IJsland 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Century

Berichten: 5970
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: IJsland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:08

Het is zo'n bijzonder land. Wij willen ook graag terug! Veel plezier met de voorpret!

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: IJsland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 09:18

Er komen weer leuke tips voorbij <3 Ik ben zo benieuwd naar het land!

Wij hebben definitief besloten om februari/maart te gaan, volgend jaar dus. Ik moet dus nog éven wachten, maar we gaan wel alvast alles uitzoeken qua accomodaties etc. dus de voorpret kan gewoon beginnen :D

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:21

Ik kom even volgen. Dit jaar wil ik niet gaan, maar voor 2021 staat het wel op mijn lijstje :o

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:55

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<3 Ik zal jullie alvast even in de stemming brengen

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: IJsland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:00

GAAF :oo

Waar heb je gereden?

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: IJsland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 10:05

Wauw! Waar is die onderste foto gemaakt? <3

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: IJsland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:19

Ik gok Jokullsarlon?

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: IJsland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:17

Wauw super gaaf zeg!

Ik kijk enorm uit om het eiland Drangey op te gaan voor de papegaaiduikers en de Golden Circle. Ben daar dan zelf 8 dagen dag in dag uit aan het fotograferen (het is een fotografie reis) dus hoop enorm op mooie plaatjes tegen die tijd :)

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:56

Susanne schreef:
Wauw! Waar is die onderste foto gemaakt? <3

Fjallsárlón! Kleiner gletsjermeer maar mooier dan Jokulsarlon naar mijn mening.

Wij hebben de beach and mountain ride van Ishestar gedaan, waarbij we in 4 dagen hebben gereden op Snaefellsness, het westelijke eiland deel ( https://www.ishestar.is/en/tour/beach-a ... tain-ride/ ) vergeef me de typfouten haha

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: IJsland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 15:09

Wij zijn aan het kijken om in april naar Ijsland te gaan, dus ik ga hier even meelezen :D !

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: IJsland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:23

Leuk topic! Ik ga met een clubje naar Ijsland vanaf 29 augustus. We zijn zo wat ideetjes bij elkaar aan het pinnen;
Afbeelding
Heb er enorm zin in!

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:37

Ik wil terug!!!

Wij zijn februari 2019 8 dagen naar IJsland geweest.

Op de dag van aankomst hebben we onze huurauto opgehaald en met een omweg naar de eerste slaapplaats gereden. We zijn toen langs de kust naar Gunnuhver Hot Springs gereden en onderweg op nog wat toeristenpuntjes gestopt om te kijken.
We hadden een hele leuke slaapplaats in een omgebouwde lijnbus, heel cosy.

Dag 2 hebben we de mega toeristische 'Golden Circle' gedaan. Als je mensen haat, ga gewoon heel vroeg. Het is wel mooi. Maar veel Chinezen en Amerikanen.
Ook leuk als je daar rond rijdt is Oxararfoss. Dat ligt ietsje voorbij Thingvellir park en is een mooi wandelingetje naar een mooie waterval. En ietsje minder druk. Die nacht hebben we in een airbnb in Selfoss geslapen. Heerlijke kamer en de volgende ochtend een fantastisch homemade ontbijt.

Dag 3 hebben we een ijslanderritje gemaakt bij Eldhestar. Manlief had nog nooit op een paard gezeten, maar omdat we maar met 3 ruiters en 2 begeleiders waren hebben we toch echt een niet-saaie rit gehad. En een heel leuk verhaal over de trollen in IJsland.
Die middag hebben we Faxafoss gezocht en gevonden (geen toerist gezien daar!) en naar Secret Lagoon geweest (niet zo secret als de naam doet vermoeden).

Dag 4 gewandeld bij Reykjadalur. Seljalandsfoss, Gljufrabui en Skogafoss bezocht. En 's avonds in een oud schoolgebouw geslapen.

Dag 5 kwam de klapper van IJsland voor mij: Seljevallalaug. Het eerste zwembad van IJsland, gebouwd in 1923 en verwarmd met warm grondwater. Ik heb er in februari in gezwommen. Het is een leuke wandeling ernaar toe (je moet wat beekjes en bergen trotseren) en het is echt prachtig. En geen mens te bekennen.
Daarna nog een 'geheime' waterval bezocht, waar je ook achter kunt! :wow: Kvernufoss heet ie. Als je dat googled kom je de beschrijving tegen hoe je er komt.
Toen zijn we meer oostelijk gereden naar onze volgende slaapplaats (een hutje op de hei). Onderweg hebben we Dyrholaey, Reynisfjara, Reynisdrangar en Hálsanefshellir bezocht. ligt allemaal kort bij elkaar.

Toen geslapen in Kirkjubaejarklaustur op een té schattig hutje op de hei (Airbnb is your friend). Op dag 6 in het dorpje wat gewandeld. Je kunt er naar het meer wandelen vanaf onderaan de berg waar de waterval (Systrafoss) uitkomt en boven op de berg is het meer (Systravatn) dus. Maar het was die dag errug regenachtig, dus wij hebben dat niet gedaan. Wel naar Fjardrarglufur gereden (bekend van een foto van Justin Bieber geloof ik??). Verder die dag Dverghamrar, richting Vatnajokull, mooie (maar spekgladde door ijs) wandeling naar Svartifoss en Diamond Beach.

