Efteling liefhebbers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 12:55

Wij wonen 10 autominuutjes verderop en gaan ook vaak even een klein rondje, meestal op woensdag maar helaas moet ik morgen werken. Ik vind het voorjaar in de Efteling echt heerlijk. Dochter is sinds een paar weken groot genoeg voor de Max&Morritz, helemaal trots op haar armband... maar beetje teleurgesteld dat ze met dat bandje niet in de andere achtbanen mag. Ze wilt erg graag in de Baron :') .
Haar broertje is nu net 5 maanden en ging vorige week voor het eerst mee in de Carnaval Festival, die had gelijk ook zijn prikkels voor die dag :') :') :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110692
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:51

Misschien een stomme vraag, maar ik las idd dat een abonnement op sommige dagen niet geldig is.
Waarom is dat eigenlijk?

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 14:09

Ja wilde eigenlijk vandaag gaan.
Maar morgenmiddag gaat ook een vriendinnetje. Dus die treffen we dan daar.

Hier is de oudste nog niet groot genoeg voor de Max en morritz :')
Niet erg. Want als ik alleen met de twee dames ben is dat niet heel handig. De jongste is net een jaar.

Ik twijfel trouwens wat ik straks zal doen. De oudste wordt eind april 4. Dus of ik dan voor haar nog een abbo afsluit ja of nee.

Als ze naar school gaat zijn we natuurlijk wat beperkter.
Wij wonen een klein uurtje van de Efteling af.

Geen idee cayenne. Soms zijn er speciale dagen zoals Kruidvat of anwb en dan mag je niet binnen met je abbo.

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 14:32

Cayenne schreef:
Misschien een stomme vraag, maar ik las idd dat een abonnement op sommige dagen niet geldig is.
Waarom is dat eigenlijk?


Vaak vanwege bedrijfsdagen omdat het dan al enorm druk is.

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 14:41

Oudste hier wordt ook dit jaar 4. Ik sluit voor haar wel een abbo af, maar dat is ook omdat we zo dichtbij wonen dus snel eventjes kunnen gaan, dat is met een uurtje reistijd toch alweer een ander verhaal. Aan de andere kant heb je het met een paar keer in het weekend of op een studie/vakantiedag het er ook alweer uit.

Wij gaan vrijwel nooit in het weekend dus ook geen last van de blokdagen, ik vind het meestal in het weekend toch al snel te druk. Dan gaan we wel naar de Beekse Bergen :') (kinderen worden vreselijk verwend met alle opties hier in de buurt).

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 14:48

Ik probeer ook vaak doordeweeks te gaan, ik vind het in het weekend ook te druk. Maar dat gaat niet altijd i.v.m. mijn stage en het werk van mijn vriend.

Wij wonen wel op 50 minuten rijden.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 14:53

Cayenne schreef:
Misschien een stomme vraag, maar ik las idd dat een abonnement op sommige dagen niet geldig is.
Waarom is dat eigenlijk?

Om de drukte in het park wat te minderen.
Maar vaak is het nog idioot druk, zelfs als we mochten gaan zouden wij het niet doen als wij het van te voren weten.
Wachttijden van ruim meer dan een uur per attractie is dan echt niet vreemd op dat soort dagen.

In de weekenden gaan wij meestal vanaf opening tot een uur of 12, dan voel je het echt druk worden dus mooie tijd om naar huis te gaan. Vaak bezoeken we in het weekend het nest of de kleuterspeeltuin als het al eerder druk wordt.

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 14:56

In de zomer gaan we ook vaak wel eens na het werk, als we bijvoorbeeld allebei thuis hebben gewerkt. Dan komen we rond 5 uur aan in het park en dan begint het ook al een stuk rustiger te worden. Altijd wel genieten zo'n zomeravond <3

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 14:57

Ilse_123 schreef:
Oudste hier wordt ook dit jaar 4. Ik sluit voor haar wel een abbo af, maar dat is ook omdat we zo dichtbij wonen dus snel eventjes kunnen gaan, dat is met een uurtje reistijd toch alweer een ander verhaal. Aan de andere kant heb je het met een paar keer in het weekend of op een studie/vakantiedag het er ook alweer uit.

Wij gaan vrijwel nooit in het weekend dus ook geen last van de blokdagen, ik vind het meestal in het weekend toch al snel te druk. Dan gaan we wel naar de Beekse Bergen :') (kinderen worden vreselijk verwend met alle opties hier in de buurt).


Met een uurtje reistijd snap ik je probleem. Ik heb toen mijn abonnement op de Beekse Bergen laten verlopen in het najaar (omdat ik er niet vanuit ging dat ik in de winter daar nog vaak heen zou gaan) . Maar waarschijnlijk starten we die in de meivakantie wel weer. Die is er helemaal snel uit met een paar bezoekjes.

