Efteling liefhebbers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foaly

Berichten: 4869
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 20:15

Ik beloof dat ik achter de hekjes zal blijven :+

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 20:57

+:)+

leonie87

Berichten: 4466
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 08:26

Iemand die morgen op pad gaat? Ik ga denk ik morgen met mijn dochtertje <3

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:23

Ja! Wij gaan morgen waarschijnlijk met z’n allen. Al vrees ik een beetje voor de drukte gezien de Paasvakantie in Bels.

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:56

Er zijn ook veel Engelsen nu. Vandaag zijn de wachttijden wat beter dan gisteren.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 08:55

Tussen 9 en 10 kan je qua horeca terecht bij Fabula restaurant. Polles Keuken voor drankjes & gebak vanaf half 10 ongeveer, en de gebrande boon voor worstenbroodjes, appelflappen, kaasbroodjes en muffins. Maar die laatste heeft geen zitplaatsen, wel bankjes in de buurt.

Zoals eerder genoemd het donutkraampje links bij symbolica zit achter het hek helaas.

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 09:44

Ik vond het gister erg druk.
Hoe dan ook een fijne dag gehad :)

Misschien dat ik 22 april even met de oudste alleen ga.

Twijfel nog een beetje of ik haar abbo verleng (wordt 4)

leonie87

Berichten: 4466
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 16:06

Ja het was idd flink druk! Wel echt lekker weer ook.
We waren ook bij de Ravelijn show geweest. Ze vond de paarden erg leuk! Het vechten niet zo boeiend. En er was nog steeds geen vuur. :')

dalena

Berichten: 3124
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 16:48

Las inderdaad dat het druk was! Maar wel fijn dat het lekker weer was!

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 17:13

Wij gaan volgende week met onze neefjes. Denk dat ik daarna mijn abonnement op ga zeggen.

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 13:32

Zie dat er verschillende soorten abonnementen komen.

xPabloBokt

Berichten: 9408
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:07

Ja, ik ben er niet blij mee. Ik vind het weer selecteren op basis van hoeveel geld iemand kan missen.. ik kan daar bijzonder slecht tegen.

leonie87

Berichten: 4466
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:52

De prijs tov vorig jaar was al flink gestegen (15%)... en nu komt er dus nog eens 10% bij als je hetzelfde wil behouden.
Ik kan nog net voor de oude prijs verlengen als ik wil maar denk dat ik dat niet ga doen.

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 16:34

Ik vind het ook erg fors ja.

Wat heb je nu aan een classic abbo ..

Ja als je er naast woont misschien.
Maar het is maar beperkt hoor.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:08

Zijn er bij die classic abbo dan ook nog bepaalde dagen van die 290 dat je moet gaan? Of is dat gewoon over het hele jaar verspreid dat je 290x mag gaan. Zijn vakanties uitgesloten of iets dergelijks?

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:23


billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2421
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:11

Ik vind het nu nog lastig, mijn jaar Abonnement loopt af in mei. Ik wil graag voor de premium versie gaan. Maar moet ik dan nu tijdelijk voor een paar maanden verlengen of hoe zit het? Ik vind het vrij onduidelijk. Ik wil namelijk wel direct van de premium voordelen genieten

leonie87

Berichten: 4466
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:26

Saul schreef:
Ik vind het ook erg fors ja.

Wat heb je nu aan een classic abbo ..

Ja als je er naast woont misschien.
Maar het is maar beperkt hoor.


Nouja ik ga eigenlijk alleen door de weeks (meestal de woensdag) omdat mijn dochter nog maar 2 is dus voro mij zou het wel kunnen maar ik vind het wel erg beperkt worden. Vind het veel geld en wil dan eigenlijk wel gewoon kunnen gaan wanneer ik wil.

Maar goed ik was sowieso eigenlijk al van het plan het niet direct te verlengen.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:31

Het is ook niet snel goed. Er is vorig jaar een enquete gehouden onder abonnementhouders om aan te geven wat hun wensen zijn. Nu hebben abonnementhouders 3 opties en ik lees overal niets anders dan geklaag.

Dat de prijzen stijgen vind ik persoonlijk ook niet zo gek. Alles is gestegen: gas, elektra, inkoop van goederen én personeelskosten. Het park maakt op jaarbasis maar een klein percentage winst, wat weer terug gaat het park in en geïnvesteerd wordt in bijvoorbeeld nieuwe attracties of onderhoud.

