Safari te paard Zuid-Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wins8976
Berichten: 102
Geregistreerd: 15-06-08

Safari te paard Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 10:03

Heee allemaal!

Ivm Corona virus stellen wij het nog een stukje uit, maar ik ben al vrij lang samen met mijn vader aan het zoeken naar een geschikte rondreis door Zuid-Afrika, in de combinatie met strand/safari. Mijn vader rijdt paard en ik ook, dus toen wij al een aantal jaar geleden hoorde dat je ook een dag Safari te paard kan doen, was het enthousiasme gewekt natuurlijk :D
Nu vind ik hier heel veel terug over de parken zelf en over Zuid Afrika, maar ik zou graag positieve ervaringen en/of tips willen krijgen van mensen die dit dus al gedaan hebben!
Nu willen we dus 1 dag een Safari te paard doen en niet een heel pakket van 10/11 dagen (wat je veel voorbij ziet komen), daarom ben ik op zoek naar leuke bokkers die wellicht een goude tip hebben :)

Hoor het graag van jullie! (Als het verkeerd staat, mag het gezegd worden ofcourse)

Liefs

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:31

Ik ken er twee, in de omgeving van Kruger park (Hoedspruit).

Eerste is Whipalong Horse Trails. Is tevens een opvangcentrum voor verwaarloosde paarden. Ze verzorgen ritten op het naastgelegen game reserve Moholoholo. Zeker ook losse ritten.

Tweede is African Dream Horse Safaris, een vrij exclusief bedrijf . Zij verzorgen ritten op het Makalali game reserve. Geen idee of ze ook voor 1 dag ritten aanbieden.

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Safari te paard Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:37

Het is echt heel gaaf om te doen. Ik heb zowel in Swaziland: [RIJ-ITP] Paardensafari in Swaziland als in Lesotho een rit gemaakt. De eerste was echt een safari en de tweede meer een bergtocht.

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Safari te paard Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:42

Ik heb dat gedaan in het Aquila park bij Kaapstad. Ondanks dat daf (voor ZA begrippen) een klein park is, was het wel erg leuk om te doen.

xkimmie

Berichten: 431
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:56

Ik ben vorig jaar ook naar Aquila geweest vlakbij Kaapstad. Vond de safari te paard erg leuk, veel leuker dan de safari vanuit de bus. Voor een échte safari moet je naar Kruger park (zoals al gezegd is, Aquila is redelijk klein voor Zuid-Afrikaanse begrippen maar ik vond het zeker niet tegenvallen). De omgeving van Kaapstad is ook heel mooi en er is genoeg te doen.
En naast de safari, als je rond gaat reizen dan is de Garden Route een echte aanrader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:57

Ik ben een paar jaar geleden in een lodge in Waterberg geweest om paard te rijden, Ant's Nest. Ik was er een week, maar je kunt ook korter verblijven, 1 of 2 nachten. Het ligt in een privé natuurreservaat, met ook neushoorns. Alles is daar eigenlijk mogelijk, je wordt enorm in de watten gelegd. Het personeel is echt geweldig. De paarden lopen gewoon los in het reservaat als ze niet rijden. Heel gaaf, echt een onvergetelijke ervaring.
https://waterberg.net/
Afbeelding

xkimmie

Berichten: 431
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:59

Toen ik op die safari te paard ging zei de gids: If you get chased by a wild animal, just sit tight, your horse should be faster :')

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 23:01


lovefi

Berichten: 1199
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Safari te paard Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 23:29

Ik heb een dagtrail gemaakt bij African Dream Horse safari's. Was zeker de moeite waard en super mooie rit gemaakt. Ook echt goed verzorgde paarden en vriendelijke begeleiding.

Wins8976
Berichten: 102
Geregistreerd: 15-06-08

Re: Safari te paard Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 23:49

Super bedankt allemaal!! Ga er op mijn gemak even naar kijken :)

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:25

lovefi schreef:
Ik heb een dagtrail gemaakt bij African Dream Horse safari's. Was zeker de moeite waard en super mooie rit gemaakt. Ook echt goed verzorgde paarden en vriendelijke begeleiding.


