Centerparcs of landal??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 14:26

Wie kan mij helpen met deze keuze?
Na de zomervakantie willen wij met ons gezin een weekje naar 1 van deze parken.

We zijn dan met z'n vieren. 1 van bijna 3 en 1 van 3 maanden oud.
Ik wil graag voor de kleine man van 3 een leuk zwembad, binnenspeeltuin en iets buiten, afhankelijk van het weer uiteraard, maar dat weet je in Nederland nooit zeker.

We willen graag een onbezorgd verblijf, broodjes bij de deur etc. Ik kom dan uit bij CP VIP huisjes maar lees toch ook veel negatieve er varingen over de vervallen huisjes en slechte schoonmaak. Over landal lees ik ook regelmatig mindere verhalen.

Voor ons is het alweer een tijd geleden. De afgelopen jaren wezen vliegen maar dat slaan we dit jaar even over. Wie kan ons van advies voorzien? Zijn er specifieke parken die je zou aanraden?

veerxsjimm
Berichten: 328
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:32

Bij Landal het Land van Bartje, in Ees (Drenthe) hebben ze een overdekt zwembad, indoorspeeltuin en is er veel gericht op de kleintjes.
Mooie (kindvriendelijke) accommodaties en ontbijt service, bbq en gourmet arrangementen wat naar de bungalow kan worden gebracht! :)

Rose94
Berichten: 265
Geregistreerd: 12-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:32

Wij zijn op 2 Landal parken geweest op Texel. Het ene park beschikt over een bowlingbaan en een binnen zwembad. Wij hebben het er prima naar ons zin gehad (wel zonder kinderen). We zagen zowel oudere als nieuwere huisjes. Natuurlijk nodigt Texel ook uit om lekker over het strand te wandelen.

bantu

Berichten: 570
Geregistreerd: 02-01-06

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:42

Hof van saksen! Dat vind ik echt een fijn park!

Kelpla
Berichten: 887
Geregistreerd: 06-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:42

Over het algemeen vind ik de Landal parken leuker. Zwembaden op CP zijn uiteraard leuker met wildwaterbanen etc. Maar dat heb je nog niet echt nodig voor jouw kids denk ik? Vind de huisjes in ieder geval leuker en mooier.

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 14:45

Rose94 schreef:
Wij zijn op 2 Landal parken geweest op Texel. Het ene park beschikt over een bowlingbaan en een binnen zwembad. Wij hebben het er prima naar ons zin gehad (wel zonder kinderen). We zagen zowel oudere als nieuwere huisjes. Natuurlijk nodigt Texel ook uit om lekker over het strand te wandelen.


Texel komen we zeker 3x per jaar. Weliswaar niet bij landal maar het eiland is altijd heerlijk idd! Ik hou hem in gedachten!

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 14:47

Kelpla schreef:
Over het algemeen vind ik de Landal parken leuker. Zwembaden op CP zijn uiteraard leuker met wildwaterbanen etc. Maar dat heb je nog niet echt nodig voor jouw kids denk ik? Vind de huisjes in ieder geval leuker en mooier.


Nee wildwaterbaan is idd nog niet nodig. Daar gaan we geen gebruik van maken.

Hof van Saksen en Land van Bartje ga ik eens bekijken! Wel handig dat iedereen voorkeur geeft aan landal tot nu toe haha.

Anoniem

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:48

Wij zijn afgelopen zomer naar CP in America geweest. Daar zijn alle huisjes net gerenoveerd, we vonden het er wel aangenaam.

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:49

Wij zijn afgelopen najaar bij centerparcs kempervennen geweest.. Mooi park, maar we hadden echt afgeleefde huisjes.. De bank kussens zakten door, de wc rook ontzettend muf, en de matrassen waren een hel.. Je lag gewoon in een kuil.. Heb in die drie nachten dan ook amper geslapen.. Voor mij niet meer in ieder geval.. :n

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:08

In z'n algemeenheid zijn de huisjes van Landal vaak nieuwer. CP is inmiddels druk aan het renoveren, dus daar komen ook steeds nieuwere huisjes bij. Ik denk dat CP iets meer ingericht is op kleine kinderen (met de marketplace, aqua mundo en soms animatie). Ik kies zelf overigens altijd Landal, maar dat is misschien persoonlijke voorkeur.

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:11

Muga schreef:
Wie kan mij helpen met deze keuze?
Na de zomervakantie willen wij met ons gezin een weekje naar 1 van deze parken.

We zijn dan met z'n vieren. 1 van bijna 3 en 1 van 3 maanden oud.
Ik wil graag voor de kleine man van 3 een leuk zwembad, binnenspeeltuin en iets buiten, afhankelijk van het weer uiteraard, maar dat weet je in Nederland nooit zeker.

