan ook zeker nog op zoek gaan naar een goede ergonomische draagzak. Daar kan je een kind van 15 maanden met gemak mee rond zeulen.

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Canada 2021 met baby/dreumes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 13:41

Met 15 maanden dragen kan prima hoor! Dan zijn ze rond de 10kg en dat gaat op je rug heel goed. Let wel op een goede ergonomische drager of een fijne doek.

Ik zou zeker een camper huren, niet van hotel naar hotel. Met een camper ben je flexibeler en heb je altijd een huisje en bedje en spullen bij je voor de kleine.

Die van ons sliepen met 15 maanden trouwens allang maar 1 slaapje, hierboven lees ik 2, maar dat lijkt me wel veel voor 15maanden. Maar verschilt natuurlijk ook per kind.

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 13:57

Wat wildlife betreft, ik ben er afgelopen jaar eind aug/begin sept geweest (westkant, rockies) en heb o.a. meerdere beren, elanden en orkas mogen spotten. Ik begreep wel dat vooral de beren al wel wat hoger in de bergen kunnen zitten in die periode maar wij hebben ons hart op kunnen halen hoor. En daarvoor zijn we niet in de diepe wildernis geweest. Gewoon wandelingen van 1-3 uur gemaakt.

Ik vond sommige plekken wel erg toeristisch (de meeste meren) maar zodra je 1 km van de 'hotspot' af was om te wandelen bijv dan kwam je al vrijwel niemand meer tegen. Waar ik mee wil zeggen dat je je niet altijd teveel af moet laten schrikken door de hoeveelheid mensen/campers op de parkeerplaats. 9/10 komen alleen voor de selfie met het blauwe water en gaan er verder niet op uit in de natuur.

Over reizen met een baby heb ik nog geen verstand :D dus daar kan ik weinig zinnigs over bijdragen.

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Canada 2021 met baby/dreumes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:37

@Hindy
Wij hebben/hadden een ticket naar Vancouver geboekt.

Van deryan heb je 2 maten travelcotjes, baby en peuter. Onze poemel is 13kg en het is prima te doen in een rugdrager.

Onze kleine slaapt nu nog 2 slaapjes, maar dat middagslaapje van een uurtje i nodig zodat hij goed wakker is met eten. Maar we gaan wel kijken of hij evt ook slaapt in de drager. Maar eerst zien of we uberhaubt op vakantie kunnen....

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 07:37

Wij zouden in mei dit jaar met onze dochter van anderhalf naar Canada gaan. Nu gaan we in september, tegen die tijd is ze bijna 2. Als het wel doorgaat laat ik je weten hoe het was, haha.

Afgelopen oktober zijn we met haar op rondreis door Kroatië en Slovenië geweest, ging perfect!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 08:24

Wij hebben via jan doets geboekt. Fijn reisbureau.
Voor onze toen dreumes een eigen vliegtuigstoel geboekt. Autostoel gehuurd die daarop mocht. Heerlijk rustige vlucht gehad. Geen geworstel op schoot, gewoon in een stoel zoals hij gewend was. Kon daar ook gelijk in de auto

Wij hadden alleen een Emeibaby drager mee en dat werkte prima :) geen buggy oid

tengeltje11
Berichten: 7139
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:23

Leuk, ik volg.
Wij overwegen juli/augustus ‘21 ook naar Canada te gaan met 3 kindjes( zullen dan 8-6-3 zijn, wat ouder wel), maar Corona maakt alles moeilijk nu. Plannen dit jaar was een vakantiehuisje kopen in Hongarije, en daar deze vakantie alles in orde brengen in het huis, maar zal dit jaar niet doorgaan, maar het huisje komt er, dus waarschijnlijk schuift alles dan een jaarcontract.... het is allemaal heel onzeker nu natuurlijk.

+ ik denk, zolang er geen vaccin is, kunnen we volgend jaar weer in zo’n periode terecht komen.

Wij zouden met camper van Toronto of richting Thunder bay of Quebec city gaan.

Qua kleintje zou ik voor een goeie doek gaan, en op voorhand ook veel dragen, zodat ze bv gewoon zijn om een slaapje in de doek te doen en jij wat gewoon bent om te dragen. Is een enorm gemak en neemt niet veel plek in.

Qua regio spreekt het westen mij bv minder aan.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:43

Ik twijfel ook over Canada, ik ben inderdaad bang dat het overspoelt is met toeristen in de zomer, maar misschien is het dan juist een leuke uitdaging om een rondreis zo te plannen dat je de drukste plekken vermijd want volgens mij qua bergen en blauwe meren is er best wat keus. Ik zat te kijken naar wells gray provinciale park, dan rustig naar vancouver island en misschien nog een stuk noord West Amerika zoals North Cascades. Zelf ben ik van een paar uur auto rijden en dan ergens een paar dagen verblijven zodat je ook uit kunt rusten en tijd hebt om te genieten en niet constant onderweg bent. Vanaf de plek waar ik verblijf rij ik dan wel nog een uur naar omliggende bezienswaardigheden /hikes.