Ja het is een forse stijging, maar het is dan ook een luxe product.

leonie87

Berichten: 4466
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:38

Ik heb die enquete idd ook ingevuld. Maar feit blijft wat dat het per 1 jan 15% omhoog is gegaan en daar nu nu nog eens 10% bovenopkomt om hetzelfde te behouden. Dat is wel HEEL fors te noemen. Ook voor een luxe product.
Voor mij iig een reden om niet direct te verlengen en dus in ieder geval een aantal maanden zonder te doen. Daarna moet ik ehet even bekijken maar als mijn dochter 4 word ga ik er sowieso geen 2 abbonementen op na houden. Dat is echt te kostbaar als je ook nog eens rekening moet houden met de vakantie/weekenddagen.
(even simpele som, het was vorig jaar voor 2 mensen samen 465 incl parkeren. Dat word dus nu 595. En dan vind je dat mensen klagen?)

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 15:52

Klagen mag best, maar ze zullen het nooit voor iedereen goed kunnen doen. Uit de enquete kwam dat mensen meer keuze willen hebben, dus komen er 3 verschillende abonnementen. Ik vind het een goede zaak dat abonnementhouders nu iets te kiezen hebben.

Qua niveau mag de Efteling zich binnen Europa nog steeds meten met een oa. Phantasialand, Europapark en Disney.
Europapark €445 voor 365 dagen entree, €265 voor 230 dagen.
Phantasialand verkoopt geen jaarkaarten meer, maar entree kost via de reguliere weg €57/€64 euro per dag. Ze hebben soms nog wel eens dagen dat je voor een paar tientjes minder binnen kan.
Disney €699 voor 365 dagen entree, €499 voor 300 dagen.

In Nederland heb je qua behoorlijk park (en dan bedoeling ik een gevarieerd attractieaanbod, goede horeca en netjes onderhouden) alleen Toverland nog. Die abonnementen zijn dan wel erg laag en zou ik niet meer dan logisch vinden als die ook over de €200 zullen gaan. (Zijn nu €155 en niet 365 dagen open)

Is het veel geld: Ja. Is het een flinke stijging? Ook ja. Vind ik het terecht? Ja dat ook.
Maar goed zoveel mensen zoveel meningen.
Online word er ook altijd gezeurd over de entreeprijs en "ik kom nooit meer". Prima, voor diegene 10 andere, dat blijkt wel uit de steeds stijgende bezoekersaantallen. Denk dat dat bij de abonnementen net zo is.

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 20:34

Eens met Marjon, het is flink duurder geworden maar ik vind het wel logisch. Daarnaast denk ik dat ze met de verschillende vormen wel de mogelijkheid hebben gegeven om het ook goedkoper te kunnen doen.
Wij gaan voor de Classic, wonen dichtbij en gaan nooit in het weekend.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 21:57

Ik denk dat als ik zou moeten kiezen dat ik ook voor de classic zou gaan.
Weekenden en feestdagen vind ik veel te druk.
Ga nu onder schooltijd vaak met mijn jongste, en na school of op studiedag met de oudste. Toevallig in mei een keer in het weekend met familie.

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 11:57

Ik ben ook niet gelukkig. Wij zouden voor de middelste versie gaan. Maar met de jongste die in sept 4 wordt zijn we dan 100,- per maand kwijt aan de efteling en heeeeel soms gaan we een maand niet, omdat het dan niet uitkomt bijvoorbeeld ivm de blokdagen. Dat vind ik dan wel zuur. We moeten er nog even heel goed over denken of we gaan verlengen en zo ja hoe en wanneer.

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 13:50

billy3105 schreef:
Ik vind het nu nog lastig, mijn jaar Abonnement loopt af in mei. Ik wil graag voor de premium versie gaan. Maar moet ik dan nu tijdelijk voor een paar maanden verlengen of hoe zit het? Ik vind het vrij onduidelijk. Ik wil namelijk wel direct van de premium voordelen genieten

Dit staat op loopings dus als je nu verlengd kan je straks geen premium nemen in 11 juni maar als je nu niet verlengt kun je tot 11 juni niet naar de efteling met je abbo

Ook Efteling-abonnees waarvan het jaarabonnement de komende weken stopt, staan voor een moelijke keuze. Zij mogen hun pas tot 11 juni verlengen voor de oude prijs, maar ze krijgen dan wel automatisch het Plus-abonnement. Personen die willen overstappen naar Classic of Premium, zullen tot 11 juni moeten wachten. Tot die tijd mogen ze het attractiepark niet in hun met abonnement.