We willen graag een onbezorgd verblijf, broodjes bij de deur etc. Ik kom dan uit bij CP VIP huisjes maar lees toch ook veel negatieve er varingen over de vervallen huisjes en slechte schoonmaak. Over landal lees ik ook regelmatig mindere verhalen.

Voor ons is het alweer een tijd geleden. De afgelopen jaren wezen vliegen maar dat slaan we dit jaar even over. Wie kan ons van advies voorzien? Zijn er specifieke parken die je zou aanraden?


Ik zou mijn keuze af laten hangen van de faciliteiten voor kleine kinderen. Dat is met een kind van 3 denk ik het belangrijkste. Een wildwaterbaan is voor een kind van 3 nog niet interessant maar een fijne en goede speeltuin wel!

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:28

Landal heeft mooiere ruimere parken en mooiere huisjes. Centerparcs heeft over het algemeen mooiere zwembad. Maar de huisjes zien er vaak niet uit.
Lommerbergen en Vennenbos zijn van CP geweest en nu van Landal maar hebben dezelfde lelijke huisjes.
Voor kleinere kinderen is een recht toe rechtaan zwembad en een kinderbadje al gauw genoeg

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 18:27

Rivjenn schreef:
Landal heeft mooiere ruimere parken en mooiere huisjes. Centerparcs heeft over het algemeen mooiere zwembad. Maar de huisjes zien er vaak niet uit.
Lommerbergen en Vennenbos zijn van CP geweest en nu van Landal maar hebben dezelfde lelijke huisjes.
Voor kleinere kinderen is een recht toe rechtaan zwembad en een kinderbadje al gauw genoeg



Goed om te weten dat lommerbergen en vennenbos van CP waren. Dan vallen die iig af. Ik zoek nu inderdaad de gerenoveerde huisjes van CP of landal. CP geeft wel een hele leuke korting voor jonge ouders. Dat maakt hem wel weer aantrekkelijk.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:33

Ik ga alleen maar naar CenterParcs. En alleen maar VIP.
Er zijn echter goede parken en slechtere parken. Ben op port zeeland overal geweest.
Eemhof gewoon niet doen! Oudste park en dat is te zien. Het Heijderbos, Het Meerdal (oke, de minste uit het lijstje) De Huttenheugte en De Kempervennen zijn het beste in mijn ogen.

Belgie moet je Erperheide hebben en Vossemeren

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 18:39

chamion schreef:
Ik ga alleen maar naar CenterParcs. En alleen maar VIP.
Er zijn echter goede parken en slechtere parken. Ben op port zeeland overal geweest.
Eemhof gewoon niet doen! Oudste park en dat is te zien. Het Heijderbos, Het Meerdal (oke, de minste uit het lijstje) De Huttenheugte en De Kempervennen zijn het beste in mijn ogen.

Belgie moet je Erperheide hebben en Vossemeren



Ohhh dat zijn goede tips! Daar kan ik wat mee! Dankjewel!

Mlt94

Berichten: 367
Geregistreerd: 30-05-12

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:23

Ik ben nog nooit op een landal park geweest dus daar kan ik niks over zeggen. CP gaan wij elk jaar wel eens een keer naar toe, vind de vip huisjes stukke beter dan de comfort. Het is redelijk schoon, kan er redelijk slapen ook al heb ik rugproblemen.
Het ontbijt aan de deur 's ochtends is erg lekker!

Het fijne van cp vind ik de overdekte park plaza, een fijn terras waar van alles te doen is. Ook elke dag volgens mij meerdere optredens voor kinderen maar ook vermaak voor volwassenen.
Zwembaden vind ik ook altijd enorm leuk!

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:31

Er zijn bij zowel cp als landal op het moment veel parken de huisjes aan het vernieuwen/updaten van binnen. Staat meestal wel op de site of even naar beide bellen en vragen.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:43

Muga schreef:
Rivjenn schreef:
Landal heeft mooiere ruimere parken en mooiere huisjes. Centerparcs heeft over het algemeen mooiere zwembad. Maar de huisjes zien er vaak niet uit.
Lommerbergen en Vennenbos zijn van CP geweest en nu van Landal maar hebben dezelfde lelijke huisjes.
Voor kleinere kinderen is een recht toe rechtaan zwembad en een kinderbadje al gauw genoeg



Goed om te weten dat lommerbergen en vennenbos van CP waren. Dan vallen die iig af. Ik zoek nu inderdaad de gerenoveerde huisjes van CP of landal. CP geeft wel een hele leuke korting voor jonge ouders. Dat maakt hem wel weer aantrekkelijk.


