Efteling liefhebbers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2425
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 14:36

horselover22 schreef:
billy3105 schreef:
Ik vind het nu nog lastig, mijn jaar Abonnement loopt af in mei. Ik wil graag voor de premium versie gaan. Maar moet ik dan nu tijdelijk voor een paar maanden verlengen of hoe zit het? Ik vind het vrij onduidelijk. Ik wil namelijk wel direct van de premium voordelen genieten

Dit staat op loopings dus als je nu verlengd kan je straks geen premium nemen in 11 juni maar als je nu niet verlengt kun je tot 11 juni niet naar de efteling met je abbo

Ook Efteling-abonnees waarvan het jaarabonnement de komende weken stopt, staan voor een moelijke keuze. Zij mogen hun pas tot 11 juni verlengen voor de oude prijs, maar ze krijgen dan wel automatisch het Plus-abonnement. Personen die willen overstappen naar Classic of Premium, zullen tot 11 juni moeten wachten. Tot die tijd mogen ze het attractiepark niet in hun met abonnement.


Dat is banketstaaf :( ik wilde juist 28 mei gaan, maar dan loopt mijn abbo niet meer. Maar ik wil dus wel verlengen naar premium
Alsof ze t geld niet willen

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 16:36

billy3105 schreef:
Dat is banketstaaf :( ik wilde juist 28 mei gaan, maar dan loopt mijn abbo niet meer. Maar ik wil dus wel verlengen naar premium
Alsof ze t geld niet willen

Heb je niet nog vriendentickets over om die paar maanden te overbruggen?

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2425
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 17:18

cobiie schreef:
billy3105 schreef:
Dat is banketstaaf :( ik wilde juist 28 mei gaan, maar dan loopt mijn abbo niet meer. Maar ik wil dus wel verlengen naar premium
Alsof ze t geld niet willen

Heb je niet nog vriendentickets over om die paar maanden te overbruggen?

Ja 1 tje maar die was eigenlijk voor de persoon die mee ging. We regelen wel wat. Wel jammer dat mensen dus wel tussen wal en schip vallen :+ ach echt een eerste wereld probleem

Saul

Berichten: 9656
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 07:53

Wij gaan vandaag denk ik voorlopig voor het laatst. Hoop dat de drukte mee valt ivm de vakantie.

Maar de oudste wordt volgende week 4. Dus had geen andere opties meer.

Jammer. Had graag een nieuw abbo afgesloten. Vind het erg spijtig dat ik moet wachten tot 11 juni.
Helemaal omdat mijn eigen abbo tot augustus loopt en we dadelijk dus 1,5 maand niet kunnen gaan.

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:14

Saul kan je niet mbv de vriendentickets nog 1 of 2 keer extra gaan in de 1,5 maand die je moet overbruggen?

Saul

Berichten: 9656
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:17

Ik heb nog maar 1 vriendenticket over. En die heb ik eigenlijk voor mijn man die geen abbo heeft.

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:56

Saul schreef:
Wij gaan vandaag denk ik voorlopig voor het laatst. Hoop dat de drukte mee valt ivm de vakantie.

Maar de oudste wordt volgende week 4. Dus had geen andere opties meer.

Jammer. Had graag een nieuw abbo afgesloten. Vind het erg spijtig dat ik moet wachten tot 11 juni.
Helemaal omdat mijn eigen abbo tot augustus loopt en we dadelijk dus 1,5 maand niet kunnen gaan.


Ik vind het echt bijzonder dat je op die manier behandeld wordt en op kosten wordt gejaagd door de Efteling.
Kan de Consumentenbond, programma Radar oid niets voor jullie betekenen?

Je schrijft dat je oudste 4 wordt, maar dan zijn ze toch nog niet leerplichtig?
Ik vond het juist zo fijn dat je ze dan eens een dagje of middagje thuis kon houden, het is voor de meeste kinderen best een overschakeling.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 09:55

Maar als je abbo nog loopt tot augustus kun je nog gewoon gaan volgens mij. Want in die mail staat dat je dan gewoon een “plus” abbo krijgt tot je moet verlengen
Het gaat om de abbos die aflopen tussen april en juni en nog niet verlengd zijn

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2425
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 10:09

Maar het kind kan dan niet meer mee ;) die is 4 en mag dus niet meer gratis naar binnen en zal dus of een abbo of een ticket nodig hebben :o

xPabloBokt

Berichten: 9424
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 10:29


dalena

Berichten: 3124
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 10:34

Oh nee ;(
Die doet wel even pijn ja

Maar ben wel blij dat de trein blijft en het visueel hetzelfde blijft uitzien.

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 10:50

xPabloBokt schreef:

Ze kregen de treinen ook niet meer gerepareerd. Er rijdt nog maar 1 van de 3 treinen om die reden. Om de 3 of 4 dagen rijdt er helemaal geen trein omdat die dan stil moet staan.
Dus dat er iets moest veranderen was duidelijk.

