Efteling liefhebbers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noviceh

Berichten: 4787
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 15:54

Vandaag hebben heel veel basisscholen een studiedag en dus vrij van school.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 16:13

Ik wil over 2 weken, een week voor de herfstvakantie.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 16:28

noviceh schreef:
Vandaag hebben heel veel basisscholen een studiedag en dus vrij van school.


Dit hoor ik altijd als de efteling druk is... :')
Studiedagen zijn niet vastgesteld dus ook helaas niet op te zoeken.

Ik denk wel dat als er een leerplichtambtenaar bij de efteling zou posten er een hoop mensen bij zouden zijn... alsin busted.

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 20:36

Vandaag hadden wij idd studiedag, was drukker dan ik had gedacht. Maar we hebben uiteindelijk nergens langer dan 30 minuten hoeven wachten. Dus het viel mee. Maar toen we aan kwamen rijden schrokken we ook, wat een mensen…

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 21:22

Lieffiefi schreef:
Wij zijn vandaag gegaan en omgekeerd. Het was zo druk, echt niet te geloven voor een maandag.
Superveel kinderen ondanks dat het geen vakantie is..
We gaan nu winkelen in Tilburg.


Jeetje! Zo druk! :oo
Hopelijk hadden jullie zelf geen teleurgestelde kinderen mee?
Wij hebben dit een keer gehad bij een bezoek aan Burgers' Zoo. Dat was echt zo bizar druk dat je in de file moest voor een parkeerplaats.
Laat maar.. Wij zijn toen ook weer omgekeerd.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 22:06

Nee gelukkig niet. Dochterlief van 1.5 jaar was op het kdv.
Maar wel balen.. nu gaan we het in november nogmaals proberen :)

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 09:12

Cayenne schreef:
Lieffiefi schreef:
Wij zijn vandaag gegaan en omgekeerd. Het was zo druk, echt niet te geloven voor een maandag.
Superveel kinderen ondanks dat het geen vakantie is..
We gaan nu winkelen in Tilburg.


Jeetje! Zo druk! :oo
Hopelijk hadden jullie zelf geen teleurgestelde kinderen mee?
Wij hebben dit een keer gehad bij een bezoek aan Burgers' Zoo. Dat was echt zo bizar druk dat je in de file moest voor een parkeerplaats.
Laat maar.. Wij zijn toen ook weer omgekeerd.


Vaak is de instroom druk maar valt het dan in het park wel mee hoor

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 10:19

We hebben de wachttijden in de gaten gehouden maar die waren niet mals

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 12:44

Lieffiefi schreef:
We hebben de wachttijden in de gaten gehouden maar die waren niet mals

Wat heb je voor wachtrijen gezien dan? Wij hebben gisteren echt nergens langer dan 30 minuten hoeven wachten. Ja, op het eten :+

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 15:09

Tufferbaan 45 min, gondolette 45 min etc. Maar het zijn momentopnames he. Ik kijk of ik vrijdag even kan gaan met m'n kleine dame. Eerste keer voor haar :)
Lekker wandelen door het sprookjesbos.

Ik twijfel of ze symbolica en droomvlucht mag, weet iemand hier dat? Ze is anderhalf.

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 15:36

Lieffiefi schreef:
Tufferbaan 45 min, gondolette 45 min etc. Maar het zijn momentopnames he. Ik kijk of ik vrijdag even kan gaan met m'n kleine dame. Eerste keer voor haar :)
Lekker wandelen door het sprookjesbos.

Ik twijfel of ze symbolica en droomvlucht mag, weet iemand hier dat? Ze is anderhalf.


Ja daar mag ze in.

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 15:48

Lieffiefi schreef:
Tufferbaan 45 min, gondolette 45 min etc. Maar het zijn momentopnames he. Ik kijk of ik vrijdag even kan gaan met m'n kleine dame. Eerste keer voor haar :)
Lekker wandelen door het sprookjesbos.

Ik twijfel of ze symbolica en droomvlucht mag, weet iemand hier dat? Ze is anderhalf.

Ooooh oke, wij hebben vooral de achtbanen gedaan.

Ja hoor ze mag in Symbolica en Droomvlucht, superleuk op die leeftijd!

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 15:59

Het is soms ook zo wisselend waar de rijen staan. Sochtends vaak druk bij de Fata Morgana maar op de meeste dagen kan je daar smiddags gewoon doorlopen.

Bij de Symbolica moet een kind zelfstandig kunnen zitten… dus mag je daar dan niet met een baby in draagzak in?

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 16:04

Leuk!
Even m'n zus met m'n neefje meevragen:) thanks!

Coco4life
Berichten: 1218
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 08:00

noviceh schreef:
Vandaag hebben heel veel basisscholen een studiedag en dus vrij van school.