Ik heb ruim 5 weken doorgebracht bij ADHS, de paarden worden daar echt uitstekend verzorgd en de mensen zijn fantastisch! Deze plek is echt een aanrader, heb je vragen laat het maar weten!


Afbeelding

manzano

Berichten: 23941
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:59

Elanor schreef:
Ik ken er twee, in de omgeving van Kruger park (Hoedspruit).

Eerste is Whipalong Horse Trails. Is tevens een opvangcentrum voor verwaarloosde paarden. Ze verzorgen ritten op het naastgelegen game reserve Moholoholo. Zeker ook losse ritten.

Tweede is African Dream Horse Safaris, een vrij exclusief bedrijf . Zij verzorgen ritten op het Makalali game reserve. Geen idee of ze ook voor 1 dag ritten aanbieden.


Op Makalali? Ik heb daar een maand gezeten, maar geen paard gezien. Ze zitten toch op Hoedspruit Wildlife Estate?

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:04

manzano schreef:
Elanor schreef:
Ik ken er twee, in de omgeving van Kruger park (Hoedspruit).

Eerste is Whipalong Horse Trails. Is tevens een opvangcentrum voor verwaarloosde paarden. Ze verzorgen ritten op het naastgelegen game reserve Moholoholo. Zeker ook losse ritten.

Tweede is African Dream Horse Safaris, een vrij exclusief bedrijf . Zij verzorgen ritten op het Makalali game reserve. Geen idee of ze ook voor 1 dag ritten aanbieden.


Op Makalali? Ik heb daar een maand gezeten, maar geen paard gezien. Ze zitten toch op Hoedspruit Wildlife Estate?


Ze zitten inderdaad in Hoedspruit Wildlife Estate

Wins8976
Berichten: 102
Geregistreerd: 15-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 18:04

Walkure schreef:
lovefi schreef:
Ik heb een dagtrail gemaakt bij African Dream Horse safari's. Was zeker de moeite waard en super mooie rit gemaakt. Ook echt goed verzorgde paarden en vriendelijke begeleiding.


Ik heb ruim 5 weken doorgebracht bij ADHS, de paarden worden daar echt uitstekend verzorgd en de mensen zijn fantastisch! Deze plek is echt een aanrader, heb je vragen laat het maar weten!


[ [url=m/3uJcAz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah top! Heb even zitten kijken, op hun website staat er dat het programma voornamelijk bedoeld is voor mensen van 18 t/m 35 jaar. Betekent dit dat mijn vader bijvoorbeeld geen rit zou kunnen maken? :o

lovefi

Berichten: 1199
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:38

Citaat:

Ah top! Heb even zitten kijken, op hun website staat er dat het programma voornamelijk bedoeld is voor mensen van 18 t/m 35 jaar. Betekent dit dat mijn vader bijvoorbeeld geen rit zou kunnen maken? :o


Ik ben toen ook met mijn vader (59 jaar) geweest en dat kon gewoon.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:49

manzano schreef:
Elanor schreef:
Ik ken er twee, in de omgeving van Kruger park (Hoedspruit).

Eerste is Whipalong Horse Trails. Is tevens een opvangcentrum voor verwaarloosde paarden. Ze verzorgen ritten op het naastgelegen game reserve Moholoholo. Zeker ook losse ritten.

Tweede is African Dream Horse Safaris, een vrij exclusief bedrijf . Zij verzorgen ritten op het Makalali game reserve. Geen idee of ze ook voor 1 dag ritten aanbieden.


Op Makalali? Ik heb daar een maand gezeten, maar geen paard gezien. Ze zitten toch op Hoedspruit Wildlife Estate?


Ik ben ook in de private game reserve geweest in makalali maar geen paard gezien. Wel een geweldig mooi park en hebben het erg naar ons zin gehad daar.