Bali 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NadineBlabla

Berichten: 2151
Geregistreerd: 23-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:57

@LieZ_Horses die manta wat dichtbij!!! :wow: :wow: :wow:
En graag, je reisschema! Altijd leuk om inspiratie op te doen *\o/*

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Bali 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:02

Oh leuk ik zie graag reisschema’s! :D
Ja die vluchten waren niet zo duur indd.. ik zag nu 100 euro maar als je een maand of 1 a 2 van te voren boekt nog maar een paar tientjes.
Ben wel benieuwd wat jouw aanrader is qua boottour. We willen indd 3-4 dagen een bootreis maken. We gaan wel als stel dus wel in een eigen slaapcabine. :D

Westhof

Berichten: 2914
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 11:03

Needje schreef:
Ze hebben goeie reispillen daar.

Dat is wel een goede! Neem sowieso een hele apotheek aan spullen mee, want wij worden van het minste of geringste ziek :+

Hoe was het te doen wat betreft eten? Ik vind het wel leuk om ook eens buiten de deur te eten, kan dat een beetje "veilig"? Die marktjes waar alles zo open ligt doen we sowieso niet.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:09

Queelens schreef:
Oh leuk ik zie graag reisschema’s! :D
Ja die vluchten waren niet zo duur indd.. ik zag nu 100 euro maar als je een maand of 1 a 2 van te voren boekt nog maar een paar tientjes.
Ben wel benieuwd wat jouw aanrader is qua boottour. We willen indd 3-4 dagen een bootreis maken. We gaan wel als stel dus wel in een eigen slaapcabine. :D


Eerlijk? Zou gewoon op het dek gaan.
Bij ons waren de kamers echt fokking heet en ook niet heel fris en als de motor van de boot uitstaat heb je ook geen ventilator. Was blij dat ik lekker op het dek lag. (Was overigens wel blij met m'n lakenzak!! Enige keer dat ik m gebruikt heb)

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:10

Doosje Prima Tour vanuit Nederland meenemen. Dat doet echt wonderen als je snel last hebt van zee of wagen ziekte. :)

Wij hebben dagelijks buiten de deur gegegen. Wij keken van te voren altijd op TripAdvisor.

Queelens schreef:
Oh leuk ik zie graag reisschema’s! :D
Ja die vluchten waren niet zo duur indd.. ik zag nu 100 euro maar als je een maand of 1 a 2 van te voren boekt nog maar een paar tientjes.
Ben wel benieuwd wat jouw aanrader is qua boottour. We willen indd 3-4 dagen een bootreis maken. We gaan wel als stel dus wel in een eigen slaapcabine. :D

Wij hebben de vlucht 2 dagen van te voren geboekt. :P Wij hebben de boottocht via Flores XP gedaan, dit was echt ontzettend goed geregeld en goed eten aan boord.

Schema van mij en mijn vriend van 2018. Niet heel veel Bali omdat wij al 2 keer eerder op Bali zijn geweest.
3 april: vlucht AMS - DPS
4-7 april: Seminyak
7-9 april: Ubud
9 april: vlucht DPS - LOP
9-12 april: poedersuiker (Lombok)
12-13 april: Senaru
13-15 april: Rinjani
15-18 april: Gili Meno
18-22 april: Nusa Lembongan
22 april: vlucht DPS - LBJ
22-24 april: Labuan Bajo
24-27 april: boottocht Komodo eilanden
27-28 april: Labuan Bajo
28 april: vlucht LBJ - DPS
28-30 april: poedersuiker
1 mei: vlucht DPS - AMS

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Bali 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:15

Ik eet eigenlijk overal gewoon. Bali is wel schoon. Andere eilanden en java zeker niet doen.

De bokt sensuur met poedersuiker, haha.

Westhof

Berichten: 2914
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 11:19

Mooi schema LieZ_Horses! Ik zou het liefste ook wel langer dan 3 weken willen gaan, maar dat is met mijn werk helaas niet te doen.