Ik ben een keer met een studiedag gegaan, dan is het echt reuze druk! Lange wachtrijen enz

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 11:15

Afgelopen zaterdag geweest en ik vond het behoorlijk druk. We zouden gaan eten bij Polle maar dat hebben we veranderd in een broodje van La Place in de wachtij, anders hadden we helemaal zo weinig atracties gehad. Mijn schoonmoeder loopt tegenwoordig met rollator, en ik had van een ander topic op Bokt vernomen dat je een faciliteitspas kan aanvragen en dat je daarvoor niet perse in een rolstoel hoefde te zitten.

Iedereen kan zo,n pas aanvragen en er wordt niet gecontroleerd of je echt wel een beperking hebt. Natuurlijk zijn niet alle handicaps zichtbaar,maar als je denkt dat je met deze pas de wachtij kan ontduiken, dan heb je het mis! De aparte wachtrij was vaak langer dan de reguliere. Nu kon mijn schoonmoeder de meeste reguliere wachtrijen ook echt niet doen, dus hebben we veelal de aparte gebruikt.

Moest bij de Fata Morgana wel lachen. Dit deden we als eerste en bij de ingang stond dat er om het kwartier max. 4 gezeldschappen werden opgehaald. Wij waren het 4e gezeldschap. Komen er twee meiden achter ons staan en die beginnen flink te mopperen,want hoezo moeten ze in een wachtrij staan? Daarvoor hadden ze die kaart juist aangeschaft, zodat je niet meer hoefde te wachten! Note: de reguliere rij zou iets van 10 minuten geweest zijn op dat moment. Zij waren het vijfde gezeldschap dus mochten even een tijdje wachten.

En bij Carnaval festival stond een gezin met zoontje "NietdoenJoe" die was zeg maar Alle Dagen Heel Druk en rende dwars door de rolstoelen en rollators met een speelgoedautotje. De reguliere wachttijd was hier ook een heel stuk korter dan de aparte. NietdoenJoe moest dus behoorlijk lang wachten en had geen afleiding. In de reguliere rij heb je nog wel wat afleiding. Weet niet of het nu zo slim was om in de aparte rij te staan.. maar goed, misschien wilde ze juist minder prikkels voor hem,dat leek een beetje mislukt.

En bij Droomvlucht was een chagerijnige man waarvan het dochtertje invalide was. Hij had het nog nooit meegemaakt dat hij zo lang moest wachten voor atracties, normaal kregen ze met de rolstoel overal voorrang. Waarop mijn man fijntjes antwoorden waarom een rolstoel dan precies voorrang moest hebben? Wachten hoort er een beetje bij en iedereen wilt als eerste naar binnen maar dat gaat nu eenmaal niet.

Al met al hebben we incl sprookjesbos en Aquanura 10 dingen gedaan geloof ik en we waren er van 10.30-20.00.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 11:50

Bij Droomvlucht kun je er toch niet in met een rolstoel?

xPabloBokt

Berichten: 9442
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 12:03

Als je wel kunt lopen in het geval van evacuatie kun je in de reguliere Droomvlucht. Anders is er de VR versie.

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 12:28

xPabloBokt schreef:
Als je wel kunt lopen in het geval van evacuatie kun je in de reguliere Droomvlucht. Anders is er de VR versie.



IDD. Schoonmoeders kan niet lang in de rij staan, ze kan wel op haar rollator zitten, maar die mag niet mee in de reguliere rij. Ze kan wel kleine stukjes zonder lopen, dus kon ze wel via de aparte rij en in de "echte" droomvlucht.

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 13:37

Efteling vermeldt het ook op de faciliteitenkaart dat gebruik maken van de faciliteiteningang niet gelijk staat aan automatisch voorrang of kortere rijen. Ik vind het ook echt zo kansloos als mensen een faciliteitenkaart gebruiken om de wachtrijen te kunnen overslaan.

Wat het controleren of iemand recht heeft op een faciliteitenkaart, dat is ook heel moeilijk om te controleren. Jouw eigen (huis)arts mag voor jou geen medische verklaring afgeven, dus dan zou je al een ander bewijsstuk moeten aanleveren en waar ligt de grens van wel of geen recht hebben op een faciliteitenkaart. Ik zou geen bewijsstuk kunnen aanleveren, want mijn handicap is tijdelijk (complexe fractuur in mijn dijbeen), dus dan wordt er al een hele grote groep uitgesloten.
Ik heb niet zulke goede ervaringen met het krijgen van een faciliteitenkaart in Disneyland Parijs. Lan verhaal kort, ondanks dat ik een medische verklaring had en in een rolstoel zat, kreeg ik daar geen faciliteitenkaart. Het is naar de gast toe vele malen prettiger om die faciliteitenkaart laagdrempelig te vergeven, er wordt helaas heel makkelijk misbruik van gemaakt

__danielle__

Berichten: 1784
Geregistreerd: 27-08-09

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 13:58

Mag ik ook meelezen? Ik ben voor het laatst in de Efteling geweest toen ik 8 of 9 was... Ik ben nu 34 haha.

In de herfstvakantie gaan wij een nacht in het Eftelinghotel met onze dochters van bijna 3 en 6 jaar. Ik ben me er van bewust dat het in de vakantie is en we dus te maken zullen krijgen met drukte, maar toch hoop ik er 2 mooie dagen van te maken met ze.

