Verre reis 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cor__

Berichten: 46
Geregistreerd: 15-02-12
Woonplaats: Oudehaske

Re: Verre reis 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:48

Guatemala of Mexico! Onwijs veel te doen, heerlijk tropisch temperatuurtje en makkelijk met openbaar vervoer. In Guatemala kan je naar een van de mooiste meren ter wereld, vulkanen hiken, surfen aan de oceaan of grotten bezoeken. Heel erg gaaf dus! Mexico heeft heerlijk eten, de meest witte stranden en hele gave plekjes zoals San Christobal de las casas, het gebied rond Bacalar of Puerto Escondido. Ik ben verliefd! Je raakt er nooit op uitgekeken :)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:48

Een vriend van mij is ook 'ns in de zomer naar Japan op rondreis geweest, maar geen enkele foto had een blauwe lucht. Het was ofwel stik heiig, ofwel bewolkt. Voor mijzelf is fotografie een belangrijk onderdeel van mijn reizen dus ik zou voor een seizoen kiezen wat een betere luchtkwaliteit heeft, dus voorjaar (kersenbloesemseizoen) of de kleurrijke herfst.

Iriscope

Berichten: 8605
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:53

Ik ben bevooroordeeld omdat ik er woon, maar misschien is de reden dat "iedereen" naar Afrika gaat wel omdat het er gewoon zo geweldig, heerlijk, mooi, prachtig en fijn is!

Ik zou een rondje Zuid Afrika aan raden of inderdaad Namibie doen. Maar ja, mijn hart ligt hier dan ook ;)

Echter, wil je dieren, fijn reizen, avontuur, betaalbaar uit eten (en goed!), geweldige uitzichten die constant veranderen, natuur, en echt even weg van de bevolking/onthaasten, dan moet je toch hier zijn!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 16:05

elnienjo schreef:
Een vriend van mij is ook 'ns in de zomer naar Japan op rondreis geweest, maar geen enkele foto had een blauwe lucht. Het was ofwel stik heiig, ofwel bewolkt. Voor mijzelf is fotografie een belangrijk onderdeel van mijn reizen dus ik zou voor een seizoen kiezen wat een betere luchtkwaliteit heeft, dus voorjaar (kersenbloesemseizoen) of de kleurrijke herfst.

Ik kan geen seizoen kiezen. July it is.....

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 10:39

Alaska zag ik al eerder hier voorbij komen in dit topic, zeker een aanrader <3 Wij zijn hier afgelopen zomer geweest en dit was 1 van mijn meest geweldige reizen. De natuur is fantastisch en heel bijzonder. Veel wilde dieren gezien (walvissen, orka’s, beren, noem maar op...) en we hadden prachtig weer. We zijn in Vancouver gestart en hebben steeds zo’n 20-25 graden gehad met zon. Alleen in het noorden was het wel wat dagen frisser met zo’n 10-15 graden. Van de 3 weken hebben we twee dagen regen gehad.

Qua natuur ga je je sowieso vermaken en verwonderen :D Qua cultuur en geschiedenis is er misschien wel wat minder t.o.v. de overweldigende natuur. Maar ook daarvan is genoeg te vinden. Er is veel te vinden over de geschiedenis van de goudzoekers. Zo hebben we met een oude goudzoekerstrein de goudroute richting Yukon gereden en dit was prachtig. Ook heb je er allerlei goudzoekersstadjes en speciale trails waarbij je als het ware in hun voetsporen tijdens de Gold Rush treedt. Ook zijn er nog veel dingen te vinden van de oude inheemse bevolking, zoals totempalen e.d. en bijbehorende musea.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In juni ben ik een paar jaar geleden in Colombia en Panama geweest. Prachtige landen <3 Wel heel vochtig in die tijd en we hebben toen ook niet veel zon gezien, maar het was wel prima te doen om te reizen.

