Efteling liefhebbers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 06:34

Saul schreef:
Mijn dochter wordt deze maand ook 4. Maar ze is zelfs nog te klein voor de Max en morritz :')


Haar beste vriendinnetje precies hetzelfde. Die mag net in de Max&moritz terwijl mijn dochter al een dik jaar in gaat.

Foaly

Berichten: 4869
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 17:51

:wave:

Ik wil binnenkort een dagje naar de efteling, maar het is jaren geleden dat ik daar ben geweest. Ik kom uit Den Haag, dus ik wilde de nacht ervoor in een hotel (niet het Efteling hotel :$ ) overnachten. Klopt het dat de attracties om 10 uur opengaan en het park zelf om 9 uur? En waar zou je in het park dan het beste een ontbijtje kunnen halen? Ik had al wat op de plattegrond gekeken maar ik raak een beetje verdwaald in het horeca-aanbod zeg maar :+

fohadie
Berichten: 4302
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 17:57

Voor bezoekers van het Efteling hotel gast de Efteling eerder open maar als je daar niet slaapt moet je helaas toch tot 10.00u wachten. Ontbijt zou ik zelf meenemen en het daar op een bankje eten. Of in de wachtrij.

Lunch of avondeten doe ik soms wel maar ontbijten dan weer niet. Maar wat zoek je voor ontbijt? Een broodje? Of een muffin oid?

ElfBeau_067

Berichten: 1996
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 18:05

@Foaly:

Efteling schreef:
Het Efteling Park is voor gasten van het Efteling Hotel en de vakantieparken Efteling Bosrijk en Efteling Loonsche Land een half uur eerder geopend. Je kunt vanaf dat moment een aantal attracties bezoeken en vervolgens de rest van het park betreden.


Vanaf 07:00 tot 11:00 kan je bij het Eethuys in het bosrijk ontbijten. Als je in een vakantie park van de Efteling zit kan je het laten bezorgen via de QR. Als je in een familiekamer zit kan je zo aanschuiven. Even verder opgezocht: (de quote hieronder) :)

Jeroen_Twee schreef:
Het ontbijt is te reserveren tijdens het boeken van een verblijf, of via Mijn Efteling. Vanaf zeven uur tot elf uur kun je in ’t Eethuys ontbijten. Het ontbijt kost €18 per volwassene, en voor kinderen vanaf 4 tot en met 12 jaar €9.

wendy1987

Berichten: 6928
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 18:21

Een uur voor de opening van het park gaat het voorterrein al open. Dan kan je koffie halen, maar wat voor eten ze precies daar hebben weet ik zo niet. De rest hier wel denk ik

fohadie
Berichten: 4302
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 18:28

ElfBeau_067 schreef:
@Foaly:

Efteling schreef:
Het Efteling Park is voor gasten van het Efteling Hotel en de vakantieparken Efteling Bosrijk en Efteling Loonsche Land een half uur eerder geopend. Je kunt vanaf dat moment een aantal attracties bezoeken en vervolgens de rest van het park betreden.


Vanaf 07:00 tot 11:00 kan je bij het Eethuys in het bosrijk ontbijten. Als je in een vakantie park van de Efteling zit kan je het laten bezorgen via de QR. Als je in een familiekamer zit kan je zo aanschuiven. Even verder opgezocht: (de quote hieronder) :)

Jeroen_Twee schreef:
Het ontbijt is te reserveren tijdens het boeken van een verblijf, of via Mijn Efteling. Vanaf zeven uur tot elf uur kun je in ’t Eethuys ontbijten. Het ontbijt kost €18 per volwassene, en voor kinderen vanaf 4 tot en met 12 jaar €9.


Maar ze wilt dus niet hier slapen. Maar in de buurt vd Efteling. Ander hotel. Dan mag je hier geen gebruik van maken.

xPabloBokt

Berichten: 9408
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 18:32

Park kun je vanaf 9.00 in, attracties zijn vanaf 10.00 geopend. Restaurant Fabula (toegankelijk vanaf de Pardoes Promenade, de weg die naar Symbolica loopt) is om 9.00 al geopend, dus daar zou je terecht kunnen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110703
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 18:51

Tenzij je zo asociaal bent als bezoekers afgelopen week en gewoon over de hekjes stapt/klimt :(

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 18:54

Cayenne schreef:
Tenzij je zo asociaal bent als bezoekers afgelopen week en gewoon over de hekjes stapt/klimt :(
[ Video ]

Nee joh!! :oo
En wat heb je er aan, de attracties zijn dan nog niet eens open.

Foaly

Berichten: 4869
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:11

xPabloBokt schreef:
Park kun je vanaf 9.00 in, attracties zijn vanaf 10.00 geopend. Restaurant Fabula (toegankelijk vanaf de Pardoes Promenade, de weg die naar Symbolica loopt) is om 9.00 al geopend, dus daar zou je terecht kunnen.


Die info zocht ik, dankjewel!

fohadie
Berichten: 4302
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:16

xPabloBokt schreef:
Park kun je vanaf 9.00 in, attracties zijn vanaf 10.00 geopend. Restaurant Fabula (toegankelijk vanaf de Pardoes Promenade, de weg die naar Symbolica loopt) is om 9.00 al geopend, dus daar zou je terecht kunnen.