Vanuit het hotel mogen we sowieso een half uur voor de officiële openingstijd naar binnen dus daar gaan we gebruik van maken, maar zijn er verder nog tips voor een handige route om de meeste drukte te ontlopen? Ik bedoel in de dierentuin stroopt vaak ook iedereen aan het begin op maar als je eerst met een blik op oneindig naar achteren loopt kan je bijna alles rustig bekijken. Is dit in de Efteling ook iets wat handig kan zijn?

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 14:22

Zeker. Ik begin zelf vaak bij Droomvlucht, dan is het daar nog relatief rustig, en dan daarna richting het Lavenlaar/Carnaval Festival, om dan eigenlijk met de klok mee de rest van het park te kunnen bezoeken (als je begrijpt wat ik bedoel). Verreweg de meeste mensen beginnen hun dag bij Symbolica, dus die kan je het beste doen als de deuren nog niet geopend zijn voor alle daggasten, of later op de dag. Geldt voor Fata Morgana ook wel.
Ik kan de app van de Efteling aanraden, daar kan je heel makkelijk in zien hoe lang de wachtrijen zijn en vergeet niet om je heen te kijken en te genieten. Het park is prachtig en overal is wel wat te zien. Het lavenlaar is in de herfst echt heel mooi en ook een fijne plek om de rust even op te zoeken, want veel mensen slaan het Lavenlaar over.

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 15:07

@Leintje, die discussie had ik dus ook met die man. Hij kwam van Belgie maar volgens mij zijn het Europese privacyregels. Hij vond het onzin dat de Efteling niet naar een bewijs vroeg, want andere parken, ook in Nederland vroegen daar wel om. Hij was juist .vol lof over Eurodisney.. Ze hoefden nooit in een rij te wachten.

En idd, volgens zijn maatstaven had jij nooit recht gehad op een faciliteitspas want hij zou jou niet gehandicapt genoeg hebben gevonden. Gelukkig maar dat hij de regels niet bepaald. :+ Hij vond het ook belachelijk dat er zoveel mensen een rolstoel of scootmobiel hadden gehuurd van de Efteling. Even voor een dagje invalide zijn, nou, dat kon echt niet! Waarop ik nogmaals zei dat je niet altijd aan de buitenkant kan zien wat iemand mankeert.Dat mensen vast niet voor de lol in een rolstoel gingen zitten, zeker niet om eerder aan de beurt te komen, want al bij de eerste atractie was te merken dat je juist langer moest wachten. En idd dit staat ook op de kaart zelf.

Ik vond de man behoorlijk beledigend naar andere mensen. Hij nam denk ik alleen zijn dochtertje als maatstaf, terwijl er ook veel mensen zijn die wel kunnen lopen, maar niet lang kunnen stilstaan en daarom een rolstoel huren.bijjvoorbeeld. Of mensen die niet goed tegen prikkels kunne, al moet ik zeggen dat ik meer prikkels had in de aparte wachtrij dan in de reguliere. Tijdens de reguliere heb je meer afleiding waardoor ik me minder bewust ben van prikkels, maar ook dit is natuurlijk per persoon afhankelijk.

xPabloBokt

Berichten: 9442
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 15:18

Ik heb heupdysplasie. Ik ben jong en vind het daarom erg heftig om al een rolstoel te huren (een keer geprobeerd) of een scootmobiel te nemen (dat loopt ook in de kosten als je zo vaak gaat als ik), maar ik loop al-tijd met pijn. Dat zie je ook niet aan de buitenkant.

En dan heb ik ook nog autisme.

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 15:26

Die man had aan mij een verkeerde gehad denk ik. Zoals jij het nu omschrijft vind ik hem echt heel denigrerend naar andere mensen. Had graag willen ruilen met iemand die in de reguliere wachtrij kan staan, want zo leuk is de faciliteitenrij nou ook weer niet. Je mist zoveel van de beleving.
Zijn dochter zal daar idd heel makkelijk een faciliteitenkaart hebben kunnen krijgen, ja dan is disney heel leuk, want zodra je je bij de uitgang meldt mag je de attractie in. Dat geluk had ik alleen niet :').
In disney mocht ik niet eens via de rolstoelingang het park in. "It's just a broken leg" kreeg ik als weerwoord. Ik zal mijn röntgenfoto niet delen, maar mijn dijbeen bestond uit twee stukken en de enige overbrugging die er was, was het stukje kuitbeen wat er door de chirurgen zelf in was gezet tijdens de operatie. Just a broken leg... nee, vond dat echt geen stijl. En al was het wel alleen een scheurtje geweest, op krukken lopen is heel zwaar, zeker als je dan een heel park door moet lopen en lang id rij moet staan is dat heel onaangenaam. Wie is hij om te bepalen of een handicap ernstig genoeg is, want je kan idd aan de buitenkant niet zien wat iemand mankeert en waarom diegene een faciliteitenkaart aanvraagt. Dat hoeft niet altijd een fysieke cq zichtbare of chronische handicap te zijn