Als laatste terug voor nog een dag in Reykjavik door te brengen. Daar een stadwandeling met Free Tours gedaan. En wat je ZEKER moet doen als je in Reykjavik bent: HOTDOG ETEN bij baejarins beztu pylsur. THE BEST, gewoon.

Wij hebben dus vooral het zuiden gehad. Ik wil zeker nog eens ooit terug voor de rest!! Maar dan niet in de winter.

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:22

F_Orumster schreef:
Leuk topic! Ik ga met een clubje naar Ijsland vanaf 29 augustus. We zijn zo wat ideetjes bij elkaar aan het pinnen;
[ [url=m/1t4AmJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb er enorm zin in!



Hoe lang ga je? :')

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 13:15

Ik heb 3 mei geboekt! Alleen een heen ticket want weet nog niet wanneer ik precies terug wil. Heb een heel leuk adresje gevonden waar ik met het lammeren en de paarden kan helpen bij mensen thuis opd e boerderij. Ik denk dat ik 2 a 3 maanden in ijsland blijf. Wel zal ik tussendoor korte trips doen en ergens wil ik ook een auto huren en echt 2 3 weken rondtrekken. Ik heb er zoooon zin in!

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:09

Skessa_ schreef:
F_Orumster schreef:
Leuk topic! Ik ga met een clubje naar Ijsland vanaf 29 augustus. We zijn zo wat ideetjes bij elkaar aan het pinnen;
[ [url=m/1t4AmJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb er enorm zin in!



Hoe lang ga je? :')

15 dagen, maar sommige stipjes zijn naturel bath oid. We zijn eerst alle leuke dingen pinnen, maar is niet gezegd dat alles aan gedaan wordt, we zullen nog schrappen :)

Fleur_Laura

Berichten: 4363
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 18:47

Kobus17 schreef:
Zamero schreef:
En om te eten moet je echt een keer naar de HAMBORGARAFABRIKKAN – REYKJAVIK, IJSLAND zo aan te raden en echt heerlijk :P


Hier hebben wij ook gegeten toen we weer terug in Reykjavik waren. :D inderdaad een aanrader.
[ [url=m/tB4qr6.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/fKYrBd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, lekker! Wij hebben nu nog steeds de kruiden die ze daar op de frietjes doen om hier als we een keer aardappels ofzo bakken te gebruiken.

Caesar
Berichten: 9303
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:19

Wij zijn een kleine week geweest en hebben de hotspots gedaan. Golden circle, de bekende watervallen, zwarte stranden. Het verschrikkelijke Blue lagoon ook. Wat een troep, kwam er misselijk uit.

Vond het heel gaaf om gezien te hebben maar Schotland is meer mijn ding. Iets meer afwisseling qua wegen en landschap. Wij hebben overigens al die dagen mooi weer gehad (oktober 2016)

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Re: IJsland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 22:03

Caesar kun je iets meer vertellen m.b.t. Blue Lagoon?
Wat bedoel je met troep?

Caesar
Berichten: 9303
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 22:52

Sjaco schreef:
Caesar kun je iets meer vertellen m.b.t. Blue Lagoon?
Wat bedoel je met troep?


Ja hoor, ik had er meer van verwacht. Het is ook ontzettend commercieel en toen wij er waren druk.

Ik kon denk ik niet tegen alles wat daar in het water zat aan klei, maskers, mineralen en zout. Werd er echt misselijk van.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 22:57

Ik neem aan dat je niet tegen de zwavelgeur kon?

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: IJsland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 23:00

Wij vonden het heerlijk in de Blue Lagoon!

apollootje

Berichten: 1056
Geregistreerd: 18-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 23:28

Wij gaan ook naar Ijsland dit jaar!
Eind juli vertrekken we voor 2 weken, rustig het eiland rondreizen met een 4x4. We hebben al vliegtickets en een auto geboekt. Als er nog tips zijn voor slaapplaatsen... :)

RobinSputnik

Berichten: 504
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 23:47

Voor het Zuiden: Guesthouse Nordheimar in Selfoss <3

Caesar
Berichten: 9303
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 23:01

F_Orumster schreef:
Ik neem aan dat je niet tegen de zwavelgeur kon?


Ik heb er elders op het eiland geen last van gehad. Misschien de combinatie.

Heb gelukkig wel genoten van de rest Van het eiland, vooral de watervallen!

Mies1997
Berichten: 293
Geregistreerd: 10-06-11

Re: IJsland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:21

Ik ga ook naar IJsland dit jaar! Over iets meer dan een maand al *\o/*
Weet iemand misschien of je halverwege April met een 4x4 Kerlingarfjöll kan bereiken? Dus via de F35?

Nog andere tips voor plekken die we zeker niet moeten missen?