Vennebos is niet helemaal waar vwb de huisjes. Groot deel van het park is al verbouwt. Als je met de belt kunnen ze vaak ook wel vooruit helpen met een nieuwer huisje. Daarnaast is de plaza ook helemaal verbouwt afgelopen half jaar en het zwembad heeft recent ook vernieuwingen gehad en als ik me niet vergis is het ook groter :)

Juist met kids is het Vennenbos wel heel erg leuk, veel animatie en echt een minder park :j

misshester
Berichten: 84
Geregistreerd: 12-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:53

Wij stonden afgelopen oktober voor dezelfde keuze met een gezin van precies dezelfde samenstelling ;). Omdat wij graag naar de kust wilden is onze keuze uiteindelijk gevallen op Landal beachresort Ooghduyne in Julianadorp. We hadden hier een kindervilla gehuurd, een modern en comfortabel (fijne bedden!) huisje met een speeltuintje voor de deur en een aantal extra's voor kinderen in het huisje. Ook een leuk zwembad, de binnenspeeltuin zijn we niet eens aan toe gekomen om uit te proberen :+.
Op loopafstand van het strand (ca. 15 min, dus een wandelwagen of loopfietsje voor de peuter is wel handig om mee te nemen), wat onze peuter helemaal geweldig vond. Zelfs in oktober hadden ze nog veel animatien mogelijkheden maar hier hebben we verder geen gebruik van gemaakt. Broodjesservice wel, die beviel goed ;)

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:56

Ik ben in november in heijderbos geweest met een 2 jarige. Market niet te doen met een loslopend kind ivm veel water. Verder was het huisje vies. Zandvoort in februari was prima. Ga dit jaar een keer voor landal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:58

Ik ben een echte Landalfan en ga meermaals per jaar. Dit jaar al in Twenhaarsveld geweest (een van de favorieten al sinds ik zelf kind was), was weer heerlijk en superleuk voor onze dochter.

Aelderholt vind ik ook fijn. Hoog Vaals ook.

Ga zondag naar Landal Winterberg en in Maart nog naar een kleinschalige Landal.

En dan vast nog wel een keer.

Landal biedt rust, ruimte, leuks voor de kids en gewoon netjes. Heb nog geen enkele slechte ervaring op 100+ keer landal.

Center Parcs is me tot nu toe altijd tegengevallen. De huisjes vooral, oud, viezig. En hoe leuk ik zwemmen ook vind, dan ga ik wel een dagje zwemmen ipv daar ook slapen. CP vind ik ook altijd zo enorm massaal. Juist door die plaza’s.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:04

veerxsjimm schreef:
Bij Landal het Land van Bartje, in Ees (Drenthe) hebben ze een overdekt zwembad, indoorspeeltuin en is er veel gericht op de kleintjes.
Mooie (kindvriendelijke) accommodaties en ontbijt service, bbq en gourmet arrangementen wat naar de bungalow kan worden gebracht! :)


*\o/* team land van Bartje.
Onze kinderen nu 7, 9 en 13jaar vinden dit het allerleukste park.
Wij gaan er al jaren heen vanaf dat ze heel klein zijn.
Het park zelf is mooi, ruim en netjes, evenals de huisjes.
Wij zijn dus met z'n 5en maar nemen meestal een 8 persoons luxe huis(je).
Afgelopen jaar in het voorjaar naar Bartje geweest en najaar Orveltemarke voor de afwisseling :')
LvB is echt vele malen beter.
Geen ervaring met C.P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:06

En Bollo, Landals Mascotte doet het heel erg goed bij kids :D

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:16

Er zit heel veel verschil tussen de parken. Ik ben zelf fan van Landal, meer natuur, meer privacy en meer rust.

Cp vind ik erg massaal en ik word spontaan depressief als ik die lelijke huisjes zie. Laatst in de kemeprvennen en al hoewel die huisjes van binnen vernieuwd zijn blijft het een treurige bende.

Wij gaan graag naar Landal Rabbit Hill Veluwe en Landal sluftervallei Texel.

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:21

Wij gaan een mystery boeking CP doen voor een weekje in juli via bungalows.nl .
Is een heel pak goedkoper dan gewoon Cp boeken.
Wij zijn een gezin van 4, dochter van 12 en zoon van 9, met 2 honden.
Ondertussen al veel opgezocht maar zag de meerprijs er niet in om voor Landal dan 300 of 400 meer kwijt te zijn (net als voor CP normale prijs, maximale korting mogelijk)
Wij hebben vroeger heel vaak CP gedaan, meestal Meerdal, Port Zelande. Hebben bijna elk CP park in BE en NL gedaan toen (uitgezonderd sandur, wel zandvoord voor de renovatie en zo, De Haan ken ik van mijn kindertijd) en hierdoor hebben we toch meer binding met CP dan met Landal.
Want als je eens gaat opzoeken is er eigenlijk op de meeste parken wel iets op te merken.