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:21

Mijn reisschema nu: 13 nachten in 1 hotel op Bali en duiken, duiken, duiken.

In 2004: van Jakarta over land naar Bali, geheel java gedaan. En 4 dagen Bali. Was genoeg om toen alles te zien op Bali. Gili en Lombok en de overige nusa tenggara moeten nog eens.

Maar ik duik nu primair. Cultuur, ach ja, een dagje ofzo.

Wie nog wil leren duiken en info wil, vraag maar. Ik geef immers ook duikles. Kan het aanraden, maar leer het dan hier zodat je daar kunt genieten

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:33

Indonesië <3
Ben paar jaar terug op Bali geweest, K u t a zou ik echt overslaan. Changghu en Ubud vond ik heel leuk, lekker scooter huren en rondtouren. Drie jaar terug zijn we weer naar Indonesië geweest, toen even bijkomen op Bali en vrij snel door naar Lombok. Das toch ook wel echt een aanrader, veel minder toeristisch en wat ongerepter. Zuid Lombok heeft echt prachtige stranden! We hebben ook een paar nachten aan de voet van de Rinjani verbleven, mooie dagtochten gedaan vanuit daar. Daarna door naar de Gili’s, mijn vriend was al eens op Gili T geweest dus die hebben we overgeslagen. Gili Meno was vooral duuuur en niet super, Gili Air daarentegen was super! Vanaf het strand loop je zo de zee in om met schildpadden te snorkelen.

Stranden op Zuid Lombok:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zonsondergang op Gili Air, Bintangetje erbij <3

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mloes op 18-02-20 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Elitedeux

Berichten: 691
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:35

Oehh ik ben daar afgelopen jaar geweest en het was echt geweldig!
Ik zou ook zeker Nusa Penida aanraden, je kan daar echt prachtig snorkelen en een geweldig mooie natuur. In Ubud kan je een hele leuke fietsttocht doen door rijstvelden en ga je lunchen bij een "echt" Balinees huis.

Westhof

Berichten: 2914
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 11:38

Maakt 'ie bij jullie 'poedersuiker' van K u t a? := Ik zie dat wel gewoon staan, maar volgens mij heb ik die censuur ooit uitgeschakeld.

Bedankt voor de tips weer! Krijg nu al zo'n zin om te gaan :D

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:39

Westhof schreef:
Maakt 'ie bij jullie 'poedersuiker' van K u t a? := Ik zie dat wel gewoon staan, maar volgens mij heb ik die censuur ooit uitgeschakeld.

Bedankt voor de tips weer! Krijg nu al zo'n zin om te gaan :D


Haha ja! poedersuiker :')

Ben trouwens nooit op de Nusa eilanden geweest maar daar hoor ik ook goede verhalen over!

Westhof

Berichten: 2914
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 12:02

Met welke maatschappij hebben jullie gevlogen? Hoe lang deden jullie erover? En waar hadden jullie de overstap?

Ik wil liever niet meer dan één overstap hebben eigenlijk.

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:12

Westhof schreef:
Met welke maatschappij hebben jullie gevlogen? Hoe lang deden jullie erover? En waar hadden jullie de overstap?

Ik wil liever niet meer dan één overstap hebben eigenlijk.

Wij zijn met Emirates gevlogen. Al moet ik zeggen dat de overstap op Dubai op de heenweg vrij krap was, hadden hem bijna gemist. :')

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:18

Westhof schreef:
Met welke maatschappij hebben jullie gevlogen? Hoe lang deden jullie erover? En waar hadden jullie de overstap?

Ik wil liever niet meer dan één overstap hebben eigenlijk.


