Efteling liefhebbers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:53

Petrichor schreef:
Wij gaan dus de eerste dag van de winterefteling daar een nachtje overnachten! Super leuk alles geregeld behalve het diner. Ik heb echt goed gekeken op hun site wat er allemaal is de recenties gelezen, maar kwa eten word ik nog niet echt vrolijk. :+ Mensen zijn veelal negatief in de recenties en de kaart vind ik overal karig. Nu mijn vraag: waar in de buurt van de Efteling zit een goed restaurant en dan echt max 5 a 10 minuten met de auto? Of is het lastig om in de avond van het terrein af te gaan en later weer terug te komen?

Volgens mij doet je sleutelkaart het op de parkeerplaats bij de paal

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:56

Petrichor schreef:
Wij gaan dus de eerste dag van de winterefteling daar een nachtje overnachten! Super leuk alles geregeld behalve het diner. Ik heb echt goed gekeken op hun site wat er allemaal is de recenties gelezen, maar kwa eten word ik nog niet echt vrolijk. :+ Mensen zijn veelal negatief in de recenties en de kaart vind ik overal karig. Nu mijn vraag: waar in de buurt van de Efteling zit een goed restaurant en dan echt max 5 a 10 minuten met de auto? Of is het lastig om in de avond van het terrein af te gaan en later weer terug te komen?


Wat voor restaurant zoek je? Er zitten er erg veel in de omgeving van all you can eat tot aan wat luxer.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:26

Maakt niet zoveel uit wat het is. Alleen mijn vriend is een super moeilijke eter dus het aanbod moet wat groter zijn. :)

Flits__

Berichten: 667
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:57

Petrichor schreef:
Maakt niet zoveel uit wat het is. Alleen mijn vriend is een super moeilijke eter dus het aanbod moet wat groter zijn. :)


Wij zijn de vorige keer bij Grand Cafe Du Nord in Kaatsheuvel geweest, geen hele grote kaart. Maar wel vrij 'basic' eten zeg maar. Wij vonden het wel een leuk restaurant en het eten was goed. :)

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:04

Oeh, bij één van de ingangen van de drunense duinen zit iets heel leuks. Even zoeken!

Edit: https://www.bosch-duin.nl/
Wel een kwartiertje rijden

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 21:41

Nog even geduld
Afbeelding

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 22:05

Thnx allemaal! :)

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:00

En andere opties:
- De Leckernij
- Grill-ig
- James
- De Molen
- Lucky apple

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 12:01

Als je een ruim aanbod wilt is Grill-ig misschien wel wat. Soort tapas concept.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 14:08

Klinkt goed, ga alles even nakijken! :D

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 15:44

Wij hebben niet in het Efteling hotel gegeten, alleen borrelhapjes gehad. Die waren prima.
Verder vonden wij het hotel leuk, komt wel een beetje oud over, maar verder prima.
Wat leuk was, vooral voor kinderen is dat Pardoes 's avonds in het hotel was en in de ochtend was er een van de ruiters die in kostuum rondliep in de ontbijtruimte. Kinderen vonden het geweldig.

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:47

De nieuwe Dance Macabre ziet er wel indrukwekkend uit! :wow:


leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 15:08

Ja ik vind het ook wel veel belovend! Ben echt ontzettend benieuwd naar Danse Macabre, maar we moeten nog zo lang geduld hebben.
Efteling blog met wat meer informatie

Schets van het ride systeem
Afbeelding

Ik vind de stem van Stanley Burleson als voice over/het onnoembare ook echt heerlijk om naar te luisteren :D

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 16:27

Haha daar ga ik dus groen uitkomen he.. maar goed, wil het tegen die tijd iig 1 keer gezien hebben.. hahaha!

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 16:40

Beetje villa volta achtig

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 11:36

Het ziet er idd echt heel gaaf uit! Ben er erg benieuwd naar, ookal ben ik helemaal niet van de griezel/spookhuizen. Ik denk dat het een mooie unieke attractie gaat worden en dat het oude spookslot gauw vergeten is haha :') Het duurt nog wel echt lang.

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 19:55

Trailer van de docu over Het Spookslot door De Vijf Zintuigen

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 22:23

Ik ga het boek toch maar laten opsturen. Blijft goedkoper dan op en neer met de auto rijden. ;)

Mooie herinneringen aan het Spookslot als oud-medewerker.
Maar echt, in de staat waarin het verkeerde was het niet te moderniseren naar de huidige tijd.
Zelfs het Seylend-Fregat, mijn laatste werkplek is weg. Dat was ook wel even slikken…

leonie87

Berichten: 4465
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 20:52

Even wat stof van dit topic blazen.

Vraagje, ik heb een dochtertje van 15 maanden en twijfel een beetje om een abno te nemen (zelf efteling gek). Het is voor mij 20 min rijden dus dat is goed te doen.
Iemamd ervaring? Of mensen met mij die mee op pad willen?