Foaly

Berichten: 4885
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 10:52

Heet één van die treinen echt Moortje? Dat mogen ze ook wel aanpassen dan :=

xPabloBokt

Berichten: 9424
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 11:14

Ik vind het niet meer gerepareerd krijgen niet echt een excuus, als ik eerlijk moet zijn. We waren gisteren in het Openluchtmuseum in Arnhem en daar maken ze zelf originele tramonderdelen na om de trams rijdend te houden. Zonder tekeningen in bezit te hebben.

Ik heb gewoon steeds meer het gevoel dat op sommige vlakken het groter groeien van het park voor het behouden van karakter gaat en dat vind ik in het geval van de Efteling echt enorm jammer. Daar ga ik juist heen voor de sfeer en het gevoel bij alles, niet voor de innovatie en vernieuwing.

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 12:47

thequeensmum schreef:
Saul schreef:
Wij gaan vandaag denk ik voorlopig voor het laatst. Hoop dat de drukte mee valt ivm de vakantie.

Maar de oudste wordt volgende week 4. Dus had geen andere opties meer.

Jammer. Had graag een nieuw abbo afgesloten. Vind het erg spijtig dat ik moet wachten tot 11 juni.
Helemaal omdat mijn eigen abbo tot augustus loopt en we dadelijk dus 1,5 maand niet kunnen gaan.


Ik vind het echt bijzonder dat je op die manier behandeld wordt en op kosten wordt gejaagd door de Efteling.
Kan de Consumentenbond, programma Radar oid niets voor jullie betekenen?

Je schrijft dat je oudste 4 wordt, maar dan zijn ze toch nog niet leerplichtig?
Ik vond het juist zo fijn dat je ze dan eens een dagje of middagje thuis kon houden, het is voor de meeste kinderen best een overschakeling.


Nu ik latere reacties lees snap ik wat je bedoelt , je kind mag niet meer mee naar binnen, maar moet nu een eigen abonnement.
Sorry voor het misverstand

mvdende

Berichten: 5719
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 19:42

xPabloBokt schreef:
Ik vind het niet meer gerepareerd krijgen niet echt een excuus, als ik eerlijk moet zijn. We waren gisteren in het Openluchtmuseum in Arnhem en daar maken ze zelf originele tramonderdelen na om de trams rijdend te houden. Zonder tekeningen in bezit te hebben.

Ik heb gewoon steeds meer het gevoel dat op sommige vlakken het groter groeien van het park voor het behouden van karakter gaat en dat vind ik in het geval van de Efteling echt enorm jammer. Daar ga ik juist heen voor de sfeer en het gevoel bij alles, niet voor de innovatie en vernieuwing.


Nou dit.

Ik ben normaal gesproken echt gek van de Efteling, maar wat ze de afgelopen paar jaar geflikt hebben (sinds corona) ben ik het gewoon niet mee eens. Het hele park verliest op deze manier z'n liefelijke Nederlandse karakter, alleen maar om maar zo veel mogelijk bezoekers te trekken. Eten en drinken was bijvoorbeeld echt ontzettend netjes geprijsd voor een attractiepark, is nu echt niet meer te betalen! Stoomtrein weg ivm milieu, nou schiet mij maar lek, maar wat een Efteling per dag verbruikt aan stroom is óók slecht voor het milieu.....zeker in de winter. Waarom niet gewoon het authentieke in ere houden en die stoomtrein op kolen laten lopen, tis maar een kleine loc, zoveel verbruikt dat treintje niet. En Moortje gewoon repareren...

Wekelijks hoor ik nu wel een nieuwtje van/over de Efteling waarvan ik denk "moet dat nou? Jammer weer, alles wordt kapot gemaakt op deze manier"

Misschien dit jaar één keer, maar mijn liefde voor de Efteling is wel een beetje weg ondertussen.

Foaly

Berichten: 4885
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 19:50

Maar de treintjes gaan toch niet weg? Ze worden alleen elektrisch gemaakt, waarbij 'de sfeer behouden blijft' dus je hebt alsnog het idee van de stoomtrein, maar dan zonder kolen. Bovendien wordt Moortje (serieus, die naam := ) gerepareerd, staat in het artikel, zodat ze van de zomer weer kan rijden.

Ik snap even werkelijk waar niet wat dat met kapotmaken te maken heeft, sorry :+

mvdende

Berichten: 5719
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 20:16

Foaly schreef:
Maar de treintjes gaan toch niet weg? Ze worden alleen elektrisch gemaakt, waarbij 'de sfeer behouden blijft' dus je hebt alsnog het idee van de stoomtrein, maar dan zonder kolen. Bovendien wordt Moortje (serieus, die naam := ) gerepareerd, staat in het artikel, zodat ze van de zomer weer kan rijden.

