Efteling liefhebbers

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foaly

Berichten: 4949
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 08:29

Ik ga volgende week naar de Efteling en ik ben nu al elke dag in de app naar de wachttijden aan het kijken om te weten waar ik me op moet voorbereiden. Maar ik zie steeds bij een paar attracties iets van 30-40 minuten staan (De Baron en De Vliegende Hollander en een paar andere populaire) en bij heel veel ook 0 of 5 minuten. Klopt dat en is het echt zo rustig de laatste tijd of word ik hier bij de neus genomen? :+

xPabloBokt

Berichten: 9482
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 08:37

Foaly schreef:
Ik ga volgende week naar de Efteling en ik ben nu al elke dag in de app naar de wachttijden aan het kijken om te weten waar ik me op moet voorbereiden. Maar ik zie steeds bij een paar attracties iets van 30-40 minuten staan (De Baron en De Vliegende Hollander en een paar andere populaire) en bij heel veel ook 0 of 5 minuten. Klopt dat en is het echt zo rustig de laatste tijd of word ik hier bij de neus genomen? :+


Nee, dat klopt wel :)

Foaly

Berichten: 4949
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 08:47

Top dat wilde ik horen :D Ik ga alleen en de single rider wachtrijen waren ook nog wel te doen zo te zien, dus fingers crossed dat dat zo blijft :D

janneke584

Berichten: 1913
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 08:55

Wij willen in juni een dagje naar de efteling gaan. Op welke dag is het normaal gesproken het rustigste?

Storm

Berichten: 20873
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 09:43

janneke584 schreef:
Wij willen in juni een dagje naar de efteling gaan. Op welke dag is het normaal gesproken het rustigste?


Dinsdag en donderdag naar mijn ervaring.

Foaly

Berichten: 4949
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 11:59

Oh ja vandaag staan er niet zo veel 0 minuten op :+

Coco4life
Berichten: 1235
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 14:06

Ik ga op 21 juni! Ik heb er nu al zin in!

L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 15:29

Foaly schreef:
Oh ja vandaag staan er niet zo veel 0 minuten op :+


Het is nu erg druk. Wij zijn na een uurtje omgekeerd.

Storm

Berichten: 20873
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 15:48

Wij zijn ook net thuis na een dagje Efteling. Erggg druk, maar toch nog rondje Joris en Vliegende Hollander gedaan. Het weer was wel heerlijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 15:54

Het is vandaag Hemelvaartsdag dus misschien dat het daarom ook een stuk drukker was.

thirteenn

Berichten: 2084
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 15:56

Hoop dat het morgen rustiger is, zal wel niet :+

Douce

Berichten: 3511
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 16:01

Ik was er 4 mei en nergens langer dan 25 minuten gewacht, was heerlijk. 5uur kwam een gigantische bui en zijn we m gepeerd.

Voor mijn gevoel is het inderdaad rustiger dan vorig jaar.

Foaly

Berichten: 4949
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 16:20

Cayenne schreef:
Het is vandaag Hemelvaartsdag dus misschien dat het daarom ook een stuk drukker was.


Ja, ik was ook niet verbaasd. Zag in de app een uur staan voor de Droomvlucht, hoop echt dat het volgende week wat rustiger is _O-

Storm

Berichten: 20873
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 21:12

Tijden kloppen niet altijd. Wachtrij voor de Joris stond in de app en bij de rij op 45 minuten, maar we zaten binnen een haf uur al. Bij de Vliegende Hollander zaten we ook (iets) sneller dan aangegeven.

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 21:22

Vorig jaar ook op Hemelvaart gegaan, niet te doen

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-24 23:31

Ik twijfel heel erg, ik wil volgende week gaan.

Donderdag/vrijdag, normaal zou ik dus ook aan de donderdag denken, maar nu ivm t weer misschien vrijdag. Wat zouden jullie doen?

Ilse_123

Berichten: 3783
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 23:33

Sterre98 schreef:
Ik twijfel heel erg, ik wil volgende week gaan.

Donderdag/vrijdag, normaal zou ik dus ook aan de donderdag denken, maar nu ivm t weer misschien vrijdag. Wat zouden jullie doen?