Wat me een beetje tegenhoud is dat ze van ong 12/13uur nog slaapt in de middag. Je kan dus eigenlijk alleen de ochtend gaan. En dan zijn ze vanaf maart pas vanaf 10uur open (nu zelfs 11!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 18:24

leonie87 schreef:
Even wat stof van dit topic blazen.

Vraagje, ik heb een dochtertje van 15 maanden en twijfel een beetje om een abno te nemen (zelf efteling gek). Het is voor mij 20 min rijden dus dat is goed te doen.
Iemamd ervaring? Of mensen met mij die mee op pad willen?

Wat me een beetje tegenhoud is dat ze van ong 12/13uur nog slaapt in de middag. Je kan dus eigenlijk alleen de ochtend gaan. En dan zijn ze vanaf maart pas vanaf 10uur open (nu zelfs 11!).


Wij hebben een abo en ook ongeveer 20 minuutjes rijden. Wij gaan eigenlijk altijd maar een paar uurtjes. Sfeer proeven, stukje wandelen, paar attracties en dan is het wel weer genoeg.
Ook wel het leuke van een abo vind ik :j dat je zo kunt gaan en komen wanneer je wilt. Een hele dag gaan hebben we nog nooit met onze abo gedaan.

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 18:36

Iemand die morgenochtend ook de Droomvlucht weer gaat bewonderen? :D

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 18:52

Ik werkte nog in de Efteling toen mijn dochtertje zo jong was. En heb zoooveel foto's met paddenstoelen in het sprookjesbos :)). Heerlijk vond ik het, beetje rond dwarrelen. Kindje meelopen of in de buggy.

Heb vorig jaar opgezegd omdat ik toch niet zoveel meer ging. Wij konden eigenlijk alleen op woensdag maar dan had dochterlief zwemles. Nu niet meer, maar nu ben ik zwanger en mag ik heel veel attracties niet in. Maar wie weet als ik bevallen ben. Blijft altijd kriebelen hoor. Werk er inmiddels al 2.5 jaar niet meer.

Leuk om de Vijf Zintuigen tegen te komen. Daar heb ik ook nog een hoop tijd ingestoken voor het een en ander toen ik nog die-hard fan was.

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 21:41

Menino schreef:
leonie87 schreef:
Even wat stof van dit topic blazen.

Vraagje, ik heb een dochtertje van 15 maanden en twijfel een beetje om een abno te nemen (zelf efteling gek). Het is voor mij 20 min rijden dus dat is goed te doen.
Iemamd ervaring? Of mensen met mij die mee op pad willen?

Wat me een beetje tegenhoud is dat ze van ong 12/13uur nog slaapt in de middag. Je kan dus eigenlijk alleen de ochtend gaan. En dan zijn ze vanaf maart pas vanaf 10uur open (nu zelfs 11!).


Wij hebben een abo en ook ongeveer 20 minuutjes rijden. Wij gaan eigenlijk altijd maar een paar uurtjes. Sfeer proeven, stukje wandelen, paar attracties en dan is het wel weer genoeg.
Ook wel het leuke van een abo vind ik :j dat je zo kunt gaan en komen wanneer je wilt. Een hele dag gaan hebben we nog nooit met onze abo gedaan.


Hier ook een abo. Gaan vaak een paar uurtjes, ik vind het heerlijk om lekker rustig aan te doen. Als iets te druk is komt dat een andere keer weer.

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 13:44

Joehoe wij hebben spontaan een nachtje geboekt *\o/*

Nou ja spontaan , mijn moeder en zusje gaan in het weekend van 21 april en er mocht eigenlijk niemand mee omdat de rest in juni naar Düsseldorf gaat voor een concert. Mijn opa en oma zijn ook grote fan van de Efteling , maar mijn opa is niet meer vertrouwd om nog vanuit het hoge noorden naar Brabant te rijden. Mijn oma zei laatst al dat ze super graag nog een keer heen zou willen maar dat dat niet meer ging lukken -O-

Nu heb ik met mijn beste vriend stiekem een nachtje geboekt voor 4 personen plus 2 dagen Efteling. Ik wou het eigenlijk geheim houden voor mijn opa en oma , maar met name mijn oma wil graag dingen ver van te voren weten :') , dus hun ga ik het wel vertellen ze zullen het wel erg leuk vinden.

Mijn moeder en zusje ga ik lekker niks vertellen , we lopen ze daar wel tegen het lijf }:)


Ik heb er in ieder geval super veel zin in , de laatste keer was voor corona. Alleen jammer dat het spookslot al weg is en de Python in die periode dicht is maar goed dat mag de pret niet drukken.

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 14:02

Wij staan in de rij bij de Droomvlucht :D

Afbeelding