Ik snap even werkelijk waar niet wat dat met kapotmaken te maken heeft, sorry :+


Omdat het nostalgie is en deze stoomtreintjes zijn nog 2 (1) van de weinige orginele rijdende stoomtreinen in Nederland. Het is iets unieks, wat juist behouden zou moeten blijven voor de volgende generatie. Juist hoe z'n trein rijdt op stoom, het water vullen, de kolen, de kolenlucht... dat heeft iets magisch wat ze nu kapot gaan maken, want zodra deze treinen op elektriciteit rijden, is er niets meer aan, dat is geen oude techniek, maar iets authentieks om zeep geholpen.

Stoomtreinen zijn nog zeer geliefd bij trein liefhebbers en als er dan 2 uit de running genomen worden "vanwege klimaat" dan is dat doodzonde!

Zouden ze in de toekomst uit de running genomen worden omdat ze domweg niet meer te repareren Zouden zijn, is dat een ander verhaal, maar Trijntje rijdt nog en Moortje (naam lekker zo houden!) Word op dit moment weer rijdend gemaakt, dus dat excuus gaat niet op. Het is nu alleen maar "voor het milieu" en ik ben van mening dat we daarin extreem aan het doorslaan zijn in Nederland!

Foaly

Berichten: 4885
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 20:23

Oh is dat het probleem, dat we doorslaan met het klimaat. Nee, weet je wat, laat ook maar dan :+

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 20:24

Ja maar goed; je kunt als groot pretpark niet maar doen wat je wilt terwijl iedereen moet inleveren ivm stikstofprobleem ed.
Ik zie ook het probleem niet zo, want het idee blijft hetzelfde.


En de prijzen voor t eten en drinken; tja ga een avondje naar de bios en je betaald ook een kapitaal.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110712
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 20:42

Ik zie het probleem van het verduurzamen van de stoomtreinen ook niet.
Goede ontwikkeling juist en zo blijven ze toch behouden.

Saul

Berichten: 9656
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 20:47

Ik doelde inderdaad op het abbo van mijn dochter.
Vind het gek dat ze het zo doen. Want nu twijfel ik of ik beide überhaupt ga verlengen. (En dat is niet perse vanwege de prijsstijging).

Klopt. Ze is niet leerplichtig. Maar is een dagje Efteling dan niet echt te veel om er even tussendoor te doen?

Vandaag hebben we ook wel een hele lange dag gehad .. maar mevrouw is kapot. 16km gelopen :=

Maar drukte viel mee! Symbolica 2x, droomvlucht, carnaval festival 2x, de kookpotten, tufferbaan, carousel, zweefmolen, monorail, fabula, sprookjesbos. We hebben het allemaal kunnen doen.

Wat de trein betreft. Ergens vind ik het ook zonde.
Maar anderzijds ook niet meer van deze tijd.
Toevallig zeiden mijn man en ik een paar weken geleden tegen mekaar toen we er met z’n allen inzaten in de kolen walm. Dat ze dit nog niet aangepakt hebben met het stikstofbeleid van tegenwoordig.

Dus ja ik snap het. En ja ik vind het ook zonde.

En het eten vind ik ook stikduur. Maar dat vind ik het in de supermarkt zelfs al :')

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:30

Barbabientje schreef:
Ja maar goed; je kunt als groot pretpark niet maar doen wat je wilt terwijl iedereen moet inleveren ivm stikstofprobleem ed.
Ik zie ook het probleem niet zo, want het idee blijft hetzelfde.


En de prijzen voor t eten en drinken; tja ga een avondje naar de bios en je betaald ook een kapitaal.




Park heeft zich ook te houden aan regels die hen opgelegd worden.

https://www.ad.nl/binnenland/efteling-m ... ~a779c6c3/

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:30

Ik meen me ook te herinneren dat ik destijds in Kleine Boodschap de medewerker van de stoomtrein hoorde zeggen dat het steeds moeilijker werd om aan materiaal voor de locs te komen (voor de reparaties) en ze waren toen ook al aan het kijken naar groene alternatieven. Toen werd er gesproken over biosteenkool, om het zo te noemen, en daar waren ze wel tevreden over. Er zal toch iets zijn geweest waardoor ze daar vanaf zijn gestapt.
Ik zie op dit moment het probleem ook niet zo. Zoals _Marjon_ ook al zegt heeft de Efteling zich ook gewoon te houden aan regels vanuit de overheid w.b.t. uitstoot. Ze zijn al jaren bezig met vergroenen en om dat zo juist mogelijk te implementeren. Efteling kennende maken ze er een mooi ontwerp van, waardoor het lijkt alsof er een gewone stoomtrein rijdt, die in werkelijkheid op elektriciteit rijdt. Eerst maar eens afwachten hoe het eruit komt te zien. Ik vind een trein die op steenkool rijdt ook echt niet meer van deze tijd tbh

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 21:37

Hier na lang wikken en wegen 3 abonnementen stop gezet.
Merk dat ik naar het duurste abonnement neig vanwege de 4 vriendentickets. Maar omdat m'n dochter net 2 is besloten om over 2 jaar weer een abonnement af te sluiten en nu voor 2 dierentuinen te gaan. Die zitten veeeeel dichterbij en merk dat ik vooral irritaties heb tov het huidige efteling beleid en de verbouwingen.