Leuke uitstapjes omg. Mechelen/Heerlen(Limburg)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Leuke uitstapjes omg. Mechelen/Heerlen(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 00:23

Hoi lieve bokkers!

Mijn man en ik gaan binnenkort een nachtje weg naar Limburg, Mechelen om precies te zijn.
Nu zijn wij verder totaal onbekend in Limburg, dus ik ben benieuwd of er bokkers zijn die hiervandaan komen of die leuke dingen weten om in deze buurt te ondernemen :) Wij vinden veel leuk, van een natuurwandeling tot aan het bezoeken van een kasteel of bijv. musea.

We gaan overigens wel op een zondag/maandag (en ook nog eens de carnavalszondag/maandag :'))
Het was dit of niets (dus een andere dag/plek uitzoeken is geen optie :+ ) maar volgens mij is heel veel dicht op deze dagen. Zijn er mensen die ideeën hebben? Met carnaval zelf hebben we dus helemaal niks :=. Alles wat op de weg tussen Mechelen naar Utrecht zit is eventueel ook nog een optie.

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Leuke uitstapjes omg. Mechelen/Heerlen(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 00:40

Er is idd heeel veel dicht of straten afgezet ivm carnaval.

Gaia zoo kerkrade?
Kasteel hoensbroek?
Winkelen in Maastricht, Aken of outlet roermond?
Valkenburg?

Wandelen kan op zeer veel plekken. Overal natuurgebieden hier.

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 00:45

Kasteel Hoensbroek indd naar gekeken als optie, die is dicht.
Gaia zoo lijkt wel open te zijn dus dat is een goede optie! :D

Aken dachten we ook aan, maar zag dat daar ook uitgebreid carnaval wordt gehouden. *D

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 00:50

Jenny21 schreef:
Er is idd heeel veel dicht of straten afgezet ivm carnaval.

Gaia zoo kerkrade?
Kasteel hoensbroek?
Winkelen in Maastricht, Aken of outlet roermond?
Valkenburg?

Wandelen kan op zeer veel plekken. Overal natuurgebieden hier.

Winkelen in maastricht ook geen aanrader met carnaval :7

snoetie

Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 01:28

Veel winkelcentrums zijn verplicht gesloten op de dag dat er carnavalsoptocht doorheen trekt (op zondag in maastricht en heerlen bijv). Aken/duitsland is al helemaal dicht. Maar op de andere dagen is er dan ook niet veel te beleven behalve carnaval.

Daarnaast zijn ook nog vele restaurants gesloten, of alleen gericht op de carnavalsvierders. De grotten in valkenburg zijn met carnaval helaas ook gesloten. leisure dome in kerkrade zal gewoon open zijn.

Qua wandelen kun je natuurlijk de wandelroutes nemen in epen, wittem, vijlen (bedevaartsplaats), maar ook vaals (3 landenpunt is populiar).

Outlet roermond is gewoon open en snowworld in landgraaf ook. Monde verde (wereldtuinen landgraaf) zal ook wel geopend zijn. Nederlands mijnmuseum in heerlen is misschien een optie.