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:03

Blokdagen zijn dagen dat er vaak bedrijven zijn als de anwb, kruidvat etc. Dit zijn inderdaad hele drukke dagen en volgens mij zijn het er maximaal 10 per jaar

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:19

dalena schreef:
Blokdagen zijn dagen dat er vaak bedrijven zijn als de anwb, kruidvat etc. Dit zijn inderdaad hele drukke dagen en volgens mij zijn het er maximaal 10 per jaar


Maximaal 14 :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110692
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:30

Ah, ja met bedrijven die dan naar de Efteling gaan, klinkt het inderdaad logisch dat ze dan het overige verkeer qua abonnementen proberen te beperken!

leonie87

Berichten: 4464
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:55

Ilse_123 schreef:
Wij gaan vrijwel nooit in het weekend dus ook geen last van de blokdagen, ik vind het meestal in het weekend toch al snel te druk. Dan gaan we wel naar de Beekse Bergen :') (kinderen worden vreselijk verwend met alle opties hier in de buurt).

Herkenbaar dit :o

Mijn dochter is nu 2 en mist nog 2 cm voor Max en morritz :Y) . Heel benieuwd of ze dat leuk gaat vinden. kan der vaak niet lomp genoeg. :+

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:54

Die van ons is bijna 4 en mist nog 3 centimeter :')

Ik ga ook liever niet in het weekend hoor.
Verder twijfel ik nog even door over haar abbo ja of nee :D

Wil wel nog voor dat ze naar school gaat een keer alleen met dr gaan. Dat de kleinste dan naar de opvang gaat.
Dan kunnen we toch net iets meer.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 09:38

Cayenne schreef:
Misschien een stomme vraag, maar ik las idd dat een abonnement op sommige dagen niet geldig is.
Waarom is dat eigenlijk?


Van vroeger uit, toen de Efteling nog een wintersluiting had (november, februari, maart), werd het park in de weekenden soms opengesteld voor bedrijven. Dit is al jaren en jaren zo, alleen is het park nu jaarrond open. Om de drukte enigszins te hanteren blokkeren ze die dagen de abonnementen. Abonnementhouders krijgen dit ook onder hun neus geschoven bij het afsluiten van een abonnement.
En toch lach ik met rot om het commentaar wat ieder jaar weer terugkomt. Omdat de blokdagen altijd in dezelfde periode zijn. Ja dat is vervelend, maar een alternatief is tijdens het hoogseizoen :+.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 17:22

Mijn nichtje uit Canada gaat met haar man en 2 kleine kids donderdag naar de Efteling. Bijna 3 en bijna 5. Heb kaartjes met korting via AH.
Jullie als diehards nog tips?

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 17:36

Tips voor attracties of hoe bedoel je? :)

Ik zou het sprookjesbos zeker meepakken en een munt vangen bij ezeltje strekje. Verder voor de kids; droomvlucht, symbolica, carnaval festival, fata morgana (vinden sommige kinderen wat eng maar is een rustige rit), volk van laaf, oude tufferbaan, stoomtrein, fabula (de binnenspeeltuin daar is ook leuk). Voor die leeftijd is er veel! Kinderachtbaan max en moritz wellicht ook?

Eten bij polles keuken is zeker een aanrader!

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 18:01

Dat klinkt al als een vol programma, superleuk dankjewel!

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 18:25

Duiven voeren op het Herautenplein! Dat is naast het plein van Ezeltje Strekje en bij het horecapunt kun je zakjes duivenvoer halen voor €1,- per zakje.

leintje_

Berichten: 4200
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 18:40

Het Anton Pieckplein mag je eigenlijk ook niet overslaan

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 20:17

Weet iemand wanneer Joris & de draak weer open gaat? Mijn dochter van 4 mag er in. Kan haar niet hard genoeg gaan. Dacht haar vrijdag voor de grap even te meten en toen kreeg ze dus een rood 1.10m+ bandje :+


Ook abonnementhouder hier, zijn vrijdag en maandag nog geweest. Wonen lekker dichtbij.

leintje_

Berichten: 4200
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 20:30

Volgens de site is Joris en de Draak t/m 26 april in onderhoud

Onlylienn

Berichten: 126
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 21:48

Ooh wat een leuk topic!
Ik meld me hier *\o/*

Woon ongeveer halfuurtje van de Efteling vandaan, ook een trotse abonnementhouder, en ga er graag heen

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 22:44

Mijn dochter wordt deze maand ook 4. Maar ze is zelfs nog te klein voor de Max en morritz :')

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 01:16