Centerparcs of landal??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:23

Landal Aelderholt is trouwens ook erg leuk!
Verschillende type huisjes.
Simpel maar leuk zwembad met glijbaan.
En een superleuke indoor speelhal.
En buiten ook speeltuintjes en kinderboerderij en animatie.
Verder mooie omgeving om te fietsen.

De Zandstuve, camping en huuraccomodaties is ook erg leuk voor jonge kinderen. Zwembad aanwezig, indoor spelen en hebben zelfs een eigen theater en veel animatie.

Marveld recreatie is ook erg leuk met mooie huisjes grote speeltuin met treintje. Leuke kinderboerderij en zowel binnen als buiten mooi zwembad.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:31

Landal zou ook mijn voorkeur naar uit gaan. Zelf goede ervaringen met Winterberg en Aelderholt.

Parc Sandur van CP is ook een leuk park, maar de huisjes zijn wel weer erg simpel/verouderd.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:35

Landal Orvelte- Marke is een aanrader, nieuw, niet te groot en leuke omgeving

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 20:46

Superfijn al die tips! Ik ben normaal van 'we zien het wel' maar voor het eerst met 2 kids op stap is toch wel spannend merk ik haha.
Dus erg geholpen met al jullie tips!

Lisette03

Berichten: 1825
Geregistreerd: 23-06-06

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 21:05

Roompot resorts zijn ook allemaal gloednieuwe huisjes.

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 21:22

Wij gaan regelmatig naar roompot beach resort in kamperland. Echt heel fijn, 50 meter van het strand, een binnenzwembad speeltuin erbij. Heerlijk! Mooie stadjes om naar toe te gaan, en onze kids nu 4 en 7 vinden het heerlijk daar

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 21:22

Kustpark Texel :D

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 21:24

Centerparcs geen ervaring mee. Landal ben ik vroeger veel geweest en ik weet dat ik het als kind geweldig vond.
Roompot is misschien ook nog de moeite om naar te kijken, zoals hier boven ook al gezegd wordt. Doet volgens mij niet ver meer onder voor Landal en Centerparcs, waar dat vroeger wel zo was.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 21:28

Landal hof van saksen :j Echt een mooi en leuk park :)

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 21:33

Land van bartje is een aanrader en Heijderbos is erg leuk.
Eemhof, huttenheugte valen de huisjes erg tegen.
In maart gaan we naar vossenmeren kijken of die ook leuk is.

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 21:36

Keandra schreef:
Wij gaan een mystery boeking CP doen voor een weekje in juli via bungalows.nl .
Is een heel pak goedkoper dan gewoon Cp boeken.
Wij zijn een gezin van 4, dochter van 12 en zoon van 9, met 2 honden.
Ondertussen al veel opgezocht maar zag de meerprijs er niet in om voor Landal dan 300 of 400 meer kwijt te zijn (net als voor CP normale prijs, maximale korting mogelijk)
Wij hebben vroeger heel vaak CP gedaan, meestal Meerdal, Port Zelande. Hebben bijna elk CP park in BE en NL gedaan toen (uitgezonderd sandur, wel zandvoord voor de renovatie en zo, De Haan ken ik van mijn kindertijd) en hierdoor hebben we toch meer binding met CP dan met Landal.
Want als je eens gaat opzoeken is er eigenlijk op de meeste parken wel iets op te merken.


Gaan wij nu voor de 4e keer doen! We gaan van 24 tot 27 april.
Alle keren nog in een upgrade gezeten. Ben benieuwd deze keer.

thequeensmum
Berichten: 3529
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 21:55

Wij zijn twee keer naar de Hellendoornse Berg geweest in Hellendoorn. Erg mooi park, leuk zwembad voor kleinere kinderen en een hele leuke binnenspeeltuin. 1e keer hadden we een kinderbungalow, echt van alle gemakken voorzien. 2e keer een 'gewone' bungalow, echt niets op aan te merken. Compleet met afwasmachine, wasmachine en droger. Twee echt hele leuke kinderboerderijen in de buurt, weet de namen niet meer, maar dat is vast wel te vinden. Een daarvan echt een hele grote met een enorme speelzolder, ik meen in Raalte. Wij hebben ons er met onze kleindochters van 6 en 3 top vermaakt. Een dagje pretpark Hellendoorn is ook voor die van 3 jaar echt een aanrader.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 22:22

truus1957 schreef:
Wij zijn twee keer naar de Hellendoornse Berg geweest in Hellendoorn. Erg mooi park, leuk zwembad voor kleinere kinderen en een hele leuke binnenspeeltuin. 1e keer hadden we een kinderbungalow, echt van alle gemakken voorzien. 2e keer een 'gewone' bungalow, echt niets op aan te merken. Compleet met afwasmachine, wasmachine en droger. Twee echt hele leuke kinderboerderijen in de buurt, weet de namen niet meer, maar dat is vast wel te vinden. Een daarvan echt een hele grote met een enorme speelzolder, ik meen in Raalte. Wij hebben ons er met onze kleindochters van 6 en 3 top vermaakt. Een dagje pretpark Hellendoorn is ook voor die van 3 jaar echt een aanrader.


Je bedoeld zeker kinderboerderij Dondertman in Holten.
Is idd erg leuk

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 22:43

Hier ook een Landal fan, eigenlijk altijd goed en betaalbaarder dan CP. De laatste keer dat we daar waren lag er nog beschimmeld brood in her kastje...
Wel verschillen de faciliteiten flink per park, dat is wel iets om even goed naar te kijken.

RoosTaffy
Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 22:52

Wij gaan altijd naar landal, miggelenberg en hoog vaals zijn we beide meerdere keren geweest, met onze jonge kinderen.