Sinds wanneer mag je al om 9.00 het park in als je niet in het hotel of bosrijk ed slaapt? Ik wordt altijd bij de ingang tegengehouden. := Of bedoel je het voorste gedeelte tot de wachtrij naar binnen? Maar dan kom je niet langs Fabula? Pas als je het park ingaat.

Blijft de vraag staan wat je voor ontbijt wilt. Een broodje? Poffertjes? Koffie/thee met een muffin? Dan kan je ook gerichter antwoord geven qua horeca.

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:20

@Fohadie, voor de verblijfsgasten is er een aparte ingang. Vanaf de ‘normale’ ingang kun je de promenade op.

fohadie
Berichten: 4302
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:23

L_iek schreef:
@Fohadie, voor de verblijfsgasten is er een aparte ingang. Vanaf de ‘normale’ ingang kun je de promenade op.


Maar dat is het nu juist! Ze verblijft NIET!! in het hotel,bosrijk, of iets dergelijks!!

Dus dan geldt voor haar niet dat ze eerder naar binnen mag.

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:28

fohadie schreef:
L_iek schreef:
@Fohadie, voor de verblijfsgasten is er een aparte ingang. Vanaf de ‘normale’ ingang kun je de promenade op.


Maar dat is het nu juist! Ze verblijft NIET!! in het hotel,bosrijk, of iets dergelijks!!

Dus dan geldt voor haar niet dat ze eerder naar binnen mag.


Jawel, alleen kan ze nog niet bij de attracties. Ze kan dus alleen op de Pardoes Promenade komen. Dan moet je dus wachten achter die hekjes waarvan hierboven een filmpje geplaatst werd.

paars

Berichten: 5574
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:31

Cayenne schreef:
Tenzij je zo asociaal bent als bezoekers afgelopen week en gewoon over de hekjes stapt/klimt :(

Wat een aso’s. En mensen zijn net schapen: gaat er eentje dan gaan er velen achteraan. Lekker voorbeeld ook voor het kroost…

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:33

Cayenne schreef:
Tenzij je zo asociaal bent als bezoekers afgelopen week en gewoon over de hekjes stapt/klimt :(
[ Video ]


Nee joh. Met kinderwagens en al. Goed voorbeeld voor je kids ook -O-

Foaly

Berichten: 4869
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:39

Jeetje die video, wat aso :=

@L_iek, ik heb inmiddels ergens anders ook gevonden dat om 9.00 de deuren opengaan en om 10.00 de attracties. Qua ontbijt hoeft het niet heel extravagant, iets van een kop koffie en een broodje/croissantje is al genoeg :D

leonie87

Berichten: 4466
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:48

Bovenstaande klopt. Je kan er om 9 uur al in.
Je loopt dan tegen verschillende hekken aan, maar als je over het spoor links gaat (dus het hek rechts negeren) en dan de looproute volgt heb je daarna aan je rechterhand fabula. Als je nog berder loopt heb je op links de koffiekraam met wat kleine hapjes. Als je dan nog verder doorloopt (sprookjesboshek is dicht) kun je bij symbolica naar links. Dan heb je daar ook nog het donut kraampje met wat hapjes. Op de site kan je op eetgelegenheden zien wat wanneer open gaat met welk aanbod. Deze 3 zijn iig open en bereikbaar.

Foaly

Berichten: 4869
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:49

Top, dan weet ik genoeg. Heel erg bedankt :D

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 15:09

leonie87 schreef:
Bovenstaande klopt. Je kan er om 9 uur al in.
Je loopt dan tegen verschillende hekken aan, maar als je over het spoor links gaat (dus het hek rechts negeren) en dan de looproute volgt heb je daarna aan je rechterhand fabula. Als je nog berder loopt heb je op links de koffiekraam met wat kleine hapjes. Als je dan nog verder doorloopt (sprookjesboshek is dicht) kun je bij symbolica naar links. Dan heb je daar ook nog het donut kraampje met wat hapjes. Op de site kan je op eetgelegenheden zien wat wanneer open gaat met welk aanbod. Deze 3 zijn iig open en bereikbaar.


Hek zit toch nog voor de donut?

En ik heb echt met verbazing zitten kijken naar wat er in dat filmpje gebeurd. Aan de andere kant ook weer niet zoveel verbazing aangezien ik in het park waar ik zelf werk vaak ook interessant acties van bezoekers meemaak :') .

Foaly

Berichten: 4869
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 15:16

Ik werk zelf niet op zo'n park maar mn broertje heeft op vakantiepark Duinrell gewerkt als technische dienst en sinds ze daar ooit de TV van de muur hebben geschroefd en meegenomen, kijk ik ook nergens meer van op :')

xPabloBokt

Berichten: 9408
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 15:22

Mijn moeder heeft bij een Centerparcs huisjes gepoetst en daar kwam ze een keer in een huisje waar ze een hele binnendeur hadden opgestookt in de open haard. :')

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 15:26

Foaly misschien bij backerei krumel (of hoe het ook heet), ik weet alleen niet hoe vroeg zij open zijn.

xPabloBokt

Berichten: 9408
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 16:56

Coco4life schreef:
Foaly misschien bij backerei krumel (of hoe het ook heet), ik weet alleen niet hoe vroeg zij open zijn.


Die zitten ook achter een hek, dat is dat hek waar overheen geklommen wordt in het filmpje

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 19:58

Oh, dat wist ik niet! Bedankt, ik moedig namelijk niemand aan omdat te doen.