Het is geen vakantie meer, dus denk dat het vrijdag maar minimaal drukker is dan op donderdag.

Carolina87

Berichten: 403
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: aan zee

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 00:22

Ik was er afgelopen maandag in het park. Was te doen minaal half uur wachttijd bij de achtbanen. Ik was er om 13 uur.

Ben benieuwd naar aankomende zaterdag. Ik ben er met een leuke groepje mensen. Het weer speelt ook mee.

Volgende week vrijdag staat ook op de planning. Maar dan doe ik heel weinig Boekje mee. Ik kom daar ook tot rust.
De volgende dag ben ik er weer.
Iets met een vriend die dichtbij woont.

We gaan het zien aankomende dagen.

Foaly

Berichten: 4949
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 11:14

Storm schreef:
Tijden kloppen niet altijd. Wachtrij voor de Joris stond in de app en bij de rij op 45 minuten, maar we zaten binnen een haf uur al. Bij de Vliegende Hollander zaten we ook (iets) sneller dan aangegeven.


Nou ja beter zo dan andersom toch :+

Carolina87

Berichten: 403
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: aan zee

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 11:21

Wachttijden nu
Afbeelding

Ik houd ook tijd bij als ik in de wachtrij staat.
Soms het kortere wat er staat.

thequeensmum
Berichten: 3576
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 13:54

Eigenlijk best schandalig. Zulke hoge toegangsprijzen en dan voor de grotere attracties 45-60 minuten wachttijd.

xPabloBokt

Berichten: 9482
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 14:01

thequeensmum schreef:
Eigenlijk best schandalig. Zulke hoge toegangsprijzen en dan voor de grotere attracties 45-60 minuten wachttijd.


Het is vakantie en Hemelvaart, én stralend weer voor het eerst dit jaar.. en er zijn 365 dagen in een jaar waarop je ook kunt gaan. Je hoéft je niet in deze drukte te begeven. Laagseizoentickets zijn ook goedkoper. De prijs-kwaliteit verhouding is veel beter dan bij andere parken van hetzelfde niveau. Europapark kost 70+ euro per dag, Phantasialand gaat ook richting de 70 euro, om nog niet te beginnen over de prijzen van Disneyland Paris.

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 20:59

thequeensmum schreef:
Eigenlijk best schandalig. Zulke hoge toegangsprijzen en dan voor de grotere attracties 45-60 minuten wachttijd.


Wat zou een goede oplossing zijn denk je? Prijzen halveren en dan de helft van het personeel ontslaan omdat ze dat dan niet meer kunnen betalen waardoor attracties noodgedwongen dicht moeten omdat er geen personeel is? :+ Alle attracties laten verpauperen omdat er te weinig geld binnen komt voor onderhoud, nooit meer nieuwe attracties bouwen.

Gelukkig mag iedereen zelf kiezen wanneer die gaat. Een dinsdag in november bijvoorbeeld. Dan kunnen ze de prijzen wel verdriedubbelen omdat je dan overal 3 keer kan blijven zitten :+.

Het is veel geld, zeker met een gezin. Maar altijd maar dat gezeur over dat het zo duur is, of druk (zeker op feestdagen of "goedkope kaartjes" dagen zoals van ANWB of laatste weekend van AH kaartjes) Mensen denken altijd dat ze de enige zijn die goedkoop naar de Efteling willen en zich oprecht afvragen waarom het zo druk is die dag.

Gisteren (hemelvaart) was het inderdaad heel erg druk in het park. Maar inderdaad niet gek met meivakantie, lang weekend van de Belgen en Duitsers én stralend weer.


Overigens ga ik zelf morgen met familie. Zij zijn al lang niet meer geweest en hebben goedkope (vrienden)tickets via mij. Ik weet nu al dat het morgen heel erg druk wordt, maar heb er onwijs veel zin in en maken er gewoon een mooie dag van. Ohja en kan nu maar beter in de Efteling zitten dan Europa-park of Phantasialand, daar zag ik wachttijden van +90 minuten voorbij komen :P.

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 21:57

Ik ga toch donderdag! Weersvoorspelling doen gewoon raar en nu lijkt het donderdag weer beter :+

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 22:05

Het is wel weer de tijd voor schoolreisjes nu.