Erg leuke speeltuinen, zwembadje, en vaak ook wat activiteiten te doen

brudoe

Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 08:11

Wij zijn zelf al een aantal keer naar cp erperheide geweest met ons zoontje van nu 2,5. Daar is echt een mega binnenspeeltuin met een speciaal stuk voor de kleintjes en een grote ballenbak. Het zwembad heeft leuke glijbanen en in het kindergedeelte is een zandbak. Landal hoog vaals is ook leuk. Wij wonen hier in de buurt en gaan daar regelmatig zwemmen of naar de binnen of buiten speeltuin. Hier in de buurt zijn ook heel veel uitjes voor kleine kinderen. Oa de Valkenier, Gaia zoo, sprookjes bos, playcafe, drie landen punt enz. Mocht je nog iets willen weten, stuur gerust een pb!

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 08:41

De keus wordt er niet makkelijker op hihi. Nu zoveel leuke parken gezien. Gelukkig hebben we nog even en gaan we net buiten het hoogseizoen. Dat scheelt wel een hoop zag ik al!

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 09:02

Muga schreef:
Rivjenn schreef:
Landal heeft mooiere ruimere parken en mooiere huisjes. Centerparcs heeft over het algemeen mooiere zwembad. Maar de huisjes zien er vaak niet uit.
Lommerbergen en Vennenbos zijn van CP geweest en nu van Landal maar hebben dezelfde lelijke huisjes.
Voor kleinere kinderen is een recht toe rechtaan zwembad en een kinderbadje al gauw genoeg



Goed om te weten dat lommerbergen en vennenbos van CP waren. Dan vallen die iig af. Ik zoek nu inderdaad de gerenoveerde huisjes van CP of landal. CP geeft wel een hele leuke korting voor jonge ouders. Dat maakt hem wel weer aantrekkelijk.


Ik ben vorig jaar naar mandala Vennebos en daar hadden we een gerenoveerde huisje gekregen en het was wel naar onze zin. Vooral die buitenactiviteiten vonden onze kids plezant. Miniboerderij zwembad speeltuin en zelfs een trein rond het park.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:01

Wij zijn 2x in center parcs geweest, 1 keer met een kleine baby en een keer toen hij groter was. Voor een kleine baby vond ik het niet fijn, lage bedjes, geen commode oid.. huisjes ook donker, gewoon niet fijn.
Toen hij groter was bij de Eemhof geweest, park is echt heel erg leuk! Super veel te doen en heerlijk zwembad. Huisje was daarentegen echt 3 x niks, wij gaan ook niet meer naar center parcs.

Inmiddels meerdere malen in verschillende landal parken geweest, wij zijn fan! In april gaan we weer! In een kinderhuisje, dan heb je ook een echte babykamer met een ledikant, commode enz. En speelgoed en kinderkamers met kinderbedden om in te slapen. De animatie is ook erg leuk van landal! Mijn oudste is 3,5 en echt Bollo fan! Check wel even per park of er het hele jaar animatie is of alleen in vakantie.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:05

De enige Landal die wij kennen is Sluftervallei op Texel, wij gaan daar graag naar toe. Huisjes zijn ze aan het vernieuwen zag ik al. Wij hebben altijd hetzelfde huisje aan de rand van het park omdat we de honden mee nemen. Dat huisje is prima. Ze hebben er een winkel met elke ochtend verse warme broodjes en ik dacht dat ze ook bij het huisje bezorgen. Eten in het restaurant is er ook goed.

renate5
Berichten: 1417
Geregistreerd: 21-10-06
Woonplaats: Emmen

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:43

Hier ook een echte Landal fan! Orveltemarke, Land van Bartje en Hof van Saksen zijn mijn favoriete parken. CP Huttenheugte en Eemhof is echt oud en uitgeleefd.

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:46

Heel simpel gezegd: Landal voor de mooie, nette huisjes, Center Parks voor alles eromheen.

Landal heeft in mijn ervaring mooiere, luxere huisjes. Maar meestal qua zwembad en activiteiten zijn ze wat minder. De laatste keer dat wij bij Center Parks waren, schrokken we wel van het huisje. Erg basic en oud allemaal. Maar de voorzieningen (zwembad, strandje, diverse restaurantjes, diverse activiteiten) waren dan wel weer super.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:52

Vooral goed kijken naar het parc zelf, vele parken worden dit moment opgeknapt namelijk. Die opgeknapte huisjes zien er vaak wel goed uit, vooral de vip huisjes. :D
En hoe schoon ze zijn ligt ook een beetje aan de schoonmaker die er dan geweest is. :')

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:03

Wij zijn eenmaal in landal geweest, maar daar waren enkel huisjes. Ook een keer naar landal maar dat was zo’n overgenomen park van Cp dus prima.

Meestal blijven wij op de parken. We zoeken dan ook een park in de omgeving zodat we niet heel ver hoeven te rijden. Binnen het park ben je toch in een heel andere wereld vind ik.

Wij gaan altijd naar cp. Met name omdat we ons dan op het park zelf willen vermaken. Mooi zwembad, eten, speeltuintjes ed. Ik stel me er vooraf al op in dag de huisjes verouderd zijn en poets zelf beetjes als ik intrek. Zo valt het reuze mee.
Daarnaast heb je nu veel parken die vernieuwd zijn en vip huisjes zijn ook beter.

Het is maar net wat je zoekt. Binnenkort gaan we naar cp zandvoort. Zou ook geheel vernieuwd zijn en hebben ook een vip. Foto’s zien er veelbelovend uit.

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:07

Rabbit hill van landal js erg leuk voor hele kleine kindjes. Heeft een indoor speelplaats, activiteiten en buiten veel leuke speelplekjes/dierenweide/zwembad.