Twee jaar geleden ben ik in juli naar Zuid-Afrika geweest. Dit was samen met Alaska denk ik wel 1 van de mooiste reizen die ik heb gemaakt. <3 Daar hebben we toen ook heel goed weer gehad. In sommige gebieden wel koud (vooral in de bergen), maar ook daar was het dan ‘s middags alsnog aangenaam in het zonnetje. Ik begrijp uit je reacties dat hier niet gelijk je voorkeur naar uit gaat, maar misschien is het wel het bekijken waard :) Afrika is in de meeste gebieden tijdens die periode prima qua weer en het voldoet zeker aan jouw eisen. Ook zijn er zeker nog genoeg landen in Afrika waar niet “iedereen naar toe gaat”. Misschien Botswana een idee, of Oeganda?

gaucho

Berichten: 9540
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:14

Centraal-Azië / zijderoute? Voordat het wordt overlopen door toeristen ;-) Afgelopen jaar ben ik naar Kirgizië geweest en echt mijn hart verloren aan de afwisselende natuur en gastvrije Kirgiezen. Dit jaar naar Mongolië, dat is iets toeristische maar wij zoeken de uithoeken op.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Verre reis 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 22:45

Ik heb je vorig topic gevolgd en denk dat Peru je zeker kan bekoren :j cusco, Macchu Picchu, stukje jungle in Puerto maldonado, efkes oversteken naar Bolivië voor uyuni, en dan verder je rondje door Peru. Mooi land, veilig, eenvoudig te bereizen en heerlijk eten. Mooie natuur en cultuur.

Mexico is ook top. Rondreis van Fox kleurrijk Mexico is een toproute. Echt heel leuk.

Zuid Afrika is heel westers maar prachtig en super divers. Cultuur, eten, wijn, eten, walvissen, wijn, Safari (je beeld van Safari klopt niet), wijn, walvissen, eten, bergen, strand, bos, hiken, stad, ... Oja en wijn en eten.

Namibia: prachtig. Uitgestrekt. Gewoon heel apart. Vooral natuur. Etosha is leuk voor wildlife. Maar er loopt veel wild los in Namibië. In zuid Afrika heb je dat bvb niet. Heerlijk vlees eten.

Uganda: gorilla, chimpansee, het échte Afrika zoals je ziet op tv zeg maar. Heerlijk eten als vega. Safari is hier echt niet zoals je omschrijft haha. In sommige parken reden we met nog 1 andere auto.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 01:22

Overigens nog 1 bedenking: je wil niet gegeconfronteerd worden met gewapende mannen. Nochtans is dit voor mij ‘normaal’. Bij reizen zeker maar ook, helaas, in het dagelijks leven.
Tijdens onze laatste reis bij elke Safari begeleid door rangers met ak47 of zwaarder. Tegen wilde dieren of mensen, dat mag je zelf bedenken. Sommige grenzen waren er gewoon onrustig. Voor mij verstoort dat eerlijk gezegd mijn dag niet. Ik zou daar dus zeker geen activiteiten of locaties op afkeuren. De gemiddelde luchthaven is ook zwaar bewapend.

19marjo90

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Re: Verre reis 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 07:22

Ik ben afgelopen jaar verliefd geworden op Colombia. Wat een geweldig land met een heftige geschiedenis en prachtige natuur.

Duran123
Berichten: 1081
Geregistreerd: 02-05-19

Re: Verre reis 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 08:26

Maleisisch Borneo!
Nu weinig tijd ivm werk om te vertellen maar een van onze mooiste reizen!

Succes met kiezen!

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: Verre reis 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 08:39

Japan <3 voor mij het mooiste land ter wereld. Zo vriendelijk, gastvrij, schoon, prachtig. Ik ben er zo verliefd op geworden.

In de zomer is het zeker weten heel heet, maar ik zou een trip naar Japan er zeker niet voor afslaan ;) :+

Thats_Me

Berichten: 10949
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Verre reis 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:03

Afgelopen jaar ben Ik in Peru geweest. Dit komt erg in de richting van jullie wensen. Heb er laatst nog een fototopic van geopend. Dus als je inspiratie zoekt.

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Verre reis 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:14

Zuid-Afrika! <3

Maar Costa Rica heb ik ook hoog op mijn wensenlijstje staan, dus ik denk dat dat ook zeker een goede keuze is...

Vithou

Berichten: 5629
Geregistreerd: 26-08-07

Re: Verre reis 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 18:56

Canada ooit overwogen? Echt perfect reisklimaat, huur een camper en reis door Canada! Van bijvoorbeeld Calgary langs Banff, Jasper, Vancouver island e.d. Meest prachtige reis die ik ooit heb mogen maken, en zeker in de zomermaanden perfect te doen. Lekker zonnig weer, maar niet zo vochtig of benauwd dat je niks kunt doen.
Canada doet misschien iets onder aan cultuur, maar de natuur maakt dat het imo dubbel en dwars goed.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:01

LadyMadonna schreef:
Iran lijkt me werkelijk prachtig, maar gaan we niet doen :n. Ik ga bijv ook niet naar Egypte, hoewel die wel op mijn lijstje staat, voor ooit.....
Kennis van me is 4 mnd terug geweest en kreeg bij de excursie naar Gizeh 4 zwaar bewapende militairen mee. Dat is niet mijn idee van vakantie vieren.