Eerste keer Garuda, overstap op Jakarta. Tweede keer Emirates en overstap op Dubai meen ik? Of ook via Jakarta, weet het niet meer! In ieder geval 1 overstap idd. Volgens mij is KLM de enige die rechtstreeks vliegt van Amsterdam naar Denpasar, in ongeveer 11u. Wij deden er beide keren rond de 16u over geloof ik.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:21

Je hebt sowieso geen echte directe vluchten. KLM biedt wel semi directe vluchten aan. Dan land je in singapore, moet je ff het vliegtuig uit en dan gaan ze weer verder..
Ik ga via dubai. 3u overstap en in totaal is het 18u ofzo dus niet veel langer dan de semi directe via Singapore, die is 16 geloof ik.

3u overstap in Dubai is in mijn ervaring voldoende. Vond het ook goed geregeld op de luchthaven. De vorige keer (naar kaapstad) hadden we ook 3u maar door vertraging van de eerste vlucht hadden we er nog minder dan 2 over en we hadden nog tijd over.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Bali 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:24

IK had KLM. Idd ff er uit op Singapore en weer terug erin.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Bali 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:42

Oh dacht dat KLM rechtstreeks vloog, in 11 uur ongeveer. Maar nu duren die vluchten ook rond de 16u zie ik?

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bali 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:44

Je kunt ook met Cathay Pacific via Hong Kong, ook een hele fijne maatschappij. Ben toen ik de eerste keer naar Bali ging met hun gevlogen. Durf alleen zo niet meer te zeggen hoelang dat duurde.

Elitedeux

Berichten: 691
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:49

Wij hadden Singapore Airlines. Vlogen van Denpasar naar Singapore (duurde 2.5 uur) en daarna nog een vlucht van 13 uur ongeveer naar Amsterdam. Singapore Airlines is ons enorm goed bevallen :)

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:50

Mloes schreef:
Oh dacht dat KLM rechtstreeks vloog, in 11 uur ongeveer. Maar nu duren die vluchten ook rond de 16u zie ik?


Nope, nooit gedaan volgens mij ook.

Westhof

Berichten: 2914
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 12:53

LieZ_Horses schreef:
Je kunt ook met Cathay Pacific via Hong Kong, ook een hele fijne maatschappij. Ben toen ik de eerste keer naar Bali ging met hun gevlogen. Durf alleen zo niet meer te zeggen hoelang dat duurde.

Die had ik ook al gevonden inderdaad. Alleen weet ik niet hoe dat zit met vliegen op Hong Kong nu met het coronavirus?

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Bali 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:12

Geen directe vluchten.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 00:58

Westhof schreef:
LieZ_Horses schreef:
Je kunt ook met Cathay Pacific via Hong Kong, ook een hele fijne maatschappij. Ben toen ik de eerste keer naar Bali ging met hun gevlogen. Durf alleen zo niet meer te zeggen hoelang dat duurde.

Die had ik ook al gevonden inderdaad. Alleen weet ik niet hoe dat zit met vliegen op Hong Kong nu met het coronavirus?


Hong Kong heeft zich afgesloten van China dus is veilig. Toevallig vliegt m’n zusje over een paar weken naar Hong Kong.

Eten hebben wij ook gewoon ‘op straat’ gedaan, waanzinnig eten op de food markets!

Wij vlogen met Emirates met overstap op Dubai. Hebben over de heenweg meen ik 16 uur gedaan, terugweg 24 uur (7 uur overstap op Dubai...)

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Bali 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 08:15

Geboekt met singaporeair. Wel 200 duurder dan Garuda. Maar kortste reistijd.
Een uur langer onderweg op een reis die al minstens 24 uur van deur tot deur duurt geen zin in.
Het is bijna 3 uur met het ov naar Schiphol. 2.5 uur van tevoren aanwezig. Dan vlucht 1, 2 uur overstaptijd, 2.40 uur vliegtijd, koffers en dannog 3 uur transfer. Bleh. Ik vind van zon reis alleen opstijgen en landen wel te doen. En slapen lukt nooit.