In Iran heb je echt geen 4 zwaarbewapende militairen nodig hoor, ik dan daar pas nog alleen geweest :P En dat was ook meteen mijn favoriete verre reis die ik iedereen zou aanraden!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Verre reis 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 22:56

Wat is pas? Reisadvies is momenteel oranje en een stukje rood. Met de moord op Soleimani is het er niet stabieler op geworden.

Ik wil een groen of hooguit geel reisadvies.
Ik begrijp dat je niet alles in de hand hebt, augustus 2018 liep ik in Sri Lanka in de snt Sebastian church, 7 maanden later kwamen hier 93 mensen om het leven in een gruwelijke aanslag...
Maar ik ga het niet opzoeken.

Canada weet ik eigenlijk niet, enerzijds lijkt het me práchtig, anderzijds trekt het me om een of andere reden niet

Supervixen

Berichten: 12880
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:15

Canada vond ik mooi, maar teveel toeristen op de route die hierboven genoemd is. Vooral heeeel erg veel bussen met Chinezen.
De dorpen hadden weinig sfeer, de natuur was prachtig.
Helaas ontzettend heet toen wij er waren, 37 graden gedurende twee weken en heel veel bosbranden waardoor we een aantal dagen in de rook zaten. Dus niet helemaal een perfect reisklimaat.
Ik ga tien keer liever weer naar Afrika, dat heeft mijn hart gestolen.
Zuid-Afrika, Swaziland, Lesotho, Namibië en Mozambique zijn landen waar ik al geweest ben. Prachtig.
Botswana en de Victoriawatervallen staan hier op de verlanglijst.

Vithou

Berichten: 5629
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 10:33

Supervixen schreef:
Canada vond ik mooi, maar teveel toeristen op de route die hierboven genoemd is. Vooral heeeel erg veel bussen met Chinezen.
De dorpen hadden weinig sfeer, de natuur was prachtig.
Helaas ontzettend heet toen wij er waren, 37 graden gedurende twee weken en heel veel bosbranden waardoor we een aantal dagen in de rook zaten. Dus niet helemaal een perfect reisklimaat.
Ik ga tien keer liever weer naar Afrika, dat heeft mijn hart gestolen.
Zuid-Afrika, Swaziland, Lesotho, Namibië en Mozambique zijn landen waar ik al geweest ben. Prachtig.
Botswana en de Victoriawatervallen staan hier op de verlanglijst.


Wat gek? Bij ons was er nauwelijks een tourist te bekennen. Alleen op Vancouver Island maar toen was er ook een of ander groot evenement daar dus was ook niet zo gek. En boven de 30 graden is het bij ons toen niet geweest (was wel gewoon in de zomervakantie). Oh trouwens in Calgary inderdaad bij aankomst was het 36 graden, maar totaal niet zoals het hier 36 graden is, vond het zelf echt helemaal prima te doen.

Botswana ben ik geweest afgelopen jaar, persoonlijk vind ik dat je daar opzich wel snel uitgekeken bent als je geen safari's doet, wij hebben safari gecombineerd met wat meer de steden/dorpjes in in. Maar dat heb je snel wel gezien, we zijn ook naar Livingstone geweest inderdaad voor die Victoria falls, je kunt daar in Devils Pool zwemmen, dat is wel grappig om te doen. Veel gaver vond ik een helicoptervlucht over de falls heen, als je erheen gaat dan zou ik dat heel erg aanraden!

Persoonlijk vond ik Canada echt indrukwekkender dan Botswana.

Supervixen

Berichten: 12880
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 10:49

Hmm ja bij mij is het omgedraaid, mijn hart ligt in Afrika.

De hitte was echt killing bij ons in Canada en de bosbranden hebben natuurlijk ook een stempel gedrukt op de vakantie.
Bij ons was het dus megadruk overal bij de watervallen en andere mooie plekken.
Daarnaast hebben we in hotels overnacht in Canada en in Afrika altijd in huisjes waar je zelf lekker kon braaien en 's avonds nog een vuurtje kon stoken. Alle overnachtingen zelf geregeld en deels op de bonnefooi.
Canada was geregeld door het reisbureau.
Dan heb je een heel ander vakantiegevoel.